تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۵۰۰۴۳۳
در بیستوسومین جلسه راهبری طرح نماد که بهصورت وبیناری با حضور وزیر آموزشوپرورش و مدیران کل استانها مطرح شد
قدردانی رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور از عملکرد مدیرکل آموزشوپرورش کهگیلویه و بویراحمد در طرح نماد
۰
کبنا ؛رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور با تقدیر از رویکرد خلاقانه و میدانی مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی از دانشآموزان) اظهار کرد: هدف اصلی این طرح، تقویت هویت، مسئولیتپذیری و اعتماد در میان دانشآموزان است و برای تحقق کامل این اهداف، همکاری نهادهای مختلف ضروری است.
به گزارش کبنا نیوز، سردار مجتبی باستان در بیستوسومین جلسه راهبری طرح نماد که بهصورت وبیناری با حضور وزیر آموزشوپرورش و مدیران کل استانها برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای برنامهها در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: گزارش من در دو بخش تنظیم شده است؛ بخش نخست به فعالیتهای اثربخش و بخش دوم به پیشنهادهایی میپردازد که با مشورت مشاوران و مدیران مدارس احصا شدهاند.
همکاری گسترده دستگاههای استانی و پشتیبان
سردار باستان با اشاره به همکاری گسترده آموزشوپرورش با نهادها و دستگاههای استانی افزود: در این استان شاهد تعامل و همراهی مطلوب میان آموزشوپرورش و دستگاههای پشتیبان هستیم. بهویژه در جلساتی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و سایر مسئولان ارشد برگزار شد، دستگاههای مختلف در حوزه مراقبت اجتماعی از دانشآموزان نقش مؤثری ایفا کردهاند.
وی همچنین از پیشرفتهای چشمگیر در حوزه آگاهسازی، پیشگیری، توانمندسازی و بهرهگیری از ظرفیتهای بینبخشی خبر داد و اظهار کرد: اطلس آسیبهای اجتماعی در مناطق هدف تهیه شده و مدیران مدارس در مناطق مختلف کاملاً توجیه شدهاند. علاوه بر این، بیش از ۱۵۷ کارگاه آموزشی برای خانوادهها برگزار شده و غربالگری در مناطق هدف بهطور صد درصدی انجام شده است؛ فعالیتهایی که نسبت به سال گذشته رشد ۵۹ درصدی داشتهاند.
عملکرد سامانه ۱۵۷۰ و فعالیتهای کانونهای یاران زندگی
رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور به عملکرد سامانه ۱۵۷۰ نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳۶۳ تماس در این سامانه ثبت شده که یکی از موارد قابلتوجه آن، مداخله مؤثر برای نجات جان دانشآموزی در شهرستان دهدشت از اقدام به خودکشی بود. این مداخله با همکاری دستگاهها و ارتباط با خانواده دانشآموز بهموقع انجام شد.
وی همچنین از فعالیت ۴۳۰ کانون یاران زندگی در مدارس خبر داد و بیان کرد: این کانونها نقش مهمی در آموزش مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایفا میکنند.
پیشنهادات برای بهبود اجرای طرح نماد
سردار باستان در ادامه هفت پیشنهاد برای بهبود اجرای طرح نماد ارائه کرد و گفت: بازنگری در شیوه ثبت اطلاعات اولیه دانشآموزان و ورود مشاوران در تکمیل دادهها، افزایش ساعات کاری مشاوران یا تعداد مشاوران برای پوشش مؤثرتر مدارس، تفکیک کامل جنسیتی مدارس متوسطه اول در مناطق هدف بهمنظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، بهرهگیری از ظرفیت نهادهای پشتیبان برای جبران کمبود اعتبارات، تأمین فضای مناسب برای فعالیتهای مشاورهای در مدارس، بازنگری در زمانبندی و نحوه تکمیل پرسشنامهها با دخالت مشاوران و خانوادهها و تقویت ارتباط میان مشاوران، مدارس و خانوادهها بهعنوان شرکای اصلی در مقابله با آسیبهای اجتماعی پیشنهاداتی برای بهبود اجرای این طرح است.
وی تأکید کرد: اگر بتوانیم گفتمان پیشگیری، مسئولیتپذیری و اعتماد را به درستی به مدارس منتقل کنیم، بخش قابلتوجهی از آسیبهای اجتماعی کاهش خواهد یافت. همچنین، اجرای مؤثر این طرح باید به ایجاد نقش اجتماعی و تربیتی برای هر دانشآموز منجر شود.
