تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۲
کد مطلب : ۴۶۴۶۰۴
یادداشت ارسالی؛

تعبیر وارونه یک رؤیا 

سید روح‌الله راوی‌مقدم
۱
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تعبیر وارونه یک رؤیا 
کبنا ؛سید روح‌الله راوی‌مقدم، در یادداشتی خطاب به سیدعلی احمدزاده- استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت:  در باب سفر رئیس جمهور محترم به استان مطالبی را به دور از کنایه به شعر و شاعری و تکیه بر احادیث دینی که امروزه باب شده و عده‌ای آن‌ها را چاشنی فرمایشات نسنجیده خود می‌کنند تا طعمش را برای مخاطبان خوشمزه سازند چند موضوع را خیلی ساده خدمتتان عرض می‌کنم.
اول در باب حقیر عرض کنم کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند چقدر به آرمان‌های انقلاب و رهبری پایبند هستم و هیچگاه بنا به هیچ مصلحتی از دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی کوتاه نیامده و نمی‌آیم در انتخابات ریاست جمهوری گذشته هم از طرفداران پروپاقرص دولت مردمی آقای رئیسی بودم، از آقای مرتضوی برای ساماندهی فضای مجازی ستاد آقای رئیسی حکم گرفتم، بسیاری از جلسات و همایش‌های ستاد‌های انتخاباتی مرکزی جناب آقای رئیس جمهور را فیلمبرداری و تدوین کردم که هم احکام آن موجود هست و هم کلیپ ساخته شده اینجانب در پیج اصلی آقای رئیسی موجود است.  
اما بعد از دو سال که با عملکرد دولت که گرد و غبار ناامیدی چهره اکثر مردم را عوض و دچار یأس کرده امثال ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و راه گریزی برای فرار از این طوفان ناامیدی پیدا نکردیم.
از زمانی که قرار بود این دولت مرهمی باشد بر رنج‌هایی که برخی مدیران و دولت‌های قبل ولی مرهم که نشد هیچ! آب نمکی دردناک شد که تا عمق زخم‌های مردم فرو رفت!!!  
از زمانیکه که قرار بود بعد سال‌ها با هماهنگی دولت و مجلس و کلیه نهاد‌های حاکمیتی عملاً مسیر تکامل سیاسی و اقتصادی تسهیل شود که نشد!!!
از زمانیکه قرار بود باتوجه به گفته آقای قالیباف اشراف ۵ درصدی کنار رود و مردم و شما که به قولاً هم رتبه و ۹۵ درصدی بودید دست به دست هم دهیم به مهر مملکت خویش را کنیم آباد!!! و حال مشخص شد شما هم ۹۵ درصدی نبودید!!
از زمانیکه قرار بود شایسته سالاری جای لابی و واسطه‌گری را در انتخاب مدیران بگیرد و حتی جناب آقای رئیس جمهور وعده داده بود که فعالین ستادش در حکومت آینده جایی ندارند ولی درست عکس قضیه رخ داد، رقیبان دیروز در انتخابات که در دولت فعلی به وزارت وصدارت رسیدند، یک لشکر از فعالین ستادی خود را بدون هیچ گونه تخصصی در بالاترین رأس هرم‌هایی وزارتخانه‌ها به کار گرفتند و پای بخشنامه‌های که اصلاً نمی‌دانند چیست، تمرین امضا می‌کنند!!
از زمانیکه بدون در نظر قرار دادن قانون، هزاران فرد بدون شایستگی در دولت استخدام شده، شهردار و فرماندار و مدیرکل و احیانا وزیر شده‌اند و نتیجه‌اش در کف خیابان‌ها، کف بازار‌ها و نهایتاً کف زندگی مردم مشهود است.
و از زمانیکه رؤیای از بین رفتن فاصله طبقاتی با دومینوی به هم ریختگی فاصله طبقاتی اشتباه گرفته شد و برخی حافظان امنیت کشور و انقلاب لباس مقدسشان را از تن در آورند و خود را به بالاترین پله مهراب سخنرانی‌های سیاسی رساندند و دولت مردمی هم استقبال کرد، در حالیکه نه بنیانگذار جمهوری اسلامی، نه رهبر انقلاب و نه اسطوره مقاومت سردار دل‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی چنین‌ایده و تصوری برای این قشر خاص نداشته‌اند که اگر چنین بود مردم و تمام اقشار سیاسی مملکت متفق القول بودند که شهید سلیمانی لایق‌ترین فرد به بالاترین جایگاه اجرایی بود ولی‌ایشان‌ با خنده از کنار این مسائل می‌گذشت و نیم نگاهی به این جایگاه‌ها نداشت و لباس کتان و ساده پاسداریش را به زرق و برق کت و شلوا‌های یقه کوبایی عوض نکرد و و هویت زندگی در میادین رزم و جهاد و گشایش تنگنا‌های مردم و هویت مرگ را در نثار خون خود و «سرباز ولایت» خلاصه کرد.
