تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۴۹۱۷۸۶
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز؛

به ثمر رساندن 252 پروژه آموزشی، فرهنگی، ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد / هر هفته یک کلنگ‌زنی و یک افتتاحیه خواهیم داشت /در روستاهای جلاله زیلایی پرچم نوسازی بالاست / ۹۳ مدرسه کانکسی را جمع‌آوری کرده‌ایم

۰
به ثمر رساندن 252 پروژه آموزشی، فرهنگی، ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد / هر هفته یک کلنگ‌زنی و یک افتتاحیه خواهیم داشت /در روستاهای جلاله زیلایی پرچم نوسازی بالاست / ۹۳ مدرسه کانکسی را جمع‌آوری کرده‌ایم
کبنا ؛مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مهرماه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار با تعداد ۲۵۲ پروژه آموزشی، فرهنگی، ورزشی داشتیم و جزء دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین میزان جذب اعتبار را دارند.
به گزارش کبنا نیوز، سید رضا حسینی نیک در گفت‌وگو با کبنا نیوز، اظهار کرد: پروژه مهر را با همکاری آموزش‌وپرورش به‌خوبی پشت سر گذاشتیم، کمبود فضای آموزشی داشتیم؛ ولی حداکثر توان خود را گذاشتیم و گرچه ۸۰ میلیارد تومان خودمان را بدهکار کردیم و پروژه‌های بالای ۷۰ درصد را به مرحله افتتاح رساندیم.
وی گفت: در حوزه تجهیزات و وسایل کمک‌آموزشی ۴۰ میلیارد تومان خرید داشتیم که شامل تجهیزات هنرستانی، دستگاه‌های کامپیوتر و کپی و پرینتر و... می‌شود و طی یک حرکت سراسری در ۲۷ شهریورماه توانستیم بالغ بر ۱۰۰ کامیون و سایپا تقسیم کنیم و الباقی وسایل کمک‌آموزشی هفته آینده به‌صورت هماهنگ بین مناطق تقسیم خواهند شد.
برنامه‌ریزی نوسازی و خیرین مدرسه‌ساز برای مهر ۱۴۰۴
حسینی نیک بیان کرد: در پروژه مهر ۱۴۰۳ جلوتر از اهداف و برنامه‌ها حرکت کردیم و برای مهر ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم ۱۰۰ مدرسه جدید به کمک خیرین شروع کنیم و در جمع‌آوری مدارس سنگی در سطح کشور پیشتاز باشیم.
مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت: دو سال پیش آمار ۴۸۵ مدرسه سنگی را به ۲۸۷ مدرسه رساندیم، ‌امید هست که ۱۰۰ مدرسه سنگی جمع شود و آمار بالای مدارس سنگی را کاهش دهیم.
وی افزود: با جناب آقای دکتر رحمانی استاندار محترم جلسه‌ای داشتیم و‌ایشان استقبال کردند و پیشنهاداتی دادند و قول پیگیری‌های استانی و ملی را دادند و قرار هست اعتباراتی برای جمع‌آوری مدارس سنگی تزریق شود.
حسینی نیک خاطرنشان کرد: ۴۰ مدرسه سهم خیر بالای ۷۰ درصد را شروع کرده‌ایم و تعدادی کلنگ‌زنی شده‌اند و تعدادی بدون کلنگ‌زنی تحویل آموزش‌وپرورش می‌دهیم که تا پایان سال ۱۴۰۳ تحویل و به بهره‌برداری برسند.
۵ سالن سرپوشیده افتتاح می‌شود
وی بیان کرد: باتوجه‌به هفته تربیت‌بدنی تا پایان آبان‌ماه ۵ سالن سرپوشیده در دشت روم یاسوج، چرام، گچساران، گنجه‌ای و لیکک به بهره‌برداری می‌رسند و تحویل اداره آموزش‌وپرورش می‌دهیم.