قدردانی از مدیرکل آموزشوپرورش کهگیلویه و بویراحمد
سردار باستان در این جلسه از تلاشهای مسئولان آموزشوپرورش استانها، بهویژه استان کهگیلویه و بویراحمد و عملکرد خلاقانه و میدانی دکتر ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش این استان، قدردانی کرد و افزود: گزارش نهایی این اقدامات پس از جمعبندی، تقدیم معاون وزیر آموزشوپرورش و سایر مسئولان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر در مسیر اجرای طرح نماد حتی یک دانشآموز از آسیب اجتماعی نجات یابد، این اقدام از منظر قرآنی به اندازه نجات یک جامعه ارزشمند است.
اقدامات مدیرکل آموزشوپرورش کهگیلویه و بویراحمد
ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت اقدامات بینبخشی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس گفت: جلسات طرح نماد بهصورت منظم در شهرستانها و مناطق مختلف استان برگزار میشود و در برخی مناطق هدف، نتایج قابلتوجهی حاصل شده است.
وی با اشاره به کاهش آمار آسیبهای اجتماعی در یکی از شهرستانهای هدف اظهار کرد: این موضوع یکی از مهمترین دستاوردهای آموزشوپرورش در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و نشان میدهد که اجرای صحیح برنامهها میتواند نتایج ملموس و حیاتی به همراه داشته باشد.
رضایی افزود: اگر سایر نهادها و دستگاههای مسئول در حوزه اجتماعی نیز با جدیت وارد عمل شوند و همانند آموزشوپرورش احساس مسئولیت کنند، میتوان تحولات مهمی را در سطح ملی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی رقم زد.
ضرورت ورود جدی دولت به موضوع آسیبهای اجتماعی دانشآموزان
مدیرکل آموزشوپرورش استان با اشاره به ضرورت ورود جدی دولت به موضوع آسیبهای اجتماعی دانشآموزان گفت: همانگونه که نهضت توسعه عدالت آموزشی و تحول در یادگیری بهعنوان محورهای اصلی دولت چهاردهم تعریف شدهاند، انتظار میرود پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی در دستور کار دولت، استانداران و فرمانداران قرار گیرد.
بازدید میدانی سردار باستان از اجرای طرح نماد
گفتنی است، سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور، به نمایندگی از وزیر و شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش جهت ارزیابی طرح نماد به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. وی در بیستوسومین جلسه راهبری طرح نماد، گزارشی از بازدید میدانی فعالیتهای آموزشوپرورش این استان را به وزیر و شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش ارائه کرد.
سردار باستان همچنین در جلسهای جداگانه با مدیران و مشاوران مدارس شهرستان دنا به بررسی اجرای این طرح در مناطق هدف پرداخت و با پرسش و پاسخ در فضایی صمیمی، اقدامات مدیران مدارس، مشاوران و معاونان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.
.jpg)




به گزارش کبنا نیوز، سردار مجتبی باستان در بیستوسومین جلسه راهبری طرح نماد که بهصورت وبیناری با حضور وزیر آموزشوپرورش و مدیران کل استانها برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای برنامهها در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: گزارش من در دو بخش تنظیم شده است؛ بخش نخست به فعالیتهای اثربخش و بخش دوم به پیشنهادهایی میپردازد که با مشورت مشاوران و مدیران مدارس احصا شدهاند.
همکاری گسترده دستگاههای استانی و پشتیبان
سردار باستان با اشاره به همکاری گسترده آموزشوپرورش با نهادها و دستگاههای استانی افزود: در این استان شاهد تعامل و همراهی مطلوب میان آموزشوپرورش و دستگاههای پشتیبان هستیم. بهویژه در جلساتی که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و سایر مسئولان ارشد برگزار شد، دستگاههای مختلف در حوزه مراقبت اجتماعی از دانشآموزان نقش مؤثری ایفا کردهاند.
وی همچنین از پیشرفتهای چشمگیر در حوزه آگاهسازی، پیشگیری، توانمندسازی و بهرهگیری از ظرفیتهای بینبخشی خبر داد و اظهار کرد: اطلس آسیبهای اجتماعی در مناطق هدف تهیه شده و مدیران مدارس در مناطق مختلف کاملاً توجیه شدهاند. علاوه بر این، بیش از ۱۵۷ کارگاه آموزشی برای خانوادهها برگزار شده و غربالگری در مناطق هدف بهطور صد درصدی انجام شده است؛ فعالیتهایی که نسبت به سال گذشته رشد ۵۹ درصدی داشتهاند.
عملکرد سامانه ۱۵۷۰ و فعالیتهای کانونهای یاران زندگی
رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور به عملکرد سامانه ۱۵۷۰ نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳۶۳ تماس در این سامانه ثبت شده که یکی از موارد قابلتوجه آن، مداخله مؤثر برای نجات جان دانشآموزی در شهرستان دهدشت از اقدام به خودکشی بود. این مداخله با همکاری دستگاهها و ارتباط با خانواده دانشآموز بهموقع انجام شد.
