کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی و تحلیل /

فیلم | سخنان تند محمدرحیم دهراب‌پور علیه استاندار، مدیران و روشنفکر + پاسخ یک کاربر به دهراب‌پور

18 شهريور 1403 ساعت 19:40

مراسم تجلیل از فعالان ستادی و حامیان محمد بهرامی با حضور وی و برخی از حامیان  راه روشن فردا در تالار ستاره شهر یاسوج برگزار شد که یکی از مهمانان ویژه این آیین محمد رحیم دهراب‌پور فعال سیاسی اصولگرای استان و نماینده  چند دوره قبل شورای شهر یاسوج بود که با سخنانی تند مدیران استانی و نماینده سابق بویراحمد دنا و مارگون را مورد انتقاد قرارداد که یکی از مخاطبان نیز به او پاسخ داده که در ادامه آن را می‌خوانید.


مراسم تجلیل از فعالان ستادی و حامیان محمد بهرامی با حضور وی و برخی از حامیان  راه روشن فردا در تالار ستاره شهر یاسوج برگزار شد که یکی از مهمانان ویژه این آیین محمد رحیم دهراب‌پور فعال سیاسی اصولگرای استان و نماینده  چند دوره قبل شورای شهر یاسوج بود که با سخنانی تند مدیران استانی و نماینده سابق بویراحمد دنا و مارگون را مورد انتقاد قرارداد که یکی از مخاطبان نیز به او پاسخ داده که در ادامه آن را می‌خوانید.
 به گزارش کبنا، اظهارات عجیب محمد رحیم دهراب‌پور در نشستی تحت عنوان آئین تجلیل  از فعالان ستادی راه روشن احتمالاً برای خیلی‌ها که دهراب‌پور را می‌شناسند و عقبه و  گذشته سیاسی وی را همراه با فراز و فرودهایش که البته همواره در مسیر فرود بوده است مطلع‌اند نه‌تنها عجیب نیست که کاملاً یک سخنرانی دهراب‌پوری بوده است.
اول: هفت ماه بعد از انتخابات برگزاری مراسم تجلیل از فعالان ستادی چه معنا  و مفهومی جز پراکندن تخم نفاق و اختلاف در استان دارد. فرض بگذارید شبیه همین مراسم در چهار سال گذشته در مارگون برگزار می‌شد و آن‌وقت واکنش امثال همین آقای دهراب‌پور که دست‌برقضا خود از رأی‌دهندگان به مهدی روشنفکر در 98 بودند چه می‌بود؟
دوم: محمد بهرامی که از 1390 تاکنون در انتخابات حاضر بوده است ظاهراً هیچ میلی به خارج شدن از جو انتخابات ندارد و کماکان دوست دارد در همان پوزیشن شکست و اپوزیسیون نماینده مستقر به  گشت و گذار و گلایه مندی بپردازد و شاید حضور در مجلس برایش جذابیت لازم را نداشته باشد و کار برایش  سخت باشد.
سوم: محمد بهرامی در اکثر مناطق استان رأی داشته است و مدت‌هاست نماینده همه مردم استان است؛ ولی متأسفانه عامدانه یا ناخواسته وی نمی‌خواهد این مهم را بپذیرد و فقط  از کسانی تقدیر می‌کند که به وی رأی داده‌اند و راه به‌اصطلاح روشن وی را حامی بوده‌اند که نقطه مقابل این نگاه می‌شود بقیه مردم کماکان اقلیت غیرقابل‌قبول هستند و باید نادیده گرفته شوند.
چهارم: دهراب‌پور نشان داده است به هیچ‌کس حتی جریانی  که به آن منتسب است وفادار نیست. پس حضور وی در هر نشستی می‌تواند یک آسیب بزرگ باشد و باید مراقب بود.
پنجم: رأی به محمد بهرامی نوعی واکنش به ضعف و برخی مسائل در دوره روشنفکر است؛ اما بهرامی با شدت بیشتری در حال طی همان مسیری است که روشنفکر از آن ضربه خورد که این راه توسط  بهرامی دنبال شود او نیز به سرنوشت به‌مراتب تلخ‌تر روشنفکر مبتلا خواهد  شد.
ششم: عضویت در هر کمیسیونی حق  نماینده مجلس است و حالا که محمد بهرامی نایب‌رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شده است بهتر است قبل از این عضویت کار و برنامه‌ای را دنبال کند نه اینکه کلاً ذکر و فکرش بیان عضویت صرف در کمیسیونی باشد که حتی رئیس آن نیز غیرتخصصی است. آن‌قدر منت‌گذاری از بابت یک عضویت به‌گونه‌ای که گویی کمیسیون را به استان داده‌اند اصلاً در شأن یک نماینده تراز نمی‌باشد.
هفتم: نماینده باید نماینده‌ای ملی از جنس نمایندگان بزرگ تاریخ کشور باشد محدود و محصور شدن در فلان روستا و فلان جشن یعنی خطر بزرگ‌تر از تعصبات قومی که درگذشته عزت  بویراحمد را خدشه‌دار  کرده بود.
هشتم: چرا شبیه این جشن‌ها در کهگیلویه و گچساران برگزار نمی‌شود به‌راستی؟
نهم: گویا بعد از دو دوره قابل‌قبول نمایندگی سید باقر موسوی و ستار هدایت خواه، ستاره اقبال بویراحمد بزرگ هنوز روشن نشده است و نمایندگانی در تراز محدود محلی باید نماینده این مردم باشند که جز دغدغه‌های کوچک هیچ دغدغه‌ی دیگری نداشته باشند.
دهم: به دهراب‌پور بر می‌گردیم و این که واقعاً فردی با این جایگاه سنی دنبال چیست و این چه ادبیاتی است  که باید در محضر افکار عمومی به کار گرفت تا شاهد جریحه‌دار شدن غرور عمومی مردم استان باشیم. دهراب‌پور در نشست شورای وحدت در ایام انتخابات حمایت از محمد بهرامی را منکر شده بود؛ ولی حالا داعیه‌دار جریان راه روشن شده است.
و نکته آخر: جریانی که بعد از 7 ماه در جو انتخابات و کل کل‌های انتخاباتی است دیگر مناسب عنوان راه روشن نیست و راهی خطرناک و حتی سیاه را پیش روی خود را در حال طراحی و ساختن است.
         
