تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۹۰۳۹۵
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفای خود را روی میز رییس شورای عالی بورس گذاشت

استعفای عشقی

۰
استعفای عشقی
کبنا ؛«مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به «دکتر عبدالناصر همتی»، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بود، امروز با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.
 مجید عشقی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود.
عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس با بیان اینکه وام میلیاردی با سود ۴ درصد به پیشنهاد خودِ رییس سازمان بورس به تصویب رسید، گفت: تاریخ مصوبه اعطای وام میلیارد قرض‌الحسنه به رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره هشتم خرداد ماه بود.
 عشقی ۳۰ ماه بعد یعنی در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ یک‌بار دیگر با کسب رای اعتماد و حمایت مجدد اعضای شورای عالی بورس برای ۲ سال و نیم دیگر در سمت خود ابقا شده بود.
 حال با وجود گذشت حدود ۵ ماه از این دوره، با توجه به تغییر دولت و انتخاب وزیر جدید اقتصاد، رییس سازمان بورس برای باز گذاشتن دست «دکتر عبدالناصر همتی» برای اعمال تغییر در ساختار مدیریت بازار سرمایه از سمت خود استعفا داد.
به گزارش کبنا، رئیس سازمان بورس با اعلام آمادگی کناره گیری از سمت و نظر وزیر اقتصاد به تغییر مدیریت این نهاد، اقدام به ارسال استعفانامه به شورای عالی بورس کرد.
در پی حواشی مربوط به دریافت وام 10.5 میلیارد تومانی هیات مدیره سازمان بورس، گمانه‌زنی‌ها در خصوص برکناری رئیس و هیات مدیره این سازمان پر رنگ شده است.
براساس این گزارش، مجید عشقی هم در تازه ترین اقدام با اعلام تصمیم به استعفا در نخستین جلسه با وزیر جدید اقتصاد، گفت: نظر همتی تغییر در مدیریت سازمان است و تا انتخاب گزینه مورد نظر کارها طبق روال ادامه یابد.
وی افزود: وزیر اقتصاد 31 مرداد از مجلس رای اعتماد گرفت که سه روز بعد یعنی سوم شهریور در جلسه ای آمادگی کناره گیری از سمت با توجه به تغییر دولت اعلام شد. تنها دلیل ادامه حضور درخواست همتی تا انتخاب گزینه‌ جدید برای اداره سازمان بورس است.
در این راستا، امروز مجید عشقی پس از گذشت پنج ماه از ابقای مجدد در سمت و با تغییر دولت جدید طی ارسال نامه ای بطور رسمی استعفای کتبی را به رییس شورای عالی بورس تقدیم کرد.
وی ۲۱ مهر سال ۱۴۰۰ با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس انتخاب شد و بعد ۳۰ ماه در ۲۰ فروردین یک‌بار دیگر با کسب رای اعتماد و حمایت مجدد اعضای شورای عالی بورس در سمت ابقا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

1