تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۴۲۰۵۰۹
در نشست شورای سلامت شهرستان کهگیلویه مطرح شد

بازی جدی کرونا در کهگیلویه / هشدارهای «اتابک» به مردم و مدیران / مدیری که در خط مقدم فاتحه‌خوانی است

۱
بازی جدی کرونا در کهگیلویه / هشدارهای «اتابک» به مردم و مدیران
کبنا ؛شهرستان کهگیلویه دومین رتبه مبتلایان به کرونا را در استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده است و به گفته پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان 122 نفر تا کنون در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌اند. اگر مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، وضعیت در شهرستان کهگیلویه وخیم خواهد شد، فرماندار کهگیلویه در جلسه امروز یکشنبه ( 14 اردیبهشت ماه 99) شورای سلامت  این شهرستان هشدار جدی داد و گفت: مسئولان تجمعات غیرضرور را جدی بگیرند، دستگاههای نظارتی بازار همه اماکن پرخطر و صنوفی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کند شناسایی و معرفی کنند تا با حکم دستگاه قضا نسبت به پلمب آنها اقدام شود. برداشتن محدودیت‌ها باعث شد، یک نفر 27 نفر را آلوده به ویروس کرونا کند.
علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه در نشست شورای سلامت با بیان اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان نگران کننده است، از اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل خوشه‌های مثبت این ویروس در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مبنای کار مبارزه با کرونا از ابتدای ورود ویروس تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بر کنترل و مقابله بود، همزمان با اجرای فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی صنوف شمار مبتلایان افزایش یافت.
فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: برداشت محدودیت‌ها باعث شد یک نفر 27 نفر را آلوده به ویروس کرد.
وی با انتقاد از بی‌خیالی مردم و شرکت در مجالس و محافل شلوغ گفت: در یکی از مراسم‌ها بعدا مشخص شد 21 نفر به ویروس مبتلا شدند.
اتابک با بیان اینکه شهرستان ما با نمونه‌گیری یکهزار و 240 نفر در حد یک استان کار شده بود و کنترل کردیم، افزود: اما چرا باید مجالس عزاداری و عروسی شلوغ برگزار شود که باعث افزایش آمار شود؟ چه لزومی دارد خانواده‌هایی گرفتار شوند و این همه هزینه‌تراشی از سوی کسانی که رعایت نمی‌کنند بر دولت تحمیل شود.
وی با تأکید بر اینکه هیچ خوشه مثبتی در شهرستان نباید داشته باشیم، از دستگاه‌های اجرایی خواست مصوبه‌ها را با جدیت و قاطعیت اجرا کنند و گفت: هر نمونه مثبتی الزاما باید به نقاهتگاه بیاید حتی اگر لازم باشد در فرمانداری قرنطینه شود.
فرماندار کهگیلویه گفت: روستاهای دستگرد، کوشک، چهارمه و فیلگاه خوشه دارند همه خوشه‌های مثبت امروز جمع و به نقاهتگاه منتقل شوند.
این مسؤول بیان داشت: مردم را از تجمع دور و از شلوغی مراسمات عزاداری و عروسی شلوغ جلوگیری شود.
اتابک با اشاره به فصل کوچ خطر انتقال ویروس در بین عشایر را مورد اشاره قرار داد و افزود: در همه روستاهای احساس خطر می‌کنیم.
وی گفت: شب بازار، جمعه بازار و سد معبرها باید تعطیل شوند. بازار روز هر مغازه‌ای اجناس را در حاشیه قرار دهد یا به سقف آویز کند نیز تعطیل شود.
وی خطاب به مدیران گفت: تجمعات را شوخی نگیرید،کدام‌ضوابط اداری به مدیر اجازه داده در اداره را ببندد و پشت پنجره مردم را جمع کند؟ برخی مدیران جان خود را از مردم عزیزتر می‌دانند.
رئیس شورای سلامت کهگیلویه افزود: دستگاههای نظارتی بازار همه اماکن پرخطر و صنوفی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کند شناسایی و معرفی کنند تا با حکم دستگاه قضا نسبت به پلمب آنها اقدام شود.
وی با بیان اینکه صنوفی از قبیل گیم‌نت، سفره‌خانه، اماکن ورزشی باید همچنان تعطیل باشند، گفت: جمع‌آوری صنوف پرخطر و بی‌توجه به پروتکل بهداشتی با مدیریت معاون عمرانی فرماندار در دستور کار قرار گیرد.

نمی‌شود یک مسؤول هم نسبت به بیماری اعلام خطر کند هم در صف مقدم فاتحه خوانی باشد
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت در این نشست، اظهار داشت: به نظر می‌رسد قبیح بودن موضوع کرونا در شهرستان شکسته شده و مردم این بیماری را تمام شده حساب می‌کنند.
امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه مردم باید احساس خطر کنند و مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهند،گفت: برخی رسانه‌ها در شهرستان همچنان مسئله را عادی جلوه می‌دهند فضای رسانه‌ها می‌بایست به سمت اعلام خطر باشد تا حساسیت موضوع بیشتر شود.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: در سطح شهر می‌بینیم همه صنوف به حالت عادی مشغول فعالیت هستند و مردم رعایت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم ترحیم یا عروسی با جمعیت زیاد تهدید جدی برای انتقال ویروس است، گفت: در برخی مجالس مسؤولان نیز شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: نمی‌شود یک مسؤول هم نسبت به بیماری اعلام خطر کند هم در صف مقدم فاتحه خوانی باشد.
وحدانی‌فر خواستار کنترل چنین مجالسی شد و تصریح کرد: تدبیری اندیشیده شود عروسی یا عزاداری با جمعیت زیاد برگزار نشود.
امام جمعه دهدشت ادامه داد: از فعالیت سامانه‌های پیامکی اطلاع‌رسانی مجالس ترحیم جلوگیری شود.
شرایط شهرستان کهگیلویه به دلیل بافت فرهنگی و روابط شدید عاطفی که وجود دارد، خطرناک است و مردم باید کاملاً رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1