تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۳۶۵
کبنا گزارش می‌دهد

قانون‌مداری «نوروزی»، معذورات استاندار و دوئل نفتی «زارعی» و «تاجگردون»

۲۸
۱
قانون‌مداری «نوروزی»، معذورات استاندار و دوئل نفتی «زارعی» و «تاجگردون»
کبنا ؛توزیع اعتبارات نفت مدتهاست که به چالش بزرگ بین نمایندگان استان تبدیل شده است و هر کدام در نظر دارد تا با استفاده از دلایل و مدارکی که در اختیار دارد سهم بیشتری از این اعتبارات را به حوزه انتخابیه خود اختصاص دهد.
توزیع اعتبارات و به ویژه اعتبارات نفت در استان کهگیلویه و بویراحمد محل مناقشه بوده و هست، در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هنگامی که موضوع اعتبارات 180 میلیارد تومانی ابلاغی نفت مطرح و قرار شد که بر اساس تبصره و قوانین (یک سوم و دوسوم) توزیع شود، اما به یک مرتبه‌ی از مکاتبه‌ی لاریجانی رئیس مجلس به نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه توسط غلام‌محمد زارعی رونمایی شد که بر اساس آن نامه‌ی، اعتبارات نفت (محل یک سوم) باید به کل استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق بگیرد نه فقط به حساب شهرستان‌های بهمئی و گچساران برود.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به این سخنان و مکاتبه‌ی رئیس مجلس به «نوبخت» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور واکنش نشان داد و گفت: ما نیروهای دولت هستیم و همچنین نامه‌ای باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ما ابلاغ شود که تاکنون آقای «نوبخت» چنین چیزی به ما ابلاغ نکرده، لذا ما بر اساس قوانین، مستندات و مدارک موجود اعتبارات نفت را از محل‌های (یک سوم و دوسوم) توزیع خواهیم کرد.
نوروزی در مقابل اصرارهای نماینده بویراحمد و دنا کوتاه نیامد و گفت: برای ما فقط قانون ملاک است، لذا بر اساس قوانین توزیع اعتبارات نفت، اعتبارات محل نفت را توزیع خواهیم کرد و هر زمان که قوانین تغییر کرد و به ما ابلاغ شد که اعتبارات محل نفت را بین کل استان توزیع کنید، ما نیز این کار را قطعاً انجام خواهیم داد.
وی افزود: 9 استان کشور نفت خیر هستند و بر اساس همین قوانین اعتبارات نفت را توزیع کرده‌اند چرا فقط در استان ما باید اینگونه سخن‌ها و حرف‌ها باشد مگر ما تافته جدا بافته‌ای هستیم.
اصرار زیاد حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بر اجرای قوانین توزیع بودجه و اعتبارت نفت موجب گردید تا علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به قول عدل هاشمی‌پور در این جلسه معذوراتی داشت پادر میانی کند و بگوید؛ آقای نوروزی اجازه بدهید تا از طریق مکاتبه‌ی و یا تلفنی ظرف 15 روز آینده از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این رابطه استعلام بگیریم.
نوروزی که همچنان اصرار بر اجرای قانون دارد، می‌گوید: ما تا 31 تیرماه سال 97 فرصت داریم و بعد از آن پرونده مالی سال 96 بسته و پرونده مالی سال 97 باز می‌شود، لذا ما عملاً فرصتی نداریم و شاید نامه‌ی دو یا سه ماه طول بکشد و ما نباید کار و پروژه‌های استان را معطل این نامه‌ی بکنیم. من می‌گویم بر اساس قوانین و مستندات موجود کارهایمان را انجام بدهیم و اگر قانون جدید در خصوص نحوه توزیع اعتبارات نفت به ما ابلاغ شد ما هم رویه توزیع اعتبارات را اصلاح و ویرایش می‌کنیم.
جلسه با همین وضعیت ادامه داد تا در نهایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد که نمی‌توانست حرف‌های قانونی «نوروزی» را نادیده بگیرد، رو به آقای زارعی کرد و گفت: ما نیروی دولت هستیم و تاکنون دولت به همچنین چیزی ابلاغ نکرده که اعتبارات یک سوم نفت به کل استان تعلق بگیرد و در توزیع اعتبارات نفت «قانون» ملاک است و ما نمی‌توانیم خارج از قانون کاری انجام دهیم، اما بگذارید ظرف 15 روز آینده از سازمان برنامه و بودجه کشور استعلامی بگیریم.
در خواست علی محمد احمدی مبنی بر به عقب انداختن توزیع اعتبارات نفت در استان و تعیین تکلیف از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز با مخالفت «حسن نوروزی» مواجه شد تا جایی که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان با شرطی که آقای استاندار مسوولیت تاخیرها را بر عهده بگیرد با این پیشنهاد موافقت نمود اما «علی محمد احمدی» در برابر استدلال‌های قانونی «حسن نوروزی» به راحتی عقب نشینی کرد و مواضع رئیس برنامه و بودجه استان را با این جمله که «ملاک قانون است و هرگونه که قانون مشخص کند، اعتبارات را توزیع می‌کنیم.» مورد تایید قرار داد.
