تاریخ انتشار
جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۶۳۸۹۱
یادداشت ارسالی؛

بی ثباتی مدیریتی به نفع شهر نیست

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بی ثباتی مدیریتی به نفع شهر نیست
کبنا ؛یادداشت - مهدی مکارمی -یکی از مصائب بدخیم مدیریت شهری کلانشهر اهواز، در چند دهه گذشته، بی‌ثباتی مدیریتی بوده است که متأسفانه پس از تشکیل نهاد شورا، این مسأله تشدید هم شده است. اگرچه تشکیل نهاد شورا از جمله شاخص‌های مردمی‌سازی مدیریت کشور بر اساس قانون اساسی بوده است و در برخی از شهر‌ها شاهد ثبات مدیریت و حرکت در مسیر توسعه شهری بوده‌ایم اما در شهر اهواز شاهد بی‌ثباتی‌های مکرر در عرصه مدیریت شهری بوده‌ایم.
طی حدود بیست سال گذشته بیش از ۱۴ شهردار و سرپرست شهرداری عهده دار مسئولیت شهرداری اهواز بوده‌اند که میانگین عمر مدیریتی آنان کمتر از یکسال و نیم است. این در حالیست که در شهر‌هایی چون اصفهان و تهران، تبریز و... که به عنوان شهر‌های توسعه یافته می‌شناسیم شهردارانی با عمر مدیریتی ۱۲ سال و پیشتر در مسند مسئولیت بوده‌اند و اتفاقاً پیش افتادن این شهر‌ها از دیگر شهر‌های ایران بواسطه همین ثبات مدیریتی اتفاق افتاده است.
از ابتدای شکل‌گیری شورای ششم، اعضای این شورا بر ثبات مدیریتی تأکید داشتند و با افتخار یکی از وجوه ممیزه این شورا با شورا‌های پیشین را توجه به همین اصل در مدیریت شهر عنوان می‌نمودند. حالا و دقیقاً در شرایطی که شهرداری به انسجام مدیریتی دست یافته و بودجه سال دوم این دوره مدیریتی تصویب و اجرای آن آغاز شده است و با گره گشایی از برخی مشکلات مزمن در شهر، فعالیت شهرداری بر روی ریل کاری مناسبی افتاده است برخی از اعضا زمزمه‌های استیضاح شهردار را مطرح نموده‌اند و این یعنی دامن زدن مجدد به ثباتی مدیریتی در شهر که هم باعث تزلزل در اداره شهر و هم ایجاد زمینه‌های تولید رانت و فساد در دوره‌گذار و تثبیت مدیریت جدید در شهرداری خواهد شد. شکی نیست که هر تغییری در مدیریت ارشد شهرداری، باعث وقفه و تأخیر در فعالیت شهرداری می‌شود و تا شهردار جدید تعیین و آغاز بکار کند و سپس نسبت به وضعیت موجود شناخت پیدا کند و احتمالاً تیم مدیریتی شهرداری را تغییر دهد عملاً زمان زیادی تا پایان فعالیت این دوره شورا باقی نخواهد ماند و فرصت‌ها یکی پس از دیگری از بین خواهند رفت.
اعضای شورا بهتر است در صورتی که واقعاً ایراداتی در کار می‌بینند با تعامل و هم افزایی سعی در رفع مشکلات داشته باشند و با ایجاد بی‌ثباتی مدیریتی، بر مشکلات و چالش‌های شهر نیفزایند. نادیده انگاشتن پیامد‌های منفی بی‌ثباتی مدیریتی بجای تعامل سازنده و تلاش برای رفع مشکلات در این شرایط تنها می‌تواند شائبه سهم خواهی را در اذهان ایجاد کند که شایسته نهاد شورا نیست.
امیدواریم اعضای شورا نگرانی‌های افکار عمومی را مورد توجه قرار دهند و اجازه ندهند امنیت روانی مردم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است خدشه دار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام
Iran, Islamic Republic of
ما چیکار اهواز داریم
یاسوج خودش از همه جا فلاکت زده تر هست و بی مدیریتی داره موج میزنه بعد شما در مورد اهواز تیتر می زنین؟
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1