تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۹۱۲۸۰
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

64 پرونده قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد / پرونده مرگ دوقلوها در بیمارستان امام سجاد(ع) در جریان است / رشد آمار نزاع دسته‌جمعی در استان

۰
64 پرونده قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد / پرونده مرگ دوقلوها در بیمارستان امام سجاد(ع) در جریان است / رشد آمار نزاع دسته‌جمعی در استان
کبنا ؛مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شش‌ماهه نخست امسال 176 پرونده در حوزه پزشکی تشکیل دادیم که 64 پرونده مربوط به قصور پزشگی بوده که شکایت در حوزه زنان و زایمان، دندانپزشکی و اقدامات زیبایی در رأس این پرونده‌ها بوده است.
کامروز امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمارها در حوزه پزشک‌قانونی پرداخت و با بیان اینکه 6 اداره فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال در مجموع 13 هزار و 349 نفر به ادارات پزشک‌قانونی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام معاینات بالینی مراجعه داشتند. شش اداره فعال در سطح استان داریم.
وی افزود: شهرستان بویراحمد با هفت هزار و 390 نفر بیشترین مراجعه و شهرستان باشت با 284 نفر کمترین مراجعه را داشته است.
امینی گفت: از مجموع 13 هزار و 349 نفر به ادارات پزشک‌قانونی سراسر استان، 9 هزار و 16 نفر مربوط به آقایان و 4 هزار و 333 نفر نیز مربوط به خانم‌ها هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.3 درصد افزایش را شاهد بودیم.
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بحث معاینات اجساد، 370 جسد را در ادارات پزشک‌قانونی بررسی و مجوز دفن صادر کردیم که 172 مربوط به خانم‌ها هستند و 198 پرونده هم مربوط به آقایان بود که 2.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
امینی گفت: در بحث آزمایشگاه، در شش‌ماهه نخست امسال 782 پرونده تشکیل دادیم.
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پرونده‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: در بحث پرونده‌های کمیسیون پزشکی 176 پرونده در شش‌ماهه نخست امسال تشکیل، بررسی و اعمال‌نظر شد که از این تعداد 64 پرونده قصور پزشکی بوده است.
وی با بیان اینکه از 64 پرونده پزشکی 31 پرونده منجر به رأی محکومیت و 33 پرونده منجر به رأی برائت شد، اظهار کرد: بیشترین شکایت در حوزه پزشکی مربوط به زنان و زایمان، دندانپزشکی و اقدامات زیبایی است.
این مسئول در خصوص مرگ دو نوزاد دوقلو در بیمارستان امام سجاد(ع) گفت: دراین‌خصوص پرونده تشکیل دادیم و آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌ها انجام گرفته و منتظر جواب هستیم.
امینی گفت: در بحث نزاع دسته‌جمعی سه هزار و 158 مراجعه‌کننده داشتیم که از این تعداد 2 هزار و 76 نفر از مراجعه‌کنندگان آقایان و 782 نفر آنها هم خانم‌ها بودند؛ یعنی حدود 1.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.
وی افزود: 177 پرونده در بحث حوادث کار در اداره کل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که 172 پرونده مربوط به آقایان بوده و 5 پرونده هم مربوط به خانم‌ها است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
مدیرکل پزشک‌قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به آمارهای سقط‌جنین در این استان اشاره کرد و گفت: در بحث سقط درمانی 70 پرونده تشکیل دادیم که 60 پرونده منجر به صدور مجوز سقط درمانی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

خشکسالی دشت‌های کهگیلویه وبویراحمد را می‌بلعد

 کاهش نزولات آسمانی و برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، زنگ خطر وقوع بحران در دشت‌های ...
پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پشت پرده ترور سیدحسن نصرالله

پس از جنگ سال ۲۰۰۶ اسرائیل با حزب الله لبنان، تل آویو سرمایه گذاری‌های سنگینی را جهت ...
حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
1