و این در حالی است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور 175 میلیارد تومان را استان‌ها و شهرستان‌های محرومی که از اعتبارات نفت استفاده نمی‌کنند، اختصاص داد که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبارات 18 میلیارد تومان بود و از این 18 میلیارد تومان نیز به شهرستان بویراحمد نیز اختصاص یافت چرا که بر اساس نظر سازمان مدیریت کشور شهرستان بویراحمد از آن دسته شهرستان‌های است که از محل اعتبارات نفت بهره‌ای نمی‌برد.
اگر چه نهایتاً طرح پیامک تاجگردون از سوی عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران، زارعی نماینده بویراحمد و دنا را برآشفته کرد و دفاع «شاهرخ کناری» فرماندار بویراحمد نیز واکنش استاندار را در پی داشت و جلسه تا دقایقی به گونه‌ای دیگر سپری می‌شد، اما نهایت اصرار نوروزی بر قانون‌مداری تحسین خیلی‌ها را برانگیخت و یکی از حاضرین می‌گفت: حرف آقای نوروزی درست بود چرا که هنوز قانون جدیدی در خصوص توزیع اعتبارات نفت به او ابلاغ نشده است و از طرفی نامه‌ی که آقای زارعی با خودش آورده بود، نیز درست بود. اما همه اینها باید در یک جلسه کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت.
 نتیجتاً؛
اصرار و پافشاری «حسن نوروزی» بر رعایت اصول قانونی ابلاغ شده در توزیع اعتبارات که به مذاق نماینده بویراحمد و دنا خوش نیامد، موجب شد تا دوئل نفتی بین نماینده بویراحمد و گچساران این بار به چالشی جدی بین غلام محمد زارعی و حسن نوروزی مبدل گردد. نوروزی با بیان اینکه این استان «تافته جدا بافته‌ای» نیست بر توزیع اعتبارات بر اساس قوانین موجود تاکید کرد و از آن طرف نامه‌ی «لاریجانی» به نوبخت که نوشته بود، ((اعتبارت یک سوم نفت مربوط به کل استان است و نباید فقط به دو شهرستان (گچساران و بهمئی) داده شود.)) هم کارگر نیفتد.
اقتدار «حسن‌نوروزی» در جلوگیری از پایه‌گذاری یک بدعت نادرست قطعاً سرمشق سایر مدیران خواهد بود که در اجرای قانون با هیچ کس تعارف نداشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که همواره در جلسات بر قانون‌مداری تاکید داشت، نباید به دلیل همان معذوراتی که عدل هاشمی بیان کرد، کار استان را معطل استعلامی بکند که جوابش همان است که حسن نوروزی می‌گفت. البته منکر اقتدار استاندار در اداره جلسات نیستیم.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مارتن بر روی حق مردم شهرستان‌های بهمئی و گچساران پافشاری کرد و همان گونه که گفته بود؛ به کل «استان» خود تعلق خاطر دارد چرا که کهگیلویه و بویراحمد این فرصت خدمتگذاری را به او داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

برادر گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
این متن نمایش نشان دهنده گچسارانی بودنتون رو ثابت میکنه دوما یاد بگیر و اختلاف نیندازید بین مردم استان همانطور که مرکز استان مال همه هست نفت هم مال همه مردم استان هست و باید بدونید که شهری که به نامه گچساران و دهدشت وجود داره جز استان و بالغ بر ۵۰ درصد مردمش بویراحمدی ها و باید مد نظر داشت ۵۰ درصد مردم سایر شهرستانها هم مرکز استان هجوم و مهاجرت کردند پس قانون درست گفته کل استان و منطقی هست .جزیزه ای فکر کردن اشتباه عست
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آفرين و مرحبا به دكتر نوروزى كبير و با غيرت
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آفرين و مرحبا به دكتر نوروزى كبير و با غيرت
Canada
احسنت بر قانون مداری دکتر نوروزی
سعيد
Iran, Islamic Republic of
زارع .
کارشناس
Canada
در مورد یک سوم نفت جناب دکتر نوروزی درست میفرمایند . تازه در خصوص دو سوم هم باید بدانیم که خود شهر یاسوج و پروژه های موجود در محدوده شهر نمی تواند از محل دو سوم سهمی ببرند ، چون که سهم دو سوم مربوط به مناطق کمتر توسعه یافته می باشد که براساس مصوبه دولت شهر یاسوج خارج از مناطق عنوان شده می باشد .
