تاریخ انتشار
جمعه ۲ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۴
کد مطلب : ۴۰۸۱۴۳
یادداشت سیاسی |
عملکرد شیخ جابرزاده نمادی از اسلام واقعی
امیر محبیفر
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛هنوز نه او را دیدهام و نه از نزدیک پای صحبتهایش نشستهام، ولی از برنامههایش شنیدهام، از اینکه توانسته نظر جوانان را با برنامههای خود به سمت و سوی دین جلب نماید، اینکه نشان داده اسلام دینی کامل و پاسخگوی نیازهای هر عصری است، اینکه از تفسیر تحجرگرایانه از دین گریزان است، اینکه خداوند هر آنچه خلق نموده براساس حکمتی بوده و استفاده صحیح از آنها برای بندگانش مباح دانسته است.
خوب حرف میزند و حرفش خوب به دلها مینشیند، همین که حرفی به دل مینشیند نشان از صدق کلام و حقیقیت زلالی است که در درون آن نهفته است، وگرنه خطابهای که در آن صدق و زلالی نباشد خریداری ندارد.
روح انسان برگرفته از روح خداوند است، پس هر آنچه روح انسان را صیقل میدهد یقینا مرضی ذات اقدس الهی است، مگر میشود خداوند از شادی پاک و حلال بندگانش شاد نباشد یا در غم بندگان مخلصش غمگین نباشد.
مگر میشود پذیرفت که خداوند صوت زیبا، کلام زیبا، طبیعت سحرانگیز و هر آنچه که به بشر شادی و شعف میبخشد خلق کرده باشد اما بلا استفاده بماند، قطعا اینطور نیست؛ خداوند احسن زیبایها را خلق کرده تا احسن الخالقش که همان انسان است از آن استفاده کرده و بهره جوید، روح و باطن انسان حقیقت جو و حقیقت طلب است و پذیرای حقایق ناب انسانی است،، مگر میشود روحی که برگرفته از روح باریتعالی است ذاتا و تعمدا پذیرای ناپاکی و پلیدی باشد، هرگز چنین نیست.
اسلام دین شکوفایی و اکمل الدین نام گرفته مگر میشود پذیرفت که نتواند پاسخگوی نیازهای عصرها و ازمنههای ماضی و آینده باشد، هرگز چنین نیست.
کج فهمیها و کج سلیقگیها سبب شده دین و اسلام آن طور که شایسته و بایسته است برای بشر تبیین و تفسیر نشود و گرنه بشر برای دین واقعی و اسلام واقعی و دستورات واقعی دین ذرهای به خود تردید راه نخواهد داد، جابرزاده دین را با تفسیر به روز به جوانان معرفی میکند و این علقه و دلبستگی به این روحانی جوان به دلیل همین تفسیر واقعی از دین و معرفت آنها به حقیقت دین است.
اگر پای منبرش شلوغ است، اگر جشنش در بین نسل جوان خریدار دارد این معنای واقعی همان اسلامی است که گفتهاند در هر عصری پاسخگوی نیازهای بشریت است و احکامش برای پاسخگویی به هر نیازی و در هر عصری منعطف میباشد.
جابرزداه دینشناس به روز و مفسری اگاه به حقیقت دین است، باید بخاطر کار بزرگی که انجام میدهد و آشنا کردن جوانان جویای حقیقت نسبت باطن دین او را تحسین و تکریم کرد تا تحیر و سرگردانی و نرسیدن به هزاران هزار چرایی که در ذهن پویا و فعال جوانان وجود دارد آنها را به سمت و سوی فرهنگ منحط غرب سوق ندهد.
خوب حرف میزند و حرفش خوب به دلها مینشیند، همین که حرفی به دل مینشیند نشان از صدق کلام و حقیقیت زلالی است که در درون آن نهفته است، وگرنه خطابهای که در آن صدق و زلالی نباشد خریداری ندارد.
روح انسان برگرفته از روح خداوند است، پس هر آنچه روح انسان را صیقل میدهد یقینا مرضی ذات اقدس الهی است، مگر میشود خداوند از شادی پاک و حلال بندگانش شاد نباشد یا در غم بندگان مخلصش غمگین نباشد.
مگر میشود پذیرفت که خداوند صوت زیبا، کلام زیبا، طبیعت سحرانگیز و هر آنچه که به بشر شادی و شعف میبخشد خلق کرده باشد اما بلا استفاده بماند، قطعا اینطور نیست؛ خداوند احسن زیبایها را خلق کرده تا احسن الخالقش که همان انسان است از آن استفاده کرده و بهره جوید، روح و باطن انسان حقیقت جو و حقیقت طلب است و پذیرای حقایق ناب انسانی است،، مگر میشود روحی که برگرفته از روح باریتعالی است ذاتا و تعمدا پذیرای ناپاکی و پلیدی باشد، هرگز چنین نیست.
اسلام دین شکوفایی و اکمل الدین نام گرفته مگر میشود پذیرفت که نتواند پاسخگوی نیازهای عصرها و ازمنههای ماضی و آینده باشد، هرگز چنین نیست.
کج فهمیها و کج سلیقگیها سبب شده دین و اسلام آن طور که شایسته و بایسته است برای بشر تبیین و تفسیر نشود و گرنه بشر برای دین واقعی و اسلام واقعی و دستورات واقعی دین ذرهای به خود تردید راه نخواهد داد، جابرزاده دین را با تفسیر به روز به جوانان معرفی میکند و این علقه و دلبستگی به این روحانی جوان به دلیل همین تفسیر واقعی از دین و معرفت آنها به حقیقت دین است.
اگر پای منبرش شلوغ است، اگر جشنش در بین نسل جوان خریدار دارد این معنای واقعی همان اسلامی است که گفتهاند در هر عصری پاسخگوی نیازهای بشریت است و احکامش برای پاسخگویی به هر نیازی و در هر عصری منعطف میباشد.
جابرزداه دینشناس به روز و مفسری اگاه به حقیقت دین است، باید بخاطر کار بزرگی که انجام میدهد و آشنا کردن جوانان جویای حقیقت نسبت باطن دین او را تحسین و تکریم کرد تا تحیر و سرگردانی و نرسیدن به هزاران هزار چرایی که در ذهن پویا و فعال جوانان وجود دارد آنها را به سمت و سوی فرهنگ منحط غرب سوق ندهد.
با این بند آخر صحبت تان معلوم شد اطلاع دقیقی از معارف اسلامی و سنجه های آن ندارید .
اسلام شناسی و دین شناسی و فهم واقعی دین چیزی است که مخصوص امام معصوم (ع) و اولیای الهی همانند سلمان فارسی و ابوذر ومقداد است ولی شما برای ترجیع بند کلامتان ٬ حقیقت را پایمال کردید .
مواظب باشید اگر می خواهید از کسی دفاع کنید ٬ چشم کسی دیگر را کور نکنید .