تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۰۱۲۵
بررسی کبنا نشان می‌دهد

غلامرضا پناه؛ مدیری موفق و سیاست پیشه در سطح ملی

۱۶
۴
غلامرضا پناه؛ مدیری موفق و سیاست پیشه در سطح ملی
کبنا ؛ یکی از بزرگترین مزیت‌ها در هر جامعه‌ای داشتن نیروی انسانی توانمند است، همچنانکه گفته می‌شود رشد و توسعه سازمانها و در پی آن جامعه و کشور، در گرو استفاده صحیح از سرمایه‌های انسانی آن است.
 بر همین اساس دهه پایانی قرن بیستم عصر توانمندی سازی سرمایه انسانی (human capital) نامگذاری شد. در عصر فرامدرن سرمایه انسانی بالاترین و با ارزش‌ترین دارایی هر جامعه‌ای است. بدون از شکل گیری و تقویت سرمایه انسانی هیچ اتفاق مثبتی در جامعه شکل نخواهد گرفت، اما در سایه ظهور و رشد سرمایه‌های انسانی است که در توسعه نیافته ترین جوامع نیز می‌توان به پیشرفت و توسعه خوشبین و امیدوار بود.
کهگیلویه و بویراحمد یک عقب ماندگی تاریخی و تحمیلی را سپری کرده است و تنها در دهه‌های اخیر بوده است که شاهد برخی تلاش‌ها برای برون رفت از این وضعیت تاریخی بوده‌ایم.
با همه کارها و خدماتی که دولت‌ها در طول دهه‌های مختلف در استان پیگیری و اجرا نموده‌اند ولی باز هم همچنان خلاء و کمبودهای اساسی به قوت خود باقیست. ظهور برخی نیروهای انسانی توانمند در استان در اکثر حوزه‌های فکری و اجرایی در سال‌های اخیر را باید یک جهش اساسی و بزرگ در توسعه و پیشرفت استان دانست.
این نیروها اکثراً به اتکا شایستگی و توانمندی‌های شخصی خود موفق به حضور در سطوح بالای مدیریتی در کشور شده‌اند. اکثراً آنها در جایگاه و منصبی که قرار گرفته‌اند کارنامه قابل قبول داشته‌اند. تداوم و تقویت این وضعیت مدیریتی سبب خواهد شد در آینده شاهد اعتماد و ارتقاء بیشتر جوانان و نیروی انسانی استان در سطح کشور باشیم.
غلامرضا پناه یکی از نیروهای شناخته شده و توانمند استانی است که سال گذشته با اعتماد محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه بزرگ منصوب شد.


پناه در سوابق مدیریتی بلند بالای خود پله پله و با طی مراحل اداری و مدیریتی مسیر رشد و ارتقاء را پیموده است؛ ابتدا مدیرکل سازمان کار و رفاه امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بود و بعد از آن سال‌ها در سطوح اجرایی و مشورتی وزارت کار حضور داشت، با شروع دولت یازدهم به عنوان معاون اقتصادی سازمان کوثر معرفی شد. این سازمان متعلق به بنیاد شهید کشور می‌باشد و دارای ده‌ها شرکت کوچک و بزرگ در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری و صنعتی است.
وی در یک دوره نیز مدیر منابع انسانی بیمه دی بود، با آغاز دولت دوازدهم پناه به عضویت هیات مدیره و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار منصوب شد، بعد از آن به مناطق آزاد رفت و با حکم مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه کشور به عنوان عضو جدید هیات مدیره سازمان‌های مناطق آزاد معرفی شد. موفقیت‌های پناه در این مسئولیت‌های مهم و ملی و ثبت یک کارنامه درخشان در نهایت سبب شد وی در بالاترین سطح مدیریتی در دولت منصوب شود؛ حضور در این سطح مدیریتی برای نیروی انسانی استان تنها در این دولت محقق شد و این تجربه را باید مقدمه حضور نیروهای هم استانی در سطح وزیر در دولت‌های آینده دانست.
پناه در مدت کوتاه حضور خود در وزارت رفاه یکی از فعالترین معاونت‌های این سازمان بوده است و پویایی و پیگیری مطالبات بخش‌های مختلف و مربوط به این وزارت خانه و سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی، صندوق بازنشستگی کشور و .... از دغدغه‌های و برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است. در کنار سوابق بلند و موفق مدیریتی یک سابقه روشن و منحصر به فرد در عرصه فعالیت‌های حزبی و تشکیلاتی دارد که وی را از بسیاری دیگر از مدیران و فعالین سیاسی متمایز می‌کند. غلامرضا پناه را باید از محدود سیاسیون استان دانست که در کار حزبی و تشکیلاتی ثابت قدم و فعال بوده است و به جهت همین ثابت قدمی و باور به کار تشکیلاتی در بالاترین سطح تصمیم گیری یکی از فعالترین و منسجم‌ترین احزاب کشور یعنی حزب کارگزاران سازندگی حضور فعال و تاثیرگذاری دارد.