دوسال از اولین سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، برای مردم واضح روشن نمایید کدام طرح کلنگ‌زده توسط دولت مردمی را می‌خواهید افتتاح کنید.
از ظواهر امر چنین بر می‌آید که جنابعالی می‌خواهید پروژه‌های به جای مانده از دول قبل را با درصد کاری ناچیز به رخ رسانه‌ها و مردم بکشید و برایتان هورا بکشند، یا اینکه پروژه‌ای جدید را در بوق و کرنا کنید و و خود را مالک آن جلوه دهید که آیا خدا می‌داند کی به اجرا می‌رسد و آیا در آینده و در دولتی دیگر اصلاً اجرایی می‌شود یا نه!!!
پروژه پاتاوه چند کیلومتری را برای محل گذر ریاست جمهوری در نظر می‌گیرد روکش مجدد، رنگ‌آمیزی و چراغانی می‌کنند این عمل دقیقاً مشابه همان درختان مصنوعی کاشته در مسیر راه آهن جنوب به شمال است که فرح دیبا در خاطرات خود به آن اشاره کرد و نوشت «شاه متوجه نشد».
جناب استاندار؛
پروژه پاتاوه با هزاران مشکل روبروست!!! آیا شما نمی‌دانید این افتتاح ظاهری در حضور بالاترین مقام اجرایی کشور عملاً تزریق بودجه به این پروژه ناقص را مسدود می‌کند!!. پروژه‌ای که هنوز امنیت حداقلی برای مسافران را ندارد، کامل نشدن دیوار‌های مانع ریختن سنگ در زمستان، که امسال چند بار شاهد مسدود شدن این مسیر بودیم، نبود علائم راهنمایی و خط کشی و نبود روشنایی در تونل‌ها، نبود موانع رفت و آمد حیوانات، مشکل زیر‌سازی در نقاط حساس که هنوز با وجود اینکه زیر بار ترافیک نرفته همیشه در حال رانش و فرو رفتن هستند، افتتاح دستپاچه تونل‌های تکمیل نشده و هزاران دلیل نشان از عجله شما برای نشان دادن کار بزرگ خودتان به ریاست جمهوری هستید!!
از سد چمشیر که در دولت جدید کاری جز افتتاح آن انجام نمی‌گیرد سخن به میان آمد که این هم ادامه سیاست غلط دولت قبل است که با وجود هزاران هشدار زیست محیطی و هشدار‌های مکرر در زمینه آثار باستانی این سد را ساختند و افتخار افتتاح آن با هزاران مشکل و گله اهل فن نصیب شما شده و به آن می‌بالید!!
رونمایی از میدان گازی مختار هم دقیقاً ادامه افتتاح پروژ‌های مثل کارخانه فرآوری سلستین بهمئی به دست شرکت چینی در دولت مردمی است، صاحب کلنگ افتتاحیه هر روز پیگیر ابزار کارش است و خود کلنگ هم گم شده! چه برسد به خود طرح و ادامه پروژه‌های شرکت تراکتورسازی بهمئی و فسفات چرام و سرفاریاب است!!!
پروژه پتروشیمی گچساران را هم طوری در بوق کرنا کردید که انگار که همانند ابر پروژ‌های کشور چین یکساله تمام شد!! چشم همه هم استانی‌ها از بد تولد تا الان نظاره‌گر سیاهه اسکلت‌های فلزی به نام پتروشیمی گچسارن بوده است و تاکنون بدون چند دولت آن را افتتاح کرده که اگر هزینه این همه آمد و شد و نخ افتتاحیه را خرج خود پروژه می‌کردند تا الان به جایی رسیده بود!!
کارخانه قند یاسوج که شد دور باطل هر چند سال یک بار به بخش خصوصی سال دیگر خلع ید و سال بعد افتتاح!! ایرادی ندارد شما هم افتتاح کنید!!!  
بجای این همه تبلیغات چرا معضل اساسی که در استان وجود دارند را حل نمی‌کنید می‌دانیم که بیشتر و بهتر از همه میدانی چون حل این مشکلات روبان افتتاح، شاعر مدیحه سرا، کف، خنده و تشویق ندارند و یا چون پاداش حل این مشکلات نقدی نیست و نسیه قیامت است ارزش حل و رفع آن‌ها وجود ندارد؟؟
مشکل ازدواج جوانان 
هیچ آماری از ازدواج جوانان در دوسال اخیر دارید قطعاً دارید یک آمار سردستی در طایفه ۱۷۰ خانواری خودم که می‌شناسم در دو سال اخیر با ۳ ازدواج نشان از الگویی فاجعه بار دارد که آمار ازدواج کاهش ۹۵ درصدی دارد حالا در دولت تبلیغ وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی. ودستور پرداخت به همه متقاضیان را بدهند، آیا هیچ از خود پرسیده آید اصلأ صف وام ازدواج وجود دارد که کسی منتظر باشد؟؟؟
آمار طلاق که جای خود دارد 
جناب آقای استاندار؛
آیا هیچ وقت تلاش کردید آمار خودکشی جوانان را در منطقه بهمئی گرمسیر و سردسیر و دیگر مناطق محروم استان پیگیری کنید؟؟ آماری که مرز آن از صد‌ها نفر هم تجاوز کرده!! در مناطقی که عمده این خودکشی‌ها نه از پوچ‌گرایی نه از استعمال مشروبات الکلی و قرص و نه دلایلی است که در ابرشهر‌ها اتفاق می‌افتد.
