تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۴۴۴۱۳۳
یادداشت ارسالی؛

علت طولانی شدن حکم سرپرستی معاونت سیاسی و امنیتی چیست؟

۱۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
علت طولانی شدن حکم سرپرستی معاونت سیاسی و امنیتی چیست؟
کبنا ؛ یادداشت ارسالی؛ سه ماه و یک روز از ابلاغ حکم سرپرستی سید جواد هاشمی به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد. اگر چه سید جواد یکی از گزینه‌های سید محمد موحد برای این سمت بود اما بر کسی پوشیده نیست که او از بخت خوش و بعد از انصراف ذوالفقار زمان به این سمت منصوب شد که البته همین اتفاق نیز در آخرین دقایق و بعد  از فشارهایی که بعدها شخص استاندار از آن پرده برداشت رخ داد. فشارها بویژه از سوی موحد نماینده کهگیلویه و بیشتر از سوی نماینده بویراحمد و دنا و تیم وی و شاید متأثر از نسبت‌های قومی که گفته می‌شود وجود دارد سبب امضای حکم سرپرستی برای سید جواد هاشمی شد.
 سید جواد هاشمی یک نیروی وزارت کشوری است که در استان سابقه بخشداری چرام را در کارنامه خود دارد و بعدها در دولت محمود احمدی نژاد و به لطف حضور ذوالفقار زمان در نقش مشاور و تصمیم گیرنده برای احمدزاده کرمانی در استانداری فارس سابقه فرمانداری در آن استان را نیز به کارنامه خود اضافه کرد.
حالا اما بعد از گذشت سه ماه از حکم سرپرستی معاونت سیاسی نشانه‌ای از تبدیل این حکم به قطعی و معاونت دیده نمی‌شود و همین امر سبب ایجاد برخی تردیدها و تشکیک در ادامه کار سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار شده است. بعضی البته وجود برخی نواقص در پرونده تحصیلی وی را علت می‌دانند اما به نظر می‌رسد موضوع عمیق‌تر از این مورد باشد. به ویژه که در این سه ماه انتقادات بسیاری به عملکرد جواد هاشمی وجود داشته است و رسانه‌ها با یادآوری دوره موفق فتاح محمدی و احد جمالی در نقش معاونت سیاسی، دوره سید جواد هاشمی را یک دوره منفعل و وی را بسیار برکنار از تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان می‌خوانند.
در دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با معاونت سیاسی و امنیتی کمترین تغییر رخ داده است و تنها فرمانداران با همان روال عادی تغییر دولت‌ها و با نفوذ نمایندگان تغییر کرده‌اند که همین تغییرات را نیز دفاتر نمایندگان با بیانیه نویسی و توضیحات کار نمایندگان جا می‌زنند که در مورد فرمانداری دنا این موضوع به صورت آشکار و رسمی توسط دفتر نماینده بویراحمد و دنا رسانه‌ای شد تا این سؤال پیش آید که در این میان نقش استاندار و معاون سیاسی و امنیتی وی چیست و کدام است؟ یک تغییر دیگر در سازمان میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد که دستگاهی مرتبط با این معاونت است نیز گفته می‌شود راسا و از تهران توسط عزت الله ضرغامی برای آن تصمیم گرفته شد.
مجموع این اتفاقات به همراه عدم بیان و نظرات کارشناسی و اصولی در جلسات مربوطه و مهم‌تر از آن بی روحی در فضای فرهنگی استان و تعطیلی اکثر کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی و تشدید بحران‌ها و آسیب‌های قبلی بیانگر آن هستند که معاونت سیاسی جدید یا هنوز درگیر برخی مسائل پشت پرده است و یا به احتمال زیاد قرار است این دوره یک دوره بسیار بد و تعطیل برای این حوزه باشد.
