تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۰۶۷۸۱
در شورای اشتغال کهگیلویه مطرح شد

ایجاد 11 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد /دو فرمانداری که از تسهیلات اشتغالزایی عقب افتاده‌اند

۰
ایجاد 11 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد /دو فرمانداری که از تسهیلات اشتغالزایی عقب افتاده‌اند
کبنا ؛شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور معاونین استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرکل تعاون روستایی و جمع زیادی از مسوولان برگزار شد.
در ابتدای این شورا پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه‌ اولویت‌دار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 11 هزار فرصت شغلی با اعتبار 27 میلیارد تومان ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پروانه نیک‌مرام در نشست ظهر امروز شورای اشتغال گفت: فاز اول پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استان 107 میلیارد تومان است که تمامی این مبلغ جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون مبلغ 154میلیارد تومان به استان تزریق شده که تاکنون 118 میلیارد تومان این مبلغ معادل 77 درصد تسهیلات روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: کمترین میزان پرداخت تسهیلات روستایی  و عشایری در دو شهرستان کهگیلویه و چرام بوده، در حالی که در شهرستان باشت 100درصد اعتبارات جذب شده و نمی‌توانیم طرح جدیدی را معرفی کنیم.
این مسؤول با اشاره به برنامه اولویت‌دار اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برنامه‌های کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای، مهارت‌آموزی در محیط کسب و کار، یارانه حقوق و دستمزد، مشاغل خانگی و چند برنامه دیگر 11 هزار شغل با مبلغ 27 میلیارد تومان ایجاد می‌شود.
نیک‌مرام ایجاد این میزان فرصت شغلی را نیازمند همکاری همه حوزه‌ها دانست و عنوان کرد: بانک‌ها و سایر بخش‌های اقتصادی در این زمینه کارهایی انجام دادند اما اقدامات صورت گرفته مورد رضایت استاندار استان نبوده و ما بر تلاش بیشتر واحدهای اقتصادی خصوصا بانک‌ها تاکید داریم.
عملکرد موفق صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات روستایی
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات تسهیلات روستایی صندوق کارآفرینی امید 18 میلیارد تومان بوده که این مبلغ جذب شده و عملکرد موفقی در این خصوص داشته است.
ارسلان حسن‌پور اظهار کرد: طبق ارزیابی اتاق بازرگانی ایران فضای کسب و کار استان روند بهبودی به خود گرفته که هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و دستگاه‌های حوزه اقتصادی از دلایل بهبود کسب و کار در استان است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات روستایی اشاره کرد و گفت: اعتبارات این صندوق 18 میلیارد تومان بود که علاوه بر جذب کامل این میزان اعتبار، در سه مرحله اعتبار جدید به صندوق اعلام و توانستیم آن را جذب کنیم.
وی با بیان اینکه در مراحل جدید 71 درصد اعتبارات جذب شده، عنوان کرد: عمده درخواست تسهیلات اشتغال‌زائی در مرکز استان بوده که این میزان جذب شده اما انتظار می‌رود مدیران شهرستانی فعالتر شوند و طرح‌های روستایی در شهرستان‌ها را معرفی کنند.
این مسؤول با اشاره به عملکرد خوب و مثبت صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی کمک کنند تا آمار بیکاری در شهرستان‌ها نماند و با معرفی طرح‌های روستایی زمینه اشتغال در این مناطق را فراهم کنند.
عملکرد ضعیف فرمانداری‌های کهگیلویه و چرام در پرداخت تسهیلات روستایی/لزوم تلاش بیشتر کمیته‌امداد در ارائه خدمات به جامعه هدف
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ادارات بهزیستی و بنیاد شهید گفت: کمیته امداد خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه کرده که البته انتظار می‌رود این تلاش‌ها بیشتر شود.
 علی‌محمد احمدی ایجاد شغل را از اولویت‌های دولت دانست و گفت: همه بانک‌های استانی و فرمانداران تلاش کنند تا شاخص‌های اشتغال در حالت مناسب و مطلوب رو به بهبودی باشد تا شرایط موجود با وجود مشکلات و دشواری‌ها حفظ شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با گسترش تحریم‌ها آنچه بیش از گذشته تحت تاثیر قرار می‌گیرد تولید و اشتغال است. راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای مانند پتروشیمی گچساران و یا سدها نقش قابل توجهی در  حوزه اشتغال دارند اما وقتی تحریم‌ها مانع ورود مواد اولیه و ماشین‌آلات شوند اشتغال ما مشکلاتی را به خود می‌بیند.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406781-1.jpg
وی با بیان اینکه دور زدن تحریم‌ها تنها مبادلات بانکی و ارزی نیست، گفت: دور زدن تحریم‌ها ایجاد ساز و کار جدید برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال از دست رفته با خلق فرصت‌های جدید در شرایط کنونی است و دولت علی‌رغم همه سختی‌ها اعتباراتی را در قالب رونق تولید، تسهیلات بهسازی و بازسازی، طرح‌های کارورزی و طرح اشتغال روستایی اجرا کرده تا این وضعیت جبران شود.
مسؤول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: با حجم تسهیلات سال 96 و تسهیلات پرداختی حوزه روستایی سال 97 فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد شده اما نرخ بالای مشارکت افراد جویای کار افزایش یافته و علاوه بر آن تحریم‌ها موجب شده که نرخ اشتغال مثبت نشود.
