تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۴۰۵۳۰
چه کسی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌شود؟

این بار؛ معاونت سیاسی و امنیتی

۱۰
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
این بار؛ معاونت سیاسی و امنیتی
کبنا ؛سید کمال صالحیان‌فر؛ پروژه گزینه سازی و تقلای رسانه‌ای برای تعیین و یا به عبارت بهتر تحمیل مدیر مورد نظر  بعد از ماه‌ها تمرکز بر استاندار به معاونین استاندار و بویژه معاونت سیاسی و امنیتی رسیده است. بر خلاف همه ادعاهای استقلال و عدم پذیرش فشار از سوی استاندار اما شکی نیست معاونین مستقیماً و با دخالت نمایندگان معرفی می‌شوند و حتی خود نمایندگان و یا گزینه‌های آنها نه تنها از بیان چنین موضوعی ابایی ندارند که اتفاقاً آن را یک امتیاز برای خود می‌دانند. طبیعی است  در چنین فضایی صحبت از شاخص‌ها و تاکید بر یک انتخاب شایسته و مناسب کمی غیر اصولی است و هرگز ره به جایی نخواهد برد.
بعد از گذشت یک ماه از معرفی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و به رغم تاکید احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی مبنی بر موعد بازنشستگی‌اش کماکان این معاونت در بلاتکلیفی و دست به دست شدن میان گزینه‌های بعضاً غیر واقعی و مرتبط با برخی سایت‌ها به سر می‌برد.
وقتی قرار بر تغییر آن هم این معاونت مهم است این همه تأخیر و دست به دست کردن به هیچ وجه منطقی نیست و تنها  بستری است برای ایجاد حاشیه و تشدید اختلافات سیاسی در استان که بازار گزارش دهی و اتهام زنی را روز به روز بیشتر وب یشتر می‌کند.
نکته دیگر مربوط به گزینه‌های مطرح در سطح جامعه است که با توجه به برخی قرائن به نظر واقعی می‌رسند.  برخی از این گزینه مطروحه  ابداً در حد و قواره این جایگاه مهم نیستند. جایگاهی که از نظر سیاسی و امنیتی نقش مهم‌تر و مستقیم‌تری از استاندار دارد و نباید به صرف سهمیه فلان نماینده بودن به هر گزینه‌ای تن داد  و شان و جایگاه این منصب در هر صورت باید حفظ شود.  نگاهی به دو تن از معاونین سیاسی در دولت قبل و عملکرد آنها یعنی فتاح محمدی و احد جمالی نشان می‌دهد که این معاونت از چه ارج و قربی برخوردار بود و با وجودی که انتقادات زیادی به عملکرد محمدی و جمالی وجود داشت اما این دو با سعه  صدر و با قدرت و نفوذ و ارتباط با تمام بخش‌ها و گروه‌ها  مانع از بروز هر حاشیه‌ای برای این معاونت و حوزه‌های مهم زیر نظر آن شدند و امروز بیش از گذشته ارزش کار فتاح محمدی و احد جمالی روشن می‌شود.  علی احمدی استاندار دوم دولت تدبیر و امید در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از آن که بر حسب یک رویه اقدام به عزل محمدی نمود خیلی زود متوجه این  اشتباه خود شد و هزینه‌های زیادی از این بابت داد. در ادامه اما کلانتری و احد جمالی ترجیح دادند که از محمدی در یک حوزه مهم ستادی استفاده کنند. بنابراین نباید به صرف سابقه کار در وزارت کشور و یا حمایت فلان نماینده یک معاونت مهم فدا شود.  هر چند سابقه و حمایت و هماهنگی با نمایندگان نیز مهم است اما برای چنین معاونتی یک نیروی صاحب نظر، توانمند و دارای جذبه و نفوذ سیاسی و مرتبط با بخش‌های مهم امنیتی، دانشگاهی، سیاسی و ... لازم است. این معاونت حوزه‌ای  است که استاندار باید مستقلاً و با شناخت و اشراف نسبت به واقعیات استان و مناسبات آن تصمیم لازم را اتخاذ و شان و جایگاه این معاونت را در بالاترین سطح حفظ نماید. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انصافا شهرام مهدوی بهترین است
چرا اینهمه تردید وتعلل؟
Iran, Islamic Republic of
برای تعامل با مردم ونخبگان و جوانان ودانشجویان وقشرهای مختلف مردمی دکتر مهدوی بهترین انتخاب می باشد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل مال کورش هست نام از دانشگاه بیاد معلومه کی تحلیل کرده
Iran, Islamic Republic of
سلام بر کورش کبیر
Iran, Islamic Republic of
چرا یک تیم از کارشناسان باتجربه از وزارت کشور از تمامی گزینه های مطرح رزومه ومصاحبه در حوززهای مختلف اجتماعی وسباسی و..نگیرند باحضور ونظارت خود آقای استاندار تا معلوم شود جامع ترین فرد بین‌گزینه های مطرح شده دکتر شهرام‌مهدوی خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
حاج سید هاشمی بهترین گزینه هستش
ناظر
Iran, Islamic Republic of
خلقمو کردیت ...شهرام مهدوی مطلقش دیگه کیه
Iran, Islamic Republic of
بعد ذوالفقار زمان مهم‌ترین گزینه جواد هاشمی هست فرماندار اسبق نورآباد و پاسارگاد در فارس
Romania
مبشری فرماندار سابق بهمئی بهترین گزینه هستش
Iran, Islamic Republic of
جناب‌استاندار‌ثابت‌کردی‌
وامدار‌نمایندگانی‌‌
خوب‌از‌جوانان و‌نخبگان‌استان‌استفاده‌کردی‌
باید‌به موحد‌پورسانت‌دهی‌چون‌قول دادی‌
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1