وی همچنین از فعالیت ۴۳۰ کانون یاران زندگی در مدارس خبر داد و بیان کرد: این کانونها نقش مهمی در آموزش مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ایفا میکنند.
پیشنهادات برای بهبود اجرای طرح نماد
سردار باستان در ادامه هفت پیشنهاد برای بهبود اجرای طرح نماد ارائه کرد و گفت: بازنگری در شیوه ثبت اطلاعات اولیه دانشآموزان و ورود مشاوران در تکمیل دادهها، افزایش ساعات کاری مشاوران یا تعداد مشاوران برای پوشش مؤثرتر مدارس، تفکیک کامل جنسیتی مدارس متوسطه اول در مناطق هدف بهمنظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، بهرهگیری از ظرفیت نهادهای پشتیبان برای جبران کمبود اعتبارات، تأمین فضای مناسب برای فعالیتهای مشاورهای در مدارس، بازنگری در زمانبندی و نحوه تکمیل پرسشنامهها با دخالت مشاوران و خانوادهها و تقویت ارتباط میان مشاوران، مدارس و خانوادهها بهعنوان شرکای اصلی در مقابله با آسیبهای اجتماعی پیشنهاداتی برای بهبود اجرای این طرح است.
وی تأکید کرد: اگر بتوانیم گفتمان پیشگیری، مسئولیتپذیری و اعتماد را به درستی به مدارس منتقل کنیم، بخش قابلتوجهی از آسیبهای اجتماعی کاهش خواهد یافت. همچنین، اجرای مؤثر این طرح باید به ایجاد نقش اجتماعی و تربیتی برای هر دانشآموز منجر شود.
قدردانی از مدیرکل آموزشوپرورش کهگیلویه و بویراحمد
سردار باستان در این جلسه از تلاشهای مسئولان آموزشوپرورش استانها، بهویژه استان کهگیلویه و بویراحمد و عملکرد خلاقانه و میدانی دکتر ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش این استان، قدردانی کرد و افزود: گزارش نهایی این اقدامات پس از جمعبندی، تقدیم معاون وزیر آموزشوپرورش و سایر مسئولان خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اگر در مسیر اجرای طرح نماد حتی یک دانشآموز از آسیب اجتماعی نجات یابد، این اقدام از منظر قرآنی به اندازه نجات یک جامعه ارزشمند است.
اقدامات مدیرکل آموزشوپرورش کهگیلویه و بویراحمد
ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت اقدامات بینبخشی برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس گفت: جلسات طرح نماد بهصورت منظم در شهرستانها و مناطق مختلف استان برگزار میشود و در برخی مناطق هدف، نتایج قابلتوجهی حاصل شده است.
وی با اشاره به کاهش آمار آسیبهای اجتماعی در یکی از شهرستانهای هدف اظهار کرد: این موضوع یکی از مهمترین دستاوردهای آموزشوپرورش در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است و نشان میدهد که اجرای صحیح برنامهها میتواند نتایج ملموس و حیاتی به همراه داشته باشد.
رضایی افزود: اگر سایر نهادها و دستگاههای مسئول در حوزه اجتماعی نیز با جدیت وارد عمل شوند و همانند آموزشوپرورش احساس مسئولیت کنند، میتوان تحولات مهمی را در سطح ملی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی رقم زد.
ضرورت ورود جدی دولت به موضوع آسیبهای اجتماعی دانشآموزان
مدیرکل آموزشوپرورش استان با اشاره به ضرورت ورود جدی دولت به موضوع آسیبهای اجتماعی دانشآموزان گفت: همانگونه که نهضت توسعه عدالت آموزشی و تحول در یادگیری بهعنوان محورهای اصلی دولت چهاردهم تعریف شدهاند، انتظار میرود پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیز بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی در دستور کار دولت، استانداران و فرمانداران قرار گیرد.
بازدید میدانی سردار باستان از اجرای طرح نماد
گفتنی است، سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور، به نمایندگی از وزیر و شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش جهت ارزیابی طرح نماد به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. وی در بیستوسومین جلسه راهبری طرح نماد، گزارشی از بازدید میدانی فعالیتهای آموزشوپرورش این استان را به وزیر و شورای معاونان وزارت آموزشوپرورش ارائه کرد.
سردار باستان همچنین در جلسهای جداگانه با مدیران و مشاوران مدارس شهرستان دنا به بررسی اجرای این طرح در مناطق هدف پرداخت و با پرسش و پاسخ در فضایی صمیمی، اقدامات مدیران مدارس، مشاوران و معاونان پرورشی را مورد ارزیابی قرار داد.
.jpg)





عملکرد ایشان در بعد آموزشی و پرورشی رضایت بخش نیست.
منطقه گرایی شدید نیز دارند.