تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۵۰۴۹۸۸
حسینی نیک مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد:
تصاویر | پیشرفت ۵۶ درصدی نهضت عدالت آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد / تا مهر ۱۴۰۵ هیچ مدرسه نیمهتمامی باقی نمیماند/ آقای رحمانی به اندازه کل استانداران پیشین جلسه در حوزه آموزش و پرورش برگزار کرده اند/ کار ارزشمند رحمانی استاندار درخصوص دانشگاه فرهنگیان چه بود؟
۱
کبنا ؛دولت وفاق ملی از ابتدای آغاز به کار خود، اجرای طرح نهضت عدالت آموزشی را بهعنوان یکی از محورهای اصلی برنامه تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور در دستور کار قرار داد. این طرح با هدف رفع محرومیتهای آموزشی، توسعه زیرساختها و تحقق عدالت در دسترسی به فضاهای آموزشی استاندارد در سراسر کشور آغاز شد.
در استان کهگیلویهوبویراحمد، این طرح با درایت رحمانی استاندار و پیگیریهای مدیرکل نوسازی مدارس و مدیران دستگاههای مربوطه با سرعت در حال اجراست.
۲۰۸ مدرسه در با اعتباری بیش از سههزار میلیارد تومان در قالب این طرح در استان تعریف شده که تاکنون ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و براساس اعلام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، پروژهها بهطور میانگین ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و قرار است تا مهرماه ۱۴۰۵ بهطور کامل به پایان برسند؛ به این ترتیب، هیچ مدرسه نیمه تمامی در استان باقی نخواهد ماند.َ
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکسال گذشته با اجرای سیاست عدالت آموزشی دولت و نگاه ویژه به مناطق محروم و عشایری، استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص سرانه آموزشی با رقم ۸.۶۹ مترمربع به ازای هر دانشآموز، از میانگین کشوری و کشورهای پیشرفته بالاتر قرار گرفته است.
به گزارش کبنا نیوز، حسینینیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی عملکرد یکساله این ادارهکل گفت: از مهر ۱۴۰۳ تا مهر ۱۴۰۴ به تبع سیاست دولت سیزدهم و دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، هیچگونه کمکاری در روند تجهیز و ساخت مدارس نداشتیم و همه توان مجموعه در مسیر توسعه آموزش بهکار گرفته شد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹ شهرستان، ۱۷ منطقه آموزشی، ۱۷۰ هزار دانشآموز و ۱۵ هزار فرهنگی در دو هزار و هفتصد مدرسه و قریب به ۹ هزار کلاس درس فعالیت دارد.
بالاترین سرانه آموزشی کشور را داریم
به گفته حسینینیک، سرانه فضای آموزشی در استان ۸.۶۹ مترمربع به ازای هر دانشآموز است، در حالی که میانگین کشوری ۵.۴۵ متر و کشورهای پیشرفتهای مانند فنلاند و اتریش حدود ۸.30 مترمربع است.
۵۴۳ مدرسه در استان زیر پنج نفر دانشآموز دارند/۲۱۲ مدرسه تنها دو دانشآموز دارند
۸۹۳ مدرسه زیر ده نفر دانشآموز دارد
او با اشاره به پراکندگی بالای مدارس روستایی گفت: ۵۴۳ مدرسه در استان زیر پنج نفر دانشآموز دارند که از این تعداد ۲۱۲ مدرسه تنها دو دانشآموز دارند. در مجموع، ۸۹۳ مدرسه زیر ده نفر دانشآموز در استان فعال است که نشاندهنده تلاش دولت برای عدالت آموزشی حتی در دورترین نقاط استان است.
مدیرکل نوسازی مدارس اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، هیچ مدرسهای در استان با کمبود فضا یا تجهیزات مواجه نبود و پیش از آغاز مهر، همه کلاسها آماده بهرهبرداری شدند. او ضمن قدردانی از دکتر بهمنی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان حضور دکتر رحمانی به عنوان استاندار، آموزش به اولویت اصلی استان تبدیل شده و جلسات شورای آموزش و پرورش بهطور منظم و مستمر برگزار میشود.
آقای رحمانی به اندازه کل استانداران پیشین جلسه در حوزه آموزش و پرورش برگزار کرده اند
وی گفت: شاید تصور کنید چون الان مدیر دولت هستم می خواهم تعریف استاندار را بدهم، اما واقعیت این هست که من با حداقل 8 استاندار کار کرده ام، به اندازه کل جلساتی که در دوره های قبل برگزار شد، در این دوره آقای رحمانی جلسه برگزار کرده اند و خودشان هم حضور داشته اند، هر ماه حداقل 2 بار جلسه را داشته اند.
حسینینیک ادامه داد: از مهر ۱۴۰۳ تا مهر ۱۴۰۴، ۵۳ مدرسه در استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد و برای ۱۰۰ مدرسه جدید نیز برنامهریزی انجام گرفته است. در همین مدت، برای کلیه خوابگاههای دانشآموزی استان تجهیزات کامل از جمله تخت، پتو، ملافه و امکانات سلف سرویس خریداری شد.
وی افزود: آقای رحمانی همان ابتدای حضور خود عنوان کردند که مهر 1404، صد مدرسه باید افتتاح شود و بنده روی بحث آموزش حساس هستم.
