تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۹۱۲۸۸
کبنا گزارش می‌دهد

لزوم شفاف‌سازی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در طرح شهید زین‌الدین و بودجه انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری

۸
۰
لزوم شفاف‌سازی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در طرح شهید زین‌الدین و بودجه انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری
کبنا ؛احتمالاً تا سال‌های بعد استان باید درگیر میراث پُر ابهام دوره استانداری علی احمدزاده باشد. اگر چه استانداری وی به آخر خط رسیده است؛ اما این دلیل نمی‌شود اگر تخلف و یا حداقل ابهام و تردیدی در بخش و حوزه‌ای وجود دارد این موضوعات نیز بایگانی گردند.
 برخی از این موضوعات مربوط به حقوق عامه مردم و بحث بیت‌المال است و گاهی تخلفات در این موضوعات جنبه جرم و پیگیری می‌تواند داشته باشد.
طرح شهید زین‌الدین از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مطالبه مردم و جوانان است که نسبت به ابعاد طرحی که آن را تبعیض‌آمیز می‌دانند خواستار شفافیت و روشن‌شدن ابعاد قضایا هستند.
اینکه دلیل به‌کارگیری چند نیروی محدود تحت عنوان نخبه چه بوده است؟ شاخصی نخبگی برای چنین طرحی چه مواردی بوده است و آیا این موضوع به اطلاع عموم رسانده شده بود و یا تنها تعدادی نیروی محدود و سفارشی از مواهب این طرح برخوردار گردیدند؟ نقش استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و معاونین و همچنین نمایندگان مجلس در این طرح کدام است؟
بخش زیادی از جوانان شایسته و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد از حامیان دولت سیزدهم بودند؛ اما الان این پرسش وجود دارد که چگونه تنها چند مورد نورچشمی در قالب این طرح به استخدام استانداری و بقیه هم در سایر دستگاه‌ها در آمدند و آیا حق  نخبگان واقعی و تحصیل‌کرده در این میان ضایع نشده است؟
 به همین خاطر به استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد می‌گردد باتوجه‌به سابقه‌شان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اشرافی که قطعاً نسبت به قانون و مواد به‌کارگیری نیرو در دستگاه‌های دولتی دارد خود به این موضوع ورود نماید و یا در صورت نیاز کار را به دستگاه‌های بازرسی و نظارتی بسپارد تا حداقل بخشی از اعتماد ازدست‌رفته مردم احیا و همه چیز برای مردم روشن شود.
در دو موضوع بودجه و اعتبارات مربوط به هزینه‌های ستاد اربعین و هزینه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم و انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری نیز ابهامات و تردیدهای زیادی در مورد هزینه‌کرد این اعتبارات وجود دارد. انتخابات که با بی‌تدبیری، بی‌توجهی و کم‌کاری استاندار و معاون سیاسی به تخلفاتی ناخوشایند منجر شد و سبب ورود نهادهای نظارتی در سطح ملی شد و بخشی از صندوق‌های رأی نیز ابطال شد.
اگر قرار بر برگزاری انتخابات به این شکل و سیاق بود چه لزومی به این مقدار هزینه و صرف بودجه عمومی برای آن بود. کهگیلویه و بویراحمد درگذشته حماسه‌های باشکوهی در انتخابات خلق کرده بود که متأسفانه باوجود خلق حماسه مردم فهیم؛ اما در این دوره یک نقطه سیاه در پرونده مدیریت انتخابات این دوره استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسید. لازم است استاندار جدید به بررسی و حسابرسی پرونده‌های مربوط به هزینه‌های انتخابات و سایر موضوعات بپردازد چرا که حرف‌های زیادی در این باره مطرح می‌شود و در صورتی همه چیز برای مردم روشن می‌شود که تیم بی‌طرفی بر اساس قانون این مسائل را بررسی تا اعتماد مردم دچار خدشه نشود و اگر در این موارد انحراف اعتبارات اتفاق افتاده باشد، برای مردم روشن شود.
 اما مورد آخر در نوع خود از جالب‌ترین میراث‌های به‌جامانده از دوره زعامت احمدزاده در استان است. اگر این داستان آن گونه که برخی رسانه‌ها مدعی هستند صحت داشته باشد باید به حال این افراد مدعی در استان افسوس خورد که چنین لیدرهایی در این جریان‌های سیاسی به‌اصطلاح اصول‌گرا  و انقلابی و پرطمطراق حضور دارند.
 طبیعی است وجود همین لیدرها یعنی امثال این آقای مشاور نیز باعث روگردانی مردم از این جریان در سال‌های اخیر شده است. طبق ادعاها گفته می‌شود فردی که حکم مشاور استاندار را داشته است رپرتاژها و آگهی‌های استانداری را برای نشریه کم تیراژ خود که احتمالاً عددش به انگشتان دودست نمی‌رسید می‌گرفته است و  سندهای وی نیز زود باید پرداخت می‌شد. امیدواریم این موضوع صحت نداشته باشد و در وهله اول خود او دراین‌رابطه صادقانه واقعیات را به مردم بگوید و در غیر این صورت این وظیفه استاندار است ضمن لغو احکام چنین مشاورانی و همچنین مشاوری که علیه آذری جهرمی از لفظ ناپسند «قرتی» استفاده کرد اقدام نماید و این موضوع احتمالاً در صورت صحت یک تخلف و سوءاستفاده از جایگاه است بررسی و با آن برخورد شود. البته تشخیص این موارد بر عهده مراجع قانونی است و این پایگاه خبری بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و سوء نیتی به دنبال شفاف‌سازی است و بر اساس وظیفه قانونی سوت‌زنی که مقامات قضایی نیز بر آن تأکید دارند و بیان این مطالب نافی خدمات نیست و کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسئولان مربوطه را دارد.
مردم منتظر عملکرد و واکنش استاندار نسبت به این مسائل هستند و یقیناً سکوت و عدم پیگیری موارد مطروحه در کارنامه رحمانی ثبت خواهد شد و در اولین آزمون نمره خوب را دریافت نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
طرح زین الدین معیار ارزیابی عملکرد رحمانی است
استانداری
Iran, Islamic Republic of
افتضاح
واقعا مایه شرمساری است
این‌چنین وقیحانه و بی پروا
نابود کردند و رفتند
Iran, Islamic Republic of
کینانیوز بسه
Iran, Islamic Republic of
آقای رحمانی
بسم الله

پول اربعین در این دو سال کجا هزینه شد؟
آزمون سرکاری زین الدین را تفحص کنید و باطل
مالی
Iran, Islamic Republic of
هر کاری خواستند انجام دهند در قالب هزینه های انتخابات سند سازی کردند
استانداری
Iran, Islamic Republic of
ذی حساب استانداری نباید سندهای انتخابات را تا رسیدگی کامل امضا کنند
شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خروجی آزمون زین الدین نشان دهنده ورودی معیوب این آزمون است
شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خروجی آزمون زین الدین نشان دهنده ورودی معیوب این آزمون است
Iran, Islamic Republic of
براساس گزارشات رسیده مسول برگزاری آزمون ف/ بوده مسول گزینش بوده مدیرکل اداری و مالی بوده تازه افراد خاصی رو ماموریت داشته قبول کنه همه رانتی بودن از دستگاه های امنیتی بخاطر حفظ و ابروی نظام خواهان برخورد با چنین افراد متکبر و خودخواه هستیم آقای کمایی قسمت میدم به خون شهدا وخون سید حسن نصرالله ای کامنت وبذار
خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1