تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۲۲۰۴۰
کبنا بررسی کرد

«معدن» نقطه عطف تولید در سال‌های تحریم و فشار

۰
«معدن» نقطه عطف تولید در سال‌های تحریم و فشار
کبنا ؛حضور حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی استان‌های خراسان رضوی و اصفهان سومین حضور رئیس جمهور در افتتاحیه‌های مربوط به طرح‌های بزرگ حوزه معدن کشور مربوط به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در دو ماه اخیر است.
در مورد این موفقیت‌ها و اتفاقات معدنی دو نکته مهم حائز اهمیت است؛ اول آنکه در هیچ دوره‌ای تا این اندازه شاهد پویایی و رونق در بخش تولید کشور نبوده‌ایم و نکته دوم این اتفاقات و موفقیت‌ها در شرایط خاصی در حال انجام است. از یک طرف فشار و تحریم‌های بین المللی و شرایط سخت اقتصادی بر کشور تحمیل شده است و از طرف دیگر در چند ماه اخیر شیوع بیماری کرونا سبب رکود و تعطیلی بخش‌های مختلف زندگی بشر در کل جهان شده است. با این وجود چنین موفقیت‌های بزرگی سبب شد رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی استان‌های خراسان رضوی و اصفهان که به صورت تصویری برگزار شد حضور پیدا کند.
در این‌مراسم حسن روحانی با اشاره به تبدیل ایران به یک کارگاه اظهار داشت: همه در حال تلاش در بخش‌های گوناگون در راستای توسعه و آبادان کشور هستند. رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در تمام بخش‌ها شاهد تحول و روند موفقی هستیم که می‌توانیم هر هفته افتتاح‌های گوناگونی را در زمینه‌های مختلف داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بهره برداری از ۴ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان‌پروژه امروز پاسخ خوبی برای آتهایی است که می‌خواستند کشور را در فشار قرار دهند. روحانی همچنین تصریح کرد: معادن بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور به شمار می‌رود و در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه فناوری گام‌های بسیار خوبی طی سال‌های اخیر برداشته شده است و در زمینه صنایع تا ۷۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و با تلاش بیشتر این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.
وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که این افتتاح‌ها در شرایط عادی انجام‌نمی شود بلکه در شرایط تحریم و مواجهه کشور با کرونا در حال انجام است.
این اتفاقات بزرگ و افتتاحیه‌های غرورآفرین به همت ایمیدرو و با مدیریت خداداد غریب پور مدیرعامل این سازمان بخوبی نشان می‌دهد عزم و اراده جدی می‌تواند بسیاری از خلاءها و کمبودها را نیز پوشش دهد.
ضمن آن که همه فعالیت‌های ایمیدرو نباید به این چند افتتاحیه بزرگ محدود شود و این سه نمونه تنها اندکی از کارهای بزرگ این سازمان است. در طول هفته‌ها و روزهای اخیر علاوه بر افتتاح این طرح‌های ملی شاهد اتفاقات و موفقیت‌های بیشتر در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف ایمیدرو بوده‌ایم.
معدن و اتفاقات معدنی در کشور در دو سال اخیر یک نقطه عطف در اقتصاد، صنعت و خودکفایی کشور بوده است و این دوره به عنوان یک نقطه عطف و دوره‌ای درخشان در تاریخ اقتصادی و صنعتی کشور باقی خواهد ماند.‌
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1