وی درباره اجرای «نهضت توسعه عدالت آموزشی» نیز گفت: در این طرح چهار ردیف اصلی تعریف شده که یکی از مهمترین آنها جمعآوری مدارس کانکسی است. استان ما ۶۰ مدرسه کانکسی داشت که همه آنها در قالب نهضت توسعه عدالت جایگزینسازی شدند 59 مدرسه تمام شده اند و تاکنون ۹۸.۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
.jpg)
33 مدرسه سنگی و عارضه دار در حال ساخت هستند
مدیرکل نوسازی مدارس افزود: در ردیف دوم نهضت، جمعآوری مدارس سنگی و عارضهدار بود که ۱۰۶ مدرسه با بیش از ده دانشآموز در استان شناسایی و مصوب شد. از این تعداد، ۳۳ مدرسه با ۱۵۱ کلاس درس و با مشارکت بنیاد علوی در حال احداث است که اعتبار آن بهصورت ۵۰ درصدی بین بنیاد علوی و ادارهکل نوسازی تقسیم شده و مجموعاً ۳۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
او گفت: مدارس جدید در شهرستانهای بویراحمد، چرام، بهمئی، دهدشت و سیسخت در حال ساخت هستند که از جمله آنها دو هنرستان دوازدهکلاسه در دهدشت و سیسخت و دو دبیرستان در چرام و بهمئی است.
حسینینیک در پایان تأکید کرد: نگاه دولت به عدالت آموزشی در مناطق کمبرخوردار باعث شد که کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه متوازن آموزشی قرار گیرد و امسال هیچ دانشآموزی بدون کلاس و تجهیزات تحصیلی باقی نماند.
پیشرفت ۵۶ درصدی طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از نیمی از پروژههای نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان به مرحله اجرا رسیده و ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
سید رضا حسینینیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گزارش عملکرد خود بیان کرد:
در قالب نهضت توسعه عدالت آموزشی، هشت پروژه بزرگ مقیاس با مشارکت بنیاد علوی در حال اجراست و ۲۵ مدرسه دیگر در مقیاسهای کوچکتر شامل مدارس سهکلاسه و یککلاسه نیز در مناطق مختلف استان در حال ساخت است. به گفته وی، مجموع این پروژهها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
او افزود: تنها یکی از مدارس به دلیل معارض ملکی در لیکک متوقف شده و باقی طرحها فعال هستند. از ۱۰۶ مدرسه سنگی و عارضهدار شناساییشده، ۹۸ مورد تعیینتکلیف و مجری آنها انتخاب شده است. بر اساس آخرین گزارشها، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژههای مدارس سنگی و عارضهدار به ۵۶ درصد رسیده است.
حسینینیک ادامه داد: در ردیف سوم نهضت توسعه عدالت، موضوع مدارس نیمهتمام قرار دارد که به گفته وی، این بخش یکی از حساسترین بخشهای طرح است، زیرا راهاندازی مجدد پروژههای رهاشده دشوارتر از آغاز پروژههای جدید است.
پروژه های قدیمی 20 ساله در حال اجرا هستند
او گفت: برخی پروژهها از سال ۱۳۸۶ نیمهتمام مانده بودند. یکی از اهداف نهضت، اتمام این پروژهها بود تا منابع و زیرساختهای آموزشی استان از رکود خارج شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به پروژههای شاخص نیمهتمام گفت: مجتمع الزهرا در یاسوج با برآورد ۵۰۰ میلیارد تومان از جمله طرحهای بزرگ است که پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش سه هزار دانشآموز را دارد و شامل سه ساختمان آموزشی و فضاهای ورزشی و فرهنگی خواهد بود. همچنین مجتمع امام علی (ع) در یاسوج، چند طرح دوازدهکلاسه در گچساران، دهدشت، دیشموک، پاتاوه و لنده از دیگر پروژههای فعال در قالب نهضت هستند.
۱۹۰ پروژه در قالب نهضت عدالت آموزشی در حال اجرا است
وی افزود: در مجموع تاکنون ۲۰۰ پروژه فعال در استان تعیینتکلیف شده است که از این میان ۱۹۰ پروژه در قالب نهضت توسعه عدالت داریم که «106 سنگی، 60 کانکسی، 18 نیمه تمام و 6 مدرسه عارضه ای هستند» و ۱۸ پروژه دیگر به درخواست وزارتخانه به طرح افزوده شده است. این قول را دادیم که 115 مدرسه از این تعداد تا موقع سفر ریاست جمهوری به مرحله تحویل موقت می رسد.
حسینینیک گفت: کهگیلویه و بویراحمد هماکنون در بین پنج استان برتر کشور در زمینه اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی قرار دارد.
او با اشاره به توزیع متوازن پروژهها در مناطق مختلف استان گفت: در مناطق سردسیری و کوهستانی نظیر بویراحمد، دنا و چرام تمرکز بیشتری بر ساخت مدارس داشتهایم، بهگونهای که از ۱۹۰ پروژه فعال، ۹۰ مدرسه فقط در مناطق سردسیری تعریف شده است. این نشاندهنده نگاه عدالتمحور دولت و وزارت آموزش و پرورش به مناطق کمتر برخوردار است.
هر شهرستان چند مدرسه در طرح نهضت عدالت آموزشی دارد؟
وی تصریح کرد: شهرستان بویراحمد با ۴۱ پروژه، مارگون 28 مدرسه، دنا 21 مدرسه، کهگیلویه با ۵۳، و گچساران با ۱۲ پروژه در صدر شهرستانهای فعال در نهضت قرار دارند. همچنین شهرستانهای کوچرو و عشایری مانند لوداب، مارگون و پاتاوه بهصورت ویژه در اولویت نوسازی قرار گرفتهاند.
.jpg)
تا مهر ۱۴۰۵ هیچ مدرسه نیمهتمامی در استان باقی نخواهد ماند
حسینینیک توضیح داد: در شهر یاسوج نیز با توجه به تراکم جمعیتی و کمبود زمین، ساخت مدارس در داخل محدوده شهری و در قالب مجتمعهای آموزشی انجام شده است؛ از جمله مجتمع الزهرا، امام علی (ع)، کوثر، بنت الهدی، سروک، بلوکو، و سرابتاوه که هرکدام بین ۶ تا ۱۲ کلاس دارند. هدف از این طراحی، کاهش تراکم، توزیع متوازن مدارس و تسهیل تردد دانشآموزان است.
