تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۵۴۹۳۳
یادداشتی از سید کمال صالحیان‌فر؛

پاسخی به اظهارات بزرگواری؛ آیا شما حق‌السکوت نگرفته‌اید؟

۳۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پاسخی به اظهارات بزرگواری؛ آیا شما حق‌السکوت نگرفته‌اید؟
کبنا ؛
سید کمال صالحیان‌فر یکی از مخاطبان کبنا نیوز، با ارسال یادداشتی، به گفت‌وگوی حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه بزرگ با این پایگاه خبری، واکنش نشان داد. متن این یادداشت در زیر از نظر مخاطبان می‌گذرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه بزرگ در گفت‌وگویی که اخیراً با پایگاه خبری کبنا نیوز داشت، مواردی را مطرح کرد که سعی می‌شود به آنها پاسخ داده شود.
وی در صحبت‌هایش بسیاری از مسئولین و مردم را متهم به گرفتن حق‌السکوت کرده است. پیش‌فرض او نیز این است که همه با شیوه مدیریتی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مخالف هستند و کسانی هم که با او موافق هستند، مورد داشته و گویا حق‌السکوت گرفته‌اند. جناب آقای بزرگواری شما بر اساس کدام پیمایش و نظرسنجی به این نتیجه رسیده‌اید؟ شما هشت سال نماینده این مردم در مجلس شورای اسلامی بودید، چنین اظهار نظرهایی از شخصی چون شما بعید است! مگر می‌شود بدون نظرسنجی‌ای که قابلیت تعمیم آماری داشته باشد، رأی به یک نظر بدهید و از جانب مردم سخن بگوئید. اگر هم نظرسنجیِ علمی انجام داده‌اید، داده‌های آن را منتشر نمایید، تا مردم به حرف شما اعتماد کنند.
از سوی دیگر در صحبت‌هایتان آورده‌اید که «شخص استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در تراز استاندار جمهوری اسلامی نیست». روشن نیست که آیا جناب بزرگواری خود را ملاک برای سنجش استاندار قرار داده‌اند یا خیر؟ وقتی که به انتخاب وزیر کشوری که رئیس جمهور انتخاب کرده، احمدزاده به عنوان استاندار منصوب می‌شود، یعنی وی در تراز دولت جمهوری اسلامی بوده است. جناب آقای بزرگواری چنانچه شما خود را ملاکی برای سنجش نمایندگان دولت در نظر می‌گیرید، لطفاً واضح اعلام کنید و اگر از جانب دولت حرف می‌زنید، خب حرف شما با دولت یکی نیست. چرا که استاندار منصوب همین دولت است. پس واضح بگوئید چرا وی را در تراز جمهوری اسلامی نمی‌دانید.
وقتی ادعا می‌کنید «امثال بنده که به این وضعیت گلایه و انتقاد دارند زیاد هستیم و حاضر هستیم که علناً گلایه و مطالبه‌گری و انتقاد خود را اعلام کنیم. ولی وقتی فریب خورده‌ها و دشمنان زیاد شده‌اند، مجبور شده‌ایم سکوت کنیم»، حتماً باید شواهدی برای ادعایتان داشته باشید. واضح است که نمی‌شود بدون دلیل و مصداق تجربی چنین ادعایی کرد. از سوی دیگر وقتی می‌گوئید امثال بنده که به این وضعیت انتقاد دارند، زیاد هستیم، دقیقاً منظورتان از «زیاد» چند نفر است؟ در استانی که حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد، به طور واضح بگویید شما که زیاد هستید، چند درصد از این جمعیت را شامل می‌شوید؟ وزن سیاسی شمایی که زیاد هستید چه میزان است و تا چه حد می‌توانید در معادلات سیاسی اثرگذار باشید؟ آیا شما نماینده مردمی که از جانب آنها سخن می‌گویید هستید یا خیر؟
در جایی گفته‌اید «‌امیدواریم که دلسوزان و روشنفکران ما هم به خود بیایند»، منظورتان دقیقاً چیست؟ شق دیگر این سخن شما این است: مردم دو دسته هستند؛ آنهایی که دلسوزند و آنهایی که دلسوز نیستند. از سوی دیگر، دلسوزان شما و همانهایی هستند که ادعا می‌کنید زیاد هستید. بقیه مردم همگی غیردلسوز هستند. جناب آقای بزرگواری پیش‌فرضی که صحبت‌های شما بر آن استوار است همین است که به آن اشاره شد. لطفاً در سخنانتان بازاندیشی کنید؛ شما دو دوره نماینده مردم در مجلس بودید.
