تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۵۶۵۸۸
پاسخی به اظهارات عجیب استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

آقای احمدزاده عذرخواهی کنید

۹
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای احمدزاده عذرخواهی کنید
کبنا ؛
بیمار خواندن منتقدان، دور از انصاف است و در قامت یک استاندار نیست که متخصصان این استان و این کشور را این‌گونه خطاب کند و معاندین و منتقدین را به یک چوب براند و همه را بیمار بنامد.
به گزارش کبنا، در حالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد منتقدان سد چم‌شیر را معاند، حقوق‌بگیر و بیمار خوانده است که در گذشته نیز برخی، منتقدانِ سد گتوند را با همین عناوین خطاب کرده بودند.
حرف‌وحدیث‌ها درباره سد چم‌شیر و داستان آبگیریِ آن، گویی تمامی ندارد. در حالی که بسیاری از طرفداران محیط زیستی نگران آبگیری سد چمشیر و تکرار قضیه سد گتوند این بار در گچساران هستند، اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد با زبانی نامناسب این افراد را خطاب قرار داده است.
گفتنی است در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که صبح امروز برگزار شده بود، استاندار با ادبیاتی نامناسب خطاب به منتقدان سد چم‌شیر گفته بود: «عده‌ای بیمار و یک عده‌ای هم معاند نظام و یک عده‌ای دیگر حقوق بگیر برای تخریب نظام و کار‌های بزرگ صورت گرفته در آن هستند و سد را از سال گذشته تاکنون به صورت جد برای تحول استان در دستور کار قرار دادیم؛ سد آبگیری خواهد شد و به چرخه توسعه کشور و استان خواهد آمد زیرا مطالعات آن نشان داده که خلاف این دروغ‌هاست.»
اما تنها نگاهی به گزارش‌ها و یادداشت‌هایی که در پایگاه خبری کبنا نیوز در انتقاد به آبگیری این سد آمده است، می‌توان متوجه شد که اغلب این افراد از کارشناسان خبره این حوزه هستند؛ برخی متخصص عمران، برخی متحصص حوزه آب، برخی جامعه‌شناس و متخصص مطالعات اجتماعی سدها و برخی دیگر به انحاء مختلف در این حوزه تخصص دارند. اما گویا استاندار نه‌تنها به تخصص این افراد توجهی نکرده، بلکه همه را یک کاسه کرده و به آنها انگ دروغگو، معاند، حقوق‌بگیر و مهمتر از همه بیمار زده است.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس هم منتقد آبگیری این سد است و چند روز پیش گفته بود تا روشن‌شدن ابهامات پیرامون سد چم‌شیر گچساران وزارت نیرو حق آبگیری این سد را ندارد. آقای احمدزاده او هم بیمار است؟
آقای استاندار آیا معاون انسانی سازمان محیط زیست هم بیمار و حقوق‌بگیر است؟ شاید شما نشنیده و یا ندیده باشید که ایرج حشمتی هفته پیش گفته بود تا زمان تکمیل مطالعات، نظر سازمان محیط کماکان بر عدم آبگیری سد چم‌شیر است. 
باید در خصوص این اظهارات احمدزاده گفت جناب آقای استاندار شما بر اساس کدام سند این افراد را این‌گونه خطاب می‌کنید؟ آیا سندی از حقوق گرفتن و معاند بودن این افراد در دست دارید؟ اصلاً فرض کنیم که شما سند در دست دارید و توانستید معاند و حقوق‌بگیر بودن آنها را اثبات کنید. باز هم دلیل نمی‌شود که حرف این منتقدان و یا به قول شما حقوق‌بگیران نادرست باشد. همانطور که امام علی (ع) گفته است: «به گفته بنگر نه به گوینده.» آقای احمدزاده حتی اگر این افراد معاند و حقوق‌بگیر باشند (البته تاکنون سندی در این مورد به دست نداده‌اید) نمی‌توان حرف آنها را نادیده گرفت؛ چرا که گفته مهم است نه گوینده.
