کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

عدم ابقای تابش‌نژاد رواج ناسپاسی سیاسی بود

20 آبان 1400 ساعت 16:08

 کدام عقل سلیم درک می‌کند، سازمانی فشل با انباشتِ مشکلاتِ متعدد و بی‌شمار، بدهکار به کارگر، کارمند، بیمه و سایر نهادها، خود را از دانشِ مدیری وارسته و اقناع در بعد مالی، ذی‌نفوذ و تأثیر گذار در مدیریت کلان استان کهگیلویه و بویراحمد، متخصص عمران و شهرساز، مورد وثوق و اعتمادِ جریاناتِ فعالِ سیاسی و اجتماعی در شهرستان، مردم دار و محبوب میان عام و خاص برکنار، تا فشارهای خارج از عرف و اندیشه ستیزِ بیرون از مجموعه‌ی پارلمان، گزینه‌ای نزدیک به منتفعینِ چشم و طمع دوخته به غنایم


سید محمد هاشم تقی‌زاده سوق؛ منتخبینِ اکثریت شورای ششم شهر دهدشت، متأثر از عوامل بیرون شورا، در تضاد با روحِ حاکم بر جایگاهِ خطیر پارلمان شهری، در آغاز راه تصمیمی به غایت مورد بحث، اتخاذ نمود.
اقدام نه چندان حکیمانه‌ی شورا، فعالین اجتماعی شهرستان کهگیلویه را متحیر کرد.
 عبور از مهندس احسان تابش نژاد با عملکرد خارق العاده‌اش که با رضایت عموم مردم همراه بود، تحت تأثیر جریان اقلیت، عدم وفای به عهد و ناسپاسی سیاسی را در سپهر تصمیم گیری مدیریتی کهگیلویه‌ی بزرگ، بعد از تلاش‌های بی وقفه وی در دو انتخابات گذشته، ایجاد کرد.
 کدام عقل سلیم درک می‌کند، سازمانی فشل با انباشتِ مشکلاتِ متعدد و بی‌شمار، بدهکار به کارگر، کارمند، بیمه و سایر نهادها، خود را از دانشِ مدیری وارسته و اقناع در بعد مالی، ذی‌نفوذ و تأثیر گذار در مدیریت کلان استان کهگیلویه و بویراحمد، متخصص عمران و شهرساز، مورد وثوق و اعتمادِ جریاناتِ فعالِ سیاسی و اجتماعی در شهرستان، مردم دار و محبوب میان عام و خاص برکنار، تا فشارهای خارج از عرف و اندیشه ستیزِ بیرون از مجموعه‌ی پارلمان، گزینه‌ای نزدیک به منتفعینِ چشم و طمع دوخته به غنایم شهرداری، جهت بهره‌برداری جناحی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، صورت پذیرد؟
 پیاده نظامانِ مجازیِ جریانی که حیات خود را در ایجاد دو گانگی و بروز حاشیه در فضای آرامش بخش حاکم بر شهرستان می‌داند، در هفته‌ای که شاهد بررسی گزینه‌های تصدی شهرداری دهدشت توسط منتخبین شورا بوده‌ایم، با انسجام کامل در قالبِ تشکیلاتی هماهنگ و دستوراتِ دیکته شده، فضای مجازی و رسانه‌ی استان را جهتِ اهدافِ منفعت طلبانه‌ی خویش، دچار تشویش و با عنوان نمودنِ ادعایِ کذب و فاقدِ اخلاق، مدعی ایجاد فشارِ خارج از چارچوب از طرفِ نماینده‌ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دخالت دفتر ایشان در بابِ انتخابِ شهردارِ همسو و تحمیل نمودن نظر خود به اعضای محترم شورا، بوده است.
 اما دیری نپایید، بیانیه از راه رسید.
 بلافاصله پس از انتخاب شهردار جدید، بیانیه‌ی از سر ذوق و شوق، گویا تهران فتح شده باشد، به سرعتِ باد در فضای رسانه و مجازی استان منتشر و منعکس شد.
انتشار همین بیانیه، ماهیتِ کذب گویی و ایجاد حواشیِ ناصواب و به دور از اخلاقِ همان پیاده نظامان مجازی را برای مردم مشخص و اهداف آن‌ها را عیان کرد.
 نماینده‌ی محترم به موضوع انتخاب شهردار ورود نکرد. وی معتقد به استقلالِ منتخبین پارلمان شهری و منتقد هرگونه فشار از بیرون به مجموعه‌ی شورا بود.
 موحد به عنوان نماینده، از عملکرد شهردار رضایت کامل داشت و نظر وی مبنی بر ابقای تابش نژاد بود، اما هرگز درصدد اعمال قدرت جهت ابقا یا عزل شهردار نبود.