در پایان صحبت‌هایتان آورده‌اید: «عده‌ای از ترس سکوت کرده‌اند و عده‌ای هم سهمی گرفته و سکوت کرده‌اند». آیا خود شما اگر سهم می‌گرفتید نیز سکوت می‌کردید؟ و یا حالا که سکوت نکرده‌اید، به این معناست که شجاع هستید؟ دیگرانی که سکوت کرده‌اند در نظر شما دو دسته‌اند؛ یا ترسو هستند و یا سهم گرفته‌اند. این چه منطقی است که مردم را اینگونه دسته‌بندی می‌کند؟ شما بر چه اساس می‌توانید افراد ساکت را ترسو به حساب بیاورید؟ نکند که شما دستگاهی در اختیار دارید که میزان ترس و شجاعت انسان‌ها را می‌سنجد؟ اگر دارید، از آن رونمایی کنید که جامعه جهانی از آن استفاده کند. جناب آقای بزرگواری، تمام این مطالبی که در این چند خط در مورد شما گفته شد، برگرفته از همین سخنانی است که در گفت‌وگو با پایگاه خبری کبنا نیوز عنوان کرده‌اید. اما در فضای مجازی در واکنش به سخنان شما مواردی مطرح شد که به عنوان نمونه به یک مورد از آنها اشاره می‌شود. در یکی از کامنت‌ها به این موضوع اشاره شده که شما هم سهم‌خواهی داشته‌اید و به آن پاسخی داده نشده است؛ گویا یکی از نزدیکان شما مطالبه مدیرعاملی یکی از شرکت‌های استان از استاندار را داشته و این موضوع از جانب استاندار رد شده است (کبنا نیوز صحت و سقم این ادعا را تأیید یا تکذیب نمی‌کند؛ صرفاً به موضوعی که در فضای مجازی آمده در اینجا اشاره شده است). ازاین‌رو لازم است که خود شما نیز به این موضوع واکنش نشان دهید و چنانچه صحت ندارد، آن را با سند و مدرک رد کنید.
در نهایت، شما خود باید پاسخگو باشید که در دوره هشت ساله نمایندگی‌تان چه دستاوردهایی داشته‌اید؟ اما چیزی که بیش از همه از شما در ذهن این مردم و حتی اغلب مردم کشور به یاد مانده همان تهدید رئیس جمهور وقت با چماق لری است.
از سوی دیگر، دوران کلی‌گویی به سرآمده و چنانچه نقدی به احمدزاده دارید با جزئیات منتشر کنید؛ احمدزاده در دستورش برای عدم خروج بوکسیت از استان، پتروشیمی گچساران، پتروپالایشگاه، گاز مختار، سد آبریز و ... نشان داده است. شما چه کار و اقدام بزرگی انجام داده‌اید؟ لطفاً پاسخ دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
من مدافع آقای بزرگواری نیستم ولی در ناتواتی استاندار شکی ندارم.
ما دولت عوض نکردیم که گرفتارتر شویم
علی
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چرا با خواندن این مطلب یاد فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی افتادم!!!!اصلا نیازی به نظر سنجی نیست هر جایی بری و گوش کنی ۹۹ درصد از مجموعه استانداری ناراحتی دارن با این شعارها و این اعمال‌ شک نکنید بزرگواری درست می‌فرمایند و شما....
Iran, Islamic Republic of
حق با اقای بزرگواریه،اکثر مردم از استاندار ناراضی هستن جز افراد وابسته به ایشان.
