تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۴۲۶۳۳۶
یادداشت ارسالی:

آیا مسیر مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از مطالب و کامنت‌های سایت‌های خبری می‌گذرد؟

۱۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا مسیر مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از مطالب و کامنت‌های سایت‌های خبری می‌گذرد؟
کبنا ؛نزدیک به انتخابات، سیاستمداران خود را پرچم‌دار شایسته‌سالاری در حوزه آموزش می‌نامند و قول می‌دهند دیگر نخواهید گفت دریغ از پارسال در آموزش و پرورش! وعده می‌دهند کم‌ترین کاری که انجام خواهیم داد به حداقل رساندن سیاسی شدن حوزه آموزش و انتقام‌جویی در این حوزه خواهد بود. اما باز با شروع انتصابات جدید در بدنه آموزش، گفته‌ایم دریغ از پارسال!
روی صحبتم در همین ابتدای شروع مجلس، با جناب موحد و جناب روشنفکر نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی است که عُرفاً بیشترین تأثیر را در انتصابات تا به امروز، نمایندگان مجلس در چهل سال گذشته داشته‌اند.
متاسفانه در چند روز گذشته مطالبی یا به عبارت بهتر توهماتی راجع به انتصابات جدید در آموزش و پرورش استان و تغییر ریاست جدید این اداره به گوش می‌رسد؛ اگرچه تغییر جناب زارع‌پور به دلایل مختلف در دوره ایشان می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد اما به شرطی که این جایگاه به تفکری سپرده شود و شخصیتی بر کرسی ریاست این نهاد مهم و مقدس تکیه زند که تا مغزِ قرمز استخوان خویش، حداقل‌هایی از درد و فهم آموزشی داشته باشد.
متاسفانه مطلبی در یکی از پایگاه‌های خبری در این زمینه و گزینه‌های احتمالی منتشر شد که طبق بررسی مطلب و کامنت‌های ارسالی، چندین نفر از این افراد از نزدیکان و وابستگان برخی از نمایندگان  مجلس می‌باشند و متاسفانه با کمترین توانایی، شایستگی، ابهامات و شبهات زیاد اموزشی در کارنامه خود و اعضای خانواده، و با ادعای خودشان در محافل گوناگون با حمایت مهدی روشنفکر و جناب موحد برای مدیریت آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خیز برداشته‌اند.
 چه رازی پشت این توقعات پنهان شده است که عده‌ای انتظار دارند یک شبه از یک مدرسه، یک جایگاه کوچک یا کارشناس جزء فلان سازمان یا نهاد، بدون کوچکترین تجربه درسطوح مختلف یا با کارنامه‌ای سیاه، به رأس قدرت برسند.
در این میان نام افرادی در کامنت‌ها بیشتر از همه تکرار شده بود و به خیالشان آنقدر اوضاع آشفته بازار شده و همه چیز درهم بر هم شده، که با کمترین توانایی، گذشته مبهم و تاریک و ناموفقِ آموزشی خود و اعضای خانواده، از مسیر کامنت‌های بعضی از پایگاه‌های خبری به ریاست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برسند. حمایت از چنین افراد ضعیفی، نه تنها جفا به آموزش است، بلکه باعث خواهد شد نگاه ما به ندای وحدت، مانند برخی رقبا و نمایندگان پیشین استان، یک نگاه قومیت‌گرایی باشد؛ اگرچه با بررسی‌هایی که انجام گرفته و با وجود انتقادات به برخی انتصابات، گویا مهدی روشنفکر از همان روز اول، در تمام نهادها و سازمان‌ها تلاش کرده از حامیان دیگر رقبای خود و همچنین دیگر طوایف و مناطق، برای تقسیم فرصت‌های مدیریتی بهره بگیرد که برای نمونه می‌توان به تقسیم فرصت‌ها میان طوایف مختلف در آموزش و پرورش بویراحمد بر خلاف گفته‌های دکتر بهرامی بزرگوار اشاره کرد که با وجود برخی انتقادات، برای شروع قابل قبول بوده است.
 ما می‌پذیریم جناب روشنفکر در مقابل سهم‌خواهان و تمامیت‌خواهانِ درون جریان خویش و به ویژه وابستگان فامیلی، راه سختی را پیش‌رو خواهد داشت اما موفقیت شما در انتخابات ۱۴۰۲ با حضور افراد جدیدالورود اگاه، منصف و مردمی در اردوگاهان جریان، به دلیل مشاهده انصاف در رفتار شما، قطعاً تلخی تمام این لحظات را، شیرین خواهد کرد.
 امیدواریم مهدی روشنفکر به عنوان شخصیتی که از دل آموزش و پرورش به مجلس و کمیسیون آموزش قدم گذاشته، و قطعاً بیشترین اثرگذاری را بر وزارت آموزش و پرورش و ریاست این نهاد خواهد داشت و امروزه نیز بیشترین انتصابات جدید شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون و استان به حمایت‌های ایشان ارتباط داده می‌شود تحت هیچ شرایطی منافع آموزش و مردم را قربانی زیاده‌خواهی و توقعات غیرمنطقی افراد ناتوانِ وابسته و نزدیک به خود در این زمینه نکند. انهم افرادی که به نقل عده‌ای نقاط تاریکی در موضوع شایسته سالاری، در پرونده اعضای خانواده خویش دارند که باید امروزه پاسخگوی عملکرد ضعیف یا حداقل صدها ابهام مربوط به خویش و اعضای خانواده در آموزش و پرورش باشند.
در تمام طوایف بویراحمد، دنا و مارگون شاهد حضور و سهم‌خواهی چنین افراد منفعت‌طلب و قدرت‌طلبی با کمترین توانایی بوده‌ایم و بر خلاف تصور لیدر بودن، یا شاخص بودن، با تهی بودن از اندیشه و غیر مردمی بودن در کنار دافعه عجیب خود، حضور آنها در برخی جریانات، به شدت بسیاری از مردم را عذاب می‌دهد و گاهی اکثریت مردم در همین طوایف، منتظر موضع‌گیری انتخاباتی چنین افرادی می‌مانند ببیند چنین افرادی در کنار چه کسی قرار می‌گیرند تا در تقابل با این افراد، به سراغ دیگری بروند و در برابر این افراد قرار بگیرند.
در صورت جدی شدن انتصاب چنین افرادی، قطعاً از کارنامه تاریک انان در گذشته‌ی آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد تا چنین افرادی دیگر تا سال‌ها، حتی از ورود به اتاق ریاست به عنوان یک ارباب‌رجوع، هراس داشته باشند چه برسد به اینکه فکر نشستن بر کرسی ریاست از سرشان عبور کند و تیغ تیز و برنده انتقادات خویش را بر گلوی جناب موحد و جناب روشنفکر خواهیم گذاشت و بی‌شک آن روز یوم الخسران خواهد بود.
 
