تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۴۹۱۵۰۷
حمله شدید سردار رادان به خودروسازان داخلی؛

چرا کسی جلوی عرضه «ارابه‌های مرگ داخلی» را نمی‌گیرد؟ / خودتان اعتماد می‌کنید خانواده‌تان سوار خودروی داخلی شوند

۲
۰
حمله شدید سردار رادان به خودروسازان داخلی؛ چرا کسی جلوی عرضه «ارابه‌های مرگ داخلی» را نمی‌گیرد؟
کبنا ؛فرمانده کل انتظامی اخیراً بصورت رسمی اعلام کرد: «برخی از خودروهای ایرانی ارابه مرگ هستند! ۵۰ تا ۶۰ درصد علت تصادفات فوتی مربوط به خودروهای ناایمن است».
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، در سال‌های اخیر، موضوع ایمنی خودروهای داخلی به یکی از دغدغه‌های مهم مردم کشورمان تبدیل شده است.
تصادفات جاده‌ای همچنان یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر در ایران محسوب می‌شود و بخش قابل‌توجهی از این تصادفات، به دلیل ناایمن بودن خودروهای تولید داخل است؛ این مسأله نگرانی‌هایی را در حوزه صنعت خودروسازی و ایمنی جاده‌ها برانگیخته است.
بر اساس گزارش‌های رسمی، خودروهای تولید داخل در بسیاری از موارد نتوانسته‌اند استانداردهای بین‌المللی ایمنی را رعایت کنند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که یکی از دلایل اصلی وقوع تصادفات مرگبار، طراحی ضعیف بدنه و عدم تجهیز خودروها به سیستم‌های ایمنی کافی است.
به طور خاص، خودروهای تولید داخل که در بازار کشورمان به فروش می‌رسند، گاهی بدون داشتن استانداردهای لازم وارد خیابان‌ها و جاده‌ها می‌شوند و این موضوع به ویژه در تصادفات سنگین و مرگبار، کاملاً مشهود است.
فرمانده کل انتظامی: برخی از خودروهای ایرانی ارابه مرگ هستند!
سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی کشور طی روزهای اخیر و همزمان با هفته فراجا به صراحت به وضعیت فاجعه‌بار خودروهای داخلی اشاره کرد و درباره نقش خودروهای ناایمن در بروز تصادفات مرگبار کشورمان گفت: "برخی از خودروهای ایرانی ارابه مرگ هستند! باید بدانیم که ۵۰ الی ۶۰ درصد علت تصادفات فوتی مربوط به خودروهای ناایمن است، چراکه در تصادفات نتوانسته‌اند جان سرنشینان را حفظ کنند. موضوع ایمنی خودرو در کاهش جان باختگان تصادف نقش اصلی دارد."
این اظهارات از سوی فرمانده کل انتظامی، بازتاب گسترده‌ای در جامعه داشت و بسیاری از مردم و کارشناسان نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. سردار رادان با تأکید بر این نکته که بسیاری از خودروهای داخلی توانایی حفظ جان سرنشینان را ندارند، از خودروسازان خواست تا به مسئولیت خود در قبال ایمنی محصولاتشان بیشتر توجه کنند.
وی در ادامه سخنان خود به موضوع اعتماد به تولیدات داخلی اشاره کرد و با گلایه از وضعیت ایمنی خودروها، پیشنهاد قابل تأملی به خودروسازان ارائه داد: به خودروسازان پیشنهاد می‌دهم خودشان و خانواده‌هایشان از پایین‌ترین مدل خودرویی که تولید کرده‌اند، به مدت زیادی استفاده کنند تا مشخص شود ضریب اعتماد آنها به وسیله‌ای که تولید کرده‌اند، چقدر است؟!
نگاهی به آمار تصادفات جاده‌ای و نقش خودروهای ناایمن
طبق آمار منتشرشده از سوی پلیس راهور، هر ساله هزاران نفر در جاده‌های ایران جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند که بخش عمده‌ای از این مرگ و میرها به دلیل ناایمن بودن خودروهای تولید داخل است.
بر اساس گزارش‌های کارشناسی، حدود ۶۰ درصد از تصادفات مرگبار به دلیل مشکلات ایمنی خودروها رخ می‌دهد. این مسأله شامل خودروهایی می‌شود که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، یا به سیستم‌های ایمنی نظیر ایربگ‌ها و ترمزهای ضدقفل مجهز نشده‌اند.
