تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۳۸۹۹۷
در سایه بی توجهی مسئولان؛

وضعیت اسفناک تنها هنرستان تخصصی هنر پسران یاسوج

۳
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
وضعیت اسفناک تنها هنرستان تخصصی هنر پسران یاسوج
کبنا ؛اگر هنر در کشور ما دچار آشفتگی و بی‌هویتی است، یـکی از علل مهم آن ضعف دستگاه‌های آمـوزشی و مدیریت‌های بدور از تخصص اسـت. به نسبت آنچه ما از هویت فرهنگی خویش سخن می‌رانیم، شرایط آموزشی در مراکز هنری بخصوص در هنرستان هنرهای زیبای پسران یاسوج فاجعه‌آمیز است.
عوامل بسیاری در آفرینش‌های هنری و بهره‌وری درست و واقع‌بینانه از دسـتاوردهای مراکز آموزشیِ هـنرنقش دارند که متاسفانه این هنرستان با فاکتورهای مثبت و استاندارد آموزشی بسیار فاصله دارد.
 هرچند کندوکاو در مشکلات موجودِ آن می‌تواند ما را در رسیدن به راه حلی مناسب برای مرتفع شدن مشکلات کمک کند. وضعیت موجود در هنرستان هنرهای زیبای (پسران) یاسوج به هیچ وجه متناسب با نیاز جامعه‌ی هنری امروز نیست و خواست جوانان پرشور و هنردوست را تأمین نمی‌کند.
کیفیت جذب هنرجو در رشته‌های هنری بسیار بد و نامناسب و به دور از هرگونه دلسوزی در این خصوص بوده ومتاسفانه منطبق بر هیچ یک از معیارهای تبلیغاتی روز نیست.
در مـورد وسـائل آموزشی وضع از این هم اسفناک‌تر است و این نشان از عدم توجه مقامات بالادستی نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به این هنرستان می‌باشد.
به نظر می‌رسد دستگاهای متولی فقط به اینکه ما در استان هنرهای زیبا داریم بسنده کرده‌اند.
در سه سال اخیر خروجی این هنرستان به طرز فجیحی رقم زده شده است که نتیجه مدیریت غلط مدیریت این هنرستان (...) می‌باشد.
با کنجکاوی درباره این موضوع پی می‌بریم که. چینش اساتید در این هنرستان به هیچ وجه اصولی نیست و رابطه فامیلی و دوستی با ایشان اولویت اصلی برای فعالیت در این هنرستان می‌باشد و گاها مشاهده می‌شود که اساتیدی که هم بار علمی خوبی دارند و هم هنرآموزان و اولیای دانش آموزان از آنها راضی بودند فقط و فقط به خاطر دلسوزی و اعتراض به وجه موجود دیگر در این هنرستان مشغول به فعالیت نیستند.
مقوله آموزش هنر بسیار بی ارزش قلمداد شده، مسئولینی که از دنیای هنر بسیار فاصله داشته وبدون شناخت ازهنرمنصوب وموظف به ایجاد شرایط مناسب دراین حوزه می‌شوند مجبورند با بی تفاوتی تمام از کنار این قضیه عبور کنند. در مورد دروس عمومی اوضاع از این فجیحی تر می‌باشد.
متاسفانه فقط اساتیدی در این هنرستان مشغول می‌شوند که فقط مجبور هستند ساعت اجباری خود را پر کنند و مقوله آموزش برای این اساتید اصلاً مهم نیست و متاسفانه مدیریت هنرستان اصلاً این بعد هم برایش اهمیتی ندارد و هیچگاه هم مورد پرسش بابتِ کوتاهیشان در این خصوص قرار نمی‌گیرند! با نگاهی گذرا به دیگر هنرستان‌های کشور می‌توان دید که هنرستان هنرهای زیبای (پسران) یاسوج درچه وضعیت اسفناکی قرار گرفته که خود ناشی از عدم حمایت و بی تفاوتی مسئولینی است که فی ذاته موظف به نشر و اشاعه‌ی هنر می‌باشند اما افسوس و دریغ این نگاه مدتهاست که از هنرستان مذکور رخت بربسته است.
 سخن پایانی با مدیرکل محترم فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد:
از آنجاییکه جنابعالی در رده‌های مختلف مدیریت فرهنگی و هنری همواره به نشر، حمایت و دلگرمی هنرمندان، اهتمام ویژه داشته‌اید انتظار می‌رود به دادِ وضعیت کنونی تنها هنرستان هنرِهای زیبای پسرانه در این استان با سابقه‌ی نسبتاً خوب در پرورش هنرآموزان موفق در گذشته برسید تابر این اساس بر اوراق زرین همتِ والای شما در شکوفایی هنر استان کهگیلویه و بویراحمد، برگ دیگری افزوده شود و جوانان هنردوست وبا استعداد هم استانی به دلیل عدم وجود شرایط ایده آل آموزشِ هنر و عدم مدیریت آشنا به مقوله هنر جهت تحصیل به آموزشگاهای غیر اصولی پناه نبرند.  این لطمه‌ای بزرگ، بر بدنه‌ی هنر و مانع پرورش این جوانان درراستای ترسیم آینده‌ای درخشان مبتنی بر فرهنگ و هنر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی روشن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اوضاع از این بدتره که نوشتین
ولی فکر نکن کسی خیالش هم باشه بدبخت ما دانش آموزانی که اونجا درس خوندیم
Iran, Islamic Republic of
وقتی معاون هنرستان به آموزگارش میگه با دانش آموزا نمره ندین که بیافتن، وقتی برق سالن ها رو به عمد قطع می کنن، وقتی از دانش آموز برای پاس شدن و تجدید نشدن یک کارتن کاغذ آ۴ می خوان، وقتی وسایل کمک آموزشی رو دپو می کنن و به دانش آموز نمیدن، وقتی فراخوان جشنواره ها و بروشورهای انتخاب رشته و... به عمد در اختیار بچه ها نمی ذارن، وقتی بالاسری ها دنبال مدیر حرف گوش کن و مدیر هم دنبال معلم زیر بار رو می گردن، وقتی دانش آموز رو تحقیر می کنن و اعتماد به نفس و عزت نفس شو زیر صفر میبرن، وقتی ملاک شون برای همکاری با معلم جدید اینه که کمتر کار عملی بخواد و کمتر بار علمی رو افزایش بده، وقتی... فاتحه خونده شده. این قبر مرده توش نیست.
اولیاء دانش آموز
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمت کند پدر این منتقد حق گو را باید به فریاد هنرهای زیبا رسید وانسانهای پر کار وسالم تری مشغول شوند
طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

طرح عجيب براي پرداخت وام مسكن

چندي پيش بانك مسكن خبر پرداخت وام يك ميليارد توماني تسهيلات خريد مسكن از محل حساب پس‌انداز ...
11 سپتامبر زیر سایه شرم

11 سپتامبر زیر سایه شرم

«در نبرد برای پاسداری از روح آمریکا، وحدت بزرگ‌ترین نقطه قوت ماست!». این جمله شاه‌بیت ...
‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

‌‌ایران، همچنان در لیست سیاه

اصولگرایان که قدرت را در حاکمیت میان خود تقسیم کرده‌اند، گویی فراموش کرده‌اند اکنون آنها ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1