از سوی دیگر بسیاری از سرپرستان معاونت سیاسی در سایر استان‌ها که بعد از سید جواد هاشمی ابتدا حکم سرپرستی  دریافت کردند پیش از این حکم سرپرستی آنها به حکم قطعی تبدیل شده است و برخی نیز مستقیماً به عنوان معاون منصوب شدند. همزمان با حکم سرپرستی سید جواد هاشمی احسان عسکری نیز به عنوان سرپرست معاونت اقتصادی منصوب شد که خیلی وقت پیش حکم نهایی خود را دریافت کرد اما در مورد سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی هیچ خبر و نشانه‌ای دیده نمی‌شود.
هر چند استان در یک بلاتکلیفی مدیریتی و دخالت‌های بسیار و عدم قاطعیت و بحران فقدان تصمیم به سر می‌برد اما این همه باز هم نمی‌تواند دلیلی برای طولانی شدن یک حکم باشد. از طرف دیگر همین موضوع یعنی عدم تعیین تکلیف معاونت سیاسی و مهم‌تر از آن عدم معرفی یک معاون سیاسی قدرتمند و ذی نفوذ یکی از عوامل اصلی در همین بی سامانی مدیریتی در استان است.
قطع و یقین چنین وضعیتی جز آسیب رساندن به شرایط کلی استان نتیجه‌ی دیگر در بر نخواهد داشت و لازم است خیلی سریع برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز هم کبنا و یادداشت ارسالی بی نام و نشان و البته سراسر کذب.
1- هاشمی بخشدار مرکزی کهگیلویه بزرگ بوده و هرگز بخشدار چرام نبود.
2-زمان در زمان احمدزاده کرمانی مدیرکل بود نه مشاور.
3-زمان کمتر از دو سال در استانداری فارس مشغول بود حال آنکه هاشمی بعد از رفتن احمدزاده کرمانی و تیمش و در زمان حسین صادق عابدین هم در این استان فرماندار بود و از قضا در شهرستان بزرگتر و با وضعیت سیاسی پیچیده تری فرماندار بود.
4- زمان گزینه استانداری بود نه معاونت سیاسی.
5- بعد از گذشت نزدیک به نیم قرن رفاقت بی قید و شرط زمان و هاشمی با این لفاظی ها بچگانه نمی توانید این دو را از هم تفکیک کنید.
6- کل فرهنگ استان در دوره های پیشین به قهقرا رفته ولی نویسنده ناشناس، انتظار از هاشمی شق القمر و سر و سامان دادن آن طی سه ماه دارند.
7- هیچگاه هیچ سندی دال بر فشار بر استاندار برای انتخاب هاشمی وجود نداشته و صرفا گمانه زنی سخیف رسانه های زرد استان بوده است.
حال با اینهمه مطالب خلاف واقع موجود در این دو پاراگراف یادداشت به اصطلاح ارسالی، این سوال پیش می آید که کبنا از کجا پر می شود که از روز اول تصدی هاشمی در معاونت سیاسی بدون وقفه و روزانه برای تخریب وی در تلاش و تکاپوست؟
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
موحد قاطع و شفاف...روشنفکر یاد بگیر
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اولا تبریک عرض میکنم خدمت آقای هاشمی که این طور دست و پا زدن های افراد نادانی چون شما که اجیرشدگان مهره های فاسد و سوخته استان هستید نشان از این داره که ایشون کارش رو به خوبی داره انجام میده و چون میدونن که نمیتونن باج بگیرن و کارهای فاسدشون مثل گذشته پیش بره دارن به هر حربه ای برای تخریب آقای هاشمی استفاده میکنن

دوما ای کاش وقتی مطلبی میخوای بنویسی اول تحقیق بکنی که حداقل اطلاعات صحیح بدی اولا که ایشون بخشدار مرکزی کهگیلویه بودن و اصلا بخشدار چرام نبودن .. دوما ایشون از دهداری شروع کردن و بعد،بخشداری،فرمانداری،رییس حراست فرمانداری،دبیر شورای تامین و ... تمام سطوح وزارت کشور رو طی کردن که هیچ شخصی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم که همه این مراتب رو طی کرده باشه