خودتان بهتر می‌دانید که علت چیست، علت فقر نداری، محرومیت از تحصیل و بارزترین علت تبعیض زندگی است که نسل امروز ما بین زندگی‌های خودشان و فرزندان امثال ما به روایت تصویر در گوشی‌های هوشمند می‌بینند و دستشان به جایی بند نیست. 
در بحث بازار و فشار بر اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه که عمدتاً اجازه نشین هستند چه کاری انجام دادید؟؟؟!! با یک بررسی میدانی در بازار مسکن و قیمت‌های رهن و اجاره متوجه خواهید شد که قیمت‌های نجومی و سرسام‌آور در شهر یاسوج به راحتی با تهران قابل قیاس است مغازه ۱۰۰ متری در خیابان طالقانی یاسوج در سایت دیوار گذاشته ۵۰۰ میلیون ودیعه با اجاره ماهانه ۶۰ میلیون در صورتیکه مشابه این متراژ در صادقیه تهران قیمتی کمتر دارد یا قیمت رهن و اجاره آپارتمان و خانه ویلایی نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد رشد داشته است آیا این ولنگاری از بی‌در و پیکری مدیریت این استان نشآت نمی‌گیرد آیا تا بحال کارگروه یا جلسه‌ای برای ساماندهی و نظارت بازار تشکیل شده‌است؟؟؟ قیمت دیگر اقلام خوراکی و پوشاک که باب میل فروشندگان است و کاری از دست کسی ساخته نیست.
آیا نظارتی بر قیمت دارو و داروخانه‌ها در استان هست؟ داروخانه‌های که قارچ گونه هر روزه در تمام کوچه‌های شهر یاسوج سبز می‌شوند و یکی از بزرگترین علت گرانی رهن و اجاره ملک شده‌اند، هزینه این همه رهن و اجاره و چند کارمنداین داروخانه‌های بیشمار چطور تأمین می‌شود، فقط با فروش میلی دارو در نبود نظارت!!!
جناب آقای استاندار؛
آیا شما اطلاع ندارید که شرکت‌های پالایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی استان‌های همسایه منابع استان را همانند زالو می‌مکند و نیروی کار ما را غیر بومی قلمداد می‌کنند و سال هاست که این معضل روی گرده مردم سنگینی می‌کند چرا راه کار عملی برای حل این موضوع ندارید و چرا هیچ گونه خبر خوشی از این بابت به مردم نمی‌رسد. 
در بحث سیاست‌های کلی اقتصاد که وقتی با وجود هم تبلیغات در عرصه پایین آمدن نرخ بیکاری، هماهنگی دولت و مجلس انقلابی، افتتاح پروژه‌ها، راه‌اندازی کارخانه‌های راکد، تجهیز پالایشگاه‌های جدید و فروش بیشتر نفت و ایجاد روابط با دنیا. تا وقتی هیچ چیز جدید و ملموسی در سفره مردم نمایان نیست حق بدهید که مردم فکر کنند که این ارقام جز آمارسازی رسانه‌ای چیز دیگری نیست.
جناب آقای احمد‌زاده قطعاً با حضور رئیس جمهور، چند جلسه فرمایشی از افراد دستچین شده و مشخص را سامان‌دهی می‌کنید و به نام دیدار ریاست جمهوری با نخبگان، دیدار با کارگران، دیدار با مردم و قسط علی هذا. سفری که به وسیله مطالبه گران دلسوز نظام و منتقدین منصف می‌توانید گره گشای مشکلات استان باشد را با رضایت نسبی از شما و کابینه استانی و نمایندگان مجلس ختم به خیر می‌کنید. 
جناب آقای استاندار این گونه رفتار‌ها ظلم به مردم و ظلم به نظام جمهوری اسلامی است که با نثار خون هزاران شهید تداوم یافته و ناامید کردن مردم از حکومتی که بعد از صد‌ها سال بر پایه آموزه‌های دینی و مذهبی بنا شد گناهی نابخشودنی است که در دنیا وقیامت باید جوابگو باشید!!!
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای راوی مقدم گرامی ، دولت فعلی بچه بازی شد رفت،

ول کن استاندار و ابراهیم را، موحد را بچسب که علل عقب ماندگی کهگیلویه بزرگ است. ایشالله همانطور که امثالهم بزرگش کردیم ، این دور بیاورید به ته ته ته ته جدول،
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1