تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۳۷۸۳۰
به قلم سید باقر خرمی:

سخنی در باب وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سخنی در باب وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان مجلس
کبنا ؛به نام خدایی که در مصحف بزرگ خویش به قلم سوگند می خورد.
سخنی در باب وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان مجترم مجلس شورای اسلامی 
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، با آرزوی صحت و تندرستی وتسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین ( ع )
​​​​​همگان نیک می دانیم که براساس دو اصل خردورزی ودانایی، سرمایه اصلی ملت ها نیروی انسانی است و تربیت این نیرو برعهده وزارت آموزش وپرورش می باشد. حیات و بن مایه ی این وزارت خانه برمثلث توانمندی، تخصص و تعهد معلمان استوار است و ایفای درستی یا نادرستی نقش معلمی، با دانایی، تخصص و کارآمدی وزیرآموزش وپرورش ارتباط مستقیم دارد. جالب ترین نکته اینجاست که تصمیم درست و خردمندانه شما مجلسیان بزرگوار هم می تواند این وزارتخانه را به سمت سعادت و آبادانی پیش ببرد؛ هم می تواند آن را به سمت فلاکت و ویرانی سوق دهد.
اینجاست که سخن حضرت امام خمینی :  ( مجلس در راس امور است ) تحقق پیدا می کند. جامعه بزرگ فرهنگیان که همواره ، همراه وهمیار شما بوده اند اکنون چشم برآن دارند که مجلس محترم بدون توجه به فشارهای سیاسی،منطقه ای و حتی دستوری، آینده فرزندان ایران را بر منافع احزاب و افراد برتر شمارد. مهمترین سرمایه انسانی چه در روابط فردی و چه جمعی، چیزی جز اعتماد نیست وامیدواریم با تصمیمی خردمندانه در باب انتخاب وزیری شایسته اعتماد فرهنگیان را به نیکی پاسخ دهید.
اولا انتظار می رفت رییس جمهور محترم چنان وزیرتمام عیار و توانمندی پیشنهاد می داد که فرهنگیان بیرق تقدیر برمی افراشتند ودف زنان تا ورودی بهارستان برای اخذ رای اعتماد بدرقه اش می نمودند. حال که از جانب رییس قوه مجریه، چنین آرزویی به تحقق نپیوست؛ فرهنگیان ضمن احترام به ریاست محترم جمهور و جناب آقای دکتر باغگلی و آرزوی موفقیت برای ایشان در منصبی دیگر،  از شما مجلسیان فهیم به عنوان وکیل بلافصل ملت  انتظار دارند ؛ رای اعتماد خویش را تنها به کسی هدیه نمایید که:
 از جنس آموزش با جهان گچ و تخته باشد، معیشت معلمی را تجربه کرده باشد، به افتخار موفقیت دانش آموزانش اشک ریخته باشد، لباسش را به تن شاگردی کرده باشد که ازشدت سرما برخود لرزیده است، نگاهش به پرسش های معلم و شاگرد حاوی خلاقیت و همدلی باشد، تجربه اش مددکاری بزرگ در مسیر تحقق آرزوهای معلمان باشد، همت و توانش بانی تحولی نوین در آموزش وپرورش باشد، دانش وتخصصش معلمان را به شوق آورد وانگیزه را در وجودشان بیدار نماید، عشق حضور در مدرسه را بر پیشانی شاگردان ترسیم نماید و  ...
باید گفت آموزش وپرورش تنها قریب به چهارده میلیون دانش آموز و معلم و نیروی ستادی نیست بلکه بیش از چهل میلیون انسانی است که در کسوت والدین دل در گرو رشد فرزندان خویش دارند تا آنها را به خدمتگزاری ایران عزیز بگمارند. نمایندگان محترم، بیننا و بینکم و بین الله سعی کامل شما بر این باشد که از حقوق مغفول و به کمارفته ی آموزش وپرورش دفاع نمایید وتنها و تنها و تنها با اعتماد به وزیری تمام عیار، شوق، انگیزه و امید را به خانواده عظیم آموزش و پرورش هدیه نمایید.
لازم است ازتلاش های کمیسون محترم آموزش مجلس وهمه بزرگواران حامی ایشان در زمینه پی گیری مطالبات فرهنگیان به ویژه موضوع رتبه بندی تقدیر نموده و اعلام نماییم : پیش از شروع سال تحصیلی جدید مصرانه خواهان استمرار موضوع تا حصول نتیجه و اجرای قطعی آن در احکام حقوقی هستیم.

با آرزوی کامیابی ملت بزرگ ایران - سیدباقرخرمی- دبیر ادبیات شهرستان لنده ( استان کهگیلویه وبویراحمد) - 22 مردادماه 1400 خورشیدی
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب خرمی،کاش استعمال این الفاظ را برای حل مشکلات ادارات دیگر به کار می بردی تا اقلا بیهوده خودت را خسته نکرده بودی.
خردورزی ودانایی،همین دو کلمه بلای جان انسانهای دانا فرهیخته است.کدام خرد؟کدام دانایی؟کدام مجلس انقلابی ؟کدام راس امور؟
جامعه ای که معلمش برای زندگی فقیرانه خود مجبور هست کرایه کشی کند.
مجلسی که درد و رنج معلم را می داندوبرای تصویب رتبه بندی معلمان10سال امروز وفردا می کند اما برای افزایش حقوق نجومی بگیران موافقت میکند.
مسئولان نظامی که 10سال هست برای افزایش حقوق معلمان مظلوم وستمدیده هزاران طرح لایحه میان دولت و مجلس رد وبدل کردند اما هنوز یک ریال به معلم کمکی نکردند.
دولت انقلابی که با شعار محرومان رای ما را گرفت الان کسی را برای وزارت آموزش وپرورش معرفی کرده که سابقه مدیر مدرسه را هم ندارد و خلاف گفته هایش عمل کرد.
پس بگذار هرچه بر سر معلم می آید،بیاید
بگذار به خاطر فقر و نداری معلمان وبی توجهی دولت و مجلس به معیشت معلمان وتبیعیص آشکار میان معلمان ودیگر کارمندان نجومی بگیر،آسیب های اجتماعی مانند،اعتیاد-طلاق-دزدی-قتل-بزه و...روز به روز بیشتر شود.
جناب اقای معلم؛
تنها راه پیشرفت و رشد سریع این کشور در گرو رشد سریع حقوق ومعیشت معلم است و بس
تمام کسانی که برای فرزندان خود احترام قائل هستند و دغدغه آینده روشن آنها را دارند حتما این نوشته را تایید خواهند کرد.
لذا ازمسئولان استدعا داریم بیش از این وقت را تلف نکنند و سرمایه های ارزشمند ملت را در اثر بی توجهی به معیشت معلمان،نابود نسازند که فردا دیر خواهد شد.
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
1