تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۹۰۸۴۶
یادداشت؛

«رحمانی» استانداری در تراز ملی / شائبه‌پراکنی «سم» توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد / تاج‌گردون هراسی و چسباندن همه‌ی اتفاقات به تاج‌گردون غیراخلاقی و در جهت تضعیف وحدت و همدلی فعلی استان است

۰
«رحمانی» استانداری در تراز ملی / شائبه‌پراکنی «سم» توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد /  تاج‌گردون هراسی و چسباندن همه‌ی اتفاقات به تاج‌گردون غیراخلاقی و در جهت تضعیف وحدت و همدلی فعلی استان است
کبنا ؛یادداشت - عنوان و جایگاه «استاندار» از چنان گستردگی و شمولیتی برخوردار است که اضافه‌کردن برخی عناوین و صفات دیگر نمی‌توانند اعتبار و اهمیت این جایگاه را به‌راحتی خدشه‌دار کنند.
طبیعی است هر انتصابی با مخالفت‌ها و گاهی سنگ‌اندازی‌های مخالفان و گاه حتی دوستان مواجه گردد. به‌ویژه انتصاب استاندار به‌عنوان یک جایگاه مهم و سیاسی در استان‌ها بیش از هر منصبی محل اختلاف‌نظر و اختلاف دیدگاه بوده و هست.
معرفی یدالله رحمانی خوشبختانه به اتکای سوابق روشن و درخشان مدیریتی وی در سطوح مختلف و جایگاه‌های گوناگون در نقاط زیادی از کشور با استقبال و رضایت قابل‌قبولی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه گردیده است.
یقیناً این رضایت و استقبال اتفاقی نیست و حاصل دقت و حساسیت مردم نسبت به کارگزاران خویش است.
در این میان البته کسانی هستند که با جعل و بعضاً بزرگ‌نمایی بر برخی موضوعات کوچک و یا سوءبرداشت‌های خویش سعی در انحراف این اتفاق مهم برای استان دارند.
پیش‌ازاین هم در همین رسانه به‌صراحت اعلام کردیم که مسئله استان استاندار بومی و یا غیربومی نیست که حتی نمی‌توان طبق ابتدایی‌ترین شاخص‌ها عنوان غیربومی را برای یدالله رحمانی به کاربرد. بلکه مسئله حضور یک استاندار توانمند، اجرایی، ملی و توسعه‌گرا است که بی شک رحمانی واجد این ظرفیت‌هاست. 
حضور در کهگیلویه و بویراحمد چه در قالب کارمند اداری و همچنین سوابق مدیریتی و چه نسبت‌های فامیلی در درون استان و تعلق به منطقه‌ای که به‌صورت ارتباطی و وابستگی درهم‌تنیدگی اساسی و قدیمی با استان داشته است سبب شده است «رحمانی» بیشتر در سیمای یک مدیر توانمند ملی به تصویر درآید. نگاهی به سوابق و رزومه اکثر استانداران تاریخ استان نشان می‌دهند کمتر کسی از میان آنها با چنین رزومه پر و پیمانی پا به استانداری استان گذاشته‌اند.
بااین‌وجود اما برخی به شکل بسیار عجیبی موضوعی که متعلق به گذشته است را به انتصاب رحمانی نسبت می‌دهند و اصطلاحاً «قصاص قبل از جنایت» می‌کنند. اتفاقاً کلید پیگیری دنا به‌عنوان موضوعی که حتی اگر جغرافیایی به آن نگریسته شود از دغدغه‌های رحمانی به‌عنوان یکی از «دنا نشینان» است در دست مدیران تعامل‌گرا و اهل شناخت از جنس رحمانی است.
بنابراین، موضوع «دنا» اگر مقصری دارد که حتماً دارد مدیران و استانداران گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه استاندار فعلی و نمایندگان مجلس است نه استانداری که هنوز جلسه معارفه‌اش برگزار نگردیده است.
 نکته دیگر در برخی از رسانه‌های استان در ساعات گذشته اصرار بر انتساب این انتصاب به غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران و باشت است که ذکر چند نکته در این میان لازم است.
اول: که فارغ از هر اتفاق قبلی هم اینک رحمانی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد است و برای پیشبرد و پیشرفت امورات استان تعامل و وحدت عمل میان مسئولین استانی لازم و ضروری است و نباید با این شائبه‌ها فضا به سمت ضدیت و یا تصویرسازی اشتباه از واقعیات استان پیش رود.
دوم: فرایند انتخاب استاندار در همه‌ی دولت‌ها و دوره‌ها سازوکارهای مربوط به خود را داشته است که در این دوره هم بخش زیادی از این فرایند رسانه‌ای شد و نمایندگان هم در تلاش برای معرفی برخی نیروهای نزدیک به خود بودند و ازاین‌حیث اتفاق جدید و خاصی پیش نیامد.
سوم: تصمیم‌گیرنده نهایی و صادرکننده حکم وزیر کشور و مجموعه هیئت دولت هستند.
چهار: به نظر می‌رسد آیتم‌های خاص و مشخصی مدنظر وزارت کشور برای انتخاب استانداران بوده است که این آیتم‌ها حداقل در مورد دو استاندار معرفی شده نشان می‌دهد دولت استاندارانی در سطح وزرا می‌خواهد.
پنج: رحمانی در وهله اول محصول و برآیند شایستگی و سوابق روشن خود بوده است و در ادامه اگر حمایتی در تهران و درون استان از وی صورت‌گرفته است در ادامه تأیید این سابقه و توانمندی بوده است و بیشتر به بعد از حکم وزیر در مورد وی بر می‌گردد.
شش: تاج‌گردون نماینده توانمند استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و رئیس یک کمیسیون مهم است. هم اینک مهم‌تر از هر موضوعی همدلی و وحدت در میان استاندار و نمایندگان شرط اول حرکت به سمت توسعه و ترقی استان است. تاج‌گردون هراسی و چسباندن همه‌ی اتفاقات به تاج‌گردون نه‌تنها واقعی نیست؛ بلکه غیراخلاقی و در جهت تضعیف وحدت و همدلی فعلی استان است.
یدالله رحمانی حالا استاندار کهگیلویه و بویراحمد است و تقلیل مسائل استان به موضوعات کوچک و برخی تسویه‌حساب‌های منطقه‌ای جز حاشیه آفرینی اشتباه هیچ آورده‌ی دیگری برای استان نداشته و نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1