از طرف دیگر، بیمار خواندن منتقدان، دور از انصاف است و در قامت یک استاندار نیست که متخصصان این استان و این کشور را این‌گونه خطاب کند و معاندین و منتقدین را به یک چوب براند و همه را بیمار بنامد. واضح است بیماری شاخص‌هایی دارد که فرد در صورت داشتن آنها بیمار و عدم برخورداری از آنها به معنای سلامت فرد است. آقای احمدزاده چگونه همه این منتقدین را معاینه کرده و متوجه شده‌اید که بیمار هستند؟ مگر شما تخصص پزشکی، روانپزشکی و یا روانشناسی دارید؟
در حالی که در انتقاد به برخی گفته بودید با مدرک کامپیوتر و روانشناسی نباید به اظهار نظر درباره سد یپردازند، خود شما با مدرک حقوق، استاندار شده‌اید و حال با همین مدرک حقوق، در جایگاه پزشک و روانپزشک، منتقدین را معاینه و آنها را بیمار عنوان می‌کنید؛ آقای احمدزاده یک سوزن به خودتان بزنید، یک جوالدوز به دیگران.
آقای احمدزاده لطفاً با این ادبیات، منتقدان و جامعه علمی را از خود نرانید؛ چنان‌چه ادعای این افراد درست باشد، سد گتوند در این استان نیز تکرار خواهد شد. آن‌موقع چه جوابی می‌خواهید به افکار عمومی بدهید.
ازاین‌رو از شما انتظار می‌رود هر چه زودتر از فعالان زیست‌محیطی، دغدغه‌مندان و جامعه علمی صریحاً عذرخواهی کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Switzerland
اتفاقا تنها حرف درست استاندار زده تنها جز پیشرفت گچساران هم می خوان حذف کنند ..مگه یادتون رفته کوته نظران از جمله نمایندگان دهدشت و یاسوج چطور تاجگردون حذف کردند دلیل عملکردش بود
Iran, Islamic Republic of
بیشترین نقش در حذف ناجوانمردانه تاجگردون نماینده یاسوجی بود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آبرومندانه ترین کار ممکن از سوی آقای استاندار استعفا هست، این میزان از ضعف را فقط در مسعود حسینی سراغ دارم
جهان
Iran, Islamic Republic of
کسی است که وقتی یه ناکارآمدی در دیشموک دید زد زیر گریه و مدیریت با اون رفتار + کسی است که می‌گوید ما متاسفانه در استان معدن فولاد نداریم+ کسی است که یکماه مانده به جام جهانی می‌گوید بهترین فرصت برای صادرات دام به کشور قطر هست. و....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
.نداشتن اعتبار در بانکها از استاندار است
Iran, Islamic Republic of
خیلی معذرت خواهی به مردم و آب و خاک این کشور بدهکارن...
United States
چرا آقای احمد زاده عذر خواهی کند چرا مردم عذر خواهی نکنند مگر می شود هی مردم اشتباه کنندو بد انتخاب کنند مسئولین عذرخواهی کنند مسئولین دارند تاوان بد انتخاب کردن مردم را می پردازند دیگر گذشت زمان عذر خواهی مسئولین مگر شمشیر را برای چه ساختند برای از قفا بیرون آوردن زبان مردم
United States
چرا آقای احمد زاده عذر خواهی کند چرا مردم عذر خواهی نکنند مگر می شود هی مردم اشتباه کنندو بد انتخاب کنند مسئولین عذرخواهی کنند مسئولین دارند تاوان بد انتخاب کردن مردم را می پردازند دیگر گذشت زمان عذر خواهی مسئولین مگر شمشیر را برای چه ساختند برای از قفا بیرون آوردن زبان مردم
Iran, Islamic Republic of
به به چه استاندار خوبی .چه عمران و آبادی . چه عدالتی. همه از دست آورد همین نخبه هست
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1