تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۰۹۴۲۱
یادداشت سیاسی |

نگاهی اجمالی به جایگاه «فرهنگ» و نقش مدیریت فرهنگی در دانشگاه یاسوج

۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نگاهی اجمالی به جایگاه «فرهنگ» و نقش مدیریت فرهنگی در دانشگاه یاسوج
کبنا ؛متن ارسالی: قصه وغصه‌ی نوع مدیریت فرهنگی دانشگاه، بی توجهی به قانون، تضییع حق دانشجو و کارکنان دانشگاه، سوء استفاده از روحیه‌ی فعال و دغدغه مند دانشجو، سنگ اندازی در مقابل جریان دانشجویی و به حاشیه راندن آن قصه‌ی امروز و دیروز نیست بلکه حاصل حاکمیت چند سال تفکر لیبرالی و روحیه‌ی تساهل و تسامح درمواجه با فرهنگ و قانون در دانشگاه است.
جایگاه فرهنگ زمانی در دانشگاه رنگ باخت و با محتوایی غربی و روتوش ایرانی_ سنتی به خورد دانشجو داده شد که مسولیت اجرایی وسیاست گذاری فرهنگی دانشگاه به کسانی داده شد که شناخت درستی نسبت به فرهنگ و هویت ایرانی_اسلامی نداشتند و ضابطه را فدای رابطه و بد بستانهای سیاسی در جهت کسب قدرت و جایگاه کردند.
 مع الاسف در دانشگاه یاسوج طی این چند سال نه تنهاحق دانشجو را در مسائل مختلف پایمال و آنها را از فضای معرفتی و سیاسی به دور بلکه زندگی، شأن و حرمت دانشجو را در جهت انگیزه‌های فرصت طلبانه خود زیر سؤال بردند و دانشگاه را که باید محیطی آکادمیک و مستقل باشد پایگاه جریان سیاسی خاصی کردند.
 فی الواقع آن‌ها به بهانه ایجاد محیطی آزادنه باعث و بانی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه شدند که روز به روز بنیه‌ی فرهنگی و علمی دانشجو را دچار تزلزل می‌کند.
حال بعد از تغییر و تحولات مثبت و ضابطه مند مدیریت جدید بر دانشگاه که تا حد قابل قبولی (هر چند انتظارات بیش‌تر هست) قانون را حاکم کردند عده‌ای بر مضاقشان خوش نیامد و سعی دارند همان نگاه طایفه‌ای و باندی را دوباره بر دانشگاه حاکم کنند و در این روزها که ضعف مدیریتی و نوع نگاه خلاف قانون و شرع آنها برای همه عیان شد و تشکلهای انقلابی بنا بر رسالت خود از شأن و حرمت دانشجو ودانشگاه دفاع کردند، سعی دارند با سیاه نمایی ودادن آدرس غلط و سپر قراردادن دانشجو و متهم کردن آنها، خود از معرکه بگریزند.
اما سوالی که ذهن را درگیر می‌کند اینکه علی رغم موضع گیریها شفاف که همه در جهت حیثیت و حرمت دانشگاه و دانشجو و دفاع از هویت اصیل مردم استان بود و هست دلیل حمایت جریانی خاص داخل استان و علی الخصوص تشکل‌های فصلی که فقط نام اسلام و انقلاب را یدک می‌کشند و محتوایی کاملاً خلاف عنوانی که بر خود گذاشتند دارند و به رسالتی که در همه زمینه‌های فرهنگی، صنفی، سیاسی، اجتماعی و... دارند عمل نمی‌کنند و سنگ قانون را به سینه می‌زنند ولی همیشه از تونلهای غیر قانونی مجوز می‌گیرند و به فعالیت می‌پردازند و به جای اینکه تریبون دانشجو و مطالبات به حق آنها باشند پایگاه این جریان خاص در استان شدند و همیشه چراغشان برای مردم مستضعف استان کهگیلویه و بویراحمد خاموش هست و خیری از آن ندیدند و فقط در زمانیکه بحث منافعشان به میان می‌آید شان و منزلت مردم استان را به سخره می‌گیرند و به تکاپو می افتند، چیست؟! دلیل این رفتارها کاملاً مشخص و برای همه روشن هست و در واقع میشودگفت آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.
نه تنها وقت آن رسیده بلکه از وقت آن هم گذشته که مدیریت فرهنگی دانشگاه بیش‌تر از این ادامه ندهد و رئیس دانشگاه تغییری اساسی در آن ایجاد کند.
-------------------------------------------------
سید کمال بخشنده منش
مسئول سابق بسیج دانشگاه یاسوج
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1