سوما ایشون فرماندار استان فارس بودن و رزومه شون کاملا مشخصه ،ای کاش جای حرف مفت نوشتن میرفتی یه تحقیق میکردی از مردم پاسارگاد و نوراباد ممسنی بگی دوره مسئولیت ایشون چطور بود ، زمانی که نماینده وقت ممسنی باج خواهی میکرد و اقای هاشمی باج نمیداد و چقد پیگیر بود که ایشون رو عزل کنه اما خود مردم و علما و شورای تامین شهرستان طومار نوشتن که حق ندارید هاشمی را برکنار کنید
و ایشون در مدت سه سال حضور در استان فارس ۷ یا ۸ بار فرماندار نمونه استان فارس شدن که اتفاقا جز دو مورد آن که برگزاری انتخابات بود بقیه در بحث مسائل فرهنگی بود که حتی در یک مورد گزینه فرماندار نمونه کشوری شدن

شک نکن که هرکس حتی یک بار با آقای هاشمی سلام کرده باشه چه در برخورد اداری و چه برخورد خصوصی به هیچ وجه این اراجیف شما رو باور نمیکنه و حتی همون افرادی که شما رو پر کردن و شایدم شما رو ... خریده باشن خودشونم میدونن که بهترین گزینه برا این پست فقط شخص هاشمی ولی وقتی میبینن منافعشون در خطر افتاده و زد و بند هاشون قطع شده اینطوری با اجیر کردن نوچه ها و نادان هایی چون شما دست به تخریب ایشون میزنن.
Iran, Islamic Republic of
قشنگ مشخصه این متن ها و تخریب ها برنامه ریزی شده س
چون در همه جای کشور با توجه به مشکلات اقتصادی و عمرانی کلا مسئولین اقتصادی و عمرانی مرتب مورد بازخواست رسانه ها قرار میگیرن ولی اینجا که غرق در مشکلات اقتصادی هست حتی یک بار از مسئولین اقتصادی خبری نمیزنن و فقط از معاونت سیاسی خبر میزنن

هر آدم عاقلی باشه میفهمه اینا همش از سوزش و کاملا به صورت برنامه ریزی شده دارن این کارا رو میکنن
قطعا اشخاص سیاسی واقعی، وقتی این مطالب رو بخونن میدونن که کار چه افرادی هست ولی مخربین و نویسندگان اجیر شده اینم بدونن دارن در مورد کسی مینویسن که ۳۰ سال در راس سیاست این استان بوده و بعنوان شخص سیاسی شناخته میشه و روی همه افراد حتی اونایی که شما رو اجیر کردن شناخت کامل داره
پس حرمت ها رو نشکنید
Switzerland
شما که پیش خودت فکر می‌کنی آقای هاشمی و آقای زمان رو میشناسی جهت اطلاعت عرض کنم آقای هاشمی بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه بوده نه شهرستان چرام و آقای زمان هم مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری فارس بود نه مشاور آقای احمد زاده
Switzerland
اینجور متن نوشتن فقط از روی خود فروشی و برنامه ریزی قبلی هست شما هم فقط دنبال حاشیه سازی هستید
Iran, Islamic Republic of
مغرضانه متن نذارید
بخش دار کهگیلویه بودند.
فرماندار شهر پاسارگاد
فرماندار شهر نورآباد از سوابق هاشمی هست
اتفاقا جز محدود فرماندارنی بودند که بعد از دولت احمدی نژاد ابقا شدن اونم بخاطر رضایتی که از عملکرد ایشون داشتند.
بر کسی پوشیده نیست خود استاندار هم پیش نمایندگان کاره ایی نیست
Iran, Islamic Republic of
زمان مشاور احمدی کرمانی نبود بلکه معاون سیاسی امنیتی فارس بود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
منصف باشیم وقتی تنها معاون وزارت کشوری اینجوری بهش انتقاد میشه باید شک کرد ایشون مثل سایرین نیست کارت هدیه به خبرنگار بده
Switzerland
اینا همه ش از بی در و پیکری وزارت فرهنگ ارشاد هست که اینقد مجوز سایت میده به یک استان کوچیک مثل استان ما که فقط کارشون شده حاشیه سازی برای مسئولین استان
Switzerland
تا دیروز که آقای جمالی باعث بدبختی استان شده بود و بدترین انتخابات رو برگزار کرده بود حالا که رفته برا اینکه خودتون رو نشون بدین و حاشیه سازی بکنید آقای جمالی و فتاح محمدی عزیز شدن .
