تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۹۰۷۶۸
کبنا گزارش می‌دهد

آزمون سخت استاندار آینده

۰
آزمون سخت استاندار آینده
کبنا ؛ این روزها و با پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در سطح ملی بیش از هر چیز بر فضای آرام و همدلانه در کشور و در میان همه نیروهای سیاسی کشور تأکید می‌شود. باوجود مشکلات عدیده و مصائب بی‌شمار در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف راه درازی در پیش دولت آینده است که در این میان وجود همدلی و آرامش ضرورتی است که پیش‌شرط و پیش‌فرض هر حرکت و اقدام دیگر در کشور است.
 هر چند در این روزها شاید هیاهو و برخی فشارها برای تشکیل کابینه و در ادامه مدیران استانی خواهیم بود؛ اما معمولاً این اتفاقات طبیعی است و خیلی زود این شورای تعلیقی و آشفته تعیین تکلیف خواهد شد. در این میان اما فرصت آزمون‌وخطا نیست در سطح کابینه قطعاً شخص رئیس‌جمهور و مجموعه اطرافیان ایشان بادقت و ظرافت امور را به‌پیش خواهند برد و بعد از آن نوبت به استان‌ها می‌رسد که مسئولیت مهمی متوجه دلسوزان و همچنین تصمیم‌گیرندگان و نمایندگان مجلس است.
 هیچ مسئولیت و منصبی نباید به چشم گوشت قربانی نگریسته شود و بلکه برعکس باید به‌عنوان یک فرصت محدود و حساس مورد مداقه قرار گیرد. به‌ویژه در کهگیلویه و بویراحمد و به جهت عمق و انباشت مشکلات و مصائب اهمیت و ضرورت این مسئله مضاعف است.
 خیلی زودتر از استقرار دولت جدید شاهد معرفی و گزینه‌سازی‌های زیادی برای منصب استانداری بوده‌ایم که البته مشخص است این گزینه‌ها نتیجه سلیقه و نظرات شخصی افراد و به‌ویژه برخی از افرادی است که نامشان لابه‌لای گزینه‌های جدی‌تر می‌آید.
 این گروه افراد معمولاً سعی دارند چند گزینه واقعی را لیست کنند و بعد عکس و نام خود را در کنار این گزینه مطرح نمایند و در مراحل بعد با لابی و فشار بر نمایندگان حداقل اگر استاندار نشدند به معاونت برسند.
طبیعی است گزینه‌های همچون فتاح محمدی، یدالله رحمانی، موسی خادمی و... می‌توانند گزینه‌های جدی و دارای شرایط برای استانداری باشند؛ اما وجود برخی نام‌ها بدون کوچک‌ترین تجربه و کارآمدی در این لیست‌ها به نام جوان‌گرایی نه‌تنها نتیجه‌ای در بر ندارد؛ بلکه برعکس سبب خواهد شد یک فضای پرتنش و پر فشار در استان ایجاد و کار را برای تصمیم‌گیران نهایی سخت و دشوار نماید.
 در این لیست‌ها حضور برخی افراد که در زمان مسئولیتشان جز غیبت در محل کار و تشدید حاشیه هیچ دستاوردی نداشته‌اند در نوع خود عجیب و قابل‌تأمل است.
 استانداری جای سهم‌خواهی نیست که اگر به این سمت رفت که متأسفانه نشانه‌هایی از چنین اتفاقی دیده می‌شود هیچ دست آورد ملموس و مثبتی برای استان نخواهد داشت و نتیجه جز معرفی یکی استاندار ضعیف و سهامی عام برای استانداری در پی نخواهد داشت که به‌شتاب بیشتر به سمت قهقرای استان منجر خواهد شد.
  در این میان رسالت سنگینی متوجه نخبگان و رسانه‌های استان است که با ایجاد فضای گفت‌وگو و تعیین شاخص‌ها و مؤلفه‌های یک استاندار توانمند در جهت توسعه و همدلی در استان ریل‌گذاری نمایند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان: کفش دزد را امام جماعت نکنید

روزنامه کیهان با انتقاد از انتصابات در دولت نوشت: در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی ...
برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

برندگان و بازندگان تورم چه کسانی هستند؟

یک اقتصاددان، گفت: اگر دولت واقعا بخواهد تغییر اساسی در ریل‌گذاری اقتصادی کشور انجام ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
1