او افزود: در مناطق روستایی مانند چین، لوداب، مارگون و دشتروم نیز اکثر مدارس قدیمی بازسازی یا جایگزین شدهاند و با اجرای کامل نهضت تا مهر ۱۴۰۵ هیچ مدرسه نیمهتمامی در استان باقی نخواهد ماند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: بر اساس برنامه مصوب دولت و تأکید استاندار محترم، تا پایان سال ۱۴۰۴، ۷۵ درصد طرح نهضت توسعه عدالت در استان به بهرهبرداری خواهد رسید و مابقی پروژهها نیز حداکثر تا مهر ۱۴۰۵ تکمیل میشوند. هدف ما این است که هیچ دانشآموزی در کهگیلویه و بویراحمد در کلاس ناایمن یا ناتمام تحصیل نکند.
حسینی نیک گفت: در بحث مدارس سنگی رتبه اول کشور را داشتیم و الان در رتبه سوم هستیم. 106 مدرسه سنگی در سطح استان داریم. دربحث نهضت عدالت آموزشی رتبه سوم کشور را داریم.
وی گفت: جمعا 6 مدرسه تخریبی در سطح استان داریم که 5 مدرسه تحویل موقت است و یکی در حال کار است.
انتخاب نامگذاری مدارس از چالش برانگیزترین بخش های کار است
حسینینیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود درباره روند اجرای طرح نهضت ملی عدالت آموزشی و مسائل زیرساختی مدارس استان گفت: در خصوص نامگذاری مدارس، انتخاب نام همیشه از چالشبرانگیزترین بخشهای کار ماست. گاهی خیران پیشنهادهایی دارند که باید با حساسیت بررسی شود. مثلاً یکی از خیرین پیشنهاد داد مدرسهای به نام «پروفسور مریم میرزاخانی» نامگذاری شود و گفت شش میلیارد تومان برای ساخت آن پرداخت میکند. در چنین مواردی، اگر مخالفتی از سوی آموزشوپرورش یا نهادهای فرهنگی وجود نداشته باشد، نام خیر یا نام پیشنهادی او پذیرفته میشود. اما اگر منطقه حساسیت فرهنگی یا قومی خاصی دارد، ما سعی میکنیم با هماهنگی همه طرفها، نامی انتخاب شود که هم خیر دلزده نشود و هم مردم منطقه احساس نارضایتی نکنند.
او افزود: انتخاب نام مدرسه باید متناسب با شأن آموزش، فرهنگ عمومی و ارزشهای ملی باشد، نه نامهای شخصی یا غیرمتعارف. در استان ما چون فضای عشیرهای وجود دارد، باید دقت کنیم که نامگذاری باعث اختلاف یا سوءبرداشت نشود. برای همین گاهی اسامی شهدا، علما و چهرههای ملی انتخاب میشود تا وحدت و همدلی حفظ شود.
حسینینیک در ادامه به موضوع تأسیسات، ایزوگام، آسفالت و گرمایشی مدارس پرداخت و گفت: از ابتدای امسال، بارها به مدیران آموزشوپرورش مناطق اعلام کردیم که در تابستان سیستمهای گرمایشی را آزمایش کنند تا با شروع فصل سرما مشکلی پیش نیاید. از برج یک و دو تا امروز، پیمانکاران ما بهصورت آمادهباش فعالیت دارند. تنها در یک ماه، بیش از سیهزار متر ایزوگام در مدارس استان اجرا شده و حدود بیست میلیارد تومان صرف ایزوگام و آسفالت شده است.
وی گفت: در تقسیمبندی جدید، سهم هر شهرستان مشخص شده؛ مثلاً در بویراحمد و یاسوج به دلیل تراکم مدارس، پنجهزار متر سهم ایزوگام تعیین شد، در بهمئی و کهگیلویه نیز هر کدام پنجهزار متر. پیمانکاران آمادهاند که اگر مدرسهای مشکل گرمایشی یا ایزوگام داشت، بلافاصله وارد عمل شوند.
مدرسه فاقد سرویس بهداشتی نداریم/
مشکلات سرویس ها در حال رفع و رجوع است
مدیرکل نوسازی مدارس در ادامه به موضوع سرویسهای بهداشتی مدارس اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت آموزشوپرورش و سازمان نوسازی مدارس، هیچ مدرسهای در استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست مدارس فاقد سرویس بهداشتی نیست، مگر معدود مواردی که سرویسها نیاز به تعمیر یا تفکیک جنسیتی دارند. برای همین، فقط در یک بازه زمانی کوتاه، بیش از ده میلیارد تومان قرارداد مربوط به بهسازی سرویسهای بهداشتی منعقد کردیم. حتی طرحی به نام شهید عجمیان داریم که از محل آن، اقلامی مانند شیرآلات، سنگ، روشویی و لوازم بهداشتی خریداری و در اختیار مدارس گذاشته شده تا با کمک مردم و خیرین، نوسازی سریعتر انجام شود.
طرح شهید عجمیان 60 درصد سود دارد
وی ادامه داد: در قالب طرح شهید عجمیان، اگر تعمیر مدرسهای مثلاً صد میلیون تومان هزینه داشته باشد، با همکاری مردم و مشارکت خیرین، با چهل میلیون تومان میتوان آن را بازسازی کرد. فقط در همین طرح، حدود پنجاههزار کیلو رنگ تهیه شده تا دیوار مدارس رنگآمیزی و نونوار شود. در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان از نظر حجم تأمین رنگ بوده است. و جالب است که استانی مثل فارس کمتر از ما رنگ خریداری کرده است.
حسینینیک گفت: در بخش تجهیزات و لوازم مدارس نیز طی سه سال گذشته بیش از 23 میلیارد تومان اعتبار صرف خرید اقلامی مانند میز و صندلی، لوله، در، دستگیره، قفل، کلید و شیرآلات شده است. درواقع نوسازی مدارس یکی از فعالترین دستگاههای عمرانی استان از نظر جذب نقدی اعتبارات بوده است؛ بهگونهای که از سال مالی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳، حدود هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار جذب و در قالب بیش از ۴۰۰ قرارداد اجرایی شده است.
