مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ یکی از انواع مردمسالاری و دموکراسی خواهی، انتخابات (انتخاب هیات حاکمه) است. در واقع انتخابات انتقال قدرت به دیگران بدون جنگ و خونریزی است و کسانی که در این کارزار پیروز میشوند نماد تفکرات کسانی است که به آنها رأی دادهاند. برنده انتخابات باید بیشتر جاری کننده تفکرات رأی دهندگان به خود در جامعه، نگهدارنده و قانع کننده تفکرات مخالفان خود باشد تا تعادل و رشد در جامعه صورت گیرد. یکی از اصلیترین روش تحقق این مهم به کار گیری نیروهای انسانی همسو با تفکرات جریان حاکم و دغدغه مند در سازمانها و شرکتهای دولتی میباشد تا با تمام توان بستر لازم برای پیش برد امور جامعه وتفکرات دولت جدید را فرام سازند.
انتخابات خرداد 1400 مثل دیگر انتخابات از این قائده مستثناء نبوده و نخواهد بود بویژه اینکه نامزد پیروز این انتخابات (به نظر ناظران وغالب رأی دهندگان) در واقع نماد یک جریان و تفکر میباشد و باید نیروی انسانی همسو با خود و این تفکر را چه در سطح ملی وچه در سطح استانی به کار گیرد تا بتواند هم پاسخگوی اعتماد عمومی به این جریان باشد و هم دولت بتواند با هماهنگی بیشتری به امورات کشور رسیدگی کند. اینک با بررسی مهمترین خواستهای مردم که به ترتیب اولویت؛
1) اقتصادی: (شامل رفع بن بست های معیشتی وافزایش درآمد و رفاه مردم - رفع موانع تولید- بویژه نظارت بر شبکه توزیع کالا و خدمات و غیره)
2-اشتغال: (شامل ایجاد اشتغال، رعایت عدالت در پذیرش نیرو- چینش نیروها بر اساس شایستگی وغیره)
3 - مسکن میباشد، که یکی از اصلیترین روشها در رفع این مشکلات به کارگیری نیروهای کارآمد و تسریع در حذف مدیران ناکارآمد میباشد.
این در حالی است که با بررسی قائده تغییر مدیران، چه در سطح ملی و چه در سطح استانی نتیجه گرفته میشود که انتخاب مدیران بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد با دشواری صورت میگیرد که عملاً باعث کندی جریان خدمات رسانی برای رفع مشکلات مردم، موجب سردرگمی مردم و اگر طولانیتر شود باعث یاس مردم خواهد شد. چرا که غالب مدیران دولت قبل به جهت آگاهی از جابجایی مدیریتی خود توان و رغبتی برای کار کردن ندارند، برخی از آنها به جهت شکست جریان و افراد مورد نظرشان در انتخابات عملاً چوب لای چرخهای مدیریتی کشور بگذارند و باعث کندی امور شوند همچنین صدور بخشنامهها و دستورات مدیران طراز اول مملکت که نیاز به هماهنگیهای بین بخشی دارد (که با توجه به ناهماهنگ بودن بخشهای مختلف مدیریتی) عملاً نتیجه مؤثر خود را نخواهند داشت و چه بسا با توجه به برداشتهای مختلف نتیجه عکس داشته باشد. به استناد شواهد، چانه زنی و لابیگری هایی که توسط ذی نفعان که شامل (گروهها، احزاب، طوایف، اشخاص) بویژه نمایندگان مجلس با مدیران کشوری و استانی برای تصدی افراد مورد نظر خود صورت میگیرد عملاً راه دشوار هماهنگ شدن برای انتخاب مدیران را دشوار و استاندار را در شرایط دشواری قرار داده که اگر سهم خواهی ها به تعادل نرسد نتیجه آن نارضایتی، کندی جریان خدمات رسانی به مردم، تلف شدن وقت و زمان، موج سواری مخالفان داخلی و خارجی در جهت ناکارآمدنشان دادن انقلاب و دولت در سطح ملی و استاندار و مجموعه تحت مدیریت ایشان در سطح استان خواهد بود. آحاد مردم استان از مسئولین محترم بویژه نمایندگان و استاندار محترم انتظار دارند (که با توجه به هماهنگی مسوولین طراز اول مملکت و اینکه هیچ بهانهای دیگراز هیچکس پذیرفته نیست) هرچه سریعتر مدیرانی که دارای شاخصههای توانمندی علمی، تجربی، بدنی و جوان باشند انتخاب نمایند که زمان به سرعت سپری میشود و فرصت خدمت از خادمان واقعی گرفته نشود تا مردم از این بلاتکلیفی و مراجعه به مدیران و جواب آمادهای که هنوز وضعیت مشخص نیست نجات یابند.
