تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۲۳۲۰۵
کبنا موضوع تعطیلی تنها پارک بانوان شهر یاسوج را مورد بررسی قرار داد

قفل سوء مدیریت بر پارک بانوان یاسوج / زوایای پیدا و پنهان تعطیلی پارک بانوان / بی‌توجهی شهرداری یاسوج به نیمی از جمعیت

۵
۰
قفل سوء مدیریت بر پارک بانوان یاسوج / زوایای پیدا و پنهان تعطیلی پارک بانوان / بی‌توجهی شهرداری یاسوج به نیمی از جمعیت
کبنا ؛زنان نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و تندرستی و سلامت این قشر بر سلامت جامعه و ارتقای آن بدون شک تأثیر گذار خواهد بود.
(دی ماه سال 95) بود که تنها پارک بانوان یاسوج در زمینی به مساحت حدود 3 هکتار و با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال افتتاح شد. احداث و افتتاح این پارک با استقبال زیادی از سوی بانوان مواجه شد. اما دیری نپایید که این پارک به دستور نسهتن مقدم شهردار یاسوج بر روی بانوان بسته شد و دلیل این کار را نامناسب بودن مکان پارک بانوان عنوان کرد.
مقدم با اشاره به اینکه محل کنونی پارک بانوان به هیچ عنوان برای این موضوع مناسب نبود و باید جای مناسب‌تری برای احداث پارک بانوان در نظر می‌گرفتند، افزود: ما به دنبال این هستیم که جای مناسب‌تری برای پارک بانوان پیدا کنیم. همچنین در این پارک نمی‌توان، تجهیزات ورزشی نصب کرد.  وی افزود: این پارک در مسیری قرار گرفته که آبراهه فاضلاب از آن رد می‌شود و از همه سمت هم بر آن اشرافیت وجود دارد.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423205-2.jpg
افتتاح پارک بانوان با حضور معاون رئیس جمهور، زهرا زمانی عضو شورا و سید موسی خادمی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد

پارک بانوان زوایای پنهان زیادی دارد، مثلاً حسین کاظمی مدیر وقت دفتر فنی استانداری می‌گوید: ما مخالف 100 درصد ساخت پارک بانوان در مکان فعلی بودیم. اما اینکه چرا با وجود مخالفت دفتر فنی استانداری باز این طرح احداث شد، الله اعلم.

img_9396
حضور معاون رئیس جمهور در امور خانواده در آئین افتتاح پارک بانوان با سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

زهرا زمانی حرف دیگری در این باره دارد و می‌گوید: شهرداری یاسوج عملکردی ندارد و تنها عملکردش تعطیلی پارک بانوان است.
 زهرا زمانی عضو سابق شورای اسلامی شهر یاسوج در این باره می‌گوید: با تمام تلاش‌های صورت گرفته و طی پروسه سخت اداری پارک بانوان کلنگ زنی شد و نهایتاً تلاش و حمایت برخی از مسئولان به بهره برداری رسید.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423205-3.jpg
زهرا زمانی عضو سابق شورای اسلامی شهر یاسوج

وی افزود: در طول مدت زمانی که پارک بانوان افتتاح شد و بانوان عزیز از آن استفاده می‌کردند، هیچ گونه مشکلی مبنی بر مزاحمت و یا امنیتی به وجود نیامد.
این فعال اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: از زمانی که موضوع پروژه پارک بانوان مطرح شد، به بهانه‌های مختلف سعی کردند که این پروژه اجرا نشود و با اظهار نظرهای غیرکارشناسی و غیرمنصفانه تخریب و کارشکنی می‌کردند. و برچسب سیاست زدگی بر این پروژه ضروری و مهم می‌زدند.
وی افزود: با تمام ایرادات ناصوابی که بر این پروژه وارد می‌کردند، این پروژه اجرا و به بهره برداری رسید. و تا زمانی که این پارک فعال و بانوان از آن استفاده می‌کردند، یک مورد گزارشی مبنی بر مزاحمت و آزار بانوان ارائه نشد.
زمانی گفت: در مدت فعال بودن پارک بانوان، زنان به شدت از این پارک استقبال و اعلام رضایت می‌کردند.
وی ادامه داد: متأسفانه بعد از اتمام دوره شورای چهارم و شروع به کار تیم جدید مدیریت شهرداری یاسوج که ما تاکنون هیچ گونه تعاملی بین شورا و شهرداری ندیده‌ایم. این پارک را از فعالیت انداختند و با بهانه‌های واهی و بی حساب و کتاب تعطیل کردند.
وی گفت: ادعای مدیریت شهرداری یاسوج و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج گوش فلک را کر کرده است که ما متخصص هستیم، فلان و بهمان هستیم، دریغ از یک کار مثبت از شهرداری یاسوج.
وی تصریح کرد: هیچ کار خاصی از شهرداری یاسوج ندیده‌ایم، از آن طرف هر روز به دنبال تعطیلی پارک بانوان بودند و بالاخره به بهانه‌های مختلف این پارک را که هزینه‌های زیادی از بیت المال برای آن صرف شد، تعطیل کردند.
عضو سابق شورای شهر یاسوج گفت: شهرداری یاسوج بعد از اینکه این پارک را از بانوان گرفت، قفلی بر این مکان تفریحی زد و حتی اجازه نداد که عموم از آن استفاده کنند.
وی افزود: این‌ها نه تنها کاری برای مردم انجام نداده‌اند بلکه تنها پارک بانوان را مسدود کردند و با زدن قفلی بر درب آن هیچ گونه استفاده‌ای از این پارک نمی‌شود. الان هم معلوم نیست که چه بلایی می‌خواهند سر این پارک بیاورند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423205-1.jpg
بازدید علی محمد احمدی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد از پارک بانوان و بهانه‌ی که دست شهرداری یاسوج داد