دوست عزیز که لحن حرف زدنت معلومه آشنا هستی و فکر می‌کنی با این کارا میتونی آقای هاشمی رو پیش مردم خراب بکنی اینقد به خودت فشار نیار ممکنه از غصه و بترکی .
Iran, Islamic Republic of
وقتی استاندار ضعیف باشه و قدرتی نداشته باشد به تبع آن نیروها هم عملکرد ضعیفی خواهند داشت
اشکال کار جای بود که وزیر از نمایندگان برا معرفی استاندار حرف شنوی داشت
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی انسانی شریف و مومن و بااخلاق است.بدون شک ایشان معاونت خواهد ماند و از نیروهای انقلابی هست و در کارش موفق خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
سلام ترا به خدا جناب آقای استاندار یه کسی باید معاون سیاسی باشه که بتونه خوب کار انجام بده عملکرد این چند ماه چه بود
حمید
Iran, Islamic Republic of
کبنا رسما دیگه خصومت شخصی خودتو با هاشمی داری داد میزنی
یادداشت های ارسالی که منتشر میکنی، ارسال کننده هاشون اسم و رسم ندارن؟
رسانه ای که حتی یه بررسی ساده نمیکنه که ببینه آیا متنی که رسیده دستش صحت داره یا یه سری کذب را ردیف کرده، بنظرم درشو ببنده بهتره.
کبنا جان اگر نویسنده متن را میشناسی و اسم داره سلام منو بهش برسون و اینهایی که میگم را بهش بگو
بهش بگو هاشمی هیچوقت بخشدار چرام نبوده.
بهش بگو هاشمی در زمان صادق عابدین هم توی استان فارس فرماندار بوده اونم فرماندار نوراباد ممسنی که سیاست و سیاست ورزی واقعی با تمام ارکان زندگی مردمش گره خورده.
بهش بگو با مطرح کردن دوگانه هاشمی-زمان نمیتونه لطمه ای به رفاقت این دو نفر بزنه و از این نمد کلاهی برای خودش ببافه و اصلا مطرح کردن اسم این دو نفر به عنوان رقیب هم حماقت محضه.
Iran, Islamic Republic of
چرا طوری حرف میزنید که آدم خنده ش بیاد انگار تو دوره های قبلی نمایندگان هیچ دخالتی نمیکردن استاندار و معاون سیاسی خودشون فرماندار ها را انتخاب میکردن نه عزیزم اگر یک نگاه به عقب بکنی میبینی که تو دوره های قبلی حتی از این هم بدتر بوده
Iran, Islamic Republic of
سلام
آقای سیدجواد هاشمی انسانی متواضع و بسیار اخلاق مدار هستند.. کبنا دیگه دم خروس بیرون زده و مطالبت سراسر حب و بغض میباشد... چرا این همه کامنت زیر مطلب مصاحبه با زارع پور با عنوان ازیگوشی زارع پور و زرنگی حسینی را حذف و نشان نمیدید... تا کی میخای خودت ابزار دیگران کنی
Iran, Islamic Republic of
کبنا شمشیر از رو برا هاشمی بسته ایی
سعی کن رسالت خودتو حفظ کنی تا محبوب باشی
رمز محبوبیت برنامه ۹۰ بی طرف بودنش بود توصیه میکنم ازش الگو برداری کنید. این پست ها میاد و میره اما شما هستین
Iran, Islamic Republic of
انصافا در قد و قواره معاونت سیاسی نیست استاندار ضعیف است حداقل باید معاونت سیاسی قوی باشد
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1