تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۴۳۲۳۳
یادداشت ارسالی؛

نامه سرگشاده؛ بازی با جان دانشجویان دانشگاه یاسوج در سایه شوم کرونا

۱
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نامه سرگشاده؛ بازی با جان دانشجویان دانشگاه یاسوج در سایه شوم کرونا
کبنا ؛ کامران افکار از دانشجویان دانشگاه یاسوج در یادداشتی نوشت: جناب استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خواسته به حق دانشجویان این دانشگاه ورود کنید.
 متاسفانه بر خلاف رویکرد نظام و رهبری مبنی بر تکریم و تقویت و حفظ سلامت و جان دانشجویان و همچنین علی رغم مجازی شدن امتحانات مقاطع ارشد دانشگاه‌های کشور و به تبع آن استان و برخلاف پروتکل‌های بهداشتی امتحانات در دانشگاه دولتی یاسوج حضوری و دانشجویان مجبور به حضور در دانشگاه و خوابگاه‌ها در این شرایط کرونایی شده‌اند
 متاسفانه برخی مدیران بر خلاف ادعای متولی سلامت، سلامت و جان دانشجویان را به خطر انداختند زیرا شرایط محیطی دانشگاه و خوابگاه‌ها امکان رعایت پروتکل‌ها را نمی‌دهد
  ما دانشجویان پس از دو سال رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه به دلایل متعددی خواستار توقف حضوری شدن دانشگاه و امتحانات نیم سال‌ها در مقطع کارشناسی ارشد تا واکسیناسیون کامل همه مردم و مهمتر از همه مشخص شدن شرایط بیماری جدید کرونا و فروکش کردن شرایط بیماری کرونا می‌باشیم و خواهشمندیم امر حضوری شدن با در نظر گرفتن تمام جوانب و فراهم کردن امکانات از ترم‌های آتی که واکسیناسیون تکمیل می‌شود، انجام گردد
 با حضوری کردن امتحانات حتی اگر دانشجو دو (2) دوز واکسن را زده باشد می‌تواند خانواده و دوستان خویش را نیز آلوده کند
 یکی مهم‌ترین چالش‌ها، غیر بومی بودن بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و عدم اسکان مناسب برای این عزیزان هست که گذشته از این، اما و اگرها و حدس و گمان‌ها که به ویژه در دوره فراموش‌نشدنی ویروس کرونا بازار داغی برای خود دست‌وپا کرده است، آنچه از دریای نادانسته‌های کرونا می‌دانیم این است که این همه‌گیری تمام نشده و از زمان و چگونگی پایان آن بی‌خبر هستیم.
خواهشمند است از تصمیم حضوری کردن امتحانات و به خطر افتادن جان دانشجویان جلوگیری گردد و به دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی مجازی و تولید محتوای آزمون‌های مجازی در مقطع کارشناسی ارشد دستوراتی داده شود. آلوده شدن دانشجویان موجب می‌شود هم خود آسیب ببینند و هم خانواده و آشنایی‌شان و سایر مردم را نیز آلوده کنند و سلامت آنان به خطر بیفتد. 
مهم‌تر اینکه دانشجویان با برگشت به شهرهای خود به ناقلان کرونا تبدل شده و موجب پخش امیکرون به سایر روستاها و شهرهای کشور می‌شود.
 سویه جدید اُمیکرون
کرونا گرفتاری بیشتر جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال را در این سویه در برگرفته است و سرعت انتقال این بیماری به طرز شگفت انگیزی بسیار بالاتر از سویه دلتا و سویه‌های قبلی است که خوابگاه‌ها و دانشگاه می‌تواند محل پخش امیکرون به کل شهرها و روستاها باشد. کوچک‌ترین سهل‌انگاری و تصمیم اشتباه در خصوص حضور کردن امتحانات می‌تواند باعث مرگ هزاران نفر از هموطنان شود. 
 همانطور که سرتیتر خبرهای روزانه رو مطالعه می‌کنیم. آقای بیگلری عضو کمیته اعلمی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور پیرامون آمارهای اعلام شده در خصوص امیکرون گفته که آمارهای اعلام شده بالاتر از ارقام موجود است اما تاکنون ۲۲۴ مورد قطعی امیکرون در کشورمان شناسایی شده است و از هفته‌های آتی شیوع امیکرون را در کل کشور خواهیم داشت و به احتمال زیاد آمار بستری بالا خواهد رفت. 
همچنین حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا بیان داشتند که با توجه به اینکه از نظر سرایت زایی امیکرون نسبت به ویروس دلتا تقریباً تا سه برابر سرایت زایی بیشتری را دارد و حتی وقتی یک فرد مبتلا می‌شود می‌تواند ویروس را به ۱۰ نفر دیگر هم انتقال دهد.
 متاسفانه چیزی که بنده مشاهده می‌کنم به این شکل است که در خیلی از جمع‌ها هیچ رعایتی برای پیشگیری کرونا نمی‌شود و خیلی‌ها استفاده از ماسک و دستکش را کنار گذاشته‌اند و خجالت می‌کشند. دانشجو به تنهایی خودشان با این خطر کرونا مواجه نیستند بلکه خانواده‌های آنها هم در خطر و احتمال گسترش این ویروس بسیار بیشتر می‌شود و حتی یک جامعه را به خطر می‌اندازد.
 با توجه به اینکه کلاس‌ها بصورت مجازی برگزار شدند و امتحانات حضوری اجحاف در حق دانشجو هست، امید است در این زمینه تجدید نظر بفرمایید.
 با تشکر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا آزمون حضوری کار درستی نیست
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

مجلس، شورای نگهبان و نظام رتبه‌بندی معلمان

اجرای نادرست نظام رتبه‌بندی معلمان ضمن سوزاندن فرصت‌های اعتلای کیفیت نظام آموزشی و اعتلای ...
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
1