به گزارش کبنا، علی محمد احمدی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد که هیچی جزء حرف‌های پوچ و پر طمطراق برای استان به ارمغان نداشت، حرف‌های زد و بهانه دست نستهن مقدم شهردار یاسوج آمد تا او بی خیال این پارک ضروری برای بانوان شود.
 علی محمد احمدی استاندار وقت کهگیلویه وبویراحمد که آن موقع حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استاندار روی او به دلایل مشخص نفوذ زیادی داشت، در باره این پارک گفت: «جانمایی احداث این پارک از ابتدا کار غلط و غیرکارشناسی بوده و نارضایتی بانوان از وضعیت این بوستان بحق است.»
احمدی (6 دی ماه 97) وقتی به همراه ، شهردار یاسوج و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج از پارک بانوان بازدید می‌کند، از حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استاندار می‌خواهد که با همکاری شهرداری یاسوج مکانی جدید و در خورشان و جایگاه بانوان در شهر یاسوج تعیین و نسبت به تغییر کاربری آن در اسرع وقت اقدام شود. اما بعد از آن بازدید که منجر به تعطیلی پارک بانوان شد نه مکان دیگری برای ساخت پارک بانوان یاسوج جانمایی شد و نه شهردار یاسوج تمایلی برای این کار از خود نشان داد.


کلنگ زنی پارک ساحلی امید یاسوج

در هر صورت پارک بانوان یاسوج که یکی از اقدامات خوب شورای چهارم شهر به شمار می‌رفت به بهانه مشکلات فنی و سازه‌ای از حیث جنبه‌های امنیتی و اجتماعی و وجود برخی مکان‌های مسکونی مشرف بر آن، جانمایی نامناسب و نداشتن حفاظ ایمنی و امنیتی در اطراف پارک و همچنین به بهانه قرارگرفتن این طرح در پایین دست چندین پارک عمومی و نداشتن کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی تعطیل شد. مقدم شهردار یاسوج به وعده خود در این باره عمل نکرد و در اقدام دیگری حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد را برای کلنگ زنی پارک ساحلی «امید» با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۰ هکتار به محل این پارک کشاند، تا نامی حداقل از خود به جا بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این گزارش یعنی استارت زهرا زمانی برای انتخابات شورای شهر !!!
امور روستایی
Iran, Islamic Republic of
کاظمی به جز نظر منفی مگه نظر دیگری هم داشت
Iran, Islamic Republic of
سلام کبنا؛ برای هر گزارش تخریبی چند می گیری؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
كار بسيار بحايي كرد مقدم
از تمام زوايا ديد رو اين پارك هست و هيچ استفاده اي برا زنان اين استان نداشت لياقت زنان اين استان يه همچين پارك بي در و پيكري نبود كه عده اي خاص بخاطر منافع خودشان از ان حمايت كردند و مي كنند . جاي اين پارك به عنوان پارك بانوان كاملا غير كارشناسانه بود و از بيخ اشتباه و بي سليقگي محض بود.
اميدوار هستيم جايگاه مناسب تري در شان زنان اين استان به اين امر مهم اختصاص داده شود بزودي زود
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب خدمت مسئولان محترم

کدوم پارک بانوان ؟؟؟
ک امروز در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در حالی پارک بانوان عده ای در پارک بودند ولی مسئول بی کفایت پارک بانوان نزاشت ما بریم داخل پارک و گفت ک پارک تعطیله؟؟؟


پارکی ک مال بانوان هست ولی فقط بانوانی ک پارتی دارند میتوانند وارد آن پارک شوند پارک بانوان محسوب نمیشود

امیدوارم کسی ک باید این پیام من را ببیند ببیند 🙏🏻🌼

سخت شکایت دارم از اقای ک ورود و خروج پارک بانوان رو مدیریت میکنه !!!
نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1