تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۴۵۵۸۰۲
تحلیلی بر شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد؛

رهیافت‌ موثر احمدزاده

۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
رهیافت‌ موثر احمدزاده
کبنا ؛حسین نوروزی - رهیافت‌های سید علی احمدزاده به مسائل و موضوعات مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد کارآ و با ظرفیت‌ها و واقعیت‌های این استان منطبق است. احمدزاده وقتی از مجوز پتروپالایشگاه گچساران و یا بهره‌برداری از گاز مختار صحبت می‌کند، در واقع او پایه‌گذاری بلند مدت کرده که جوانان و مردم این استان را از مرداب بیکاری بیرون بکشد. او تمام قدم‌هایش را با برنامه بر می‌دارد و می‌داند که مجوز پتروپالایشگاه زمانی اهمیت دارد که زیرساخت‌های آن از جمله خوراک این پتروپالایشگاه فراهم باشد. لذا احمدزاده با برنامه‌ریزی و دوراندیشی و آینده‌نگری به‌دنبال کار‌های بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
حرف‌های صریح و بی‌پرده احمدزاده در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد نشان داده که او به فکر شکل جدیدی از مدیریت در این استان است. همانطوری که رسانه‌ها بارها پیرامون ضعف مدیریتی برخی مدیران کهگیلویه و بویراحمد مطالبی را به نگارش در آورده‌اند؛ احمدزاده امروز بر روی همین مسأله تأکید کرد و خبر از تغییر برخی مدیران داد و گفت: معاونین برخی دستگاه‌های دولتی با دولت همراه نیستند. از مفاد دیدار احمدزاده با رئیس جمهور اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما هر چه بین این دو گذشته است، حاکی از این است که احمدزاده شورای اداری (۲۶ آذر ماه ۱۴۰۱) با احمدزاده ۲۵ آذر، ۲۴ آذر و یک ماه و دو ماه گذشته فرق کرده و به نظر می‌رسد او به فکر یک سیستم اداری مطلوب‌تر، پویاتر و چابک‌تر که از اصول منطق و نظم پیروی می‌کند، هست. 
احمدزاده از حیث کارآیی و اثرگذاری همواره مدیران را مورد خطاب و تذکر قرار می‌دهد. او امروز در شورای اداری به پشت پرده‌ها گریزی زد و تأکید کرد با هیچ کس تعارف ندارم. نیرو‌های جهادی فعال در ادارات کهگیلویه و بویراحمد گمارده شوند و افراد سهل انگار برکنار شوند. او همچنین از مدیران می‌خواهد که وقت و انرژی‌شان را روی پروژه‌های بزرگ استان متمرکز و برنامه محور کار کنند.
همه آنچه در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد از زبان استاندار گفته شد، روز‌های متفاوتی را برای نظام اداری و مدیریتی استان ترسیم خواهد کرد. او به فکر ۵ هزار اشتغال در بویراحمد است و از آن طرف به فکر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان گچساران و رونق کار و تلاش متناسب با ظرفیت این شهرستان است. دغدغه استاندار در خصوص مسائل دیشموک و معضلات رنج‌آور عشایر، آب یاسوج، جذب سرمایه‌گذاری به منظور رفع معضل بیکاری از پیکره جامعه و... در دیدار با رئیس جمهور نشان دهنده این است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهان‌شمولی فکر می‌کند.
احمدزاده در کنار توصیه‌های بزرگ و کوچکی که به مدیران کرد دست روی یک مسأله مهم نیز گذاشت. او بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای تغییر اتمسفر فضا و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه تأکید داشت و همچنین خواستار برگزاری هر چه بهتر ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) شد.
یک سال و اندی از انتصاب علی احمدزاده به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و روزبه‌روز جهادی و مردمی‌بودن این استاندار برای همه روشن‌تر می‌شود. تا جایی که وزیر کشور نیز درباره ویژگی‌های مردمی‌بودن، جهادی بودن و پای‌کار بودن استاندار صحه گذاشت. کسی که در این مدت؛ 43 سفر به مناطق محروم استانی داشته است و زندگی شخصی را رها کرده و تماماً به کار و خدمت ایستاده است. و برخلاف یغضی مدیران هیچ چیز را برای خود نمی‌خواهد و تمام هم‌ و غمش رفع محرومیت استان کهگیلویه و بویراحمد است به همین خاطر ارتباط بسیار خوبی با وزیر، معاونین رئیس جمهور و رئیس جمهور دارد و از این طریق توانسته اعتبارات بسیاری را برای استان جذب کند و همچنین می‌تواند در آینده نیز اعتبارات بسیاری را برای محرومیت‌زدایی از چهره استان دریافت کند. امید می‌رود تا چند سال آینده محرومیت خاطره‌ای باشد که کودکان این خطه چهارفصل و زیبا تنها نامش را از زبان مادربزرگ‌ها بشنوند.
البته ناگفته نماند یک دست صدا ندارد و اگر مدیران و معاونین در جای‌جای استان کهگیلویه و بویراحمد با وحدت و یکدلی برای استان تلاش نکنند نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌شود که به قهقرا خواهیم رفت. فرقی ندارد مدیری در یک شهرستان دورافتاده و محروم باشد یا در مرکز استان، هرکسی در هر کجای این استان خدمت می‌کند باید خدمتش جهادی و مردمی باشد. حتی یک مدیر و مسئول راهش را از این مسیر کج کند هدف از دست خواهد رفت. اگر مسئولی راهش جهادی و مردمی‌بودن نباشد طبیعتاً در ادامه این مسیر جایی نخواهد داشت.