(البته نگارنده به صورت مستقل و خارج از گود موافقین و مخالفین به قضیه پرداخته است.)
فرامرز زاهدمطلق
دبیر و عضو شورای اسلامی شهرستان بویراحمد
انتخابات خرداد 1400 مثل دیگر انتخابات از این قائده مستثناء نبوده و نخواهد بود بویژه اینکه نامزد پیروز این انتخابات (به نظر ناظران وغالب رأی دهندگان) در واقع نماد یک جریان و تفکر میباشد و باید نیروی انسانی همسو با خود و این تفکر را چه در سطح ملی وچه در سطح استانی به کار گیرد تا بتواند هم پاسخگوی اعتماد عمومی به این جریان باشد و هم دولت بتواند با هماهنگی بیشتری به امورات کشور رسیدگی کند. اینک با بررسی مهمترین خواستهای مردم که به ترتیب اولویت؛
1) اقتصادی: (شامل رفع بن بست های معیشتی وافزایش درآمد و رفاه مردم - رفع موانع تولید- بویژه نظارت بر شبکه توزیع کالا و خدمات و غیره)
2-اشتغال: (شامل ایجاد اشتغال، رعایت عدالت در پذیرش نیرو- چینش نیروها بر اساس شایستگی وغیره)
3 - مسکن میباشد، که یکی از اصلیترین روشها در رفع این مشکلات به کارگیری نیروهای کارآمد و تسریع در حذف مدیران ناکارآمد میباشد.
این در حالی است که با بررسی قائده تغییر مدیران، چه در سطح ملی و چه در سطح استانی نتیجه گرفته میشود که انتخاب مدیران بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد با دشواری صورت میگیرد که عملاً باعث کندی جریان خدمات رسانی برای رفع مشکلات مردم، موجب سردرگمی مردم و اگر طولانیتر شود باعث یاس مردم خواهد شد. چرا که غالب مدیران دولت قبل به جهت آگاهی از جابجایی مدیریتی خود توان و رغبتی برای کار کردن ندارند، برخی از آنها به جهت شکست جریان و افراد مورد نظرشان در انتخابات عملاً چوب لای چرخهای مدیریتی کشور بگذارند و باعث کندی امور شوند همچنین صدور بخشنامهها و دستورات مدیران طراز اول مملکت که نیاز به هماهنگیهای بین بخشی دارد (که با توجه به ناهماهنگ بودن بخشهای مختلف مدیریتی) عملاً نتیجه مؤثر خود را نخواهند داشت و چه بسا با توجه به برداشتهای مختلف نتیجه عکس داشته باشد. به استناد شواهد، چانه زنی و لابیگری هایی که توسط ذی نفعان که شامل (گروهها، احزاب، طوایف، اشخاص) بویژه نمایندگان مجلس با مدیران کشوری و استانی برای تصدی افراد مورد نظر خود صورت میگیرد عملاً راه دشوار هماهنگ شدن برای انتخاب مدیران را دشوار و استاندار را در شرایط دشواری قرار داده که اگر سهم خواهی ها به تعادل نرسد نتیجه آن نارضایتی، کندی جریان خدمات رسانی به مردم، تلف شدن وقت و زمان، موج سواری مخالفان داخلی و خارجی در جهت ناکارآمدنشان دادن انقلاب و دولت در سطح ملی و استاندار و مجموعه تحت مدیریت ایشان در سطح استان خواهد بود. آحاد مردم استان از مسئولین محترم بویژه نمایندگان و استاندار محترم انتظار دارند (که با توجه به هماهنگی مسوولین طراز اول مملکت و اینکه هیچ بهانهای دیگراز هیچکس پذیرفته نیست) هرچه سریعتر مدیرانی که دارای شاخصههای توانمندی علمی، تجربی، بدنی و جوان باشند انتخاب نمایند که زمان به سرعت سپری میشود و فرصت خدمت از خادمان واقعی گرفته نشود تا مردم از این بلاتکلیفی و مراجعه به مدیران و جواب آمادهای که هنوز وضعیت مشخص نیست نجات یابند.
(البته نگارنده به صورت مستقل و خارج از گود موافقین و مخالفین به قضیه پرداخته است.)
فرامرز زاهدمطلق
دبیر و عضو شورای اسلامی شهرستان بویراحمد