او در بخش دیگری از سخنانش به پروژههای فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزشی، برخلاف فضاهای آموزشی، خیرین کمتر ورود میکنند، اما با اعتبارات دولتی و کمک وزارت آموزشوپرورش، چهل پروژه ورزشی جدید آغاز کردهایم. این پروژهها شامل زمین چمن مصنوعی و فضاهای ورزشی چندمنظوره است که با مشارکت نوسازی مدارس و اداره کل ورزش و جوانان اجرا میشود.
در برخی مدارس به اشتباه چمن روی آسفالت نصب شد
به گفته او، در برخی مدارس به اشتباه چمن روی آسفالت نصب شده بود که موجب آسیب و هدررفت بیت المل شد.
حسینینیک تأکید کرد: ما در طرح جدید گفتیم باید زیرسازی استاندارد با نظر کارشناسان فنی انجام شود تا چمن ماندگاری داشته باشد و قابل استفاده برای دانشآموزان باشد. تاکنون چهل زمین چمن با زیرسازی استاندارد شروع شده که ظرف کمتر از دو ماه به مرحله نصب چمن میرسد.
او در پایان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد امروز از نظر سرعت اجرای پروژههای آموزشی و ورزشی جزو استانهای برتر کشور است. ما قول دادهایم تا مهر ۱۴۰۵ تمام مدارس نیمهتمام نهضت را تکمیل کنیم و انشاءالله با حمایت دولت و خیرین، به وعدهمان عمل خواهیم کرد.
حسینینیک در بخش دیگری از سخنان خود به پروژههای ورزشی استان اشاره کرد و گفت: غیر از ۴۰ زمین چمن مصنوعی که طی چهل تا پنجاه روز گذشته به بهرهبرداری رسید، سه زمین دیگر نیز بهصورت جداگانه اجرا شده که مربوط به چمنهای الیافی و مشارکتی هستند. دو سالن ورزشی هم یکی در ده برآفتاب و دیگری در لنده داریم که آماده افتتاح در هفته تربیتبدنی هستند. همچنین سالن ورزشی شهید خرازی در شهر باشت با اعتبار یک میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات در حال آمادهسازی است.
هفت سالن نیمه تمام در روستاهای استان اجرایی شدند
او افزود: در روستای آهورک باشت نیز با کمک نوسازی مدارس، زمین چمن مصنوعی احداث و تکمیل شد. البته هفت سالن ورزشی هم از طرح شهید سلیمانی آموزشوپرورش در استان نیمهتمام مانده بود که در مناطقی مانند کاکان، مارگون، دیشموک، لنده، زیلایی و دلقک قرار دارند. با توجه به ردیف اعتباری استان، مقرر شد ابتدا سالنهای مارگون و لنده تکمیل شوند.
4 استخر در سطح استان در حال احداث است
به گفتهی مدیرکل نوسازی مدارس، چهار استخر ورزشی نیز در سطح استان فعال است که یکی از آنها در بلوار شهید قرنی یاسوج قرار دارد و بخشی از آن به بخش خصوصی واگذار شده است. او توضیح داد: برای این استخرها، نامهنگاریهای لازم صورت گرفته تا از محل نهضت عدالت آموزشی مورد حمایت قرار گیرند. اما برخی از پروژهها مانند استخر اردوگاه دانشآموزی سی سخت به سالن اجتماعات تبدیل خواهد شد، چرا که نگهداری استخر هزینهبر است، یک استخر در دهدشت و یکی در گچساران در حال احداث هستند.
حسینینیک با اشاره به سیاستهای دولت بعد از نهضت عدالت آموزشی در فصل آموزش گفت: بعد از نهضت عدالت آموزشی، سیاست دولت تقویت مدارس دولتی، حمایت از مدارس شبانهروزی و تجهیز هنرستانهاست. در هنرستانها، گاهی فضا آماده است اما تجهیزات کافی وجود ندارد. در سال ۱۴۰۳ حدود دوازده میلیارد تومان تجهیزات برای دو هنرستان در دهدشت خریداری و تحویل داده شد که جای قدردانی دارد.
او درباره مدارس عشایری نیز گفت: در خوابگاه عشایری سرابتاوه، نسبت به تجهیزات تعهد داریم. حدود ۴۰۰ قلم لوازم خوابگاهی از چرخه خارج شد و پیشنهاد دادیم آموزشوپرورش نیاز دقیق را جمعبندی کند تا از محل خرید جدید تأمین شود.
.jpg)
پروژه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان مهر 1404 تحویل داده شد
حسینینیک در ادامه به حمایت از دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده وزارت آموزشوپرورش است. چند ماه پیش دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد در صورت تأمیننشدن فضا، ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو از استان کاهش مییابد. در جلسهای با استاندار مقرر شد پروژه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان که سالها نیمهتمام مانده بود، با همکاری نوسازی مدارس تکمیل شود. این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان طی سه ماه تکمیل و برای مهرماه آماده بهرهبرداری شد.
وی افزود: این خوابگاه در مجاورت ادارهکل نوسازی مدارس است و با تلاش پیمانکار و حمایت استاندار محترم، اکنون آماده پذیرش دانشجویان است. تصمیم سریع و مدیریتی آقای دکتر رحمانی، استاندار محترم، نقش مهمی در اتمام این پروژه داشت، تیرماه دانشگاه فرهنگیان نامه ای زد که اگر تا مهرماه نتوانیم فضای خوابگاهی در اختیار این دانشگاه قرار دهیم، 250 دانشجو از استان کسر می شود. ما با استاندار صحبت کردیم، پروژه خوابگاه به این زودی ها تکمیل نمی شد و در گفت و گویی که داشتیم قرار شد یکی از پروژه هایی که رو به اتمام است به خوابگاه اختصاص دهیم، کار را پیش بردیم و اینطور شد که مهرماه این پروژه را تحویل دادیم. هر استاندار دیگری بود می گفت این پروژه تکمیل نمی شود، اما آقای رحمانی کار را رها نکرد.
