کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

«معدن» نقطه عطف تولید در سال‌های تحریم و فشار

24 خرداد 1399 ساعت 19:58

معدن و اتفاقات معدنی در کشور در دو سال اخیر یک نقطه عطف در اقتصاد، صنعت و خودکفایی کشور بوده است و این دوره به عنوان یک نقطه عطف و دوره‌ای درخشان در تاریخ اقتصادی و صنعتی کشور باقی خواهد ماند.‌


حضور حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی استان‌های خراسان رضوی و اصفهان سومین حضور رئیس جمهور در افتتاحیه‌های مربوط به طرح‌های بزرگ حوزه معدن کشور مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دو ماه اخیر است.
در مورد این موفقیت‌ها و اتفاقات معدنی دو نکته مهم حائز اهمیت است؛ اول آنکه در هیچ دوره‌ای تا این اندازه شاهد پویایی و رونق در بخش تولید کشور نبوده‌ایم و نکته دوم این اتفاقات و موفقیت‌ها در شرایط خاصی در حال انجام است. از یک طرف فشار و تحریم‌های بین المللی و شرایط سخت اقتصادی بر کشور تحمیل شده است و از طرف دیگر در چند ماه اخیر شیوع بیماری کرونا سبب رکود و تعطیلی بخش‌های مختلف زندگی بشر در کل جهان شده است. با این وجود چنین موفقیت‌های بزرگی سبب شد رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی استان‌های خراسان رضوی و اصفهان که به صورت تصویری برگزار شد حضور پیدا کند.
در این‌مراسم حسن روحانی با اشاره به تبدیل ایران به یک کارگاه اظهار داشت: همه در حال تلاش در بخش‌های گوناگون در راستای توسعه و آبادان کشور هستند. رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در تمام بخش‌ها شاهد تحول و روند موفقی هستیم که می‌توانیم هر هفته افتتاح‌های گوناگونی را در زمینه‌های مختلف داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان‌پروژه امروز پاسخ خوبی برای آتهایی است که می‌خواستند کشور را در فشار قرار دهند. روحانی همچنین تصریح کرد: معادن بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور به شمار می‌رود و در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه فناوری گام‌های بسیار خوبی طی سال‌های اخیر برداشته شده است و در زمینه صنایع تا ۷۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و با تلاش بیشتر این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که این افتتاح‌ها در شرایط عادی انجام‌نمی شود بلکه در شرایط تحریم و مواجهه کشور با کرونا در حال انجام است.
این اتفاقات بزرگ و افتتاحیه‌های غرورآفرین به همت ایمیدرو و با مدیریت خداداد غریب پور مدیرعامل این سازمان بخوبی نشان می‌دهد عزم و اراده جدی می‌تواند بسیاری از خلاءها و کمبودها را نیز پوشش دهد.
ضمن آن که همه فعالیت‌های ایمیدرو نباید به این چند افتتاحیه بزرگ محدود شود و این سه نمونه تنها اندکی از کارهای بزرگ این سازمان است. در طول هفته‌ها و روزهای اخیر علاوه بر افتتاح این طرح‌های ملی شاهد اتفاقات و موفقیت‌های بیشتر در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف ایمیدرو بوده‌ایم.
معدن و اتفاقات معدنی در کشور در دو سال اخیر یک نقطه عطف در اقتصاد، صنعت و خودکفایی کشور بوده است و این دوره به عنوان یک نقطه عطف و دوره‌ای درخشان در تاریخ اقتصادی و صنعتی کشور باقی خواهد ماند.‌
 


کد مطلب: 422040

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/422040/معدن-نقطه-عطف-تولید-سال-های-تحریم-فشار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1