به گزارش کبنا،  مهم‌ترین سخنان محمد رحیم دهراب‌پور را در زیر می‌خوانید.
 محمد بهرامی در رقابت با مدیران چینش شده برای انتخابات پیروز شد / ۴ سال برای همه به‌سختی گذشت
 محمد رحیم دهراب‌پور: پیروزی محمد بهرامی را باید به مردم حوزه انتخابیه بویراحمد دنا و مارگون تبریک گفت برخی از دوستان گفتند در رقابتی سخت با رقبا ایشان پیروز شدند؛ اما من این را قبول ندارم، قبول ندارم که این رقابتی بین آقای بهرامی و رقبایش بوده، در واقع این رقابت بین مردم و مدیران چینش شده برای انتخابات بود. متأسفانه در این ۴ سالی که خدا را شکر علی‌رغم اینکه به‌سختی بر ما گذشت؛ اما در حال تمام‌شدن است چینش مدیران نه برای کار بود نه برای خدمت. چینش مدیران صرفاً برای پیروزی در انتخابات بود.  ان‌شاءالله هر چه زودتر این خواسته مردم که عذر آنها خواسته شود عملی شود.
 محمد بهرامی موفق خواهد شد
 مأموریت آنها که فقط انتخابات بود حالا  تمام شد برای دکتر بهرامی ما ۶ ماه بعد عرض تبریک و  تهنیت خواهیم داشت البته با شناختی که از ایشان دارم موفق خواهد بود به دلیل سابقه بی‌نظیر ایشان، شهری که قبل از مدیریت وی در کشور ناشناخته، من اهل تعریف و تمجید نیستم؛ اما  از مهم‌ترین اقدامات ایشان که ما خدمت ایشان در شهر یاسوج بودیم این شهر را به دنیا شناختیم در مسابقه شهرداری یاسوج  با استقلال تهران تمام رسانه‌ها تا یک هفته بحث داشتند که از تیم  یک شهر کوچک چه رقابت سختی داشت یا برد شیرین مقابل ذوب‌آهن، فولاد و تراکتورسازی،  حسرت این تیم بر دل ما ماند ان‌شاءالله احیاء شود  محمد بهرامی موفق خواهد بود؛ چون هم ایده خوب و  هم جرئت برخورد با مشکلات کاری را دارد.
 هر کس گفت استان محروم است اشتباه می‌کند
 متأسفانه، امروزه خیلی از مدیران خودشان را درگیر کار نمی‌کنند؛ چون خیالشان راحت است؛ چون نظارت نیست، قصه پرغصه داریم از مهم‌ترین آنها فرصت‌سوزی‌های در استان است، تونل‌های سی سخت باید ۲۰ سال پیش به بهره‌برداری می‌رسید اگر کسی گفت استان محروم است اشتباه می‌کند محروم نیست بالقوه ثروتمندترین استان کشور و دنیا است کلکسیونی از منابع دنیا  و طبعیت را دارد.
 کسی که فرزندش سرپرست او است مشکل ذهنی دارد
 نمایندگان و مدیران قبل جواب دهند که چرا استان رها شده است و از لحاظ توسعه آخرین در کشور است بله دوستان  استان رها شده است و به همین خاطر فقر بر اینجا حاکم است دو خواسته دارم یکی احداث مرکز استان و اتصال  بزرگراه اصفهان به شیراز  که رها شد به این خاطر می‌گویم که سه سال پیش سرمایه‌گذار حاضر شد این کار را انجام دهد؛ اما مسئولین ما حاضر نشدند قرارداد ببندد و همکاری نکردند چرا؟ اما باید جواب دهند.
 در انتخابات مردم اعاده‌حیثیت کردند تا محمد بهرامی پیروز شد، ۴ سال مردم را تحقیر کردند.
 شما در استان چه‌کار می‌کنید حق دارید که  فرزندتان سرپرست  خودتان باشد کسی که فرزندش سرپرست خودش می‌شود حتم بدانید مشکل ذهنی دارد، استان  سه چهارسال در آتش فتنه قومی قبیله‌ای در حال سوختن است اعتقاد دارم که این که به مردم تبریک بگوییم مردم قیام کردند در  انتخاباتی که بهرامی منتخب آن شد اعاده‌حیثیت مردم بود؛ چون این ۴ سال مردم تحقیر شدند مردم فراموش شدند بیایند بگویند برای مردم چه کرده‌اید.