او در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که با برنامهریزی دقیقتر و استفاده از ظرفیت خیرین و اعتبارات استانی، خوابگاههای دیگر نیز تا مهر ۱۴۰۵ تکمیل شود تا دانشجویان دختر و پسر فرهنگی بتوانند در فضایی شایسته آموزش ببینند.

به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یکسال گذشته با اجرای سیاست عدالت آموزشی دولت و نگاه ویژه به مناطق محروم و عشایری، استان کهگیلویه و بویراحمد در شاخص سرانه آموزشی با رقم ۸.۶۹ مترمربع به ازای هر دانشآموز، از میانگین کشوری و کشورهای پیشرفته بالاتر قرار گرفته است.
به گزارش کبنا نیوز، حسینینیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی عملکرد یکساله این ادارهکل گفت: از مهر ۱۴۰۳ تا مهر ۱۴۰۴ به تبع سیاست دولت سیزدهم و دستور ریاست محترم جمهوری مبنی بر نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، هیچگونه کمکاری در روند تجهیز و ساخت مدارس نداشتیم و همه توان مجموعه در مسیر توسعه آموزش بهکار گرفته شد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با ۹ شهرستان، ۱۷ منطقه آموزشی، ۱۷۰ هزار دانشآموز و ۱۵ هزار فرهنگی در دو هزار و هفتصد مدرسه و قریب به ۹ هزار کلاس درس فعالیت دارد.
بالاترین سرانه آموزشی کشور را داریم
به گفته حسینینیک، سرانه فضای آموزشی در استان ۸.۶۹ مترمربع به ازای هر دانشآموز است، در حالی که میانگین کشوری ۵.۴۵ متر و کشورهای پیشرفتهای مانند فنلاند و اتریش حدود ۸.30 مترمربع است.
۵۴۳ مدرسه در استان زیر پنج نفر دانشآموز دارند/۲۱۲ مدرسه تنها دو دانشآموز دارند
۸۹۳ مدرسه زیر ده نفر دانشآموز دارد
او با اشاره به پراکندگی بالای مدارس روستایی گفت: ۵۴۳ مدرسه در استان زیر پنج نفر دانشآموز دارند که از این تعداد ۲۱۲ مدرسه تنها دو دانشآموز دارند. در مجموع، ۸۹۳ مدرسه زیر ده نفر دانشآموز در استان فعال است که نشاندهنده تلاش دولت برای عدالت آموزشی حتی در دورترین نقاط استان است.
مدیرکل نوسازی مدارس اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید، هیچ مدرسهای در استان با کمبود فضا یا تجهیزات مواجه نبود و پیش از آغاز مهر، همه کلاسها آماده بهرهبرداری شدند. او ضمن قدردانی از دکتر بهمنی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از زمان حضور دکتر رحمانی به عنوان استاندار، آموزش به اولویت اصلی استان تبدیل شده و جلسات شورای آموزش و پرورش بهطور منظم و مستمر برگزار میشود.
آقای رحمانی به اندازه کل استانداران پیشین جلسه در حوزه آموزش و پرورش برگزار کرده اند
وی گفت: شاید تصور کنید چون الان مدیر دولت هستم می خواهم تعریف استاندار را بدهم، اما واقعیت این هست که من با حداقل 8 استاندار کار کرده ام، به اندازه کل جلساتی که در دوره های قبل برگزار شد، در این دوره آقای رحمانی جلسه برگزار کرده اند و خودشان هم حضور داشته اند، هر ماه حداقل 2 بار جلسه را داشته اند.
حسینینیک ادامه داد: از مهر ۱۴۰۳ تا مهر ۱۴۰۴، ۵۳ مدرسه در استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شد و برای ۱۰۰ مدرسه جدید نیز برنامهریزی انجام گرفته است. در همین مدت، برای کلیه خوابگاههای دانشآموزی استان تجهیزات کامل از جمله تخت، پتو، ملافه و امکانات سلف سرویس خریداری شد.
وی افزود: آقای رحمانی همان ابتدای حضور خود عنوان کردند که مهر 1404، صد مدرسه باید افتتاح شود و بنده روی بحث آموزش حساس هستم.
وی درباره اجرای «نهضت توسعه عدالت آموزشی» نیز گفت: در این طرح چهار ردیف اصلی تعریف شده که یکی از مهمترین آنها جمعآوری مدارس کانکسی است. استان ما ۶۰ مدرسه کانکسی داشت که همه آنها در قالب نهضت توسعه عدالت جایگزینسازی شدند 59 مدرسه تمام شده اند و تاکنون ۹۸.۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
.jpg)
33 مدرسه سنگی و عارضه دار در حال ساخت هستند
مدیرکل نوسازی مدارس افزود: در ردیف دوم نهضت، جمعآوری مدارس سنگی و عارضهدار بود که ۱۰۶ مدرسه با بیش از ده دانشآموز در استان شناسایی و مصوب شد. از این تعداد، ۳۳ مدرسه با ۱۵۱ کلاس درس و با مشارکت بنیاد علوی در حال احداث است که اعتبار آن بهصورت ۵۰ درصدی بین بنیاد علوی و ادارهکل نوسازی تقسیم شده و مجموعاً ۳۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
او گفت: مدارس جدید در شهرستانهای بویراحمد، چرام، بهمئی، دهدشت و سیسخت در حال ساخت هستند که از جمله آنها دو هنرستان دوازدهکلاسه در دهدشت و سیسخت و دو دبیرستان در چرام و بهمئی است.
