تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۴۷۸۲
یادداشتی از حسین نوروزی؛

گام‌های بلند احمدزاده برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

۳۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
گام‌های بلند احمدزاده برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛یادداشتی از حسین نوروزی؛ احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دور از حواشی و مسائلی که این روزها جریان دارد، همچنان برای توسعه استان گام برمی‌دارد.
یکی از دغدغه‌های مردم که برخی اوقات به رؤیا تبدیل شده بود، پروزارهای بین‌المللی از کهگیلویه و بویراحمد به مقصد کشورهایی همچون کشورهای حوزه خلیج فارس بود. با تلاش‌هایی که احمدزاده و مدیر فرودگاه یاسوج در این مدت داشتند، رؤیای پرواز بین‌المللی در یاسوج کم‌کم در حال تحقق است. احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: در دیدار با دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور در خصوص پروازهای فرودگاه یاسوج رایزنی شد و خواستار برقراری پرواز از این فرودگاه به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان، عراق و قطر بودیم.
روشن است با برقراری این پروازها، امید رونق اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز افزایش می‌یابد. چرا که یکی از اصلی‌ترین مشکلات این استان، عدم شناخت دیگر کشورها از ظرفیت‌های مختلف، اقتصادی، فرهنگی و گردشگریِ آن است. با برقراری این پروازها و در پی آن استقرار نماینده وزارت خارجه در استان، پیش‌بینی می‎شود که این ظرفیت‌ها مورد توجه قرار گیرند و بستر برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان فراهم شود. چندی پیش مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تأیید این موضوع، از تلاش برای استقرار نماینده وزارت خارجه در استان سخن گفت و یکی از چالش‌های اقتصادی استان را به‌درستی معرفی نشدن آن عنوان کرد. حال که گام‌های مؤثری توسط استاندار در این زمینه برداشته شده است، امید می‌رود روزنه‌ای برای توسعه استان باز شود.
یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد که به توسعه استان کمک بسیاری می‌تواند بکند، منابع طبیعی نفت و گاز است. احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی به دیدارش با وزیر نفت اشاره و عنوان کرد: در دیدار با دکتر اوجی کارهای بزرگی از جمله آغاز عملیات گاز مختار در یاسوج نهایی و به تصویب رسید که پس از استخراج تاسیسات گازشیرین کننده احداث و بخشی به شبکه سراسری گاز تزریق می‌شود. وی همچنین از موافقت با احداث پتروپالایشگاه گچساران با اعتبار ۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: در سفر دوم دولت رسماً احداث پتروپالایشگاه گچساران با مجوز خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز اعلام می‌شود، همچنین اعتباراتی برای مناطق نفت‌خیز دیده شد.
وی افزود: در دیدار وزیر نفت قول یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی برای استان گرفته شد.
روشن است که اعتبارات حوزه نفت و گاز و سودی که از پتروپالایشگاه می‌تواند نصیب استان شود، با بسیاری دیگر از اقدامات عمرانی و تولیدی قابل مقایسه نیست. احمدزاده به درستی این ظرفیت را شناخته و در پی آن است که کهگیلویه و بویراحمد بیشترین بهره را از این ظرفیت به دست بیاورد. از سوی دیگر با احداث پتروپالایشگاه گچساران، علاوه بر سود اقتصادی، مشاغل بسیاری نیز تعریف می‌شوند و بخشی از بیکاری این استان می‌تواند حل شود. دغدغه اشتغال جوانان کهگیلویه و بویراحمدی در دیگر اقدامات احمدزاده نیز روشن است. تلاش برای خروج بوکسیت از استان و ایجاد صنایع مرتبط با این منبع طبیعی در استان یکی از مطالباتی بود که سال گذشته احمدزاده مطرح کرد و امید می‌رود با پیگیری‌های او با ایجاد چنین بسترهایی، دغدغه بخشی از افراد جویای شغل برطرف شود.
تخصیص اعتبار از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به حوزه راه‌های روستایی و آب آشامیدنی شهرها و روستاهای این استان، توجه به اعتبارات حوزه فرهنگی، تجهیز و نوسازی مدارس، و اختصاص مبالغی برای جبران خسارت سیل مانسون به اشخاص و ... از دیگر مواردی بود که احمدزاده در این نشست از آنها سخن گفت.
