تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۴۶۲۴۱۶
یادداشت؛

دیپلماسی فعال مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد و الزامات

۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دیپلماسی فعال مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد و الزامات
کبنا ؛یادداشت؛ استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری، منابع طبیعی، کشاورزی، معادن، نفت، گاز و... دارد که اگر به‌خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده شود، شکوفایی و آبادانی بر چهره این استان خواهد نشست. با وجود این همه ظرفیت‌ها از کمبود برخی زیرساخت‌ها مثل؛ نبود راه‌آهن، پرواز‌های هوایی، بزرگراه و... رنج می‌برد که با شیوه‌های درست و برنامه‌ریزی شده و فنون قوی مدیریت می‌توان این کمبود‌ها را مرتفع ساخت و پیشرفت و آبادانی را بیش از گذشته به این دیار زرخیر اما محروم آورد. همانطوری که بار‌ها هم گفته شده، زمانی توسعه شکل می‌گیرد که در کنار ایجاد بستر عوامل توسعه همه گروه‌ها، اشخاص، سیاسیون و صاحبان نفوذ و قدرت همدل، همزمان و هم‌نظر باشند.
در روز‌های اخیر شاهد آمد و رفت وزرا، معاونین رئیس جمهور و مسوولان عالی رتبه کشوری به استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم. چند روز پیش بود که محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس جمهور سفر فشرده‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و بلافاصله بعد از او، احمد وحیدی وزیر کشور به استان سفر کرد و در خلاء این سفر‌ها بعضی از معاونین و مدیران ارشد وزارتخانه‌ها نیز به استان آمدند.
امروز عزت‌اله ضرغامی_ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان کهگیلویه و بویراحمد می‌آید که علاوه بر بازدید از طرح‌های گردشگری و زیرساخت‌های حوزه میراث فرهنگی در هفتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین َشرکت خواهد کرد و همچنین قرار است که فردا آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه‌های علمیه و تعدادی دیگری از مقامات کشوری در حوزه محرومیت‌زدایی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند.
حضور وزرا و مقامات عالی رتبه کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام مهمی است، اما مهم‌تر استفاده بهینه از این فرصت‌هاست و برای استفاده بهینه باید برنامه داشته باشیم، مسوولان کهگیلویه و بویراحمد باید شناخت دقیق و درستی از وضعیت استان و پروژه‌ها داشته باشند که بتوانند، به موقع و سر وقتش حق و حقوق استان را از مسوولان کشوری مطالبه کنند و مداوم به دنبال این مطالبات باشند و به صرف اینکه وزرا بیایند و بروند، اکتفا نکنند بلکه باید از فرصت‌های حضور آنان در استان استفاده کنند.
پنجمین سفر احمد وحیدی، وزیر کشور به عنوان شیخ الوزرا و رئیس دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در طول یکسال و‌ اندی بسیار حائز اهمیت است. این همان دیپلماسی قوی مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده را نشان می‌دهد. حضور پنج باره وزیر کشور به استان در طول تاریخ نظام اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مشابه ندارد.
در این سفر وزیر کشور، تصمیمات خوبی برای طرح جامع برخورد با مشکلات اجتماعی استان از جمله خودکشی اتخاذ شده و نشست با فرمانداران و شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر همین مسائل اجتماعی بوده و با توجه به انتخابات پیش رو حضورش در استان اهمیت بسیار بالایی داشت.
نکته قابل توجه دیگر این است که حضور مقامات عالی رتبه و پیدا کردن شناخت کافی از وضعیت استان، سبب می‌شود که فکر و نظر آن‌ها برای کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد یکی و نزدیک شود تا زیربنای همه فعالیت‌ها به ویژه فعالیت های اقتصادی باشد.
اکنون که دیپلماسی کار و تلاش در استان فعال شده، باید به موقع امورات انجام شود. مسوولان، دستگاه‌های دولتی، سیاسیون، صاحب‌نظران و سازمان‌های مردمی نیز باید در این دیپلماسی فعال دیده شوند و از ظرفیت همه آن‌ها برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بهره گرفت. استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت استان دوندگی دارد و اگر سایر مدیران همسو و هم گام با او دوندگی نداشته باشند، در کار‌ها عقب می مانیم. باید برای منافع استان هم صدا باشیم، چند صدایی هیچ کمکی به توسعه نمی‌کند.
نقد و نقادی را باید مهمترین عامل محرک و موتور پیش برنده جامعه دانست، جوامعی که ارزش نقد و نقادی را ندانند، موجبات فتور و فروپاشی خود را فراهم می‌کنند، البته نقد هم باید دارای تسلسل عقلانی و گره گشا باشد نه اینکه سنگ جلوی پای آبادانی بگذارد.
دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها، به ویژه آن‌ها که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند باید فعال شوند. آن‌ها هم دیپلماسی دارند؛ و دیپلماسی آن‌ها این است که در راستای شناخت دقیق افکار عمومی تلاش و مشترکات و افتراقات را تبیین کنند و جهت تقریب دیدگاه‌ها گام بردارند. منفعل نبودن به این معنا است که همه دستگاه‌ها با هم همکاری دارند و اینگونه می‌شود که استان کهگیلویه و بویراحمد را به نقطه یده‌آل می رساند.
تأکید می‌شود که باید روی نقاط مثبت سفر پافشاری کرد، با نقد‌های بی‌جا و کوچک جلوه دادن، چیزی عاید استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌شود، مسوولان کشوری اگر در یک فضای همدلی و منطقی به شناخت کافی از استان دست پیدا کنند، در مرکز بهتر از استان حمایت می‌کنند و این سفر‌ها سبب می‌شود که در آینده به توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد توجه بیشتری شود؛ چرا که هر کدام از این مقامات عالی رتبه آورده‌ای برای استان دارند. سیاسیون و چهره‌های شناخته شده و رسانه‌ها باید کاری کنند که مردم حرمت نگه دارند و همکاری کنند و به جای خواسته‌های فردی مطالبات عمومی داشته باشند. با خودزنی و تخریب به جایی نمی‌رسیم، بلکه شرایط‌مان هر روز بدتر هم می‌شود؛ مطالبه‌گری آئین خود را دارد که باید رعایت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
یکی از این اقدامات وتصمیمات بفرما
Iran, Islamic Republic of
مبنا مطالب شما ارزنده هست اما شما هم یک آسیب شناسی از راس هرم قدرت داشته باش.که چرا از جنوبی ها وزیر نمی‌شوند چرا مدیران ارشد هلدینگ ها فقط از شمال ایران می‌باشند منظور جنوب از زاگرس به پایین
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1