مدیریت احمدزاده واقعا ضعیف بوده و در چینش مدیران و عملکرد نتوانستند جوابگوی خواست مردم باشن
برادر
United Kingdom
سید خدا در زمان نمایندگی خودت پسر بزرگوارت چندین کار پیمانکاری از ادارات مختلف با اسم مستعار بزرگواری انجام داد در صورتی که ایشان کارمند بود چرا اون موقع حرفی نمیزدی اسنادش در آب فاصلاب روستایی سابق موجود است
Germany
سندی دارید منتشر کنید تهمت خوب نیست اونم به فاز خراب کردن کسی که حتی مخالفانش به پاکی او رو یاد میکنن بهتر است فکر آخرتت باشی تا دروغ ........
حسین
Germany
حیف امثال شما هیج وقت معنی چماق لری نفهمیدن و نخواستن از خواب بیدار بشن باهمین مطلب تو هم سهمتو میگیری نگران نباش مردم کف خیابان از بزرگواری اعتراض میکنن نه دولت .....
انتخاب
Iran, Islamic Republic of
یکباربرگردومتن خودت رابخوان معلوم نیست چه نوشته ای درضمن انتقاددرنظام مردم سالاری دینی یک امرطبیعی وضروری هست
البته احتمالادنبال پست هستی به مرادت میرسی
علی
Romania
آقا سیدکمال ۹۰درصد از صحبت های آقای بزرگواری درست هست فکر کنم خود شما در بین مردم نیستید که چه میگویند آقای‌ استاندار نماینده دولت نیست نماینده نمایندگان استان در استان هست در خصوص سهم خواهی وسکوت هم حاج آقا بزرگواری درست فرمودند البته در خصوص درخواست ایشان به آقای استاندار‌ بنده اطلاعی ندارم ولی دوستان شورای وحدت وشورای ائتلاف وجبهه پایداری قبلا هر روزه مصاحبه مقاله وانتقاد در خصوص مسائل استان داشتند ولی حالا که پست گرفتند ومسئول شدند کل مسائل ومشکلات استان حل شده واقای استاندار معجزه کرده اند .البته جنابعالی هم انتصابات آقای استاندار ومجموعه ایشان را اگه بررسی کنی میبینی که بیشتر بوی ورنگ قومیت میدهد.
سید
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم همه سید علی محمد بزرگواری را میشناسند صادق و یکرو واهل سهم خواهی نیست واز مال دنیا هیچ ندارد
زمانی که همه بر صندلی های ریاست تکیه زدند ایشان در سوریه مقابل داعش مدافع حرم بودند
شما وامثال شما کجا بودید
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
دم دمی مزاج وازثبات سیاسی وشخصیتی برخوردارنیست زیاد ی به موضع گیریهاش سخت نگیرید .
استان
Iran, Islamic Republic of
کدوم سوریه ؟؟
یه عکس گرفتند و برگشتند
ما همین جا بودیم ایران
مجید
Denmark
مگه استاندار هم داریم؟؟؟
وقتی پست های استان مثل یک شکار بین نمایندگان ضعیف استان تقسیم شدند استاندار کجا بود؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
در ضعیف بودن استاندار شکی نیست.
استاندار اجرا کننده ی دستورات نمایندگان هست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا حاج آقا درست گفته
سر گپ حقم کسی تیم(چشمم) نداره
ضرب المثل معروف لری صادق است اینجا
واقع بین
Hungary
حیف که فضای مجازی باعث شده که هر فردی با هر وزنی به خود جسارت داده تا با نوشتن متن های بی محتوا و غیر علمی به اصطلاح در قامت یک منتقد به بزرگان و امتحان پس داده های این مرز و بوم به فکر و خیال خام خود نقد وارد کنند و از این نمد برای خود کلاهی ببفاند و اسمی در کنند. غافل از اینکه این مردم یک شبه به بزرگان خود اعتماد نکرده اند و این شخصیت ها در گذر ایام بارها آزمون خود را پس داده
آخ تا قیومت
United States
به ملا گفتند عاقبتت بخیر، گفت بد میبینم
حتی نزدیکان احمدزاده هم در خواب نمی دیدند که روزی استاندار شود.
