کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

تاملی بر خردمندی و سیاست ورزی «مهدی روشنفکر»

13 مهر 1400 ساعت 15:03

آنچه گفته آمد، حقایقی از حضور و تلاش‌های صادقانه نماینده‌ی فعلی بویراحمد، دنا و مارگون بود و بارها اندیشیده‌ام، چیزی که مهدی روشنفکر را باید متعهدِ به خدمت صادقانه موکلان خویش، نماید «حضور خود جوش مردم» در روز سوم اسفند ۹۸ باشد و ده‌ها هزار انسانی که سر از پا نمی‌شناختند.


یادداشت ارسالی؛ حقیقت؛ آینه‌ی شکسته ایست در دستان مردم، که هر کس ادعا می‌کند خود حقیقت است!
علمای علوم سیاسی؛ «سیاست» را هنر استفاده از امکانات و توزیع آمرانه‌ی ارزشها، در اداره‌ی حکومت و «سیاستگذاری» را اتخاذ تدابیر مناسب برای جلوگیری از اتلافِ فرصت‌ها، یعنی؛ سرمایه، منایع انسانی و زمان دانسته‌اند..
خردمندی؛ یک مهارت است که مستلزم آزادی فکر و اندیشه یک فرد است!
از مؤلفه‌های یک سیاستمدارِ با هوش:
۱- بحران شناس باشد ۲- برای حل بحران تدبیر و درایت داشته باشد.
 بررسی سیرِ حضور «مهدی روشنفکر» در کارزارِ سیاسی بویراحمد، کنش‌ها و واکنش‌های ایشان در امورات مختلف سیاسی و اجتماعی محلی و ملی' نشانگرِ خردمندی و سیاست ورزی به موقع (مولفه‌ی زمان) و نهایت استفاده از (شرایط موجود، امکانات) منابعی است، که ایشان را در انجام و اتمامِ تعهدی که با مردم بسته‌اند؛ یاری نموده است!
 «آلفردو پارِه تو» جامعه شناس سیاسی؛ عقیده دارد که اختلال در «گردشِ نخبگان» تبدیل به «انقلاب» خواهد شد!
- جنبشِ «ندای وحدت» که در حال گذار از دوران شکل گیری و تبدیل شدن به یک «جریان» در حوزه‌ی بویر احمد واحد خواهد شد (که البته نیاز به کادر سازی، جاذبه، و تحکیم دارد) برخواسته از تفکرِ سیاسی دکتر مهدی روشنفکر می‌باشد! و همگان در این موضوع شک و تردیدی ندارند..
روشنفکر؛ نمادِ مردمیست که وضعِ موجود را بر نتابیده‌اند و از روزنی به دالانی از امید رسیده‌اند!
واکاوی رفتارهای سیاسی و اجتماعی مهدی روشنفکر از اعلام حضور تا ثبت نام و قبولی در انتخابات روشن و مبتنی بر سیاست ورزی مقبول و متکی بر عدالت، صداقت و جسارت «آن مرد» می‌باشد!
- تمکین به خواسته‌ی مردم و حضور در انتخابات سال ۱۳۹۴، و عدم تمکین در مقابل کسانی که در صدد سیاست بازی ناروا و حذف او بودند!
- ورود مقتدرانه به انتخابات و کسب حدود چهل هزار رأی در اولین حضور که ایشان را «پدیده‌ی انتخابات» نامیدند!
- ارسال اولین پیامک سیاسی و اجتماعی بعد از انتخابات سال ۹۴/ با محتوایِ «وحدتِ حضورتان»؛ مرا به ماندن در کنارتان متعهد کرد" که نوعی خط و نشان کشیدن برای رقبا و ایجاد موجی از شور و شعف در میان هوادارن بود!
- انتخاب‌های هوشمندانه و درک صحیحِ اوضاعِ سیاسیِ جامعه در انتخابات ریاست جمهوری، همراهی و همگامی با سیاسیون مرکز و...
- ارتباط‌های دامنه دار با مردم نجیبِ بویر احمد واحد، و حضور در مناسبت‌ها و صدور اعلامیه‌ها در مناسبت‌ها و مهمتر؛ ولایتمداری و ارتباط با علما و شخصیت‌های برجسته استانی و ملی...
-جسارت و شجاعت در «نه» گفتن به کسانی که خواستارِ عدم حضور مجدد ایشان در صحنه‌ی انتخابات بودند! چرا که ایشان باید به خواسته‌ی به حقِ هواداران و مردمِ خویش احترام می‌گذاشتند!
- عدم بروزِ رفتارهای احساسی و ناپخته در میتینگ‌ها و مصاحبه‌ها و همچنین عدم پاسخگویی به یاوه سرایی‌ها و کُری خوانی‌ها، در تمامیِ روزها و سالهای حضور در انتخابات؛ که از ایشان یک شخصّیتِ ثابت و مقتدر و «کاریزما» ساخته است!
-- حضور با برنامه و منسجم در انتخابات سال ۱۳۹۸ و رقم خوردن یک پیروزی شیرین که منجر به «تجمع تاریخی تل گاه» بزرگ‌ترین جشنِ تاریخ بویراحمد گردید!
-شروع قدرتمندانه و با برنامه قبل از آغاز مجلس یازدهم که مصادف با همه گیری ویروس منحوس کرونا بود، تلاش‌های ماندگار در جهت کاستن از آلام مردم در ایّامِ بیماری...
- رایزنی با مسئولان دولت غیر همسو در جهت رفع مشکلات حوزه‌ی انتخابیه و استان کهگیلویه و بویر احمد، به دور از شعار زدگی و عوامفریبی!
- گماردن تعدادی از نیروها در مناصب مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد و تقریباً تمامی مدیران شهرستان‌های حوزه انتخابیه.
- حضور فعال و تاثیرگذار در چند کمیسیون و فراکسیون تخصصی مجلس (عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش) و ارائه‌ی مسائل و مشکلات از تریبون مجلس.
- تلاش‌های شبانه روزی برای جلب نظر مسئولان ملی و جذب اعتبارات خوب برای شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و استان کهگیلویه و بویراحمد (که در تاریخ بودجه ریزی استان بنا به اظهارات استاندار قبلی بی سابقه بوده است)
- همراهی و همسویی بدون فوت وقت با دولت فعلی و اعلام حمایت از دولت انقلابی و مردمی
- تعیین استاندار بومی در جهتِ رشد دادن به فرزندان نخبه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد و همدلی و همراهی با دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی..
- ارائه‌ی گزارش جامع و کامل از مسائل و مصائب استان کهگیلویه و بویراحمد به رییس محترم جمهور و هیئت دولت..
- آنچه گفته آمد، حقایقی از حضور و تلاش‌های صادقانه نماینده‌ی فعلی بویراحمد، دنا و مارگون بود و بارها اندیشیده‌ام، چیزی که مهدی روشنفکر را باید متعهدِ به خدمت صادقانه موکلان خویش، نماید «حضور خود جوش مردم» در روز سوم اسفند ۹۸ باشد و ده‌ها هزار انسانی که سر از پا نمی‌شناختند.
امید آنکه همچنان در راه آرمانهای انقلاب و مردم نجیب و صبور استان کهگیلویه و بویراحمد قدم بردارند!
 ---------------------------------
محمود پیروزه/ مهرماه ۱۴۰۰
 


کد مطلب: 439848

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/439848/تاملی-خردمندی-سیاست-ورزی-مهدی-روشنفکر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1