تاریخ انتشار
جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۹۲۱۳۹
درگیری دانشگاه و شهرداری یاسوج بر سر ساختمانی؛

کوه خواری دانشگاه یاسوج صحت دارد؟ + فیلم

۵
۲
کوه خواری دانشگاه یاسوج صحت دارد؟ + فیلم
کبنا ؛مدیر کنترل و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری یاسوج با اشاره به احداث ساختمانی توسط دانشگاه یاسوج در تپه‌ای خارج از محدوده دانشگاه گفت: این ساختمان غیرقانونی و بدون رعایت اصول شهرسازی و فنی در حال ساخت است چرا که پروانه ساختی ندارد.
      

سید قباد ولایتی اظهار کرد: دانشگاه یاسوج ساختمانی خارج از محدوده و بدون رعایت اصول شهرسازی و فنی ساخت که با ورود گشت شهرداری به محدوده ساختمان، درگیری بین دو طرف اتفاق افتاد پروانه ندارند و جای بسی تعجب و تأسف است نهادی الگوساز و فرهنگ‌ساز بجای ترویج قانونمند، شوربختانه از قانون سرپیچی می‌کند.
پیش‌تر شهردار ناحیه یک یاسوج در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: دانشگاه یاسوج به‌عنوان بالاترین دستگاه علمی و فرهنگی بجای ترویج فرهنگ شهروندی، اقدام به ساخت مجتمعی فاقد پروانه، غیرقانونی و خارج از ضوابط شهرسازی در زمینی کاربری مغایر، اقدام به ساخت‌وساز کرده است.
مدیر کنترل و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهرداری یاسوج با اشاره به وضعیت پرونده ساخت‌وساز غیرقانونی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: پرونده به معاون عمرانی استانداری ارجاع شد و مطابق با صورت‌جلسه در آن معاونت، دانشگاه ملزم شد پروانه ساخت‌وساز با رعایت فنی و شهرسازی دریافت کند که تاکنون اقدامی نکردند.
ولایتی تأکید کرد: زمانی پروانه ساخت برای سازه‌ای صادر می‌شود که مالکیت آن برای درخواست‌کننده ثابت و مشخص باشد؛ ولی به نظر می‌رسد دانشگاه مالکیتی ندارد که تاکنون نتوانسته مدرکی ارائه کنند.
نگارنده با پیگیری از دانشگاه یاسوج، پاسخی دریافت نکرده است این در حالی است که دانشگاهی که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ساختمان آن (متعلق به دانشکده فنی) بیش از ۵۰ درصد آن ساخت‌وساز صورت گرفت بجای تکمیل آن و پاسخ به نیازهای فوری دانشجویان خارج از محدوده دانشگاه و در یک مکان با کاربری متفاوت ساخت‌وسازی غیرقانونی بنا کرده است.
دانشگاه دولتی یاسوج با ساخت‌وساز مجتمعی در فضای سبز بیرون از محیط اداری دانشگاه اعتراض شهرداری یاسوج را در پی داشت این در حالی است بدون توجه به اعتراض برشمرده و مطالبه عمومی همچنان مدیریت دانشگاه یاسوج به ادامه ساخت‌وساز در فضای سبز تپه‌ای ادامه می‌دهد.
ادعای مدیریت دانشگاه یاسوج ساخت مجتمع رفاهی است این در حالی است که ساختمان دانشکده فنی که یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌های این دانشگاه است پس از گذشت ۱۰ها سال هنوز تکمیل نشده و به مدتی ادامه ساخت و تکمیل آن رها شده است؛ بنابراین تکمیل این ساختمان نیازی فوری دانشجویان فنی را تأمین کرده و از مکان کلاس‌های فعلی دانشجویان برشمرده جایگزینی برای تأمین نیاز و مکان رفاهی دانشگاه باشد.
مدیریت دانشگاه یاسوج بجای تکمیل دانشکده فنی و رفع نیاز ساختمان‌های باقیمانده در محدوده دانشگاه و بدون توجه به هشدارهای محیط زیستی و حتی شهرداری، بخشی از تپه دانشگاه را تخریب و ساختمانی در این محدوده بنا کرد.
تخریب‌کردن تپه با ظرفیت کاشت گیاهان دارویی و ساخت مهمان‌سرا در بیرون از محدوده دانشگاه و در دل یک تپه چشم‌نواز، مصداقی از کوه خواری این دانشگاه دارد که جای شگفتی دارد.
گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های بکر و بی‌نظیر این استان است که این تپه فرصت خوبی برای کاشت گیاهان دارویی است چرا که هم آزمایشگاهی برای دانشکده کشاورزی این دانشگاه است و هم می‌توان مردم و مسئولان را متوجه این ظرفیت کرد.
مدیران دانشگاهی که عمل‌نکردن به مسئولیت اجتماعی آن در مورد مسائل و ظرفیت‌های استان جای بحث دارد شوربختانه با افتخار به تخریب این تپه طبیعی با ظرفیت، اقدام کرده است و حال‌آنکه متوجه پیام کرونا نشده است که دانشگاه‌ها بجای ساخت‌وسازهای هزینه بر و بی‌اثر، به دنبال تجهیز و هوشمندسازی فضاهای فعلی خود باشند.
کرونا اگرچه خسارت‌های زیان‌باری به جامعه بشری وارد کرد؛ اما ما را به تعامل بیشتر واداشت که بشر ضمن ناتوانی‌ها به توانمندی‌های خود نیز پی ببرد و اینجاست که پیام نامه ۳۱ حضرت علی (ع) به فرزندش می‌فرماید: «چه‌بسا که دارو بر درد افزاید و بیماری، درمان باشد»، به ما یادآوری می‌کند.
تجربه‌های ساخت‌وسازهای بی‌رویه دانشگاه آزاد در سراسر کشور به‌خصوص در مرکز استان باید دیده شود که برخی از ساخت‌وسازها بدون آینده‌نگری صورت گرفت که هزینه‌های بی‌شماری را برای خود دانشگاه در پی داشته است این در حالی است که امروزه با رشد تکنولوژی، هوشمندسازی و توجه به این ظرفیت‌ها از ساخت‌وسازهای بی‌اثر و هزینه‌زا برای این نهادهای علمی اولویت دارد.