 مشورت اعضای شورا با نماینده، همراهی و تعامل بیشتر جهت رفعِ مشکلاتِ شهرداری را در پی خواهد داشت.
بنطر می‌رسد، در رفتارِ منتخبین شورای ششمِ دهدشت، اراده‌ای جهت همراهی و همکاری با نماینده‌ی محترم دیده نمی‌شود.
اما در باب انتخاب شهردار جدید، حواشی بیش از انتصاب در صدر است.بنظر می‌رسد مجموعه‌ی استانداری، راجع به انتصاب شهردار منتخب به دلایل متعدد به جمع بندی نهایی جهت صدور حکم نرسیده است.
 نداشتنِ سابقه‌ی مدیریت مرتبط با حوزه‌ی شهری، عدم مسئولیت اجرایی در استان و شهرستان، (منهای سرپرستی چند ماهه در جهاد کشاورزی کهگیلویه)
اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاه آزاد،دانشجو بودن شهردار منتخب با توجه به نیاز به حضورِ تمام وقت در شهرداری، مشکلاتی است که گفته می‌شود سد راهِ انتصاب گزینه‌ی منتخبین شورا است.
 ضمن احترام به شخصیتِ والای شهردار منتخب باید اذعان نمود، دهدشت و کهگیلویه، خواستگاه نخبگان و اندیشمندانِ متخصص در علومِ متعدد است.
 زیبنده بود اعضای محترم شورا در پروسه‌ی تعیین شهردار از انتخاب سیاسیونِ فاقدِ استقلال صرف نظر،
 تا به ظرفیت بیشمار ده‌ها نخبه‌ی علمی شهرستان، فارغ التحصیل از دانشگاه‌های مطرح دنیا و کشور با دانشِ بالای علمی و تخصص مورد نیاز مدیریت شهری وقع و در نهایت سکان مدیریت شهرداری را به نخبگان و نبوغ علمی شهرستان واگذار می‌کردند.
 اما مع الاسف، حلقه‌ی گعد و دم کلفتِ تصمیم گیرِ خارج از پارلمان، اهدافی خاص در تضاد با منافع شهروندان و مدیریت شهری بلاد شاپور، دنبال می‌کند. ورود به مصادیق از حوصله‌ی این مطلب خارج است. اما کوتاه عملکرد دو عضو محترم شورا در روند رأی گیری انتخاب شهردار را نقد می‌کنم. آقای مهندس جلال داورپناه به دلایل نامعلوم از جمع منتخبین شورای ششم حذف شده بود.
 با رایزنی و پیگیری مستمرِ نماینده‌ی محترم، خللِ ایجاد شده در پرونده‌ی داورپناه در مراجع احراز صلاحیت حل و فصل شد. 
رأفت و عطوفت نماینده‌ی محترم، علی رغم حواشیِ ایجاد شده در تبلیغاتِ انتخاباتی سال ۹۸، جلال داورپناه را به جمع وزین منتخبین شورای ششم اضافه نمود. رأی ایشان در مخالفت با ابقای تابش نژاد غیر منصفانه و ناسپاسی به الطافِ نماینده‌ی محترم بود. همین نقد به دیگر عضوِ محترمِ شورا، آقای پاداش وارد است.
 افراد آگاه بر روندِ انتخابات دهدشت معتقدند، انتخاب پاداش به خاطر قرابت و نزدیکی به جریان نماینده‌ی محترم بود. 
پاداش بر خلاف رویه‌ی جریانی که سال‌ها عضو مؤثر آن بود، در راستای امیال منفعت طلبانه‌ی سیاسیونِ دخالت کننده در امور شهری و جریان گعدِ پشت پرده، متشکل از منتسبینِ اعضای شورا که از خود صلاحیت تصمیم گیری ندارند و از انتصابات اخیر نماینده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد سرخورده و به ستوه آمده‌اند، قرار گرفت و بزرگ‌ترین اشتباه سیاسی و مدیریتی خود را مرتکب شد. این تصمیم، برای همیشه پاداش را به حاشیه خواهد برد. باشد سپاسگزار انسانی‌های صالح و خدومی باشیم که در راستای منافع عمومی و خدمت به مردم گام بر می‌دارند.امیدوارم مهندس تابش نژاد در مناصب آتی موفق‌تر از پیش قدم بردارند.
 ------------------------------------------
سید محمد هاشم تقی زاده سوق
 


کد مطلب: 441142

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/441142/عدم-ابقای-تابش-نژاد-رواج-ناسپاسی-سیاسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1