تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۴۹۳۲۳۱
کبنا گزارش میدهد
انفجاری با طعم تلخ سیاست و بدون توجیه اقتصادی؟
۰
کبنا ؛بر اساس آنچه در رسانهها آمده و تصاویری که رسانه کبنا نیوز نیز منتشر کرده است، اخیراً در راستای یک پروژه عادی راه روستایی، انفجاری معمول و مرسوم انجام میشود. مسئولین استانی البته بر اساس یک منطق نظارتی و امیدآفرینی در هنگام اجرای پروژه حضور پیدا میکنند که شامل استاندار، فرماندار، مدیرکل و معاون عمرانی کاملاً عادی و مرتبط.
اما نکته جالب این هست که اعضای دفتر نماینده محترم مردم بویراحمد از قبل در صحنه انفجار حاضر میشوند و کاملاً احساسی و آماتور تمام تلاش خود را به کار میگیرند که بگویند این انفجار به دستور نماینده بوده و علیالظاهر یک تبلیغات محلی هم در این راستا، راه میاندازند، کاری که برای اولینبار دیده و شنیده میشود.
اولاً مدیرکل راهداری توضیح دهد که توجیه اقتصادی و منطقی ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ابتدایی این جاده روستایی دقیقاً چیست و اگر توجیه اقتصادی دارد، جاده قبلی این روستا که الان فعال هست با کدام منطق احداث شده است بالاخره یا آن اشتباه بوده است یا این؟
آیا با کمتر ۲۰ میلیارد تومان نمیشد همان جاده فعلی روستا از محور گلال را تعریض و آسفالت نمود که قطعاً میشد.
جاده جدید که دقیقاً نه جاده که یک قتلگاه ساخته خواهد شد، بعداً برای ایمنی آن فکری شده است، شما دقیقاً در وسط یک پرتگاه با انفجار دارید جاده باریکی احداث مینمایید و هنوز از ایمنسازی جاده کمربندی یاسوج کنار دستتان سالها عاجز ماندهاید؟ چگونه میخواهید در ارتفاع ۵ کیلومتری مستقیم در شیب بالای ۶۰ در جاده آبمورد به کمک و مورنا ایمنسازی نمایید؟
ثانیاً حجم تخریب زمینهای کشاورزی پاییندست جاده و روستای پایین جاده مورنا چگونه میخواهد جبران شود، آیا از نجابت مردم سوءاستفاده میشود؟
دوم، مسئولین محترم دفتر نماینده بهغیراز یک نفر که اهل مورنا هست و تمام ذهن و ذکر نماینده را متوجه جاده فاقد توجیه اقتصادی کرده است، بقیه برای اولینبار امام زادهای به نام ولی حسین علیهالسلام و روستایی به نام مورنا به گوششان رسیده است و خود نماینده محترم اساساً نه شناختی از منطقه مورنا داشت جزء همان سفر و نه در جریان به جریان افتادن این جاده بوده، چگونه یکباره ۱۵ میلیارد تومان به این جاده اختصاص داده درحالیکه هفتهای حداقل ۴ نفر در کمربندی یاسوج پرپر میشوند و معطل کمتر از ده میلیارد هستند یا چگونه تونلهای لوداب ماهی ۳ کشته را دارند و معطل اعتبار هستند و یا زیرگذر روگذر لوداب چندین سال هست معطل ۱۰ میلیارد اعتبار هست، آیا اعتبارات باید فدای سیاستبازی نماینده شوند؟ آیا دولت در استان حتی خودش نمیداند اولویتهایش کجا هست تا اعضای دفتر نماینده برایش مشخص کنند؟
اصلاً راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد به افکار عمومی توضیح دهد ۱۵ میلیارد را آقای نماینده برای انفجار مورنا گذاشته یا خود راهداری و بعد انتظار هست دستگاههای مربوطه و نظارتی ورود کند که هرکدام که این کار را انجام داده آیا اولاً صلاحیت داشته و ثانیاً با کدام اولویتبندی و توجیه اقتصادی؟
اما انفجاری که در آن دود سیاست به هوا رفت، دفترودستک نماینده محترم توضیح دهند، آیا اولینبار در زمان سید باقر موسوی نبود که این جاده را وارد جدول راههای استان شد، آیا اولین دکتر هدایت خواه نبود که در مجلس از محرومیت مورنا صحبت کرد؟
آیا جناب زارعی نبود که در خصوص این جاده بارها تأکید داشت و آیا در زمان دکتر روشنفکر این جاده کلنگزنی نشد و از جاده آبمورد تا کمک در همین دوره اخیر آسفالت نشده؟ چگونه اینچنین از یک پروژه عادی و غبار یک انفجار معمول و مرسوم در راهداری میخواهید ماهی سیاسی صید نمایید آیا علاوه بر دخالت مستقیم در عزل و نصبها که این روزها عیان هست، دخالت مستقیم در پروژهها و جابهجایی اعتبارات هم قرار است در این دوره اضافه بشود؟
مخلص کلام اینکه ممکن هست دستگاههای دولتی چه قبلیها و چه فعلیها در راستای منافع سیاسی و منطقهای ساکت باشند، اما توقع هست دستگاههای ناظر نسبت به چنین اتفاقاتی بیتفاوت نباشند
بیشتر بخوانید:
فیلم و تصاویر | سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لوداب / رحمانی: اولویت من توسعه شبکه راهها است
اما نکته جالب این هست که اعضای دفتر نماینده محترم مردم بویراحمد از قبل در صحنه انفجار حاضر میشوند و کاملاً احساسی و آماتور تمام تلاش خود را به کار میگیرند که بگویند این انفجار به دستور نماینده بوده و علیالظاهر یک تبلیغات محلی هم در این راستا، راه میاندازند، کاری که برای اولینبار دیده و شنیده میشود.
