تاریخ انتشار
شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۴۹۲۱۷۵
از روسیه تا عراق؛

نقش عراقچی در واکنش اعراب به حمله اسرائیل / نظر کشورهای جهان در خصوص حمله اسرائیل به ایران

۰
نقش عراقچی در واکنش اعراب به حمله اسرائیل / نظر کشورهای جهان در خصوص حمله اسرائیل به ایران
کبنا ؛حمله اسرائیل به ایران با واکنش‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی روبرو شد. عمان، روسیه، عربستان، عراق و خیلی از کشورها و شخصیت‌ها به این حمله واکنش نشان دادند.
به گزارش کبنا، محمد مهاجری به حمله اسرائیل به ایران واکنش نشان داد و از تلاش‌های دیپلماتیک عراقچی تقدیر کرد.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به حمله دیشب اسرائیل به ایران واکنش نشان داد و نوشت:
برخلاف حملات قبلی رژیم صهیونیستی به میهن عزیزمان که ⁧کشور‌های عربی⁩ سکوت می‌کردند، بعد از تهاجم دیشب چندکشور عربی آن را رسما محکوم کردند.
‏ این موفقیت را می‌گذاریم به حساب تلاش‌های دیپلماتیک سردار میدان دیپلماسی ایران، ⁧ سیدعباس عراقچی⁩.


نقش عراقچی در واکنش نشان دادن اعراب به حمله اسرائیل

بیانیه شدیداللحن عراق علیه رژیم اسرائیل
عراق ضمن محکومیت شدید اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کرد. 
«باسم العوادی» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، ظهر امروز (شنبه)، اعلام کرد: «رژیم غاصب صهیونیستی سیاست‌های متجاوزانه، توسعه دامنه جنگ و شیوه تجاوزات آشکار خود را همچنان ادامه می‌دهد؛ تجاوزاتی که بدون هیچگونه مانعی این رژیم دست به انجام آن می‌زند. [این رژیم] این بار با تجاوز هوایی به اهدافی در ایران دست تجاوز خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز کرد.» 
قرارگاه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران سحرگاه امروز اعلام کرد رژیم صهیونیستی، در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد حمله قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب محدودی به برخی نقاط وارد شد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در ادامه اشاره کرد که این کشور پیشتر درباره تبعات خطرناک سکوت جامعه بین‌المللی در قبال رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، تجاوزات به لبنان و سوریه و همچنین تجاوز جدید به ایران هشدار داده است. 
باسم العوادی در پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم ایران را قویا محکوم و با جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کرد. 
بغداد همچنین بار دیگر بر موضع ثابت و اصولی در برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان و اقدام همه‌جانبه بین‌المللی برای حمایت از ثبات منطقه تاکید کرد.

مقام سعودی: در حمله به ایران از حریم هوایی عربستان استفاده نشده است
مقام سعودی: در حمله به ایران از حریم هوایی عربستان استفاده نشده است
یک مقام سعودی هرگونه استفاده از حریم هوایی این کشور در حمله تجاوزکارانه ناکام رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.  خبرگزاری رویترز در این باره به
نقل از یک مقام سعودی گزارش داد: حریم هوایی عربستان در جریان حملات اسرائیل به ایران مورد استفاده قرار نگرفته است. 
پیش از این نیز ارتش اردن در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که کشورش اجازه استفاده عبور هیچ جنگنده‌ای از حریم هوایی این کشور را نداده است.  صبح امروز نیز وزارت خارجه عربستان حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده بود. 
رژیم صهیونیستی بامداد شنبه قصد داشت مراکز نظامی در ایران را هدف قرار دهد که ناکام بود. 
شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد پدافند هوایی ایران پهپادهای اسرائیلی را که قصد داشتند پایگاه‌های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کرد. 
منابع آگاه همچنین گفتند تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های پدافندی در استان تهران با شکست مواجه شده است. 
این منابع اعلام کرده‌اند تمام اهداف متخاصم در حومه تهران ساقط شدند. منابع آگاه گفته‌اند برای ساقط کردن اهداف متخاصم از سامانه‌های پدافندی برد متوسط استفاده شد. در بیانیه قرارگاه پدافند هوایی ایران نیز آمده است: با وجود هشدارهای قبلی مسؤولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

سوئیس: حملات هوایی اسرائیل به ایران را محکوم می‌کنیم
سوئیس: حملات هوایی اسرائیل به ایران را محکوم می‌کنیم
دولت سوئیس اقدام تجاوزکارانه و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در تعدی به خاک ایران را محکوم کرد و خواستار توقف خصومت‌ها شد. 
به گزارش ایسنا، وزارت امورخارجه سوئیس با انتشار بیانیه‌ای به تعدی رژیم صهیونیستی به ایران که ادعا می‌کند در جریان آن، نقاطی از مراکز نظامی ایران را هدف قرار داده است، واکنش نشان داد. 
در بیانیه وزارت امورخارجه سوئیس آمده است: سوئیس تشدید خطرناک خشونت در خاورمیانه، از جمله حملات هوایی امروز اسرائیل به ایران را محکوم می‌کند. 
وزارت امورخارجه سوئیس افزود: خصومت‌ها باید از سوی همه طرف‌ها متوقف شود تا از تشدید تنش‌های منطقه‌ای جلوگیری شود.

عمان: زمان آن رسیده که جهان بیدار شود
عمان: زمان آن رسیده که جهان بیدار شود
وزیر خارجه عمان در پیامی درباره تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه ایران، خواهان رسیدگی جهانی به اشغالگری این رژیم شد. 
بدر البوسعیدی در پیامی
که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با ابراز نگرانی از اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران، نوشت: خوشبختانه خسارات وارده محدود به نظر رسیده و از صمیم قلب امیدواریم که تلفات جانی نداشته باشند. 
وی افزود: زمان آن فرا رسیده که جهان بیدار شده و به نیاز فوری برای رسیدگی به علل اصلی این بحران که در راس آن اشغال غیرقانونی و وحشیانه سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل است، رسیدگی کند. 
پیشتر وزارت امور خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای تجاوز رژیم صهیونیستی را تعرض آشکار به حاکمیت ایران دانست و آن را به شدت محکوم کرد. 
در این بیانیه تاکید شده است: این تعرض نقض آشکار حاکمیت ایران و همچنین نقض روشن قوانین بین المللی و اقدامی تنش‌زا است که منجر به تداوم خشونت و به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها در راستای ایجاد آرامش و کاهش تنش‌ها و حل بحران‌ها از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک می‌شود. 
روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد. 
در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

واکنش روسیه به حمله اسرائیل به ایران: باید تحریک تهران به تلافی را متوقف کنیم
واکنش روسیه به حمله اسرائیل به ایران: باید تحریک تهران به تلافی را متوقف کنیم
وزارت خارجه روسیه به تجاوز بامداد امروز (شنبه) رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد. 
به گزارش مهر، وزارت خارجه روسیه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی علیه ایران، «تنش بین ایران و اسرائیل را تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت منطقه» توصیف کرد. 
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو ضمن درخواست از تمام طرفین درگیر برای خویشتن‌داری و توقف خشونت، به منظور همکاری با تمام طرفین جهت کاهش سطح درگیری، ابراز آمادگی می‌کند. 
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: ضرورت دارد تا تحریک ایران نسبت به اقدام تلافی‌جویانه متوقف شود؛ شرایطی که باعث خارج شدن تنش‌ها از کنترل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

واکنش عراقچی به اظهارات بایدن

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی نسبت به عواقب اظهارات اخیر ...
جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
1