بررسی‌های انجام‌شده توسط مراکز ایمنی و پلیس راهور نشان می‌دهد که ضعف‌های جدی در ساختار و طراحی خودروهای داخلی وجود دارد. این مشکلات شامل استحکام بدنه، عملکرد ضعیف سیستم ترمز، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد و مقاومت کم خودروها در برابر ضربات شدید است.
پیشینه‌ای از وضعیت صنعت خودروسازی ایران
صنعت خودروسازی ایران با بیش از نیم قرن سابقه، یکی از بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. با این حال، این صنعت همواره با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده و یکی از اصلی‌ترین مشکلات خودروسازی ایران، عدم به‌روزرسانی تکنولوژی‌ها و تأخیر در تطبیق با استانداردهای بین‌المللی است. خودروسازان داخلی به‌ویژه در زمینه ایمنی و کاهش مصرف سوخت، نتوانسته‌اند همگام با رقبا حرکت کنند.
هرچند برخی تلاش‌ها در زمینه بهبود کیفیت خودروها صورت گرفته، اما هنوز خودروهای ایرانی از نظر ایمنی در سطح بسیار بسیار پایین‌تری نسبت به همتایان خارجی خود قرار دارند. استفاده از مواد اولیه نامرغوب و عدم رعایت استانداردهای سختگیرانه تولید از عواملی است که ایمنی خودروها را تحت تأثیر قرار داده و باعث افزایش تصادفات مرگبار شده است.
راهکارهای پیشنهادی برای بهبود ایمنی خودروها
با توجه به تأکید سردار رادان بر نقش ایمنی خودروها در کاهش تصادفات، لازم است خودروسازان به جای اولویت‌بندی منافع اقتصادی، به بهبود کیفیت و ایمنی محصولات خود توجه بیشتری داشته باشند. تجهیز خودروها به فناوری‌های ایمنی مدرن، مانند سیستم‌های ترمز اضطراری، ایربگ‌های چندگانه و تقویت ساختار بدنه، می‌تواند نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای ایفا کند.
در نهایت، توجه به افزایش آگاهی عمومی و تشدید نظارت‌های قانونی بر کیفیت خودروهای تولیدی، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند ایمنی خودروهای داخلی را ارتقا داده و از بروز تصادفات مرگبار جلوگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد نیروی مسلح ایران ویژه فراجا ::::ورسانه که درخط اولند :::منافع مدیران ومسعولان در همین معیوب بودن خودرو است بویژه قطعه سازان بی کیفیت که اسقاطی خارجی بهتربوده
Iran, Islamic Republic of
افرین به کار سرداروکل نیروی انتظامی واگاهی های کل کشور من توی اگاهی یکی ازشهرهای کوردستان بودم که یک بنده خدا روگرفته بودن با سه جین جوراب ساق کوتاه وتوی تعزیرات قروه جریمه شده بود توروخدا قانون اینطوریه که شمادارین
اخه بارلاستیک داخلی اونم برند بارز قاچاقه باباجمع کنین کاسه وکوزه تونو
تصاویر | زنی زنده در مترو در آتش سوخت؛ عابران فیلم گرفتند؛ کسی به یاری نشتافت؟

تصاویر | زنی زنده در مترو در آتش سوخت؛ عابران فیلم گرفتند؛ کسی به یاری نشتافت؟

هیچ‌کس کمک نکرد. تماشاگران بیشتر مشغول فیلم‌برداری بودند و ماموران پلیس و مسافران و عابران ...
نماینده مجلس: سالانه ۵۰ هزار دانش‌آموز پشت کنکوری مهاجرت می‌کنند/ ۲۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو در ترکیه داریم

نماینده مجلس: سالانه ۵۰ هزار دانش‌آموز پشت کنکوری مهاجرت می‌کنند/ ۲۵ هزار دانش‌آموز و دانشجو در ترکیه داریم

احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی گفت: موضوع کنکور متعلق به شورای عالی انقلاب فرهنگی است ...
دلیل نابینا شدن ۹ بیمار در تهران مشخص شد +  فیلم

دلیل نابینا شدن ۹ بیمار در تهران مشخص شد + فیلم

رئیس کمیسیون بهداشت درباره دلیل نابینا شدن ۹ بیمار در یک بیمارستان چشم پزشکی گفت: هنوز ...
1