رویه‌ای که توسط مدیریت عالی استان در پیش گرفته شده و مشاهده اقدامات عمرانی، اجتماعی و اقتصادی در استان همگی مؤید آن هستند که کهگیلویه و بویراحمد در ریل توسعه قرار گرفته است. واضح است قطار این استان در صورتی بر روی رویل خواهد ماند که مدیران همه دستگاه‌ها ضمن همکاری و مشارکت با استانداری، از جزیره‌ای عمل کردن خودداری کرده و به کمک استاندار بیایند. از سوی دیگر، از احمدزاده انتظار می‌رود مدیران ناکارآمد را توبیخ و در صورت ادامه رویه‌های ناکارآمد، آنها را برکنار کند تا به ثباتِ شکل‌گرفته در استان، تزلزلی وارد نشود. گفتنی است در ثبات و دوام یک جامعه می‌تواند پیشرفت کند. یکی از مسائل اصلی جامعه ایران نیز به طور کلی، کوتاه‌مدتیِ آن عنوان شده است. حال با اقدامات و تصمیماتی که در مدیریتِ عالیِ استان مشاهده می‌شود، امیدی برای بلندمت شدن رویه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته است که در صورت تداوم، این استان در دسته استان‌های توسعه‌یافته قرار خواهد گرفت
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسن
Iran, Islamic Republic of
سلام بگو احتیاط کن گام زیاد بلند برندار
استانداری
Iran, Islamic Republic of
کور وابوم اگر دیوم
حیدری
Iran, Islamic Republic of
واقعا خودتان را مسخره می کنید با این تیتر یا مردم را نادان فرض کرده اید.
یکی از مشکلات عدم توسعه یافتگی استان سرپوش گذاشتن بر روی کم کاری و ضعف مدیران و علی الخصوص استاندار است.
به خاطر مردم بدبخت و فقیر و مظلوم استان ک.ب. واقعیت را پنهان نکنید
Iran, Islamic Republic of
باید تیتر میزدین در آستانه حکم عزل استاندار محترم تلاشهای رسانه ای وابستگان و به کار گماردگان ایشان برای وارونه جلوه دادن اوضاع و احوال به نفع ایشان شروع شده و نوروزی(؟!)دو بار مطلبی دور از واقعیت برای فریب اذهان عمومی منتشر کرد!
با این حرفا چیزی تغییر نمیکنه برادر
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
خواهشا منتشر بفرمایید.تشکر
Iran, Islamic Republic of
کم به نام یه فرد اراجیف بباف
گام بلند کجا بود این آقا هنوز باورش نشده استانداره چه برسه به گام برداشتن
مردم کور نیستن و میبینن آب از آب تکون نخورده و با وجود ایشون خشتی روی خشت نخواهد رفت
رسانه های محترم توصیه بنده اینه تا موردی رو صحت و سقمش براتون آشکار نشده منتشر نکنید که صداقتتون پابرجا بمونه و ارزش پیگیری سایتتون از دست نره!
Romania
کجاست که‌ما نمی بینیم؟!
جهان
Iran, Islamic Republic of
😃😃😃😃😃😃😃😃😃🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
نامه
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگی اسم اصلیتو بنویس
سلام
Iran, Islamic Republic of
چخان ودیگر هیچ نام کتابی است که بعدا به چاپ خوهد رسید😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
2024
Iran, Islamic Republic of
در آستانه سال2024 هستیم وای خالی بندی‌ها در نژد افکار عمومی جایگاهی نداره بعلللللللللللللللللللللللللللله🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
شوقعلی
Iran, Islamic Republic of
به به عالیه ما داریم مالزی میشیم (نرخ بیکاری چنده راستی+نرخ تورم چنده در استان +شاخص فلاکت میدونی چیه نوروزی عزیز) چه خبر تو محشری
Iran, Islamic Republic of
بشنو ولی باور نکن

قرار بود در دولت رئیسی محشر بشه به قول دکتر تورم تک رقمی بشه ولی تورم سه رقمی شد پس حرفها هم فقط سراب هستند
همدلی
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم ضعیف ترین مدیر آن کل طول تاریخ استان بویژه در حوزه اشتغال تولید،سرمایه گذاری و گردشگری منصوب کردیدراننده اتوبوس برداشتیدحتی درحدشاگرداتوبوس هم منصوب نکردیددرتغییرمدیرانی که اکنون باعث نگرانی مردم شدند تجدید نظر کنید.کارهرکس نیست خرم کوفتن گاونرمی خواهدمردکهن.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکش کبنا با تیتر زدنت
عسکر
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین استاندار در همه ادوار
Iran, Islamic Republic of
هههههه چه مسخره
پرستار
Iran, Islamic Republic of
این گام های بلندی که حاصل تخیل شماست فقط از عهده کسی بر میاد ...