در کهگیلویه و بویراحمد مدیران ملی زیادی وجود دارد اما مدیری که همزمان اهل کار حزبی و تشکیلاتی در سطح شورای مرکزی یک حزب بزرگ و مهم باشد کمتر وجود دارد. یک نکته مثبت در مورد مدیریت پناه آن است که وی تاکنون بخوبی توانسته است میان کار سیاسی و حزبی و مدیریت سازمانی تمایز منطقی و اصولی ایجاد نماید و مانع از تداخل این دو با هم شود. تنها یک مورد از سرمایه‌های انسانی استان است که باید با همدلی و حمایت تقویت و بازتولید شود. توسعه بدون وجود نیروی انسانی توانمند ناقص خواهد و ره به جایی نخواهد برد، انتظار از پناه و نیروهایی از جنس پناه نیز آن است با تاکید و توجه به شایسته سالاری سایر نیروهای شایسته و مستعد استان را شناسایی و به رشد آنها کمک کنند همچنانکه در همین مدت کوتاه حضور یک نیروی شایسته دیگر کهگیلویه و بویراحمدی یعنی ریحان سروش مقدم در دفتر بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را باید نتیجه حمایت و توجه غلامرضا پناه دانست
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فوق دیپلم
علی صفر
Iran, Islamic Republic of