احمدی با تأکید بر اینکه هدف همه مسؤولان استان ایجاد اشتغال است، افزود: برای ایجاد اشتغال اهتمام لازم را بکارگیریم ضمن اینکه مدیران به این نکته توجه داشته باشند که سازمان بازرسی، دیوان محاسبات،دستورالعمل و بخش‌نامه‌ها بوده اما قدرت اعتکای مدیران ما مهم است محدودیت‌ها برای همه است اما مدیری موفق است که بتواند تهدیدات صندلی خود را با ایجاد اشتغال برای یک جوان عوض کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نهادهای حمایتی در طرح‌های اشتغالزایی مشارکت بیشتری داشته باشند، چه کسی از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و خانواده‌های دو معلولی برای استفاده از طرح‌های اشتغال‌زایی واجب‌تر است.
احمدی عنوان کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی در زمان مدیریت آقای محبی و مدیرکل جدید آقای مبشری اقدامات و تلاش‌های خوبی داشته که البته باید بیشتر شود اما از بهزیستی و بنیاد شهید که جامعه هدف آنها استحقاق دریافت تسهیلات بیشتری دارند گلایه دارم چرا که روندی که دنبال می‌کنند قابل قبول نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی اتاق بازرگانی کشور از فضای کسب و کار استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این ارزیابی استان مسیر متفاوتی را در راستای کسب و کار دنبال کرد که باید قدردانی کرد، ضمن اینکه کاستن از بروکراسی‌های اداری از راه‌های بهبود فضای کسب و کار در استان است.
مسؤول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فرمانداران در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها هم تلاش لازم را انجام دهند، در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عملکرد دو فرمانداری کهگیلویه و چرام مطلوب نبود و این دو فرماندار شاید به این دلیل در جلسه حاضر نشدند.
وی در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: برنامه‌های جشن و شادی در ایام دهه فجر به نحوی برگزار شوند که تقارنی با روزهای شهادت حضرت زهرا(س) نداشته باشند.
همه مسئولین و بانک های عامل اهتمام کامل به اشتغال داشته باشند
علی محمد احمدی در ادامه گفت: همه اهتمام مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در ایجاد اشتغال و رونق کسب کار باشد.
وی اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ نرخ رشد شاخص ها در ایجاد فرصت های اشتغال رتبه بالایی را در کشور کسب کرده است و این نتیجه تلاش مجموعه دست اندکاران ستودنی است.
احمدی تاکید کرد: اما با وجود شرایط  تحریم ها، تهدیدها و سختی کار باید تلاش کرد، ضمن حفظ شرایط موجود این شاخص ها بازهم رشد یافته و بهبود یابند.
استاندار، توجه به اشتغال در نهادهای حمایتی کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی را مهم دانست و تصریح کرد: استان در خصوص رونق اشتغال در نهادهای حمایتی خوب کار کرده است و در این رابطه باید تلاش ها دو چندان شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف اشتغال، استان روی ریل قرار گرفته و در این رابطه به خوبی کار می شود، بیان کرد: فرمانداران در شهرستان ها باید با حساسیت و انگیزه بیشتری به اشتغال فراگیر، روستایی و رفع مشکلات بنگاه های تولیدی توجه داشته باشند.
احمدی با بیان اینکه، مدیران دستگاه های اجرایی، مسئولین بانک ها برای ارائه خدمت به مردم با قانون و دستورالعمل ها حرکت کنند، افزود: مدیر اگر با  اراده  قوی و نیت خدمت به مردم بخواهد کار کند، هیچ تهدیدی متوجه وی نخواهد بود.
استاندار با اشاره به اینکه، پتروشیمی ها و سدها در استان که اشتغال زایی بالایی دارند به دلیل تحریم ها تحت فشار هستند و برای رفع موانع باید تحریم ها را دور زد، گفت: اگر اختلالی در این رابطه است باید در جای دیگر مانند طرح های کوچک و متوسط کمبود را جبران کرد.
وی یادآور شد: یکی از اولویت های اساسی در کشور و از ماموریت های ویژه دولت موضوع اشتغال است و باید تلاش کنیم ضمن حفظ شرایط موجود فرصت های اشتغال را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
استاندار با بیان اینکه، بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را سخت نکنند، تاکید کرد: بانک ها در پرداخت تسهیلات ابلاغی قواعد و دستورالعمل های مربوطه را مد نظر قرار دهند نه اینکه قانون و قواعد منابع داخلی خود را در خصوص پرداخت تسهیلات اعمال نمایند.
جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هم گفت: از یک هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات ابلاغی مرحله اول به استان بیش از ۷۷۰میلیارد ریال آن جذب شده است.
گوهرگانی با تاکید به توجه بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزا در روستاها، مناطق عشایری و نهادهای حمایتی، تاکید کرد: طرح توزیع و اجرای اشتغال در مناطق مختلف استان با ۱۲۷میلیارد ریال به زودی آغاز می شود.
وی یادآور شد: برای جذب ۷۳۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات اشتغالزای نهادهای حمایتی استان، تاکنون ۲ هزار و ۷۹۳ نفر ثبت نام کرده اند که یکهزار و ۳۷۵ طرح ثبت نامی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شده و ۹۴ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.
وی به جذب تسهیلات اشتغالزایی در بخش های مختلف بخصوص روستایی تاکید کرد و گفت: سهم تسهیلات اشتغالزا در بخش های مختلف باید جذب شود و اشتغالزایی خوبی داشته باشد تا برای فازهای بعدی تسهیلات بیشتری به استان ابلاغ گردد.
در این نشست آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی بانک های عامل در بخش های مختلف اشتغال در استان مورد بررسی قرار گرفت..
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
فایل های مرتبط
1