حسینی نیک اظهار کرد: با توجه به اینکه در آغاز فصل سرما هستیم، هر مدرسه‌ای که مشکل گرمایشی دارد، اعلام کنند تا مشکلشان حل شود، مدارس غیرانتفاعی باید تجهیزات گرمایشی آماده کنند و مدارس دولتی از طرف سازمان نوسازی تجهیز می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار متر مربع ایزوگام و ۱۰ هزار متر مربع آسفالت پیش‌بینی کرده‌ایم، ۶ زمین چمن مصنوعی تا پایان آبان ماه و به مناسبت هفته تربیت بدنی به فضای ورزشی استان اضافه می‌کنیم.
وی گفت: جهت هوشمندسازی مدارس سال ۱۴۰۲، ۱۱۰ لپتاپ و سیستم هوشمند در مدارس توزیع کرده‌ایم و بنا داریم تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۰۰ کلاس با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس هوشمندسازی شود.
وی درخصوص مشارکت نوسازی در پروژه‌های دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از دو پروژه خوابگاه دانشگاه فرهنگیان فعال شده و تا مهر ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری است.
حسینی نیک عنوان کرد: در خصوص پروژه‌های سایر نهاد‌ها، ۳۰ میلیارد تومان از سهم شهرداری در اختیار ما است که محل پروژه باید مشخص شود تا مناقصات را برگزار و اعتبار مورد نظر جذب شود.
پروژه زائرسرا بعد از ۱۰ سال فعال شد
پروژه زائرسرای استان به مدت ۱۰ سال راکد بود و خردادماه ۱۴۰۳ به سازمان نوسازی استان منتقل شد و توانستیم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم، در جلسه‌ای که در خدمت آقای استاندار بودیم درخواست حمایت مالی کردیم که پروژه متوقف نشود و‌ امید داریم با تزریق اعتبار طبق برنامه پروژه تحویل داده شود.
ابلاغ ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: برای پروژه‌های مهم سایر ادارات مثل راه و شهرسازی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌ها، سپاه، شهرداری‌ها ۴۰۰ میلیاردتومان ابلاغ اعتبار شده‌ایم و می‌طلبد استاندار محترم و جناب آقای دکتر شاهینی رئیس سازمان برنامه‌ریزی کمک کنند تا برآورد پروژه‌ها و بدون معارض بودنشان اعلام شود و بتوانیم کار را شروع کنیم.
تکمیل ۵۰ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد
وی گفت: برای تکمیل ۵۰ مسجد استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده و باید الباقی اعتبار پیگیری شود، تا بتوانیم سریعتر پروژه‌ها را تحویل دهیم.
ابلاغ ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور برای نوسازی مدارس
وی گفت: درخصوص مسئولیت اجتماعی و اعتبارات دور دوم سفر جا دارد از استاندار پیشین و کنونی و معاون عمرانی که بصورت هفتگی پیگیر پروژه‌ها هستند تشکر کنم، ۲۹۰ میلیارد تومان از اعتبار مصوبات دور دوم سفر ابلاغ شده برای اینکه پروژه‌های تأثیرگذاری تعریف کنیم که شامل ۲۰ مجتمع ۱۲ کلاسه هستند، برای اینکه فضای آموزشی استان را به سمت وضعیت نرمالی ببریم.
احداث ۲۰ مجتمع آموزشی جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسینی نیک تشریح کرد: در دهدشت، گچساران، لنده، مارگون هر کدام ۲ مجتمع پیش‌بینی شده، برای لیکک، دیشموک، چارؤسا، پاتاوه هر کدام یک مجتمع پیش‌بینی شده و باقی مجتمع‌ها به شهرستان بویراحمد اختصاص پیدا می‌کند، و این مجتمع‌ها تا مهرماه ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسند.
