تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۴۹۰۴۸۰
با امضای میثاق‌نامه‌ای مطرح شد

تشکل‌های زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد در مخالفت با واگذاری مدیریت دنای شمالی به اصفهان؛ مدیریت دنا یکپارچه باشد

۱۳
۴
تشکل‌های زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد در مخالفت با واگذاری مدیریت دنای شمالی به اصفهان؛ مدیریت دنا یکپارچه باشد
کبنا ؛تشکل‌های زیست‌محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ماهانه خود با موضوع بررسی چالش‌های زیست‌محیطی بر مدیریت یکپارچه دنا تأکید و با امضای میثاق نامه‌ای خواهان پیگیری موضوع و بررسی موضوع سی و هشتمین مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست در خصوص دنا از طریق مبادی ذی‌ربط شدند. 
به گزارش کبنا، اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد – در ادامه سلسله‌نشست‌های ماهانه تشکل‌های زیست‌محیطی مردم‌نهاد با مسئولان محیط‌زیست استان، آخرین نشست تابستانه آنان با موضوع «بررسی چالش‌های زیست‌محیطی با اولویت منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا» که اخیراً تحت‌تأثیر سی و هشتمین مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست کشور قرار گرفته است در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد. 
بر اساس این گزارش در این نشست که مدیران عامل شبکه‌های زیست‌محیطی و مسئولان محیط‌زیست استان حضور داشتند پس از بحث‌وبررسی مفاد مصوبه سی و هشتمین جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست و شبهات ایجاد شده دراین‌خصوص، دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد ضمن انتقاد از این مصوبه خواهان مدیریت یکپارچه دنا شدند و مقرر گردید میثاق نامه‌ای در حمایت از مدیریت یکپارچه دنا تنظیم و از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیری قانونی گردد. 
همچنین با عنایت به اینکه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان پرچم‌دار مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در کشور از طریق سازمان مرکزی انتخاب شده است در این نشست مقرر گردید، محیط ریست استان پیگیر بیمه حوادث به‌صورت محدود و بی‌نام، از طریق سازمان مرکزی خود گردد تا افراد داوطلبی که به‌صورت خودجوش در اطفای حریق مناطق تحت حفاظت و مدیریت محیط‌زیست شرکت می‌کنند و گاهی آسیب‌هایی می‌بندد مورد حمایت بیمه‌ای قرار گیرند، کمااینکه اداره کل منابع طبیعی استان سالانه چندین فقره بیمه بی‌نام جهت استفاده در شرایط مشابه و در مناطق آزاد اقدام نموده است. 
بر اساس گزارش روابط‌عمومی حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، دریافت اطلاعات و نظریه‌های کارشناسی و کسب آگاهی لازم و پیگیری موضوع از مبادی ذی‌ربط، یکی دیگر از مصوباتی بوده است که قرار است مدیران عامل زیست‌محیطی تشکل‌های مردمی در خصوص چالش‌های زیست‌محیطی فعلی و آتی در سطح استان انجام دهند. 
گفتنی است جلسات تشکل‌های زیست‌محیطی با محوریت بررسی چالش‌های محیط‌زیست استان و راه‌های برون‌رفت از این چالش‌ها با حضور مسئولان ارشد محیط‌زیست به‌صورت ماهانه یا فصلی برگزار می‌گردد و مصوبات این نشست‌ها برای اجرا به شهرستان‌های تابعه محیط‌زیست ارجاع و در جلسات بعدی گزارشی از روند اجرا به اطلاع اعضا رسانده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

🤔
Iran, Islamic Republic of
دنای شمالی و جنوبی؟
کره شمالی و جنوبی
آمریکای جنوبی و شمالی
آفریقای جنوبی و شمالی
میشه عزیزان نفرمایند دنای شمالی؟
هر منطقه ای که برچسب جهتی بگیره همیشه بحث و جدل و کشمکش...داره و جدا خواهند شد! دیر یا زود
دنا هویت ک وب
Iran, Islamic Republic of
درود باهدف بجنگیم همه استان ومردمان لر خارج استان حتی خارج نشینان لر هویت لر دنا
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کهکیلویه خودش قاتل درختای زاگرس نمیگم همشون ولی تعداد زیادی درختارو میکنن
Iran, Islamic Republic of
شما در استانداری تان فرمانداری اداره را ومیط
زیستان نقشه ندارید که حد مرز بخوانید
مسود
Iran, Islamic Republic of
دنا را تخریب نکنید
Ali
Iran, Islamic Republic of
آفرین ، مدیریت یکپارچه فکر عالی است. دو سوم دنا در اصفهان قرار دارد. بهتر است به اصفهان واگذار شود. چون مدیریت و نگهداری شان بهتر است.
فقط کافی است در خیابان های یاسوج چرخی بزنید تا هم مدیریت ضعیف و هم نابودی و بی ارزشی محیط زیست را درک کنید
درود بر دنا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دنای سرافراز اگه مسولین اصفهان حرف منطق حالیشون نمیشه/ دنا بی صاحب نیست ما فرزندان همان پدرانی هستیم سمیرم از یاد اصفهان رفته پس حیا کنید دست بکشید
Iran, Islamic Republic of
کو علی خان ولی خان ک بشخنه غلنه....و کی فرج الله مظفری و مردان بزرگ
Iran, Islamic Republic of
از مدیریت جنگل‌های کهکیلویه وبویر احمد که تا زمان نه چندان دور یه درخت هم نداره معلومه چیکاره هستید تمام جنگل‌ها رانابود کردید اگه مدیریت از کهکیلویه گرفته نشود چندسال دیگه اسمی از زیستگاه دنا وجود ندارد
کمیل
Iran, Islamic Republic of
این نقشه دشمن هست که بویر احمد را با سمیرم در گیر کند
بهروز
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سمن ها و اهالی بخش پادنا سمیرم هم جلسه گذاشتن و اعلام برایت کردن از مدیریت استان کهگیلویه.. لطفاً به حیطه تقسیمات کشوری استان اصفهان و شهرستان سمیرم احترام بزارید
Iran, Islamic Republic of
این بخشی از اصفهان است ،پس واگذاری نیست تصمیم گیری با خود استان اصفهان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من موندم چرا مسئولین امنیتی و مافیایی اصفهان چرا تلاش دارند چیزی که مال اونها نیست رو تصاحب کنند پشت این اقدامات ضد محیط زیستی روئسای امنیتی و حکومتی صنایع اصفهان هستند ...
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1