حسینینیک در پایان تأکید کرد: نگاه دولت به عدالت آموزشی در مناطق کمبرخوردار باعث شد که کهگیلویه و بویراحمد در مسیر توسعه متوازن آموزشی قرار گیرد و امسال هیچ دانشآموزی بدون کلاس و تجهیزات تحصیلی باقی نماند.
پیشرفت ۵۶ درصدی طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از نیمی از پروژههای نهضت توسعه عدالت آموزشی در استان به مرحله اجرا رسیده و ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
سید رضا حسینینیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گزارش عملکرد خود بیان کرد:
در قالب نهضت توسعه عدالت آموزشی، هشت پروژه بزرگ مقیاس با مشارکت بنیاد علوی در حال اجراست و ۲۵ مدرسه دیگر در مقیاسهای کوچکتر شامل مدارس سهکلاسه و یککلاسه نیز در مناطق مختلف استان در حال ساخت است. به گفته وی، مجموع این پروژهها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند.
او افزود: تنها یکی از مدارس به دلیل معارض ملکی در لیکک متوقف شده و باقی طرحها فعال هستند. از ۱۰۶ مدرسه سنگی و عارضهدار شناساییشده، ۹۸ مورد تعیینتکلیف و مجری آنها انتخاب شده است. بر اساس آخرین گزارشها، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژههای مدارس سنگی و عارضهدار به ۵۶ درصد رسیده است.
حسینینیک ادامه داد: در ردیف سوم نهضت توسعه عدالت، موضوع مدارس نیمهتمام قرار دارد که به گفته وی، این بخش یکی از حساسترین بخشهای طرح است، زیرا راهاندازی مجدد پروژههای رهاشده دشوارتر از آغاز پروژههای جدید است.
پروژه های قدیمی 20 ساله در حال اجرا هستند
او گفت: برخی پروژهها از سال ۱۳۸۶ نیمهتمام مانده بودند. یکی از اهداف نهضت، اتمام این پروژهها بود تا منابع و زیرساختهای آموزشی استان از رکود خارج شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به پروژههای شاخص نیمهتمام گفت: مجتمع الزهرا در یاسوج با برآورد ۵۰۰ میلیارد تومان از جمله طرحهای بزرگ است که پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش سه هزار دانشآموز را دارد و شامل سه ساختمان آموزشی و فضاهای ورزشی و فرهنگی خواهد بود. همچنین مجتمع امام علی (ع) در یاسوج، چند طرح دوازدهکلاسه در گچساران، دهدشت، دیشموک، پاتاوه و لنده از دیگر پروژههای فعال در قالب نهضت هستند.
۱۹۰ پروژه در قالب نهضت عدالت آموزشی در حال اجرا است
وی افزود: در مجموع تاکنون ۲۰۰ پروژه فعال در استان تعیینتکلیف شده است که از این میان ۱۹۰ پروژه در قالب نهضت توسعه عدالت داریم که «106 سنگی، 60 کانکسی، 18 نیمه تمام و 6 مدرسه عارضه ای هستند» و ۱۸ پروژه دیگر به درخواست وزارتخانه به طرح افزوده شده است. این قول را دادیم که 115 مدرسه از این تعداد تا موقع سفر ریاست جمهوری به مرحله تحویل موقت می رسد.
حسینینیک گفت: کهگیلویه و بویراحمد هماکنون در بین پنج استان برتر کشور در زمینه اجرای نهضت توسعه عدالت آموزشی قرار دارد.
او با اشاره به توزیع متوازن پروژهها در مناطق مختلف استان گفت: در مناطق سردسیری و کوهستانی نظیر بویراحمد، دنا و چرام تمرکز بیشتری بر ساخت مدارس داشتهایم، بهگونهای که از ۱۹۰ پروژه فعال، ۹۰ مدرسه فقط در مناطق سردسیری تعریف شده است. این نشاندهنده نگاه عدالتمحور دولت و وزارت آموزش و پرورش به مناطق کمتر برخوردار است.
هر شهرستان چند مدرسه در طرح نهضت عدالت آموزشی دارد؟
وی تصریح کرد: شهرستان بویراحمد با ۴۱ پروژه، مارگون 28 مدرسه، دنا 21 مدرسه، کهگیلویه با ۵۳، و گچساران با ۱۲ پروژه در صدر شهرستانهای فعال در نهضت قرار دارند. همچنین شهرستانهای کوچرو و عشایری مانند لوداب، مارگون و پاتاوه بهصورت ویژه در اولویت نوسازی قرار گرفتهاند.
.jpg)
تا مهر ۱۴۰۵ هیچ مدرسه نیمهتمامی در استان باقی نخواهد ماند
حسینینیک توضیح داد: در شهر یاسوج نیز با توجه به تراکم جمعیتی و کمبود زمین، ساخت مدارس در داخل محدوده شهری و در قالب مجتمعهای آموزشی انجام شده است؛ از جمله مجتمع الزهرا، امام علی (ع)، کوثر، بنت الهدی، سروک، بلوکو، و سرابتاوه که هرکدام بین ۶ تا ۱۲ کلاس دارند. هدف از این طراحی، کاهش تراکم، توزیع متوازن مدارس و تسهیل تردد دانشآموزان است.
او افزود: در مناطق روستایی مانند چین، لوداب، مارگون و دشتروم نیز اکثر مدارس قدیمی بازسازی یا جایگزین شدهاند و با اجرای کامل نهضت تا مهر ۱۴۰۵ هیچ مدرسه نیمهتمامی در استان باقی نخواهد ماند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: بر اساس برنامه مصوب دولت و تأکید استاندار محترم، تا پایان سال ۱۴۰۴، ۷۵ درصد طرح نهضت توسعه عدالت در استان به بهرهبرداری خواهد رسید و مابقی پروژهها نیز حداکثر تا مهر ۱۴۰۵ تکمیل میشوند. هدف ما این است که هیچ دانشآموزی در کهگیلویه و بویراحمد در کلاس ناایمن یا ناتمام تحصیل نکند.
