کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

استفاده از مشروبات الکلی در یکی از مدارس چرام؟ / سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: چنین چیزی نیست / این اتفاق مربوط به دو سال پیش است

10 مهر 1403 ساعت 19:12

بنا به اظهار یک سایت محلی، در یکی از مدارس دخترانه شهر چرام مشروبات الکلی استفاده شده که سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را رد کرد.


در فضای مجازی و برخی سایت‌‌ها نوشته شده که در یکی از مدارس دخترانه شهر چرام مشروبات الکلی استفاده شده که سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد این موضوع را رد کرد.
باید جامعه آگاه شود/لزوم برگزاری برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی
به گزارش کبنانیوز،  پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل در محیط مدرسه بسیار ضروری است. برای این منظور، اقداماتی باید در سطح مدرسه، خانواده و جامعه صورت گیرد. در مدارس، برگزاری برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی درباره خطرات مصرف مواد مخدر و الکل، تشکیل گروه‌های پشتیبانی و مشاوره، ایجاد فضای سالم و پر انگیزه برای دانش‌آموزان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی آن‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
ارتباط باز و صمیمی بین والدین و فرزندان
همچنین، نقش خانواده در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل بسیار حائز اهمیت است. ارتباط باز و صمیمی بین والدین و فرزندان، آگاهی از دغدغه‌ها و نیازهای آن‌ها، ارائه اطلاعات صحیح و علمی درباره مواد مخدر و الکل، تعامل مستمر و مثبت با مدرسه و مشارکت در برنامه‌های آموزشی می‌تواند به پیشگیری از این چالش کمک کند. علاوه بر این، جامعه نیز نقش مهمی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل در محیط مدرسه دارد. ایجاد فضایی سالم و محافظتی برای جوانان، ارائه فرصت‌های سازنده برای سرگرمی و تفریح، توانمندسازی جوانان در مقابل فشارهای اجتماعی و ارائه پشتیبانی به خانواده‌ها نیز از جمله اقداماتی است که می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر و الکل در محیط مدرسه مؤثر باشد.
به گزارش کبنانیوز، محمد جمالی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش  در خصوص این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: این اتفاق مربوط به دو سال پیش است، دو سال پیش دانش‌آموزان اردویی رفته بودند و این حرف گفته شد، پیگیری کردیم و راست و دروغش هم مشخص نشد.
وی در پاسخ به اینکه این خبر در حال حاضر منتشر شده افزود: چنین چیزی نیست، داستان این است که فرزند فردی که خبرنگار است، در یکی از درس‌های خود تجدید شده، و خانواده این دانش‌آموز بنده را تهدید کرده که علیه شما خبر می‌زنم، موضوع همین است.
متأسفانه در سال‌های اخیر گرایش به سوءمصرف مواد و الکل به سنین نوجوانی رسیده و این زنگ خطری برای کل جامعه اعم از مدارس و خانواده‌ها است.


کد مطلب: 491252

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/491252/استفاده-مشروبات-الکلی-یکی-مدارس-چرام-سرپرست-اداره-کل-آموزش-پرورش-کهگیلویه-بویراحمد-چنین-چیزی-نیست-این-اتفاق-مربوط-دو-سال-پیش

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1