تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۴۴۵۹۳۲
کبنا گزارش می‌دهد

سوداگران قصد زمین زدن میدان میوه و تره بار یاسوج را دارند / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دست مافیا باید کوتاه شود / صنف میوه فروشان به دنبال چه هست؟

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سوداگران قصد زمین زدن میدان میوه و تره بار یاسوج را دارند / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: دست مافیا باید کوتاه شود / صنف میوه فروشان به دنبال چه هست؟
کبنا ؛سال‌ها بود که در جلسات رسمی و اداری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گفتند که نبود میدان میوه و تره بار در مرکز استان یکی از دلایل مشکل میوه و گرانی فروشی محصولات کشاورزی است. میدان میوه و تره بار یاسوج به همت سرمایه‌گذاران راه افتاد اما متأسفانه هنوز در بازار یاسوج میوه با بالاترین قیمت به فروش می‌رسد. مدیران و مسئولان جلسات متعددی می‌گیرند و حرف‌های را می‌زنند، اما بازهم میوه گران است. وقتی سئوال می‌شود همه انکار می‌کنند که مشکلی وجود ندارد. متأسفانه قیمت میوه از میدان تا کف بازار از آسمان تا زمین است. علت چیست؟ چرا کسی نظارت نمی‌کند؟ چرا صنف میوه فروشان نرخ جدید میوه را اعلام نمی‌کند؟ سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلسه ستاد تنظیم بازار که از گران بودن میوه در بازار خبر دارد و گویا فهمیده که سوداگران و مافیا قصد زمین زدن میدان میوه و تره بار را دارند، گفت: این میدان باید برپا بماند و دست سوداگری و مافیای میوه در یاسوج کوتاه شود و میوه با کیفیت و نرخ واقعی در اختیار مردم قرار گیرد. وی همچنین بر نظارت مستمر بر میوه فروشان و برخورد شدید با گران فروشان میوه و تره بار تاکید می‌کند و می‌گوید: تعزیرات باید با دو برابر ظرفیت پای کار بیاید و دستگاه‌های مرتبط حمایت کنند. کارشکنی برخی دستگاه‌های دولتی در مسیر میدان میوه و تره بار نیز به گوش می‌رسد که کبنا نیوز به زودی از برخی اقدامات در این راستا پرده بر می‌دارد.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد تنظیم بازار استان از اعطای مجوز تأسیس مرغداری در همه مناطق استان خبرداد و اظهار داشت: از سرمایه گذاران و متقاضیان پرورش طیور در این استان حمایت می‌کنیم و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار می‌دهیم. 
وی تصریح کرد: صدور پروانه پرورش مرغ، چه تخم گذار و چه گوشتی ممنوع بود این در شرایطی بود که استان حدود نیمی از گوشت مرغ و تخم مرغ مصرفی خود را تولید می‌کرد.
 استاندار ابراز داشت: دلیلی ندارد با چنین شرایطی ایجاد مرغداری در استان منع باشد در حالی که برای تأمین مرغ و تخم مرغ باید از استان‌های همجوار و با قیمت بالاتر هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم.
 وی تصریح کرد: اگر صنعت مرغداری در استان رونق یابدعلاوه بر ایجاد اشتغال و تأمین مرغ و تخم مرغ، چنانچه مازاد تولید داشته باشیم می‌توانیم به کشورهای همسایه هم صادرات داشته باشیم.
 احمدزاده به صدور مجوز برای احداث کشتارگاه در یاسوج، دهدشت و گچساران تاکید کرد.
استاندار تصریح کرد: از متقاضیان کشتارگاه در استان به خوبی استقبال می‌شود و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
 استاندار کهگیلویه وبویراحمد از آزادسازی صدور مجوز نانوایی در یاسوج خبر داد و گفت: مجوز نانوایی در یاسوج آزاد شود.
 دکتراحمدزاده اظهار داشت: به متقاضیان مجوز نانوایی‌ها تسهیلات لازم اعطا می‌گردد.

وی تاکید کرد: دلیلی ندارد که کیفیت و کمیت نان در یاسوج اینقدر پایین باشد و مجوزی هم صادر نشود.
 احمدزاده ابراز داشت: باید نانوایی‌ها زیاد شوند تا هم دسترسی برای مردم آسان و کمبودها برطرف و هم ایجاد رقابت و افزایش کیفیت نان شود. 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: با افزایش نانوایی‌ها هرجایی که کیفیت پایین بود فوراً مجوز آنجا لغو می‌شود.
 احمدزاده به حمایت بی چون چرا از میدان میوه و تره بار یاسوج تاکید کرد و گفت: این میدان باید برپا بماند و دست سوداگری و مافیای میوه در یاسوج کوتاه شود و میوه با کیفیت و نرخ واقعی در اختیار مردم قرار گیرد.
 وی نظارت مستمر بر میوه فروشان و برخورد شدید با گران فروشان میوه و تره بار تاکید کرد و گفت: تعزیرات باید با دو برابر ظرفیت پای کار بیاید و دستگاه‌های مرتبط حمایت کنند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به تأمین کالاهای اساسی ایام عید و افزایش بازرسی‌ها، گشت‌ها و نظارت کامل بر بازار استان تاکید کرد.
 احمدزاده، استقبال از مهمانان نوروزی و فراهم بودن امکانات و ارائه خدمات لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه و همچنین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت بر آن را فوق العاده ضروری اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1