حسینی نیک گفت: در بحث مدارس سنگی رتبه اول کشور را داشتیم و الان در رتبه سوم هستیم. 106 مدرسه سنگی در سطح استان داریم. دربحث نهضت عدالت آموزشی رتبه سوم کشور را داریم.
وی گفت: جمعا 6 مدرسه تخریبی در سطح استان داریم که 5 مدرسه تحویل موقت است و یکی در حال کار است.
انتخاب نامگذاری مدارس از چالش برانگیزترین بخش های کار است
حسینینیک، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود درباره روند اجرای طرح نهضت ملی عدالت آموزشی و مسائل زیرساختی مدارس استان گفت: در خصوص نامگذاری مدارس، انتخاب نام همیشه از چالشبرانگیزترین بخشهای کار ماست. گاهی خیران پیشنهادهایی دارند که باید با حساسیت بررسی شود. مثلاً یکی از خیرین پیشنهاد داد مدرسهای به نام «پروفسور مریم میرزاخانی» نامگذاری شود و گفت شش میلیارد تومان برای ساخت آن پرداخت میکند. در چنین مواردی، اگر مخالفتی از سوی آموزشوپرورش یا نهادهای فرهنگی وجود نداشته باشد، نام خیر یا نام پیشنهادی او پذیرفته میشود. اما اگر منطقه حساسیت فرهنگی یا قومی خاصی دارد، ما سعی میکنیم با هماهنگی همه طرفها، نامی انتخاب شود که هم خیر دلزده نشود و هم مردم منطقه احساس نارضایتی نکنند.
او افزود: انتخاب نام مدرسه باید متناسب با شأن آموزش، فرهنگ عمومی و ارزشهای ملی باشد، نه نامهای شخصی یا غیرمتعارف. در استان ما چون فضای عشیرهای وجود دارد، باید دقت کنیم که نامگذاری باعث اختلاف یا سوءبرداشت نشود. برای همین گاهی اسامی شهدا، علما و چهرههای ملی انتخاب میشود تا وحدت و همدلی حفظ شود.
حسینینیک در ادامه به موضوع تأسیسات، ایزوگام، آسفالت و گرمایشی مدارس پرداخت و گفت: از ابتدای امسال، بارها به مدیران آموزشوپرورش مناطق اعلام کردیم که در تابستان سیستمهای گرمایشی را آزمایش کنند تا با شروع فصل سرما مشکلی پیش نیاید. از برج یک و دو تا امروز، پیمانکاران ما بهصورت آمادهباش فعالیت دارند. تنها در یک ماه، بیش از سیهزار متر ایزوگام در مدارس استان اجرا شده و حدود بیست میلیارد تومان صرف ایزوگام و آسفالت شده است.
وی گفت: در تقسیمبندی جدید، سهم هر شهرستان مشخص شده؛ مثلاً در بویراحمد و یاسوج به دلیل تراکم مدارس، پنجهزار متر سهم ایزوگام تعیین شد، در بهمئی و کهگیلویه نیز هر کدام پنجهزار متر. پیمانکاران آمادهاند که اگر مدرسهای مشکل گرمایشی یا ایزوگام داشت، بلافاصله وارد عمل شوند.
مدرسه فاقد سرویس بهداشتی نداریم/
مشکلات سرویس ها در حال رفع و رجوع است
مدیرکل نوسازی مدارس در ادامه به موضوع سرویسهای بهداشتی مدارس اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت آموزشوپرورش و سازمان نوسازی مدارس، هیچ مدرسهای در استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست مدارس فاقد سرویس بهداشتی نیست، مگر معدود مواردی که سرویسها نیاز به تعمیر یا تفکیک جنسیتی دارند. برای همین، فقط در یک بازه زمانی کوتاه، بیش از ده میلیارد تومان قرارداد مربوط به بهسازی سرویسهای بهداشتی منعقد کردیم. حتی طرحی به نام شهید عجمیان داریم که از محل آن، اقلامی مانند شیرآلات، سنگ، روشویی و لوازم بهداشتی خریداری و در اختیار مدارس گذاشته شده تا با کمک مردم و خیرین، نوسازی سریعتر انجام شود.
طرح شهید عجمیان 60 درصد سود دارد
وی ادامه داد: در قالب طرح شهید عجمیان، اگر تعمیر مدرسهای مثلاً صد میلیون تومان هزینه داشته باشد، با همکاری مردم و مشارکت خیرین، با چهل میلیون تومان میتوان آن را بازسازی کرد. فقط در همین طرح، حدود پنجاههزار کیلو رنگ تهیه شده تا دیوار مدارس رنگآمیزی و نونوار شود. در کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان از نظر حجم تأمین رنگ بوده است. و جالب است که استانی مثل فارس کمتر از ما رنگ خریداری کرده است.
حسینینیک گفت: در بخش تجهیزات و لوازم مدارس نیز طی سه سال گذشته بیش از 23 میلیارد تومان اعتبار صرف خرید اقلامی مانند میز و صندلی، لوله، در، دستگیره، قفل، کلید و شیرآلات شده است. درواقع نوسازی مدارس یکی از فعالترین دستگاههای عمرانی استان از نظر جذب نقدی اعتبارات بوده است؛ بهگونهای که از سال مالی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳، حدود هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار جذب و در قالب بیش از ۴۰۰ قرارداد اجرایی شده است.
او در بخش دیگری از سخنانش به پروژههای فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزشی، برخلاف فضاهای آموزشی، خیرین کمتر ورود میکنند، اما با اعتبارات دولتی و کمک وزارت آموزشوپرورش، چهل پروژه ورزشی جدید آغاز کردهایم. این پروژهها شامل زمین چمن مصنوعی و فضاهای ورزشی چندمنظوره است که با مشارکت نوسازی مدارس و اداره کل ورزش و جوانان اجرا میشود.

