تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۴۲۰۹۴۲
خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد:

دست مافیان در دست مسئولان خودرو / گلایه‌مندی مردم لنده از کم آبی / مسئولان جلوی التهاب بازار برنج را بگیرند

۰
دست مافیان در دست مسئولان خودرو
کبنا ؛ کمک‌های مومنانه، گرانی برنج، روز قدس، مافیای صنعت خودرو، ویروس کرونا و حادثه شناور کنارک موضوعاتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

رزمایش مؤمنانه؛ لبیک مردم ایران به ندای رهبری
 امام جمعه باشت گفت: رزمایش «کمک مؤمنانه» لبیک به ندای رهبری و صحنه نمایش غیرت دینی و ملی مردم است.
امام جمعه شهر باشت در جمع نمازگزاران امروز این شهر با قدردانی از لبیک گویان به ندای رهبری گفت: پس از فرمان رهبری مبنی بر برپایی رزمایش گسترده وسراسری همدلی وکمک مؤمنانه، نیروهای انقلابی و جهادی پای کار آمدند.
حجة الاسلام عبودی افزود: قرارگاه مؤمنانه فرصتی برای جمع آوری کمک‌های مردمی برای آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان واقعی بود.
وی با قدردانی از صدا و سیما به خاطر انعکاس مطلوب این کمک‌ها افزود: تفاوت مردم ایران با بقیه کشورها دردوران بیماری کرونا مشخص شد.
امام جمعه باشت گفت: مردم پای به پای مسئولان با امکانات کم برای ریشه کنی این بیماری تلاش می‌کنند.
خطیب جمعه باشت درمورد وضعیت بازار خودرو گفت: بازار خودرو به غده سرطانی تبدیل شده و اراده‌ای برای حل معضل قیمت خودرو وجود ندارد.
حجت الاسلام عبودی با ابراز گلایه در خصوص افزایش قیمت برنج هم افزود: کارشناسان دلیل خاص اقتصادی برای افزایش قیمت برنج ندارند و این روزها از کیسه‌ای ۷۰ هزارتومان به ۱۵۰ هزارتومان افزایش یافته است.
وی از مسئولان خواست برای بررسی و رفع این مشکل پیگیری و تلاش کنند و با ورود برنج به بازار از این التهاب بکاهند.
امام جمعه باشت درخصوص برگزاری آیین‌های روز جهانی قدس هم گفت: امسال باتوجه به بیماری کرونا هنوز دستورالعملی مبنی بر چگونگی برپایی آیین‌های این روز صادرنشده است.
 
دستگیری از نیازمندان سیره امام اول شیعیان
 امام جمعه مارگون گفت: پیروان و رهروان واقعی امام علی (ع) با انجام کمک‌های مؤمنانه در این ایام یاریگر نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا هستند.
امام جمعه مارگون در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با تسلیت سالروز شهادت امام اول شیعیان جهان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) گفت: امام علی (ع) مظهر علم، عدالت، صبر و شجاعت و مردانگی بود.
حجت الاسلام خواجه پور افزود: امروزه پیروان آن امام همام با تاسی از آموزه‌های دینی وی با اهداء کمک‌های مؤمنانه در این ایام از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا دستگیری می‌کنند.
وی ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای آمرزش گناهان برشمرد و ادامه داد: اگر انسان در این ماه و در شب‌های قدر بخشیده نشود باید تا ماه رمضان و سال آینده در انتظار بخشودگی بنشیند.
امام جمعه مارگون با گرامیداشت روز عشایر به حمایت‌های امام رحمة الله علیه از بسیج عشایر اشاره کرد و گفت: در دوران ستمشاهی این عشایر زحمت کش متحمل ظلم‌ها و ستم‌های فراوانی شدند و امام (ره) همواره به این موضوع اشاره داشتند.
 
 درخواست از مسئولان بر رفع مشکل کم آبی در لنده
 امام جمعه لنده از مسئولان خواست مشکل کم آبی برخی مناطق شهر لنده را رفع کنند.
امام جمعه لنده در خطبه‌های امروز نماز این شهر با اشاره به معضل کم آبی در دو شهرک فجر و شهید رجایی لنده گفت: در فصل گرم تابستان مردم این مناطق با کمبود آب شرب مواجه و گله‌مند هستند.
حجت الاسلام محمودی اصل از مسئولان خواست برای رفع مشکل آب شرب این مناطق چاره اندیشی کنند.
وی با تاکید بر لزوم عزم همگانی در شکست ویروس کرونا اضافه کرد: تنها راه ریشه کنی این ویروس منحوس در جامعه رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی است.
حجت الاسلام محمودی اصل با ابراز گلایه از بی توجهی برخی افراد در برابر این ویروس افزود: متاسفانه موضوع خیلی عادی شده و برای عده‌ای کرونا تمام شده است.
وی با اشاره به ایام شهادت سردار رشید اسلام شهید محمد بروجردی و سالروز عملیات افتخار آفرین بیت المقدس هم گفت: عزت، امنیت، شرف، آبرو و آزادی ما مدیون دلاور مردی‌های شهیدان است و همه ما مدیون خون آن‌ها هستیم.
امام جمعه لنده موفقیت مردم نوعدوست ایران در یاری رساندن به مستمندان و آسیب دیدگان را از جمله موفقیت‌ها و فرصت‌های دوران کرونا عنوان کرد.
 
