تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : ۴۵۳۳۸۷
یادداشت ارسالی؛

گذری بر شبه جزیره فراموش شده دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

۳
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
گذری بر شبه جزیره فراموش شده دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
کبنا ؛دانشگاه‌ها یکی از کانون‌های تحول و تجمعِ جمع بسیاری از جوانان دانشجو و اساتید و کارکنان می‌باشد که همواره محل توجه و دقت نظر برای اداره بهتر و مدیریت صحیح و پیگیری مطالبات اداری، اجتماعی و سیاسی است. از این رو دیده می‌شود که به عنوان مثال؛ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و یا دانشگاه یاسوج و سایر دانشگاه‌های استان در کانون توجهات و تحولات مدیریتی و نقد و بررسی رویکرد‌های آن می‌باشد. از همین رو است که انتصابات و نحوه مدیریتی این دانشگاه‌ها همواره مدنظر بوده و کنش‌ها و واکنش‌های این دانشگاه‌ها از امور مهم می‌باشد.
چندی پیش در شهریورماه، با درج یادداشتی به این مسأله گوشزد شد که با توجه به آغاز سال تحصیلی و گزاراشات و مطالبات و خاسته‌های جامعه دانشگاهیان و همچنین ضرورت و مناسبت آغاز و فعالیت رسمی و حضوری دانشگاه‌ها در دوران پساکرونا، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان، انتظار همراهی رسانه‌ها در نقد و بررسی عملکرد دانشگاه‌ها و انعکاس صدای دانشگاهیان استان را دارند. از این رو مقرر شد که دانشگاه‌های عمده استان (دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دانشگاه یاسوج)، به تدریج و گام به گام (هر کدام در چندین شماره) مورد واکاوی و تحلیل و ارزیابی قرار گیرند.
در میان این دانشگاه‌ها، دوران مدیریت ریاست جناب آقای رحیم اکرامی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بیش از یک سال و‌ اندی می‌باشد که مناسبت و بررسی مدیریت‌ایشان و نقد‌هایی که جامعه دانشگاهیان آزاد استان نسبت به‌ایشان دارند، انعکاس و بررسی شوند.
بقیه رؤسای دانشگاه‌ها هنوز مدیریت یک ساله نداشته‌اند و بررسی و نقد عملکرد آن‌ها در گام بعد قرار خواهد گرفت.
دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج که از منظر جغرافیای سکونت و محل دانشگاه، در گوشه‌ای خاص از شهر واقع شده که گویی به سان منطقه‌ای دور افتاده می‌باشد که فراموش شده محسوب می‌شود و در نظام اداری آموزشی استان، از چشم دور می‌ماند و از منظر نیروی انسانی و نحوه تعامل و حضور نیز به مانند جزیره‌ای دورأفتاده می‌باشد که نحوه سکانداری و گذران و ریاست در آن، تا حدودی از چشم نقد و کنترل افکار عمومی و رسانه‌ها مخفی می‌ماند.
نحوه انتصاب ریاست این دانشگاه و نقش‌های گوناگون در عزل و نصب‌های آن، قصه خاص خود را دارد. به عنوان مثال قبل از استقرار دولت فعلی (در سطح کشوری و استانی)، ریاست این دانشگاه منصوب شد و از چرخه مدیریتی و هماهنگی آن با دوران جدید مدیریتی مجزا بوده است که چگونگی انتخاب ریاست دانشگاه آزاد استان در مجلدی دیگر مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. (و البته نقد و بررسی‌های آموزشی، پژوهشی و نیروی انسانی) از آنجایی که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در شورای اداری استان حضور ندارد و عضو این شورا محسوب نمی‌شود و در جلسات آن حضور پررنگی ندارد، لذا گویی در نظام اداری و آموزشی استان نیز مدهوش و فراموش شده است؛ که البته جمیع این مواردِ که منتج به فراموشی و شبه جزیره‌ای بودن این دانشگاه شده، شاید برای مدیریت آن مطلوب‌تر به نظر آید که هر چه کمتر در چشم باشد، کمتر مورد توجه و نقد و تغییرات احتمالی قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط به محلی برای به کارگیری نیروهای طرفدار نماینده ی فعلی شده و علیرغم همه ی شعار مسولین در اسلامی کردن و پاک سازی دانشگاه از افکار غلط،متاسفانه شرایط حاکم فقط در مسیر قومگرایی نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه حرکت می کند و از پذیرش نیروهای انقلابی واقعی و متعهد حتی به عنوان حق الندریس امتناع می کند و فقط توصیه ی یکی از این دو نماینده باید ضمیمه ی درخواست باشد....
خراب خراب
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
تمام کارهای ما که به دست مسئولین سپرده میشه بدون طرح‌و برنامه ریزیه و خدا میدوته هدف این کار چی بود از ابتدا
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1