به گفته او، در برخی مدارس به اشتباه چمن روی آسفالت نصب شده بود که موجب آسیب و هدررفت بیت المل شد.
حسینینیک تأکید کرد: ما در طرح جدید گفتیم باید زیرسازی استاندارد با نظر کارشناسان فنی انجام شود تا چمن ماندگاری داشته باشد و قابل استفاده برای دانشآموزان باشد. تاکنون چهل زمین چمن با زیرسازی استاندارد شروع شده که ظرف کمتر از دو ماه به مرحله نصب چمن میرسد.
او در پایان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد امروز از نظر سرعت اجرای پروژههای آموزشی و ورزشی جزو استانهای برتر کشور است. ما قول دادهایم تا مهر ۱۴۰۵ تمام مدارس نیمهتمام نهضت را تکمیل کنیم و انشاءالله با حمایت دولت و خیرین، به وعدهمان عمل خواهیم کرد.
حسینینیک در بخش دیگری از سخنان خود به پروژههای ورزشی استان اشاره کرد و گفت: غیر از ۴۰ زمین چمن مصنوعی که طی چهل تا پنجاه روز گذشته به بهرهبرداری رسید، سه زمین دیگر نیز بهصورت جداگانه اجرا شده که مربوط به چمنهای الیافی و مشارکتی هستند. دو سالن ورزشی هم یکی در ده برآفتاب و دیگری در لنده داریم که آماده افتتاح در هفته تربیتبدنی هستند. همچنین سالن ورزشی شهید خرازی در شهر باشت با اعتبار یک میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات در حال آمادهسازی است.
هفت سالن نیمه تمام در روستاهای استان اجرایی شدند
او افزود: در روستای آهورک باشت نیز با کمک نوسازی مدارس، زمین چمن مصنوعی احداث و تکمیل شد. البته هفت سالن ورزشی هم از طرح شهید سلیمانی آموزشوپرورش در استان نیمهتمام مانده بود که در مناطقی مانند کاکان، مارگون، دیشموک، لنده، زیلایی و دلقک قرار دارند. با توجه به ردیف اعتباری استان، مقرر شد ابتدا سالنهای مارگون و لنده تکمیل شوند.
4 استخر در سطح استان در حال احداث است
به گفتهی مدیرکل نوسازی مدارس، چهار استخر ورزشی نیز در سطح استان فعال است که یکی از آنها در بلوار شهید قرنی یاسوج قرار دارد و بخشی از آن به بخش خصوصی واگذار شده است. او توضیح داد: برای این استخرها، نامهنگاریهای لازم صورت گرفته تا از محل نهضت عدالت آموزشی مورد حمایت قرار گیرند. اما برخی از پروژهها مانند استخر اردوگاه دانشآموزی سی سخت به سالن اجتماعات تبدیل خواهد شد، چرا که نگهداری استخر هزینهبر است، یک استخر در دهدشت و یکی در گچساران در حال احداث هستند.
حسینینیک با اشاره به سیاستهای دولت بعد از نهضت عدالت آموزشی در فصل آموزش گفت: بعد از نهضت عدالت آموزشی، سیاست دولت تقویت مدارس دولتی، حمایت از مدارس شبانهروزی و تجهیز هنرستانهاست. در هنرستانها، گاهی فضا آماده است اما تجهیزات کافی وجود ندارد. در سال ۱۴۰۳ حدود دوازده میلیارد تومان تجهیزات برای دو هنرستان در دهدشت خریداری و تحویل داده شد که جای قدردانی دارد.
او درباره مدارس عشایری نیز گفت: در خوابگاه عشایری سرابتاوه، نسبت به تجهیزات تعهد داریم. حدود ۴۰۰ قلم لوازم خوابگاهی از چرخه خارج شد و پیشنهاد دادیم آموزشوپرورش نیاز دقیق را جمعبندی کند تا از محل خرید جدید تأمین شود.
.jpg)
پروژه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان مهر 1404 تحویل داده شد
حسینینیک در ادامه به حمایت از دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان قلب تپنده وزارت آموزشوپرورش است. چند ماه پیش دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد در صورت تأمیننشدن فضا، ظرفیت پذیرش ۲۵۰ دانشجو از استان کاهش مییابد. در جلسهای با استاندار مقرر شد پروژه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان که سالها نیمهتمام مانده بود، با همکاری نوسازی مدارس تکمیل شود. این پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان طی سه ماه تکمیل و برای مهرماه آماده بهرهبرداری شد.
وی افزود: این خوابگاه در مجاورت ادارهکل نوسازی مدارس است و با تلاش پیمانکار و حمایت استاندار محترم، اکنون آماده پذیرش دانشجویان است. تصمیم سریع و مدیریتی آقای دکتر رحمانی، استاندار محترم، نقش مهمی در اتمام این پروژه داشت، تیرماه دانشگاه فرهنگیان نامه ای زد که اگر تا مهرماه نتوانیم فضای خوابگاهی در اختیار این دانشگاه قرار دهیم، 250 دانشجو از استان کسر می شود. ما با استاندار صحبت کردیم، پروژه خوابگاه به این زودی ها تکمیل نمی شد و در گفت و گویی که داشتیم قرار شد یکی از پروژه هایی که رو به اتمام است به خوابگاه اختصاص دهیم، کار را پیش بردیم و اینطور شد که مهرماه این پروژه را تحویل دادیم. هر استاندار دیگری بود می گفت این پروژه تکمیل نمی شود، اما آقای رحمانی کار را رها نکرد.
او در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که با برنامهریزی دقیقتر و استفاده از ظرفیت خیرین و اعتبارات استانی، خوابگاههای دیگر نیز تا مهر ۱۴۰۵ تکمیل شود تا دانشجویان دختر و پسر فرهنگی بتوانند در فضایی شایسته آموزش ببینند.