از نمایندگان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد خواهشمندیم به خاطر شآن و جایگاه آموزش، در این نهاد تا حد ممکن حمایت‌های خویش را بر اساس شایسته سالاری فارغ از نگاه‌های سیاسی و فامیلی قرار داده، تا با بکارگیری افراد ناکارامد و ضعیف، مجبور نشویم برای آمُرزِش آموزش استان، مجدد همانند گذشته دعا بخوانیم و دلخوش به ان‌شاءالله، ماشاءالله‌های بدون درک و عمل باشیم.
----------------------------------------------
بنیامین شهبازی چشمه شوری
نام شما

آدرس ايميل شما

زارع پور
Iran, Islamic Republic of
سلام
احسنت بر این قلم.فارغ از نگاههای قومی و قبیله ای و دیگر موضوعات و مسایل، جناب دکتر پارسه بهترین گذینه برای تصدی مدیر کلی هستش
پرت
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به زارع پور:
عزیزم! متن دقیقا پارسه رو نشانه گرفته.
خودتو نزن به خواب باهوش!
طیب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا. خودش مشکل است و عین رواج قومیت گرایی است
تنگ مهریون
Iran, Islamic Republic of
با سلام متاسفانه چندین سال است هر وقت خبری که کمی جنبه انتقادی از اموزش و پرورش داشته باشد ودر این سایتها منتشر شود فوری توسط مسئولان اموزش و پرورش برای جلوگیری از ضایع شدن خود و اگاه شدن بیشتر مردم با پا درمیانی اشنایان و همکاران و....فوری از سایتها و نشریه ها جمع اوری می شود و متاسفانه چنین سایتها و نشریاتی هم که توانایی منعکس کردن واقعیات را ندارند خود فروخته و بز دل هستند
بنیاد
Iran, Islamic Republic of
سایت کبناغلط کردی زمان زارع این جوری نمی زدی چرا اون موقع نمی گفتی
ع م
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این مطالب بر حسب و حب و بغض نوشته میشه
اقلیمی
Iran, Islamic Republic of
خودزنی نیروهای زحمتکش و خدوم کار درستی نیست و باید جلوی این بدعت زشت گرفته شود
تباری
Iran, Islamic Republic of
بابا زارع پور تمدید شده، لطفا این تخریب و توهین ها رو بزارین کنار
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
زارع پور خودش از طریق ستاد انتخاباتی تاجگردون به مدیر کلی رسید و کلیه معاونان او و مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و معاونین آنها با توجه به همین شاخص به جایگاه خود رسیدند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
سلام
طبق اخبار واصله هفته آینده پایان ریاست هادی زارع پور وتعیین سرپرست برای ایشان خواهدبود.
فرهنگی
United Kingdom
واقعا متاسفانه برای آموزش و پرورش که کارش به جایی رسیده که آقای ع_ک حتی گزینه ست
United Kingdom
آقای روشنفکر با اجباری داره یه آدم هایی رو معرفی میکنه که نه تنها شایستگی ندارند که باعث ریزش شدید آرا ایشون میشند
سپهدار
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه و واقعیتش ‌....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شخصی که دلیل عزلش از ریاست آموزش و پرورش مشکلات ....بوده الان شده گزینه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای کمالی در زمان ریاست لوداب بسیار خراب کرد
۲۲۲۲
Netherlands
سلام جناب کمایی عزیز


اگه امکان داره کامنتا رو منتشر کنید
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر داخل آموزش و پرورش بویراحمد
چین
Iran, Islamic Republic of
بنظرم به این شدت نباشه که در مورد آقای کمالی میگن
ایشون واقعا زحمات زیادی کشیدند برای لوداب
شفافیت
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب کمایی بزرگوار
شرمنده دو تا کامنت ما گذاشتیم اصلا منتشرشون نکردی...


به شخصه از شما انتظاراتم بیشتر از این چیزاست..

اگر قراره بزرگ بشی و پیشرفت کنی در حوزه خبر

اجازه نده قلمت اسیر حب و بغض بشن یا اسیر مادیات...

چون دوست دارم اینو گفتم و با هم رفیقیم.


پس خواهشا اون دوتا کامنت ما رو منتشر کنید....

بدون حب و بغض باش ببین چطوری نظام هستی بزرگت میکنه....و خدا همیشه پشتته....
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1