تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۷۱۱۱۳
تحلیلی بر انتخابات کهگیلویه بزرگ؛

ترجیح موحد رقابت انتخاباتی کامل بود

۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ترجیح موحد رقابت انتخاباتی کامل بود
کبنا ؛تأیید و عدم تأیید صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوعی است که کاملاً به شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت مربوط می‌شود و نمایندگان جز دفاع از خود امکان و قدرت دخالت در این موضوع را ندارند. حضور عدل هاشمی پور در عرصه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه بزرگ یقیناً به گرم‌تر شدن تنور انتخابات در آن حوزه انتخابیه کمک می‌کرد ولی عدم تأیید تصمیمی بوده است که شورای نگهبان بنا بر مستندات و ارزیابی‌های خود گرفته است.
اولویت اول همه در انتخابات مشارکت گسترده مردم در این عرصه است و حضور نامزد‌ها قطعاً می‌تواند بر مشارکت بیشتر تأثیر‌گذار باشد به همین علت از نگاه سید محمد موحد حضور نامزد‌ها فرصتی برای افزایش مشارکت و همچنین گرم‌تر شدن تنور انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی است.
موحد همچون سایر نامزد‌ها به تصمیم شورای نگهبان احترام می‌گذارد ولی عدم حضور یکی از نامزد‌های جدی موضوعی که از سوی موحد و نزدیکان وی با تأسف نسبت به این اتفاق به آن نگریسته می‌شود.
مشی موحد در تمام ادوار حفظ حرمت همه نامزد‌ها و گام برداشتن در مسیر افزایش شور انتخابات و مشارکت مردمی بوده است.
موحد بنای حضور خود در تمام ادوار را بر خواست مردم و حمایت مردم گذاشته است و تأیید و عدم تأیید هر نامزدی در این مسیر نه نقش افزایشی و نه نقش کاهشی در پایگاه رایی که متعلق به سید محمد موحد است داشته و دارد. امروز نیز موحد خود را روبرو و در مظان قضاوت و تصمیم‌گیری مردم می‌بیند و رقیب اصلی خود را کارنامه‌اش می‌داند. ولی بدون شک در یک فضای رقابتی این کارنامه و عملکرد بیشتر مورد محک قرار می‌گرفت و مردم در آن فضا با فراغ بال بیشتری تصمیم‌گیری می‌کردند.
خوشبختانه تا اینجای فعالیت‌های انتخاباتی تیم انتخاباتی و رسانه‌ای موحد به مانند تمام ادوار حرکت خود را بر مدار اخلاق مداری به پیش برده‌اند و یقیناً بعد از این نیز این روش و رفتار حفظ و حتی تقویت خواهد شد.
انتخابات متعلق به مردم است و نامزد‌ها می‌آیند و ‌می‌روند ولی وظیفه انسانی و ملی همه مردم و نامزدهاست که در جهت مشارکت بیشتر مردم در انتخابات گام بردارند و حضور مجدد «هاشمی‌پور» با تأیید و نظر مثبت شورای محترم نگهبان به عرصه انتخابات یقیناً مورد استقبال آقای موحد و سایر دلسوزان نظام خواهد بود؛ جز اینکه تدبیر و تشخیص شورای محترم نگهبان چیز دیگری باشد که باز هم قابل احترام و تمکین است.
شاید بعد از دو دوره حضور همزمان موحد و هاشمی پور و پیروزی هر کدام در یک دوره می‌توانست سبب ایجاد یک فضای رقابتی سالم در سومین حضور همزمان باشد ولی این عدم تأیید موضوعی است که به شخص آقای هاشمی پور و شورای نگهبان مربوط است و سایرین باید هر کدام وظیفه‌ای که بر دوش دارند به پیش ببرند.
سید محمد موحد بعد از این نیز به مانند گذشته بر همان مدار سابق گام بر خواهد داشت ولی قبل از آن اولویت اصلی کار‌های مربوط به نمایندگی مردم و خدمت به مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

چرا اقتصاددانان «رابینسون کروزوئه» را دوست دارند؟

کتاب‌های درسی اقتصاد تک نفره کروزوئه را به‌عنوان نوعی معیار معرفی می‌کنند که می‌توان ...
1