  قوه قضائیه با برهم زنندگان بازار خودرو برخورد کند
 امام جمعه چرام گفت: وضعیت بازار خودرو از عمده‌ترین نگرانی‌های مردم است ضرورت دارد قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی به شدت به این موضوع ورود کنند.
 امام جمعه چرام در خطبه‌های نماز امروز این شهر به وضعیت آشفته بازار خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: رشد قیمت وسایل نقلیه واقعی نیست و جوانی که تازه ازدواج کرده چند سال باید کار کند تا موفق به خرید یک خودروی پراید شود.
حجت الاسلام سید نورالله افشار افزود: به گفته دلسوزان، صنعت خودروی کشور را مافیای دلالی که بخشی از مدیران خودروسازی نیز در آن دست دارند ملتهب کرده، و سازمان بازرسی و قوه قضاییه باید به این قضیه ورود جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مردم برای این انقلاب شهید داده‌اند و پای انقلاب و نظام مانده‌اند و می‌مانند اما اجازه نمی‌دهند که عده‌ای در کشور با آبروی مملکت بازی کنند گفت: آنچه که باید مورد توجه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور قرار گیرد برخورد قاطع در سطح اعدام دانه‌درشت‌هایی است که باعث این وضعیت آشفته خودرو شده‌اند.
خطیب جمعه چرام افزود: مسئولانی که گاهی با برخی دلالان دستشان در یک کاسه است باید دستشان قطع شود تا درس عبرتی برای دیگران شوند.
امام جمعه چرام با اشاره به خبر تلخ شهادت جمعی از عزیزان ارتش در رزمایش نظامی، ادامه داد: حوزه نظامی مانند سایر حوزه‌ها خطا پذیر است و وقتی به کشورهای پیشرفته هم نگاه کنیم در مانورهای نظامی آنها خطاهای زیادی به وجود آمده و این خطاها امری طبیعی است.
وی بیان کرد: این رزمایش‌ها میدان آزمایش است و باید این مانورها برگزار شود تا در میدان حقیقی نیروهای ما بتوانند با اقتدار در برابر دشمنان بایستند.
حجه الاسلام افشار اضافه کرد: اینکه عده‌ای در کشور به جای تسلی دادن، حمله خود را به سمت خودی‌ها نشانه بگیرند و هر زمان به بهانه‌ای یکی از نهادهای جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار دهند، این‌ها افرادی زبون هستند که در مقابل دشمن ذلیل‌اند اما در مقابل خودی‌ها زبان درازی می‌کنند و این از نشانه‌های انسانهای منافق است.
خطیب جمعه چرام گفت: در آستانه روز قدس هستیم و باید همه مردم بغض وکینه خود را نثار غده سرطانی دنیا یعنی رژیم صهیونیستی کنند.
 
برگزاری برنامه‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
 امام جمعه شهر لیکک گفت: برنامه‌های دینی و مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان بهمئی برگزار شوند.
امام جمعه لیکک در خطبه‌های نماز امروز این شهر با تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت امام علی (ع)، به تبیین شخصیت والا و بی نظیر امیرالمؤمنین پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) بهترین استاد اخلاق است و عرفای درجه یک در جهان اسلام، در محضر نهج البلاغه مطالب فراوانی آموخته‌اند.
حجت الاسلام افروغی با اشاره بر لزوم استفاده بهینه از فرصت شب‌های قدر در نقاط مختلف شهرستان افزود: بالاترین قدر و منزلت این است که ظرفیت درونی خود را به سمت مثبت بودن تغییر دهیم و از مهمترین برکات شبهای قدر همین دگرگون کردن ظرفیت وجودی انسانها است.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد ملی پیشگیری از کرونا به صورت ویدیو کنفرانس، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار برگزاری مراسم لیالی قدر را به نظر کارشناسان واگذار و شهید مرتضی آوینی را نمونه و الگوی حسنه کمک‌های مؤمنانه ذکر کردند.
وی با تقدیر از بانیان مراسم شب‌های قدر، گفت: مردم ما نشان دادند که با رعایت موازین بهداشتی می‌توان برنامه‌ها و مناسبت‌ها را به بهترین نحو مدیریت و برگزار کرد.
حجت الاسلام افروغی با تحلیلی از اوضاع سیاسی منطقه، و اینکه رژیم صهیونیستی در حال تلاش برای تصاحب دره اردن و تضعیف جبهه مقاومت در فلسطین اشغالی است افزود: این اقدامات در راستای تحقق معامله قرن است و الان وضعیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی متفاوت شد و رژیم صهیونیستی در موضعی نیست که بتواند خواب آشفته معامله قرن را عملی کند.
 
حادثه شناور کنارک مردم ایران را عزادار کرد
 امام جمعه پاتاوه: شهادت جمعی از ارتشیان دلاور در حادثه شناور کنارک موجب تأثر و تألم شدید ملت ایران شد.
 امام جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز امروز که در مصلای امام هادی (ع) این شهر اقامه شد با تسلیت حادثه تلخ شناور کنارک گفت: این شناور متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان یک تمرین دریایی دچار حادثه شد.
حجت الاسلام ابراهیم چراغی با بیان اینکه این حادثه دل همه مردم ایران را به درد آورد افزود: ۱۹ تن از پرسنل نیروی دریایی ارتش در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل شده و مردم ایران را عزادار کردند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: ضرورت دارد مردم با رعایت کامل دستورالعملهای بهداشتی برای ریشه کنی این ویروس منحوس با مسئولان همکاری کنند.
امام جمعه پاتاوه شب‌های قدر را فرصتی دوباره برای طلب رحمت از خداوند دانست و ادامه داد: کسانیکه فرصت حضور در مجالس دعا را دارند و آنهایی که در خانه هستند این فرصت را غنیمت شمرده و برای سلامتی وظهور حضرت حجت (عج)، شفای بیماران و نابودی ویروس کرونا دعا کنند.
حجت الاسلام ابراهیم چراغی از عموم مردم خواست در این ایام معنوی و شرایط کرونایی نیازمندان را فراموش نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1