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم که رعایت قانون فقط در حد شعار نباشد
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر نوروزی حق را بگو اگر چه به ضررت تمام شود قانونمندی وقانونمداری باعث پیشرفت جامعه وجلوگیری از بدعت ها میشود
دانشگاهى
Iran, Islamic Republic of
مدير قانومند و علمى يعنى اين كه به هيچ كسى باج ندى و از موضع و نظر خودت در مقابل هيچ شخص و قدرتى برنگردى
آفرين به شما دكتر نوروزى
بهمئى
Iran, Islamic Republic of
دكتر نوروزى از پافشارى شما ممنونيم
قشقايى
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع مديران گچسارانى كه در آن جلسه حضور داشتن مى رسانم كه همه شما بايد به افتخار و غيرت دكتر نوروزى بپاخيزيد و براى سلامتى آن درود بفرستين
شهردارى گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود و مرحبا به شما مدير با تعصب👏👏👏👏👏👏👏👏👏
گچساران قديم
Iran, Islamic Republic of
بودجه نفت فقط بايد به شهر گچساران و مقدارى از آن هم به بهمئى برسه ديگر شهرهاى استان نبايد كوچكترين چشم داشتى به اين بودجه داشته باشن
عشاير
Iran, Islamic Republic of
اى جونم سى ككاى با عرضم💪
يا حق
Iran, Islamic Republic of
استاندار و دكتر نظرى و آقاى فيلى معاونين استاندار و حاج زارع و فرماندار بويراحمد و آقاى محمدى ريس دفتر حاج زارع يك طرف هستن دكتر نوروزى جوان و با غيرت طرف ديگر
Iran, Islamic Republic of
آقای نوروزی حاضرم سوگند بخورم که تو مخالف بویراحمد بوده ای . هستی و خواهی بود لذا حیا کن
بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
خوشم مياد عدل هاشمى اين بحث مهم رو به شوخى گرفته و خودش رو كشيده كنار و توپ رو انداخته توى زمين بويراحمد و گچساران ، البته دليلش مشخصه در هر صورت ذينفع ميباشد چه حق به گچساران و بهمئى برسه چه به تمام استان
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
از آقاى گوهرگانى بعيد بود همچون إظهار نظرى و سكوت ديگر مديران گچسارانى هم جاى سؤال داشت
آبشيربن
Iran, Islamic Republic of
خوشم مياد دكتر نوروزى جوان داره راه و مسير دكترتاجگردون بزرگ رو انتخاب ميكنه اميدوارم در اين راه سخت و مشكل بتونه موفق باشه
دريلا و خشو
Iran, Islamic Republic of
جونم سى ككاى با عرضه
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
جناب نوروزی شما که این همه قانون مدار هستید لطفا به چند سوال من پاسخ دهید
1.چرا تعداد جمعیت هر شهرستان در شاخص های توزیع بودجه استان ما اصلا لحاظ نمی شود؟؟؟؟؟،
2.آیا قبول دارید که تمامی افراد به کار گرفته شده در سازمان مدیریت استان قط از یک منطقه خاص از استان هست.؟؟
بنده به این دو دلیل نمیتوانم چنین مدیرانی را قانونمند بدانم.امیدوارم در پیشگاه حق هم در این دنیا و هم آخرت شرمنده نباشیم
يا حق
Iran, Islamic Republic of
چون ميتونه و پشتش گرمه و تلافى اين ٣٠سال ناحقى شمارو در حق مردم گچساران در بياره بگو يا حق
Iran, Islamic Republic of
ککام زارعی ضعیفه. اگه حق قانونی هست پس چرا اینطور بشه اگه نیست چرا خودشو ضایع میکنه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا اگر همیشه رجوع به قانون بشه عالیه.ولی نوروزی یه .بویراحمدی همه جوره تواناتر بوده تا به امروز ولی آقای نوروزی نه که برا.اینجور. از قانون میزنه.
محمودآباد
Russian Federation
درود بر دکتر نوروزی قانونمدار و باسواد که همیشه برای وظیفه قانونی که دارن سر مقابل هیچ کس خم نکردن وبه اختیارات قانونی خود عمل میکنه
امير
Iran, Islamic Republic of
ماشالله مهندس نوروزي، اولين بار است يك مدير جوان جلوي استاندار و نمايندگان استان مي ايستد ،حرفش را ميزند،مخالفت ميكند، مقاومت ميكند واز نگاهها و اخم ها نميهراسد، منلكت اينچنين مديران جواني ميخواهد،
خداپشت وپناهت ، جوان!خدا نگهدارت قهرمان!
حمیدزمانی
Iran, Islamic Republic of
درودبرنوروزی قانونمندوشجاع حرف حق رابزن وبگذاربردل وقلب هیچ کس خوش نیاید احسنت
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
. کجا بود
خود سازمان مدیریت .
در امور مالی سازمان مدیریت چه خبر هست.
جریان خرید آبگرمکن دیوار برای یک فرد خاص خارج از سازمان درسته یا نه ؟؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1