تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۹۰۶۷۳
یادداشت؛
بایدونبایدهای استاندار دولت چهاردهم در کهگیلویه و بویراحمد/ نمایندگان، نماینده اکثریت مردم استان هستند
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ رایزنی و تلاشهای گسترده آخر برای تعیین و معرفی استانداران دولت جدید در جریان است. رسانهها، گروهها و جریانهای مختلف در تلاش برای زمینهسازی و معرفی گزینه موردنظر خود هستند.
در کهگیلویه و بویراحمد نیز این فرایند با شدت در حال طیشدن است و خیلیها درگیر و خیلیها گزینه هستند. البته که این گزینهها بیشتر محدود به رسانهها هستند و نسبتی با واقعیات بیرونی ندارد.
در واقعیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مدیر اجرایی استان است و حتماً باید در انتخاب و معرفی وی نهایت حساسیت و دقت صورت گیرد. متأسفانه در مواردی گزینههایی مطرح میشوند که کمترین نسبتی با جایگاه استانداری ندارند.
اما نکتهای که در این میان جای تأمل و تعجب دارد موضع برخیها دررابطهبا نقشی است که نمایندگان طبق قانون و تأکید وزیر کشور در این فرایند باید داشته باشند.
طبق ادعای این گروه همه حق اظهارنظر و مشورت دهی و حتی دخالت در انتخاب استاندار را دارند بهغیراز نمایندگان.
درست است که انتخاب مدیر اجرایی موضوعی مربوط به قوه اجرایی است؛ اما نباید فراموش کرد که نمایندگان نیز نمایندهی اکثریت مردم هستند و این حق را دارند از طرف موکلین خود نسبت به مدیران اجرایی حساس و پیگیر باشند.
قطعاً تحقق حداقل مطالبات مردم در گرو هماهنگی لازم میان نمایندگان و مدیران اجرایی و در رأس آنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.
و این موارد نباید هرگز به معنای دخالت و سهمخواهی نمایندگان تعبیر شود.
بی شک حجم بالای تخریبها علیه برخی گزینههای مطرح شده از جمله هوشنگ صیدالی یکی از باسابقهترین و توانمندترین مدیران اجرایی استان نه به واسطه نگاه علمی و مدیریتی بلکه برآمده از همین تسویهحسابهای سیاسی و چندگانگی تصمیمگیری در استان است.
ملاک مدیران دولت وفاق ملی چه چیزی است که منتقدین صیدالی باور دارند وی فاقد ملاکها و معیارهاست؟
آیا حمایت احتمالی نمایندگان از یک گزینه جرم است؟ مگر نماینده، نماینده همین مردم نیست؟ آیا تاجگردون حق اظهارنظر و حمایت از یک گزینه را ندارد که در رسانهها صیدالی را به جهت ظن حمایت تاجگردون از وی مورد هجمه قرار میدهند؟
آیا تاجگردون نبود که به جرم اصلاحطلبی در مجلس قبل توسط زاکانی و تیمش رد اعتبارنامه شد؛ ولی حالا هر فرد و حلقهی دو سهنفرهای اجازه ارائه لیست دارند؛ اما اگر این احتمال به وجود آمد که تاجگردون از فلان گزینه حمایت میکند آن گزینه باید رد شود؟
البته قرار نیست گزینه نهایی از میان کامنتها و بیانیههای محدود استخراج شود و قطعاً گزینه با درنظرگرفتن شاخصها و نظرخواهی از نمایندگان و ستادها و گروههای سیاسی تعیین خواهد شد. به همین جهت بهتر آن است با همفکری و دغدغه توسعه استان، در وهله اول در پی معرفی یک گزینه توانمند بود و در ادامه دست از نبش قبرهای جعلی برداریم و اجازه دهیم نخبگان عنان کار را بر عهده گیرند.
در کهگیلویه و بویراحمد نیز این فرایند با شدت در حال طیشدن است و خیلیها درگیر و خیلیها گزینه هستند. البته که این گزینهها بیشتر محدود به رسانهها هستند و نسبتی با واقعیات بیرونی ندارد.
در واقعیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مدیر اجرایی استان است و حتماً باید در انتخاب و معرفی وی نهایت حساسیت و دقت صورت گیرد. متأسفانه در مواردی گزینههایی مطرح میشوند که کمترین نسبتی با جایگاه استانداری ندارند.
اما نکتهای که در این میان جای تأمل و تعجب دارد موضع برخیها دررابطهبا نقشی است که نمایندگان طبق قانون و تأکید وزیر کشور در این فرایند باید داشته باشند.
طبق ادعای این گروه همه حق اظهارنظر و مشورت دهی و حتی دخالت در انتخاب استاندار را دارند بهغیراز نمایندگان.
درست است که انتخاب مدیر اجرایی موضوعی مربوط به قوه اجرایی است؛ اما نباید فراموش کرد که نمایندگان نیز نمایندهی اکثریت مردم هستند و این حق را دارند از طرف موکلین خود نسبت به مدیران اجرایی حساس و پیگیر باشند.
قطعاً تحقق حداقل مطالبات مردم در گرو هماهنگی لازم میان نمایندگان و مدیران اجرایی و در رأس آنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد است.
و این موارد نباید هرگز به معنای دخالت و سهمخواهی نمایندگان تعبیر شود.
بی شک حجم بالای تخریبها علیه برخی گزینههای مطرح شده از جمله هوشنگ صیدالی یکی از باسابقهترین و توانمندترین مدیران اجرایی استان نه به واسطه نگاه علمی و مدیریتی بلکه برآمده از همین تسویهحسابهای سیاسی و چندگانگی تصمیمگیری در استان است.
ملاک مدیران دولت وفاق ملی چه چیزی است که منتقدین صیدالی باور دارند وی فاقد ملاکها و معیارهاست؟
آیا حمایت احتمالی نمایندگان از یک گزینه جرم است؟ مگر نماینده، نماینده همین مردم نیست؟ آیا تاجگردون حق اظهارنظر و حمایت از یک گزینه را ندارد که در رسانهها صیدالی را به جهت ظن حمایت تاجگردون از وی مورد هجمه قرار میدهند؟
آیا تاجگردون نبود که به جرم اصلاحطلبی در مجلس قبل توسط زاکانی و تیمش رد اعتبارنامه شد؛ ولی حالا هر فرد و حلقهی دو سهنفرهای اجازه ارائه لیست دارند؛ اما اگر این احتمال به وجود آمد که تاجگردون از فلان گزینه حمایت میکند آن گزینه باید رد شود؟
البته قرار نیست گزینه نهایی از میان کامنتها و بیانیههای محدود استخراج شود و قطعاً گزینه با درنظرگرفتن شاخصها و نظرخواهی از نمایندگان و ستادها و گروههای سیاسی تعیین خواهد شد. به همین جهت بهتر آن است با همفکری و دغدغه توسعه استان، در وهله اول در پی معرفی یک گزینه توانمند بود و در ادامه دست از نبش قبرهای جعلی برداریم و اجازه دهیم نخبگان عنان کار را بر عهده گیرند.
نباید ما نگاه رو به پایین داشته باشیم
هرچقدر ما نیرو بیرون از استان داشته باشیم میتونه به خورج استان از بن بست کمک کمک بکنه
استان ک ب چی داره که رو استانداریش دعواست؟
تاجگردون و بهرامی باید هر جوری شده صیدالی را بزارن مناطق نفتخیز یا پارس جنوبی یا هلدینگ خلیج فارس
این از ده تا استانداری هم بهتره