تاریخ انتشار
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۰۱۱۱۰
یادداشت:

کلید موفقیت دولت، امروز گرفتن بهانه است

مصطفی جوزانی
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کلید موفقیت دولت، امروز گرفتن بهانه است
کبنا ؛ متن ارسالی

وضعیت امروز اقتصادی کشور و استارت تظاهرات بازاریان در اعتراض به این وضعیت، نتیجه استراتژی و دو فرضیه
احتمالی که دولت روحانی با به وجود آوردن این شرایط و تغییر ساعتی قیمت کالاها و اختلال در بازار در لفافه به تهدید نظام روی آورده است.
با اعلام نرخ ارز دولتی و دلار 4200 تومانی و اختلال نابهنگام سیستم اینترنتی بعد از فروش فله‌ای به جریانات مافیای ارزی که به گونه‌ای با دولتی‌ها هماهنگ عمل می‌کنند. شاهد بالارفتن ساعتی نرخ ارز در بازار آزاد بودیم. این استراتژی دولت و اختلال در بازار و رکود حاکم در بخش اقتصادی نتیجه‌ای جز برنامه ریزی دولت نخواهد بود! از وضعیت نامساعد اقتصاد کشور با روی کار بودن هر دولتی که بگذریم. این وضعیت فجیع جز برنامه ریزی از قبل توسط دولتی‌ها نیست. از یک سو شرایط معیشتی، وضعیت وخیم بی آبی و گرد و خاک در خوزستان، همچنین امروز و دیروز روشن شدن مجدد آتش زیر خاکستر اعتراضات به این وضعیت! و از طرفی ست کردن و خاکستری شدن رئیس جمهور از سر تا پا گرفته! در این شرایط با توچال گردی همراه با برخی اعضای کابینه، راهی جز ظن و گمانه‌های تهدید آمیز ندارد. دولت با توجه به شرایطی که به وجود آورده، نظام را برای مذاکره بی قید و شرط با طرفین حال حاضر برجام ضمن بازگرداندن آمریکا به میز مذاکرات با پذیرفتن شروط این کشور یعنی همان مباحث موشکی و دفاعی یا روی آوردن به مذاکراتی جدید با این کشور، به اصطلاح آچمز کرده است! باید پذیرفت سیستم اقتصادی کشور با روی کار آمدن دولت سازندگی، افسار آن در دست معدود گروههای وابسته به تفکر هاشمی رفسنجانی یا همان طبقات نزدیک به حلقه اقتصادی نیاوران است. بنابراین رکود و تعادل در بازار و بالا یا پایین آمدن لحظه‌ای قیمتها در انحصار این جریان خواهد بود و نه هر دولت دیگری! به عنوان مثال در دو دور قبل انتخابات ریاست جمهوری با ثبت نام هاشمی رفسنجانی، در آن اوضاع و احوال اقتصادی یکباره شاهد پایین آمدن ساعتی کالاها بودیم! بلافاصله بعد از احراز نشدن صلاحیت وی، افزایش قیمت کالاها و دلار در بازار سیری نجومی را طی کرد. بنابراین وضعیت مختل اقتصادی توسط جریانات نزدیک و مشترک مابین کارگزارانی ها و دولت روحانی به علاوه بی تفاوت گذشتن از کنار وضعیت فجیع بی آبی در خوزستان از پیش طراحی شده است. از طرفی شکست سنگین دولت در مباحث مختلف علی الخصوص برجام با توجه به اینکه روحانی منافع جریانی و سیاسی را بارها نشان داده که بر منافع ملی ترجیح داده است برای دولت و جریانات سیاسی ورشکسته و افراطی نزدیک به آن گران آمده است. لذا در پی بهانه جویی و فرصتی هستند تا گزینه خطرناک استعفای دولت را پیش کشند بنابراین در این اوضاع و احوال بعلاوه بی تفاوت گردی کابینه در توچال، بهانه‌ای بیش نیست جز سرریز نمودن سعه صدر نظام و فراهم شدن فرصتی برای استعفا!
---------------------------------
مصطفی جوزانی
--------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تحلیل . ، یا به تعبیری
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1