وی بیان کرد: از اعتبارات پیش‌بینی شده وزارت نفت سهم مشخصی دارد، سازمان نوسازی سهمش مشخص است و سازمان برنامه‌وبودجه نیز باید سهم اعتبار خود را کمک کند.
هر ماه یک کلنگ‌زنی و یک افتتاح خواهیم داشت
مدیرکل نوسازی مدارس استان افزود: در خصوص پروژه‌های خیر ساز استان، مهرماه ۴۰ پروژه شروع کردیم و الان حدود ۶۰ پروژه مدارس سنگی و پروژه‌های خیر ساز در حال بررسی هستند و طبق قولی که داده‌ایم تا پایان ۱۴۰۳ هر هفته یک کلنگ‌زنی و یک افتتاحیه خواهیم داشت.
حسینی نیک اظهار کرد: همه مدارس فرسوده و تخریبی شناسایی شده‌اند، طبق قانون اداره کل آموزش‌وپرورش باید مدارس بیش از ۳۰ سال سن یا مدارسی که شرایط امنیتی ندارند تخلیه شوند.
مدارسی با وضعیت بحرانی در یاسوج
وی گفت: در نقاط بحرانی یاسوج از جمله مدرسه کوثر، بنت الهدی، عفاف روستای گوشه، مهدیه اکبرآباد، مدارس بحرانی که در مادوان، بلهزار، بنسنجان هستند، اعلام آمادگی کرده‌ایم که مجتمع‌هایی تعریف و بجای مدرسه تخریبی شروع به کار شوند، به دلیل اینکه آموزش‌وپرورش با مشکل زمین مواجه است، نظر نوسازی این هست که مدرسه حذف نشود و آموزش‌وپرورش موقتاً جایی را اجاره کند، تا مدرسه جدید ساخته شود.
حسینی نیک بیان کرد: مدرسه قائم آل محمد شرف‌آباد یاسوج فعلاً تا یکسال قابلیت پذیرش دارد.
۳ هزار و ۱۸ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند
وی گفت: ۳ هزار و ۱۸ مدرسه فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که جهت تعمیر یا تعویض سرویس بهداشتی وسایل و تجهیزات در انبار وجود دارد، مدارسی که مشکل دارند اعلام کنند تا تجهیزات در اختیارشان قرار بگیرد، و برای برخی از مدارس مختلط روستایی نیز پیشنهاد داده‌ایم که سرویس بهداشتی تفکیک شده احداث شود.
۹۳ مدرسه کانکسی جمع‌آوری کرده‌ایم
حسینی نیک افزود: ۹۳ مدرسه کانکسی و ۱۴۳ کلاس درس را جمع‌آوری کرده‌ایم و ۸۰ میلیارد تومان به‌منظور ساخت مدارس بجای کانکس هزینه کرده‌ایم.
وی گفت: تنها استانی هستیم که ادعا داریم مدارس کانکسی با ظرفیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز نداریم.
در روستاهای جلاله زیلایی پرچم نوسازی بالاست
حسینی نیک خاطرنشان کرد: در روستا‌های کم‌برخوردار جلاله زیلایی پرچم نوسازی مدارس بالا است و مدارس در این منطقه ساخته شده است، حتی موتورخانه و شوفاژ در این مدارس کار شده است.  
وی گفت: از مهرماه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار با تعداد ۲۵۲ پروژه آموزشی، فرهنگی، ورزشی داشتیم و جزء دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین میزان جذب اعتبار را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

جلوی ایده‌ی خطرناک ضدملی و مروج حکومت آبی ملوک‌الطوایفی در احداث سد ماندگان را بگیرید

مهدی میرزایی - کارشناس آب و توسعه - در یادداشتی در روزنامه همدلی نوشت: برخی از تصمیمات ...
خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

خروج از قبیله مغضوبان؛ حضور لاریجانی در صداوسیما چه معنایی دارد؟

«سیمای لاریجانی خود را همچون کیهان شریعتمداری، نه رسانه‌ای پایبند به خواست‌ها و مطالبات ...
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
1