-----------------------------------
گزارش: سید حسن جوادی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Romania
دانشگاه یاسوج در این چند سال عملا چند مدیر داشت
مدیریت واحد نداشت
باند عین عین (ع ع) و برو بچ حاکم بودند...
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
همین یک دستگاه یعنی دانشگاه یاسوج خوب کار می کرد هم شهرداری جهت اخاذی و رسیدن به منافغ شخصی یک عده بیسواد براش دارد سنگ اندازی می کند
تند مثل فلفل
Romania
آیا حاکمیت تندروها در دانشگاه یاسوج تمام شده است؟
بهادرخان کرمی ذاتا آدم خوبی بود
اون گروه تند وابسته به نماینده اسبق بویراحمد که احاطه اش کرده بودند نمیزاشتن وگرنه ادم خوبیه
معاونت عمرانی استاندار
Iran, Islamic Republic of
این ساختمان با فشار های اقای روستا معاون عمرانی استاندار ساخته شد باتوجه به اینکه روستا کارمند دانشگاه بود شهرداری نتوانست جلوی ساخت و ساز را بگیرد
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بنازمش دکتر روستا را
کور وابی انشالله
اگر بقیه هیات علمی مثل دکتر روستا بودند دانشگاه گلستان می شد
تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

تحلیل نیویورک تایمز درباره حمله اسرائیل به ایران

اسرائیل با آسیب رساندن به پدافند هوایی و سیستم راداری ایران، حمله جنگنده‌های خود به ایران ...
اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

اسامی تعدادی از شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان منتشر شده است.
بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

بقایای موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرد (تصاویر)

تصاویری از بوستر‌های موشک‌های اسراییلی که در استان صلاح الدین عراق سقوط کرده اند منتشر ...
فایل های مرتبط
1