اولاً مدیرکل راهداری توضیح دهد که توجیه اقتصادی و منطقی ۵۰ میلیارد تومان برای احداث ابتدایی این جاده روستایی دقیقاً چیست و اگر توجیه اقتصادی دارد، جاده قبلی این روستا که الان فعال هست با کدام منطق احداث شده است بالاخره یا آن اشتباه بوده است یا این؟
آیا با کمتر ۲۰ میلیارد تومان نمیشد همان جاده فعلی روستا از محور گلال را تعریض و آسفالت نمود که قطعاً میشد.
جاده جدید که دقیقاً نه جاده که یک قتلگاه ساخته خواهد شد، بعداً برای ایمنی آن فکری شده است، شما دقیقاً در وسط یک پرتگاه با انفجار دارید جاده باریکی احداث مینمایید و هنوز از ایمنسازی جاده کمربندی یاسوج کنار دستتان سالها عاجز ماندهاید؟ چگونه میخواهید در ارتفاع ۵ کیلومتری مستقیم در شیب بالای ۶۰ در جاده آبمورد به کمک و مورنا ایمنسازی نمایید؟
ثانیاً حجم تخریب زمینهای کشاورزی پاییندست جاده و روستای پایین جاده مورنا چگونه میخواهد جبران شود، آیا از نجابت مردم سوءاستفاده میشود؟
دوم، مسئولین محترم دفتر نماینده بهغیراز یک نفر که اهل مورنا هست و تمام ذهن و ذکر نماینده را متوجه جاده فاقد توجیه اقتصادی کرده است، بقیه برای اولینبار امام زادهای به نام ولی حسین علیهالسلام و روستایی به نام مورنا به گوششان رسیده است و خود نماینده محترم اساساً نه شناختی از منطقه مورنا داشت جزء همان سفر و نه در جریان به جریان افتادن این جاده بوده، چگونه یکباره ۱۵ میلیارد تومان به این جاده اختصاص داده درحالیکه هفتهای حداقل ۴ نفر در کمربندی یاسوج پرپر میشوند و معطل کمتر از ده میلیارد هستند یا چگونه تونلهای لوداب ماهی ۳ کشته را دارند و معطل اعتبار هستند و یا زیرگذر روگذر لوداب چندین سال هست معطل ۱۰ میلیارد اعتبار هست، آیا اعتبارات باید فدای سیاستبازی نماینده شوند؟ آیا دولت در استان حتی خودش نمیداند اولویتهایش کجا هست تا اعضای دفتر نماینده برایش مشخص کنند؟
اصلاً راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد به افکار عمومی توضیح دهد ۱۵ میلیارد را آقای نماینده برای انفجار مورنا گذاشته یا خود راهداری و بعد انتظار هست دستگاههای مربوطه و نظارتی ورود کند که هرکدام که این کار را انجام داده آیا اولاً صلاحیت داشته و ثانیاً با کدام اولویتبندی و توجیه اقتصادی؟
اما انفجاری که در آن دود سیاست به هوا رفت، دفترودستک نماینده محترم توضیح دهند، آیا اولینبار در زمان سید باقر موسوی نبود که این جاده را وارد جدول راههای استان شد، آیا اولین دکتر هدایت خواه نبود که در مجلس از محرومیت مورنا صحبت کرد؟
آیا جناب زارعی نبود که در خصوص این جاده بارها تأکید داشت و آیا در زمان دکتر روشنفکر این جاده کلنگزنی نشد و از جاده آبمورد تا کمک در همین دوره اخیر آسفالت نشده؟ چگونه اینچنین از یک پروژه عادی و غبار یک انفجار معمول و مرسوم در راهداری میخواهید ماهی سیاسی صید نمایید آیا علاوه بر دخالت مستقیم در عزل و نصبها که این روزها عیان هست، دخالت مستقیم در پروژهها و جابهجایی اعتبارات هم قرار است در این دوره اضافه بشود؟
مخلص کلام اینکه ممکن هست دستگاههای دولتی چه قبلیها و چه فعلیها در راستای منافع سیاسی و منطقهای ساکت باشند، اما توقع هست دستگاههای ناظر نسبت به چنین اتفاقاتی بیتفاوت نباشند
بیشتر بخوانید:
فیلم و تصاویر | سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لوداب / رحمانی: اولویت من توسعه شبکه راهها است