تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۵۰۵۲۲۴
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛
طاعت پور: پویش مدرسه سازی خوب است، اما پویش معلم سازی باید به راه بیفتد/ آقای تاجگردون شما با تقنین و قانون سازی به فریاد آموزش و پرورش کشور برسید، چرا لیسانس جوشکاری ابتدایی درس می دهد؟
۰
کبنا ؛
طاعت پور فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش با انتقاد از استخدامی های ماده 28 گفت: لیسانس جوشکاری و تربیت بدنی در مقطع ابتدایی در حال تدریس است، که این خود بزرگترین آسیب به پایه آموزش کشور است. آموزش و پرورش در کشور دچار مرگ مغزی است، شما با تقنین و قانون سازی به فریاد آموزش و پرورش کشور برسید.
به گزارش کبنا نیوز، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴، به ریاست یدالله رحمانی، استاندار استان، و با حضور آیتالله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت، محمد بهرامی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، طاعت پور گفت: چه عجب پس از مدتها یادی از آموزش و پرورش کردید! آقای دکتر تاجگردون، 5 سال در مدرسه پیشاهنگ باشت درس خواندم، در سال 54 آقای منصور کمایی معلم ما بود، معل ریاضی ما حاج جهانبخش حبیبی بود، معلم زبان حاج صفدر کرمی بود، سخنان شما بسیار دقیق و تأثیرگذار بود و حاضران از دلسوزی شما متأثر شدند. اما پرسش اساسی این است که آیا مدارس ما استاندارد هستند؟ آیا کتابهای درسی استاندارد دارند؟ آیا معلمان بر اساس صلاحیتهای حرفهای انتخاب میشوند؟
این فرهنگی بازنشسته با انتقاد از استخدامی های ماده 28 گفت: لیسانس جوشکاری و تربیت بدنی در مقطع ابتدایی در حال تدریس است، که این خود بزرگترین آسیب به پایه آموزش کشور است. آموزش و پرورش در کشور دچار مرگ مغزی است، شما با تقنین و قانون سازی به فریاد آموزش و پرورش کشور برسید.
او تصریح کرد: 32 سال تدریس کرده ام، در حالیکه تعلیم و تربیت، امری تدریجی و اثرگذار در بلندمدت است، تصمیمگیریها در این حوزه شتابزده، غیرکارشناسی و بدون درک عمق بحران ایجاد می کند.
طاعت پور افزود: در گذشته معلمان ما عالم و چندبعدی بودند؛ هم ریاضی میدانستند و هم علوم، حاج محمدعلی گوهرگانی مدیر مدرسه راهنمایی پیشاهنگ باشت در غیاب معلم وارد کلاس می شد، و همه دروس را بلد بود و می توانست تدریس کند.
وی افزود: . اما امروز شاهد حضور افرادی هستیم که بدون گذر از مسیر تخصصی دانشگاه فرهنگیان، در کلاسهای درس حاضر میشوند. برای نمونه، فردی با مدرک جوشکاری یا تربیتبدنی در مقطع ابتدایی تدریس میکند.
وی با تقدیر از استاندار استان گفت: از آقای رحمانی استاندار و آقای حسینی نیک مدیرکل نوسازی مدارس استان بهدلیل راهاندازی کارگاههای مدرسهسازی تشکر میکنم. ایشان فردی سادهزیست و مردمی هستند، اما باید توجه داشت که فضای فیزیکی آموزش و پرورش بهتنهایی کافی نیست؛ فضای معنوی، فکری و تربیتی آن نیز باید اصلاح شود. فضای فیزیکی خوب است اما فضای متافیزیکی خوب نیست.
او افزود: یکی از مشکلات ریشهای آموزش و پرورش این است که در هیچکدام از دولتهای جمهوری اسلامی، این حوزه در اولویت قرار نگرفته است. تا زمانی که چنین رویکردی ادامه داشته باشد، مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور حل نخواهد شد.
وی گفت: پویش مدرسه سازی که آقای دکتر پزشکیان به راه انداخته اند خوب است، اما پویش معلم سازی باید به راه بیفتد. معلم باید از مجرای دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شود، این علت العلل است.
به گزارش کبنا نیوز، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴، به ریاست یدالله رحمانی، استاندار استان، و با حضور آیتالله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت، محمد بهرامی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، طاعت پور گفت: چه عجب پس از مدتها یادی از آموزش و پرورش کردید! آقای دکتر تاجگردون، 5 سال در مدرسه پیشاهنگ باشت درس خواندم، در سال 54 آقای منصور کمایی معلم ما بود، معل ریاضی ما حاج جهانبخش حبیبی بود، معلم زبان حاج صفدر کرمی بود، سخنان شما بسیار دقیق و تأثیرگذار بود و حاضران از دلسوزی شما متأثر شدند. اما پرسش اساسی این است که آیا مدارس ما استاندارد هستند؟ آیا کتابهای درسی استاندارد دارند؟ آیا معلمان بر اساس صلاحیتهای حرفهای انتخاب میشوند؟
این فرهنگی بازنشسته با انتقاد از استخدامی های ماده 28 گفت: لیسانس جوشکاری و تربیت بدنی در مقطع ابتدایی در حال تدریس است، که این خود بزرگترین آسیب به پایه آموزش کشور است. آموزش و پرورش در کشور دچار مرگ مغزی است، شما با تقنین و قانون سازی به فریاد آموزش و پرورش کشور برسید.
او تصریح کرد: 32 سال تدریس کرده ام، در حالیکه تعلیم و تربیت، امری تدریجی و اثرگذار در بلندمدت است، تصمیمگیریها در این حوزه شتابزده، غیرکارشناسی و بدون درک عمق بحران ایجاد می کند.
طاعت پور افزود: در گذشته معلمان ما عالم و چندبعدی بودند؛ هم ریاضی میدانستند و هم علوم، حاج محمدعلی گوهرگانی مدیر مدرسه راهنمایی پیشاهنگ باشت در غیاب معلم وارد کلاس می شد، و همه دروس را بلد بود و می توانست تدریس کند.
وی افزود: . اما امروز شاهد حضور افرادی هستیم که بدون گذر از مسیر تخصصی دانشگاه فرهنگیان، در کلاسهای درس حاضر میشوند. برای نمونه، فردی با مدرک جوشکاری یا تربیتبدنی در مقطع ابتدایی تدریس میکند.
وی با تقدیر از استاندار استان گفت: از آقای رحمانی استاندار و آقای حسینی نیک مدیرکل نوسازی مدارس استان بهدلیل راهاندازی کارگاههای مدرسهسازی تشکر میکنم. ایشان فردی سادهزیست و مردمی هستند، اما باید توجه داشت که فضای فیزیکی آموزش و پرورش بهتنهایی کافی نیست؛ فضای معنوی، فکری و تربیتی آن نیز باید اصلاح شود. فضای فیزیکی خوب است اما فضای متافیزیکی خوب نیست.
او افزود: یکی از مشکلات ریشهای آموزش و پرورش این است که در هیچکدام از دولتهای جمهوری اسلامی، این حوزه در اولویت قرار نگرفته است. تا زمانی که چنین رویکردی ادامه داشته باشد، مشکلات نظام تعلیم و تربیت کشور حل نخواهد شد.
وی گفت: پویش مدرسه سازی که آقای دکتر پزشکیان به راه انداخته اند خوب است، اما پویش معلم سازی باید به راه بیفتد. معلم باید از مجرای دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شود، این علت العلل است.