متنی بسیار تاسف بار
نه شما در حد و اندازه منتقد هستی و نه احمدزاده ...
مندنی
Romania
نماینده هم‌در خواب نمیدید که نماینده شود
Iran, Islamic Republic of
شجاع ترین انسان ....اقای بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای استاندار کلا با درد رنج مردم بیگانه هستند . فقط وعده می دهند
Iran, Islamic Republic of
احمدزاده محصول ضعیفترین دولت تاریخ است جناب صالحیان فر .ناراحت نشو نمیخواهم از بزرگواری دفاع کنم ولی بهتر از نمایندگان فعلی بود
بویراحمد گرمسیر و سردسیر عزتمند
Iran, Islamic Republic of
گفته میشه یکی از علائم آخر الزمان (عج) این است ک دنیا بچه بازی می شود و هر بچه ای ادعای مردانگی و باسوادی می کند.

شاید بتوان گفت تنهاترین کسی ک در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه پُشت نظام را خالی نکرد حاج آقا بزرگواری است ک در تمام عرصه های بین المللی (مدافع حَرم)، ملی ( بسیجی بی ادعای هشت سال دفاع مقدس) و محلی ( وکالت ملت در خانه ملت) بوده و الان هم درس طلبگی را ادامه می دهند و بدلیل دلسوزی شان نسبت به توسعه استان و منطقه و براساس شرع ( اجر به معروف و نهی از منکر )، تذکراتی را بحق و بدرستی کامل به همه ما گوشزد می فرمایند.

کاش میشد هرساله از عملکرد مسوولان ارشد چون استانداران یک همه پرسی و رفراندوم برگزار تا دنیا بفهمد که عملکرد عاملان نارضایتی مردم از وضع موجود چه کسانی هستند؟

از حاج اقا بزرگواری بابت تمام خدمات شان در تمام عرصه ها صمیمانه کمال سپاسگزاری داشته و امیدوارم روزی در رکاب ایشان همانند هشت سال دفاع مقدس اما این بار در دفاع از حَرم حضرت زینب (س) افتخار نوکری ب اهل بیت (ع) را کسب کنم.

خدا پشت و پناه مقام عظمای ولایت و حاج آقا بزرگواری
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام براستی استاندار درمورد مشاورینس هم تحقیقی کرده ایا از انها هم چیزی می داند ......بیشتر بررسی کن برادر....
Iran, Islamic Republic of
صحبت های آقای بزرگواری درست هست اگه به تایید و رد کامنت ها توجه کنید متوجه نارضایتی از استاندار و مجموعه مدیران استانی می شوید. ضعیفترین استاندار و مدیران در استان مدیران و استاندار فعلی هستند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا بزرگواری از عملکرد خود رئیسی هم انتقاد می کند چون با ۶ کلاس میخواد کشور اداره کند وای بحال وزارو استانداراش که سه کلاس دارند احمد زاده ضعیف ترین استاندار چهل واندی سال انقلاب در استان ما بوده ضعیف بودنش در این هست که دو سال از دولت رئیسی می گذرد هنوز هنوز امثال برخه یا حاجی زاده و........در منصب قدرت هستند شما در بین مردم نیستید که چون دنبال منفعت خودت هستی یا پست میخواهی یا پروژه پیمانکاری
Iran, Islamic Republic of
الن چند گرفتی این مطالب را نوشتی یک ارزیابی نمایید ببینند چنددرصد به وضعیت راضی هستند آن وقت قضاوت کنید بزرگواری از ان درصدی است که تونیستی حتما حق سکوت بوده است این ملت پای کار وهمیشه در صحنه کار وتلاش ونیروهای توانمد وایثارگر می خواهد
محمد رضا فرهادی
Iran, Islamic Republic of
کلی اراجیف به ردیف کرده آید. وضعیت فلاکت بار استان و استانداردی نیاز به گفتن بزرگواری و امثال ایشان ندارم. شما یه سری به استانداری بزن حساب کار دستت میاد که چه آدم های کوچکی چه پستهای بزرگی گرفتن و نتیجه این دوست بازی و سفارش نمایندگان شده رکود استان
