کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با امضای میثاق‌نامه‌ای مطرح شد

تشکل‌های زیست‌محیطی کهگیلویه و بویراحمد در مخالفت با واگذاری مدیریت دنای شمالی به اصفهان؛ مدیریت دنا یکپارچه باشد

19 شهريور 1403 ساعت 14:14

تشکل‌های زیست‌محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ماهانه خود با موضوع بررسی چالش‌های زیست‌محیطی بر مدیریت یکپارچه دنا تأکید و با امضای میثاق نامه‌ای خواهان پیگیری موضوع و بررسی موضوع سی و هشتمین مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست در خصوص دنا از طریق مبادی ذی‌ربط شدند. 


تشکل‌های زیست‌محیطی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست ماهانه خود با موضوع بررسی چالش‌های زیست‌محیطی بر مدیریت یکپارچه دنا تأکید و با امضای میثاق نامه‌ای خواهان پیگیری موضوع و بررسی موضوع سی و هشتمین مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست در خصوص دنا از طریق مبادی ذی‌ربط شدند. 
به گزارش کبنا، اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد – در ادامه سلسله‌نشست‌های ماهانه تشکل‌های زیست‌محیطی مردم‌نهاد با مسئولان محیط‌زیست استان، آخرین نشست تابستانه آنان با موضوع «بررسی چالش‌های زیست‌محیطی با اولویت منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا» که اخیراً تحت‌تأثیر سی و هشتمین مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست کشور قرار گرفته است در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان برگزار شد. 
بر اساس این گزارش در این نشست که مدیران عامل شبکه‌های زیست‌محیطی و مسئولان محیط‌زیست استان حضور داشتند پس از بحث‌وبررسی مفاد مصوبه سی و هشتمین جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست و شبهات ایجاد شده دراین‌خصوص، دبیران تشکل‌های مردم‌نهاد ضمن انتقاد از این مصوبه خواهان مدیریت یکپارچه دنا شدند و مقرر گردید میثاق نامه‌ای در حمایت از مدیریت یکپارچه دنا تنظیم و از طریق مبادی ذی‌ربط پیگیری قانونی گردد. 
همچنین با عنایت به اینکه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان پرچم‌دار مدیریت پیشگیری و اطفای حریق در کشور از طریق سازمان مرکزی انتخاب شده است در این نشست مقرر گردید، محیط ریست استان پیگیر بیمه حوادث به‌صورت محدود و بی‌نام، از طریق سازمان مرکزی خود گردد تا افراد داوطلبی که به‌صورت خودجوش در اطفای حریق مناطق تحت حفاظت و مدیریت محیط‌زیست شرکت می‌کنند و گاهی آسیب‌هایی می‌بندد مورد حمایت بیمه‌ای قرار گیرند، کمااینکه اداره کل منابع طبیعی استان سالانه چندین فقره بیمه بی‌نام جهت استفاده در شرایط مشابه و در مناطق آزاد اقدام نموده است. 
بر اساس گزارش روابط‌عمومی حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، دریافت اطلاعات و نظریه‌های کارشناسی و کسب آگاهی لازم و پیگیری موضوع از مبادی ذی‌ربط، یکی دیگر از مصوباتی بوده است که قرار است مدیران عامل زیست‌محیطی تشکل‌های مردمی در خصوص چالش‌های زیست‌محیطی فعلی و آتی در سطح استان انجام دهند. 
گفتنی است جلسات تشکل‌های زیست‌محیطی با محوریت بررسی چالش‌های محیط‌زیست استان و راه‌های برون‌رفت از این چالش‌ها با حضور مسئولان ارشد محیط‌زیست به‌صورت ماهانه یا فصلی برگزار می‌گردد و مصوبات این نشست‌ها برای اجرا به شهرستان‌های تابعه محیط‌زیست ارجاع و در جلسات بعدی گزارشی از روند اجرا به اطلاع اعضا رسانده می‌شود.


کد مطلب: 490480

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490480/تشکل-های-زیست-محیطی-کهگیلویه-بویراحمد-مخالفت-واگذاری-مدیریت-دنای-شمالی-اصفهان-دنا-یکپارچه-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1