Iran, Islamic Republic of
از رتبه جناب عالی در سطح کشور مشخصه کار امد بودن ... خواهشمندیم رتبه خودتان در سطح کشور رو جهت رسانه ای کنید.؟
United Arab Emirates
کمایی جان،کرو جون خوت مطلب بی واکرد نزن من سایت بی آبرو خوت بازی نکن.ای آیمی که استاندار استان جنابعالیه خوش با هواپیما شیراز ایره تهران و ایا.اما ایخا سی عمان و قطر و ...هواپیما بیاره من استان. به علی قسم خوش دونه هیچ کاریه فقط ویسایه که وردارنش.په آیمینه که م.م سیش تصمیم ایگره ایتره استانداری کنه.
تو هم کمایی جان بخاطری که ره وت بین نیخواه همش و اسم نوروزی چی بنویسی. استان تعطیل،استاندار تعطیل،معاون اقتصادی تعطیل،سیاسی کلهم تعطیل،عمرانی خو دو ساله تعطیل.
سی افضل کماکان ادامه بیه😂😂😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار عزیز!
کاااااش ذره ای بین ماندن و رفتن خدا رو مد نظر قرار میدادید...
این رسم انقلابی گری نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر بدونسوم استانداری همیطور کشکی شب و روزش سپری ایابی نیترفتم راننده اسنپ وابوم،استاندار ایابیوم،استهلاک ماشین هم نیاشتم
و قنا عذاب النار
Iran, Islamic Republic of
چقدر شان استانداری پایین اومده!
آخ تا قیومت
علی
Iran, Islamic Republic of
استاندارازقویترین استانداران طول تاریخ ایران است درهیچ دوره ای به اندازه این یک سال پول به استان نیامده وطرح هاوپروژه هافعال نبوده احمدزاده مردتکرارناشدنی است
سادات عنا
Iran, Islamic Republic of
هر چی نیروی نخبه گچسران و باشت هست نابود کردی بعد گام بلند میتونی برداری؟

تا الان چند بار پالایشگاه کلنگ زنی شد این هم بار بعدی
بعد از ۱۷ سال باز کلنگ زنی!!!
دوباره یه عده دور هم جمع بشید و ناهار بخورید و گپ گپو بزنید و کلنگ زنی کنید
نتیجه مهمه نه تکرار کلنگ زنی؟
Germany
😂😂😂
Germany
ضعیف ترین وبی انصاف ترین وبیسواد ترین استانداری که تا حالا دیدم
بویراحمد
Czech Republic
راست میگه بنده خدا،،، اطرافتون خوب نگاه کنید،، ایشون توسعه دادن،،!!! مثل توسعه مدیران ضعیف دستگاه‌های اجرایی استان وشهرستانها،، توسعه معاونین ومدیران ضعیف استانداری، وووووو،، خیلی توسعه دادند..... تعجب می‌کنم بعضی مغرضانه کامنت میزارن!!!!
نگار
Iran, Islamic Republic of
سلام خوبی دوست دارم بوستان عشقم نفسم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ازاوشوکه اخبارگفت گازمختاراستخراج ایابوبه امیدش هرچی تش هیمی داشتم کورشوکردم گفتم بی گازقشنگ بلی پیلودرست کنم بیم ومسافرل خارجی پوس بلیله هم سی خراک پتروپالایش دلی ۵۰تومن بفروشم
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1