تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۹۱۳۶۶
کبنا گزارش می‌دهد

نگرانی نسبت به نتایج استخدامی آموزش پرورش / داوطلبان خواستار بازبینی مصاحبه‌ها خود توسط یک تیم بی‌طرف و صالح هستند

۱۲
۴
نگرانی نسبت به نتایج استخدامی آموزش پرورش / داوطلبان خواستار بازبینی مصاحبه‌ها خود توسط یک تیم بی‌طرف و صالح هستند
کبنا ؛عملکرد آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در دو دهه گذشته علی‌رغم اینکه گاهی مثلاً در سه چهار سال از دوره هادی زارع‌پور روند صعودی داشت؛ اما به‌صورت کلی در بسیاری از شاخص‌ها و در بلندمدت با یک‌روند نزولی مواجه بوده است البته رویه آموزش در سطح کشور نیز چنین مسیری را طی کرده است؛ اما تفاوت اساسی شدت و میزان اُفت و شیب این نزول بوده است که استان ما شرایط به‌مراتب بدتری از استان‌های کشور به دلیل عدم توسعه‌یافتگی، ناتوانی، سیاست‌زدگی و به‌کارگیری افراد ناکارآمد به نسبت جمعیت استان در قالب‌های نیروهای حق‌التدریسی، نهضتی، سربازمعلم و امثالهم بوده است که روابط رفاقتی، سیاسی، ‌فامیلی، طایفه‌ای و منطقه‌ای در چنین استخدامی‌هایی به‌شدت تأثیرگذار بوده و در به‌کارگیری و استخدام این گروها به تنها چیزی کوچک‌ترین توجهی نشده است بحث شایستگی افراد بوده است. بدترین دوران آموزش پرورش که با نارضایتی شدید و اعتراضات مردم به دلیل تبعیض و ظلم به دانش‌آموزان مناطق محروم و به‌کارگیری افراد ضعیف همراه بوده است سال‌های بوده که مجلس و آموزش پرورش هر دو در اختیار اصول‌گرایان بوده است؛ یعنی در زمان مجلس هفتم و هشتم و در زمان مجلس یازدهم عملکرد آموزش پرورش ضعیف بوده و موفقیت چندانی حاصل نشد و در کوتاه‌مدت و بلندمدت خسارات جبران‌ناپذیری به آموزش پرورش تحمیل شده است.
درحالی‌که شایسته‌سالاری و به‌کارگیری معلمان باسواد و متعهد و باانگیزه مهم‌ترین رکن بالابردن کیفیت نظام تعلیم‌وتربیت در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد است؛ اما حتی در استخدامی‌های مربوط به ماده ۲۸ یعنی استخدام از طریق آزمون نیز شاهد گلایه و اعتراض دانش‌آموزان در این سال‌ها بوده‌ایم.
در آخرین مورد این گلایه‌ها، نزدیک به ۱۰۰ نفر از داوطلبان دعوت شده به مصاحبه آزمون استخدامی آموزش پرورش مربوط به استخدام کیفی‌سازی پرورشی نسبت به اعلام نتایج و مسئولان برگزاری مصاحبه‌ها گلایه و نگرانی کرده‌اند و خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی و مربوطه به این موضوع هستند. تا فیلم‌ها و صداهای ضبط شده از مصاحبه‌ها را به یک گروه صالح بسپارند و حق را به‌ حق‌دار برسانند. بیان این مطالب بدون هرگونه پیش‌داوری و سوء‌نیتی مطرح می‌شود و نافی خدمات مسئولان نیست و در واقع به‌دنبال شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق است.
دراین‌بین محمد جمالی آرند که بعد از حسنعلی عزت خواه به جایگاه سرپرستی اداره‌‌کل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد رسیده است و توانست سال تحصیلی خوبی را در سطح استان آغاز کند و تا حد قابل قبولی اشکالات و ایرادات گذشته را در نظام اداری آموزش و پرورش رفع کند، امید می‌رود از حقوق داوطلبان و معترضین دفاع کند.
کبنا نیوز آماده انتشار پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا در این سه سال در آموزش و پرورش چنانی ستم و ظلم برج آنان این استان روا داشتند که غیر از خدا میداند
م
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان طرفدار آقای بهرامی عمیقا از ایشون ناراحت هستم چرا که با وجود 6 ماه از پیروزی ایشان، متأسفانه تیم روشنفکر در اداره کل به مدیریت سبحانی هر چه دلشان خواست در آزمون استخدامی خصوصا کیفیت بخشی کردند
ن
Iran, Islamic Republic of
اگر قراره بررسی‌مجددبشه باید تیمی از استان های همجوار عهده دار بشه وگرنه این حضرات که بازماندگان نماینده شکسته خورده هستند اگر قراره دوباره بررسی کنند همان آش و کاسه سابقه
مهر
Iran, Islamic Republic of
این خبر کبنا کاملا درسته
در این آزمون افرادی که بالاترین نمرات کتبی رو داشتند و عملکرد خیلی خوبی در مصاحبه داشتند چون از نزدیکان و هم خط انتخاباتی تیم آقای روشنفکر نبودند رد شدند.
امیدوارم کبنا تایید کنه
داوطلب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای جمالی، اقای سبحانی دقیقا باید چیکار کنه که ایشون رو عزل کنید؟
مختار بزودی به عشایر بر می گردد
Iran, Islamic Republic of
تا نیروهای روشنفکر هستند همین آش است و همین کاسه...
امور اداری و معاونت مالی باید از نیروهای روشنفکر پاکسازی شوند
مهدی روشنفکر استان را حداقل ده سال به عقب برگرداند
بهرام
Iran, Islamic Republic of
آقایان سبحانی، بادغن، بهادران و راوند چطوری میخواید فردای قیامت پاسخگوی این داوطلبان باشید ؟
من پشیمانم از رأی که به بهرامی دادم و هنوز این حضرات بی پروا تر از سال گذشته دارن....
حق
Iran, Islamic Republic of
سلام. مستندات از امور اداری و ارزیابی استان در استخدامی های آموزش و پرورش دارم و هر رسانه ای خواست در اختیارش خواهم گذاشت.
زیلایی
Iran, Islamic Republic of
طبق شنیده ها، فرماندار ناکارآمد مارگون بزودی در مدارس عشایری ابلاغ دبیری خود را دریافت خواهد کرد...
۲۴ ساعت دبیر دروس ادبیات، زبان فارسی، املا و انشا
سفلی
Iran, Islamic Republic of
از کبنا نیوز بابت این گزارش بجا تشکر میکنم
بعنوان کسی در این پروسه بودم متاسفانه این گزارش رو تایید میکنم متأسفانه تیم نماینده سابق تصمیم گرفتند کی پذیرفته و کی رد بشه
Iran, Islamic Republic of
در استخدامی ها راوند،بادغن،سبحانی و بهادران/در رابطه با مدارک امتیاز آور داوطلبان عمدا مدراک عده ای از افراد را قبول نمی‌کردند تا افراد مورد نظر خودشان پذیرفته شوند. به عنوان یک داوطب خواستار ورود مراجع ذیصلاح در این قضیه هستم.
Iran, Islamic Republic of
لطفاً پیگیری بشه تاحق به حقدار برسه
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1