بیشترین نقش در توسعه  عمران و آبادی  شهر یاسوج را مردم  کهگیلویه و گچساران داشتند
  محمد رحیم دهراب‌پور – از قبل هم همین‌طور بوده است، بنده مدعی هستیم همه این افرادی که طی این ۴۵ سال از نردبان مردم بالا رفتند برای مردم چه‌کار کردند منابع  اصلی استان نفت نیست آب است؛ اما الان ما چه استفاده‌ای از این آب می‌کنیم بنده اعتقاد دارم بزرگ‌ترین ظلمی که به استان شد این است که سد آبریز استان اجرا نشد ما توقع داریم از نماینده محترم که نماینده استان و کشور است شهر یاسوج متعلق به همه استان است بنده با شناختی که دارم بیشترین نقش در توسعه  عمران و آبادی  شهر یاسوج را مردم  کهگیلویه و گچساران داشتند.
 تشکیل دولت وفاق ملی آرزوی همه ما بود
 ما توقع داریم اجرای برنامه‌های دکتر رئیسی که حقیقتاً تنها بود؛ اما خبر نداشت که دیگران با وی همراه نیستند، ادامه پیدا کند، از اجرای پروژه‌ها چه خبر دارید، خبری نیست. امیدواریم این فرصت خوبی که برای مردم پیش‌آمده در  تشکیل دولت وفاق که آرزوی ما بود برای مردم منبع خیروبرکت باشد ما هم برای دولت جدید آرزوی موفقیت داریم.
اگر فرزندی از استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی پست گرفت به فکر مردم استان نبود، شوق نکنید.
برای اولین‌بار استان ما که می‌تواند سهم خوبی در کشور از لحاظ نیروی انسانی و مدیریت داشته باشد اقدامات خوبی انجام شد. البته تذکر می‌دهم اگر کسی از بچه‌های استان وزیر، معاون وزیر و… شود ولی کاری به استان نداشته باشد خیلی شوق نکنید، بعضی‌ها بودند؛ اما نفعی به استان نرساندند زمانی باید خوشحال باشیم از لحاظ حضور  فرزندان استان در رأس دولت که به فکر استان باشند در دولت اصلاحات تا  معاون وزیر داشتیم؛ اما چه خبری از  آنها دارید. 
یاسوج هر چه دارد از محمد بهرامی است بعد از ایشان شهر رها شد
 اما اگر نیروهای اهل سود برای مردم باشند باید حمایت شوند از زبان همه مردم استان و حوزه انتخابیه، پیروزی شما اعاده‌حیثیت از مردم بود. ان‌شاءالله با تعاملی که با دیگر نمایندگان دارید و خوشبختانه معاون اول رئیس‌جمهور ارتباط خوبی با شما دارد یکی دو سال آینده آثار خدمات  شما را همانند زمان مدیریت شهرداری یاسوج که شما مرکز استان را به‌عنوان پایتخت طبیعت کشور معرفی کردید و یاسوج هر چه دارد از محمد بهرامی  است و بعد از رفتن شما از شهرداری، شهر رها شد. شاهد شکوفایی ادامه مجدد خدمات در منطقه باشیم و شهر یاسوج از حالت و وضعیت مردگی مثل مرده‌ای می‌ماند که کسی را ندارد که تشییعش کند، خارج شود.


کد مطلب: 490450

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/490450/فیلم-سخنان-تند-محمدرحیم-دهراب-پور-علیه-استاندار-مدیران-روشنفکر-پاسخ-یک-کاربر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1