علی احمدزاده_استاندار کهگیلویه‌و بویراحمد_  در نشست خصوصی که هفته پیش با سیدابراهیم رئیسی_ رئیس‌جمهور_ داشت؛ آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان، مصوبات و رهاوردهای سفر سال گذشته را به اطلاع ایشان رساند و برنامه‌ پروژه‌های تحول‌آفرین برای سفردوم رئیس جمهور را گزارش داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (شنبه: 26 آذرماه 1401) در شورای اداری استان با اشاره به دیدار (دوشنبه ۲۱ آذرماه) با رئیس‌جمهور گفت: در این دیدار وضعیت کلی استان گزارش شد و رئیس‌جمهور را در جریان آخرین اقدامات استان درباره پروژه‌های خرد و کلان قرار دادیم و مصوبات سفر یک به یک بررسی شد.
احمدزاده بیان کرد: در این دیدار اعلام شد که سد تنگ‌سرخ با تخصیص اعتبارات سال آینده آب‌گیری می‌شود.
وی در ادامه افزود: وضعیت عشایر دیلگان و جاده‌های روستایی، جاده‌های ترانزیتی استان، آب آشامیدنی، روستای گنجگان، جاده پاتاوه به دهدشت و حتی پتروپالایشگاه گچساران که اخیراٌ مجوز آن صادر شده، به‌صورت جداگانه بررسی شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رئیس جمهور در این دیدار، ۲ ایراد را مطرح کرد که یکی از آنها بهره‌وری پایین در استان است و باید بهره‌وری در استان بالا رود. ما از مدیران می‌خواهیم متمرکز بر بهره‌وری پروژه‌ها و کارها باشند. مشکل دوم وضعیت استان در حوزه سرمایه‌گذاری بود که فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری علت این مهم اعلام شد.
احمدزاده بیان کرد: پروژه‌های تحول آفرین در استان شامل تله‌کابین یاسوج، سد چمشیر، پتروشیمی‌ها، بزرگترین کشتارگاه مرغ کشور در لیشتر و... فعال شده است و پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری فعال و تعداد زیادی کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هلدینگ‌های دولتی در این استان هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند که باید هلدینگ‌ها وادار به سرمایه گذاری شوند و خواستار سرمایه‌گذاری آنها در استان هستیم.
احمدزاده افزود: استان برای افتتاح و بهره‌برداری از چهار پروژه پتروشیمی گچساران، سد چمشیر، کارخانه قند و محور ملی پاتاوه به دهدشت آمادگی دارد که از رئیس جمهور دعوت شد تا در سفر دوم این پروژه‌ها افتتاح شوند.
اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست، اولاً؛ رسانه‌ها یک هدف دارند و آن هم تلنگر زدن برای بیداری است.  رسانه تر و خشک را با هم نمی‌سوزاند و خوب و بد را نادیده نمی‌گیرد. هرگاه مدیر و مسئولی برای مردم گام بردارد رسانه سعی بر جلوه دادن این عمل خوب دارد و همچنین مدیری اگر خلاف جهت پیش برود رسانه نه به عنوان دشمن که به عنوان دوست و  از سر خیرخواهی گوشزد می‌کند تا هدف گم نشود. دوماً؛ همانطوری که مشخص است، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فکر کارهای بزرگ در استان کهگیلویه و بویراحمد و این مسئله را به خود و مدیرانش مرتب تکرار می‌کند و می‌گوید؛ باید نگرش جدیدی در استان به‌وجود بیاید. لذا سیاسیون، احزاب و نمایندگان کارهای بزرگی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد طلب کنند و به‌دنبال کارهای ناچیز و بعضاً شخصی نباشند.
سوماً؛ کدام مدیران از قطار مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد خارج می‌شوند؟ سوال و چالش مهم دیگر استان خواهد بود و یقیناً انرژی زیادی از مجموعه مدیران ارشد استان خواهد گرفت که استاندار باید قاطعانه در این باره تصمیم بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی این همه حمایت از استاندار ضعیف نکنید.
با این توصیفات کسی بزرگ نمی‌شود.
طبق نظرات مردم ضعيف ترین استاندار تاریخ کهگیلویه وبویراحمد هستند.
ناسیونالیستی متن میذارید.
سلام
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین الفاتحه 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
شهرام
Iran, Islamic Republic of
قویترین استاندار تاریخ ایران وخاورمیانه و آسیا و اروپا وآمریکا 😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
عناب
Iran, Islamic Republic of
تعریف الکی نکن باباجان ضعیف ترین و.......
تامین
Iran, Islamic Republic of
یه فکری به حال زمین های رها شده تامین اجتماعی در وسط شهر باسوج کنید
مرکز استان را به چالش بزرگ تبدیل کرده
Iran, Islamic Republic of
عالیه یکی جهان شمولی ..
محمدرضا فرهادی
Iran, Islamic Republic of
ولی در عمل و واقعیت اینطوری که جناب استاندار می‌فرماید نیست و شخصاً جهت آغاز به کار یک پروژه بزرگ و سرمایه گذاری مستقیم خارجی که شاید بتوان گفت بزرگترین سرمایه گذاری خارجی استان هست نزدیک به دو سال هست که گرفتار مجوزهای لازم شده ایم و بارها و بارها به همین مجموعه استاندار مراجعه کرده ایم ولی گویا فقط موقع دیدن میکروفن و تریبون یاد اشتغال و کارآفرینی و طرح های اشتغال زا می افتند
سقاوه
Iran, Islamic Republic of
اصلا بفرما این استاندار نخبه داره عمرش اینجا تلف میشه
بعععله... این استاندار که الکی نیست.. استان داره... بععععله
Iran, Islamic Republic of
با این همه طمطراق که بیان شد وقرار است استان کهگیلویه وبویراحمد گلستان ؟! شود خدا ایشونه سی آی استان بهش ما شا؟ اله
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1