کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد /

سردار خرم‌دل: بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم معرفی شهدا به نسل حاضر و آینده است

18 شهريور 1403 ساعت 22:46

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه است برای نسل حاضر و آینده است. زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است.


فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه است برای نسل حاضر و آینده است. زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است.
به گزارش کبنا، سردار حمید خرم‌دل شامگاه یکشنبه (18 شهریورماه 1403) در کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان این استان برگزار شد، اظهار کرد: شهادت پدیده فوق العاده‌ای است که انسان‌ها به تأسی از امام حسین (ع) آموختند تا جان خود را فدای هدفی والا کنند. سردار خرمدل بیان کرد: در نگاهی گذرا به تاریخ مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از نبرد تنگ تامرادی تا شکست پهلوی دوم در جنگ گجستان، تا فریاد عدالتخواهانه در مسجد شهیدان گچساران، همگی نشانه مبارزه با بی‌عدالتی و نشانه اندیشه‌های عاشورایی افراد مبارزی همچون آیت‌الله ملک‌حسینی در بویراحمد، سید اصغر حسینی در گچساران، سید آمیراحمد تقوی در کهگیلویه که پنجه در پنجه طاغوت افکنده و عرصه را بر دشمن تنگ کردند.
 وی گفت: دلاوری‌های مردم استان در دفاع مقدس، از حضور پراکنده در یگان‌های مختلف تا تشکیل تیپ مستقل ۴۸ فتح و پس از دفاع مقدس تا به اکنون در پاسداری از ایران عزیز اسلامی و مبارزه با گروهک‌های تجزیه‌طلب اقتدار پیدا نموده است.
سردار خرمدل بیان کرد: حماسه‌آفرینی در عملیات فتح‌المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، بدر، خیبر، قدس سه، کربلای یک، کربلای چهار، کربلای پنج، والفجر هشت‌گوشه‌هایی از دفتر پر افتخار فرزندان عشایری است که از آزادسازی خرمشهر و خط‌شکنی در اروند و فتح فاو و آزادسازی مهران تا قله‌های برف‌گیر کردستان رد خون سرداران و رزمندگان شهیدمان هویداست.
وی تأکید کرد: شهادت حدود ۲ هزار لاله گلگون‌کفن این دیار ماحصل شیر پاک مادران و نان حلال عشایر زادگان زحمت‌کش، صبور و ولایت‌مدار استان کهگیلویه و بویراحمد است که در انقلاب اسلامی روییده است.
سردار خرم‌دل عنوان کرد: ما بر این باوریم بهترین راه برای اینکه هدایت الهی را در ذهن‌ها و جان‌ها بنشانیم معرفی شهدا به شیوه هنرمندانه است برای نسل حاضر و آینده است.
وی گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است.
در مسیر سه‌ساله این کنگره ضمن شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و اقدام‌ها و برنامه‌های معنوی متعددی برای ارتقای معرفت دینی و اعتقادی و انقلابی در سراسر استان برگزار شد.
کنگره ملی 2 هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد /
فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد: در این فضا جوانانی جذب و تبدیل به نیروی کارآمد شدند که امروز با اعتمادبه‌نفس و شجاعت و آزادگی لازم را برای نقش‌آفرینی هوشمندانه در عرصه‌های اساسی فرهنگی و اجتماعی استان و کشور را دارند.
سردار خرمدل خاطرنشان کرد: در این راستا مهم‌ترین اقدامات انجام شده در دومین کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان شامل تکریم و سرکشی از ۲ هزار خانواده شهدا و ۳۱۸ خانواده آزاده و ۵۷ جانباز بالای ۷۰ درصد، برگزاری ۲۲ اجلاسیه متمرکز شهرستانی، تولید محصولات فرهنگی و هنری و تألیف کتاب، ساخت مسکن سرداران شهید، فیلم بلند در مورد شهید هدایت‌الله طیب، آثار پویانمایی، سرود و نماهنگ، کلیپ، تئاتر و نمایش و اجراهای زنده هنری و هنرهای تجسمی، برگزاری نمایش فصل شیدایی به مدت ۱۵ شب بوده است.
وی گفت: فضاسازی شهری، مزین کردن کوچه و خیابان‌ها، مدارس و دانشکده‌ها به نام شهدا و نام‌گذاری پل‌ها و بلورها و نصب نمادهای شهری، نصب تابلو، ۲ هزار جهیزیه بسته آموزشی، لوازم‌التحریر، لوازم ورزشی و چادر مشکی، بسته معیشتی و کمک به آزادسازی زندانی‌ها و کودکان کار هم از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.
وی در ادامه از نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، خانواده شهدا، اصحاب رسانه، فرهنگیان، بازاریان و شورای تأمین و نیروهای نظامی و انتظامی و تمام مدیران تقدیر و تشکر کرد.


کد مطلب: 490461

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490461/سردار-خرم-دل-بهترین-راه-اینکه-هدایت-الهی-ذهن-ها-جان-ها-بنشانیم-معرفی-شهدا-نسل-حاضر-آینده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1