همشهری
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم، در خصوص آقای بزرگواری که صحبت های شما صحت دارد و چیزی بیشتر از آن نمی خواهم بگویم. اما دفاع شما از استاندار در خصوص اینکه در تراز یک استاندار هست یا نیست به نظر من منطقی نمی باشد، در ضعیف بودن ایشان همین بس که رتبه استان در زمان مدیریت ایشان از 3 به 27 کاهش پیدا کرد، و همچنین با حضور معاونت عمرانی دولت قبل در سیستم ایشان که باعث حفظ بعضی از ضعیف ترین نیروها در بدنه مدیریت استان شده، خود مبین ضعف مدیریتی ایشان می باشد. و نکته بعد هم رهبر معظم در خصوص عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران را به صراحت اعلام نمود، اما ایشان چنان در قبال نمایندگان ضعف نشان داده که نمی تواند حتی یک مدیر را بدون نظر آن ها عزل یا نصب نماید. آیا ضعف از این بیشتر، چرا کورکورانه از آدم های ضعیف حمایت می کنید، بدانید که خیانت شما درحق این مردم کمتر از خیانت افراد ضعیف نمی باشد.
مهرگان
United States
خود ایشان زمانی که نماینده بود بیشترین اصلاح طلب به عنوان مدیر انتخاب میکرد.

حالا از بقیه خرده میگیره.

احمدزاده هم واقعا هم تراز با یک استاندار انقلابی نبود.
دکل ۱۱۰. حفاری شمال
Iran, Islamic Republic of
نبی الله بزرگواری »پسرت حراست دکل ۱۱۰ حفاری شمال منطقه گلخاری گناوه. بوشهر هستند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
استاندار که ضعیفه در این مورد که شکی نیست مردم هم اینو خوب می دانند .
حسن
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی بزرگواری نقد بجایی از استاندار کردن .اونایکه میگن استاندار توانمند هست لطف کنید در این مدت چکار مفیدی برای استان انجام دادند به ماهم بگین تا بدونیم .لازم یه نظرسنجی از مردم عادی نه افراد در سیاست انجام بدین تا بفهمید چه بلایی سر مردم اومده در زمان این دولت و استاندارش .البته اینم بگم که قبل از این دولت اوناهم هیچکاری نکردن .ولی این استاندار واقعا دیگه شورشو دراورده .برید از سفره مردم و ...نظر خواهی کنید ول کنید سیاست را که خیلی کثیفه و متاسفانه راهشو از مردم جدا کرده.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
استاندار..نماینده مجلس..مجلس انقلابی ..دولت مردمی ....! بهترین طنزی که تا الان شنیدم....
Iran, Islamic Republic of
درود بر بزرگواری درست فرمودن اخه استاندار فقط یهذمقداری گریه برا نردم دیشموک کردن والا هیچ بازدهی نداشته است ایا استاندار از اموزش و پرورش بویراحمد واین همه اجحاف و اختلاس مدارس اطلاع دارند
تعاون روستا
Iran, Islamic Republic of
واقعا بزرگواری حرف حق را زدند یکی از منتقدین (شورای وحدت) علیه استاندار خیلی بد وبیراه می گفت ولی زمانی که استاندار به دامادش و باجناغش و پسر داییش و پسر برادرش جایگاه داد سکوت محض اختیار کرد و الان کارش شده تعریف و تمجید از استاندار چون حق سکوت از استاندار گرفت پس حرف بزرگواری مستند هست و شمای نویسند این مطلب ابتدایی بی خبرید.
Iran, Islamic Republic of
خدا واحمدزادت نخو
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1