مثلآ پناه چکار کرده که موفق بوده یا نبوده
ایشون یک قدم برای استان بر نداشته و بهترین موقعیت برای استان با حضور ایشان . در موسسه کوثر از دست رفت و هنر تعطیلی تنها کارخانه نشاسته بود.
Iran, Islamic Republic of
دو تا از اقدامات ایشون برای استان یا همشهریان و یا اصلاح طلبان رو بفرمایید. شان سایت خبری رو با تعاریف و تمجید های غلو امیز زیر سوال نبرید
خادمی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
انشاالله شاهد پیشرفت روزافزون ایشان باشیم چرا که نشان داده لیاقت این پست ها را دارد
ضد چاپلوس
Iran, Islamic Republic of
اره تو راست میگی
از همون دوستانش در اداره یاسوج شما (اداره کار یاسوج) مشخصه نگران نباش خادمی تو سرجات می مانی چون کسی را ندارند سرجات بگذارند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
اقای مهندس پناه مثل سایر مدیران اصلاح طلب فامیل بازی راخوب بلد است لذالیست گرفته شود چه کسانی راوباچه نسبت فامیلی ارکارخانه اراروگلوگزیاسوج‌وقتی که درسازمان اقتصاذی کوثربود. وایا اگرخانم سروش مقدم فامیل پناه نبود بازبه اوپست می دادهرچند که انسان بالیاقتی بوده ویا٫ووووودرهرصورت نه سایسته سالاری حاکم است ونه موفقیت حفظ خودوفامیل ها هم هنرنیست ’ازسایت وزینی مثل کبنا این تیتربعیدبود
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی
Iran, Islamic Republic of
الان میدونی کجاست دکتر پناه
رامین بهادر
Iran, Islamic Republic of
درود
آرزوی موفیقت و کسب درجات بالاتر برای این عزیز داریم.
دکترای مدیریت
Iran, Islamic Republic of
مدیران موفق برای کارکنان و خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند و در کنار کار از زندگی خود لذت می‌برند.
کسانی‌که موفق می‌شوند این خصوصیات اخلاقی را دارند.
اعتماد به نفس دارند ولی فروتن هستند.
مسئولیت‌ها را واگذار می‌کنند ولی رهبری را به عهده می‌گیرند.
در عین حال بسیار کنجکاو و منظم هستند و بسیار متمرکز کار می‌کنند.
بد نیست نگاهی هم بیندازیم به شیوه‌های مدیران ناموفق.
بی‌توجهی به دیگران
سرد کناره‌گیر و مغرور
خیانت‌ به اعتماد دیگران
سیاست‌بازی
عدم رهبری مؤثر کارکنان
عدم توانائی فکر کردن استراتژیکی
عدم مشورت با یک فرد عاقل
عدم انعطاف‌پذیری به‌عنوان یک رئیس
داشتن هر یک از خصوصیات خوب و دور کردن خصوصیات منفی از خود می‌تواند از آدم‌های توانا مدیر فعال، پیگیر و موفق بسازد. البته فراموش نکنید که ۹۰ درصد از آموزش موفقیت به‌هنگام کار به‌دست می‌آید.
پس لطفا الکی/چه دستمایه ای برای استان داشته که حالا به بودنش در راس کشور ببالیم
شلو
Iran, Islamic Republic of
ایگوم هم تعریف اما خداوکیلی بگو کی ایشناسش که تو تعریفش ایییی
هاج و واج
Iran, Islamic Republic of
علیرغم‌ احترامی که برای کارکنان و سایت خبری کبنا قائل هستم، باید عرض کنم تهیه، تنظیم ، تدوین و ارسال آن تز سوی شما بعید بنظر می‌رسد، لیکن بهتر است برای حفاظت از ندای خود که همانا صدای مردم بوده پیشنهاد می‌شود منبعد از این اخبار .... در سایت خود نگذارید، چرا که با این اخبار، مردم عزیز استان به بیراهه رفته و ممکن است آنان که دارای حافظه تاریخی بوده و دنبال کننده سایت کبنا می باشند، برداشت دیگری نسبت به ارسال اینگونه پیامها داشته و پیامد خوبی بدنبال نداشته باشد، همانطور که در ماههای گذشته بر علیه آقای پناه اخباری منتشر گردید و اینک اینچنین از ایشان حمایت و تقدیر میگردد، زیبنده شما نیست، در این که از نیروهای کارامد استان باید حمایت شود هیچ تردیدی وجود ندارد ولی اگر نقشه راه سیاسی، برای اکثریت وجود داشت و بر اساس توانمندی ذاتی و تخصصی جایگاه میگرفتند، امثال جناب آقای پناه ، مقدم و .... هیچ جایگاهی نداشتند، پس لطفا با مردم صادق باشید و صدای آنان باشید همچون گذشته.
چرا کسی نسبت به اخبار آقای غریب پور واکنش نشان نمیدهد؟ واضح و روشن است که ایشان پله های ترقی را بخوبی طی کرده و جایگاه ایشان کمتر از توان و لیاقتش هست ، امیدوارم شرایط به گونه ای پیش رود که امثال غریب پورها بیشتر داشته باشیم تا بر خود و مردمان دیارمان ببالیم.
ملا
Czech Republic
معاون پرورشی
دنا
Iran, Islamic Republic of
جناب پناه تو همون دوران مدیریتت در یاسوج چیزی چ برسه الان که بقولا معاون شدی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این اقای پناه تا جایی که ما میدونیم از فامیلان خود غریب پور هستن که با حمایت غریب پور به اینجا رسیده، در واقع خود غریب پور هم با حمایت ایت الله ملک حسینی به این جایگاه رسیده، پس در نتیجه سیاست همینه و این است چرخه ی مملکت ما
هومان
اولاً دکتر نیست و شان و جایگاه سطوح علمی که با هزاران درد و مشقت به دست می‌آیند را تخریب نکنیم
در کنار تعداد زیادی اعمال نفوذ و سوئ استفاده از جایگاه شغلی خود کرده مثلاً چندین( بیش از 43 نفر) نفر را از ستادهای تبلیغاتی خاص و بدون هیچ گونه آزمون به مناصب رسانده است /همچنین برادر خود را به مدت ۸ سال در استان بوشهر گذاشت..
تنها می‌توانم بگویم که متاسفم
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

دیدار جنجالی نمایندگان عضو جبهه پایداری با طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شیوه جدیدی از تطهیر طالبان در حال رایج شدن در کشورمان از ...
طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه‌گانه بار دیگر توسط مجمع تشخیص رد شد

طرح شفافیت قوای سه گانه که چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل شده بود بار دیگر ...
1